Moja super Toyota Corolla 1.6 si, nie odpala; /

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzien dobry. Walcze z tym problem juz od prawie roku.
mam toyote corolle 1,6, rocznik 93, silnik 4a-fe. od grudnia ubieglego roku przestala mi systematycznie odpalac. wczesniej byly problemy, ze stacyjka ( wymieniona ). odlaczyl tez mechanik immobilaizer, tak dla pewnosci.
moj pierwszy samochod nie odpala zawsze, gdy jest wilgotno w powietrzu, gdy pada... chociaz ostatnio zdazylo sie, ze w upal ani drgnela:/ na 100 nieodpalen, moze raz nie odpalila na cieplym silniku oraz z 90 razy o 6 tej rano i nocami.raz odpala przez tydzien, a potem znow dwa tygodnie nie odpala.no i jezdze tak od mechanika do mechanika i kazdy sciaga kupe kasy i mowi co innego. ostatni sugeruje, ze jest to wina aparatu zaplonowego. na nowy mnie nie stac, wiec kupilam uzywany z allegro.tydzien pochodzila idealnie, potem problem wrocil. mam teraz wlozony w aparacie zaplonowym nowy palec rozdzielacza, ale nie rozwiazalo to tej przypadlosci.dwa tygodnie nie moglam toyoty odpalic, co bardzo mnie denerwuje:/ musze wstawac wczesniej do pracy. W zasadzie zerkajac przez okno na pogode, moge stwierdzic czy odpali czy nie... chociaz ostatnio pomimo upalow nie odpalala.
czy mogliby Panstwo cos doradzic? nie wiem juz gdzie szukac rady, a nie chce pozbywac sie samochodu, a jedynie przyczyny jego nieodpalania. Przy zakupie powiedziano mi, ze corrolle, cariny i rav 4ry sa najbardziej niezawodnymi samochodami na swiecie, a tu taki problem z odpalaniem. aha, rozrusznik zawsze "kreci", jak nie odpala to w tym momencie nie przekazuje iskry z aparatu zaplonowego na swiece (wujek sprawdzal), toya jest na gazie, zrobilam z 30 tys km bez problemow, teraz ma okolo 190tys., a 2 miesiace temu byly dodatkowo regulowane zawory.
za tydzien bede miala 3 tygodnie urlopu i w tym czasie chcialabym=musze naprawic samochod. czy moga mi Panstwo od czego powinnam zaczac by mi sie to udalo? gdzie i do kogo powinnam sie udac, by ktos w koncu z sukcesem naprawil moj samochod. z gory dziekuje za odpowiedzi i rady, z ktorych zapewne skorzystam, oraz ze szczegolami opisze na forum, tak aby w przyszlosci byc moze taki problem pozostawic rozwiazany.
PS: przeszukalam forum, ale znalazlam problem z nieodpalaniem tylko na cieplym silniku.

[ wiadomość edytowana przez: anetta dnia 2007-08-23 21:44:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: anetta dnia 2007-08-23 21:49:20 ]
  
 
nie wspominalas o kablach zaplonowych czy sa dobre , nie ma przeskokow iskry rano , szwagier tez mial problem z odpaleniem nissana rano az do momentu jak wymienil kable i ...swiece.

Ja bym od tego zaczoł, aparaty sie nie psuja w toyotach to mniej bardzo dziwi, a moze twoja cari miala jakies podwodne podroiże w przeszłosci ?
  
 
Moze tez paluch rozdzielacza do wymiany?? Ale to tylko sugestia.
  
 
Cytat:
2007-08-23 21:43:35, anetta pisze:
. mam teraz wlozony w aparacie zaplonowym nowy palec rozdzielacza, ale nie rozwiazalo to tej przypadlosci.d


no nieładnie niby moderator a postów uważnie nie czyta

anetta:
tak jak cromm pisze to mogą być przewody - sprawdź to najpierw.

Poza tym w momencie jak Ci nie chce zapalić spróbuj zrobić diagnostykę silnika - w złączu diagnostycznym pod maską zewrzeć gniazdko E1 i TE1 a następnie włączyć zapłon i policzyć mignięcia kontrolki CHECK ENGINE

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: robertog dnia 2007-08-24 12:49:54 ]
  
 
Cytat:
2007-08-24 12:45:59, robertog pisze:
no nieładnie niby moderator a postów uważnie nie czyta anetta: tak jak cromm pisze to mogą być przewody - sprawdź to najpi


Mea culpa
  
 
za karę przez tydzień szlaban na jazdę Toyką
  
 
Cytat:
2007-08-24 15:43:11, robertog pisze:
za karę przez tydzień szlaban na jazdę Toyką



no co Ty - to byłoby straszne
  
 
Dzieki za wszystkie rady.

Dzis rano znowu nie odpalila.

CARINA GTI napisal jak dokladnie zrobic diagnostyke.

"Otóz- patrzac na zlacze od strony blotnika na diagnostyczne pierwsza czesc drucika wkladamy w trzecia "kolumne" (TE1) od podszybia w najblizsza nam pozycje a druga czesc do ostatniej"kolumny" trzech wtyków w pozycje srodkowa (E1) i wlaczamy zaplon"

Po otworzeniu tej puszki, widze tabelke z numerkami, podlanczam Te1, e1..., wlaczam zaplon,nie odpalam samochodu, zapalaja sie wszystkie kontrolki, ale zadna z nich nie mruga.czy oznacza to ze komputer jest zepsuty?? moze to jest przyczyna tego,ze nie odpala? a moze te sprawdzanie nie dziala, bo mam instalacje gazowa i tam podobno tez jest komputer.

swiece wymieniali mi juz 3 miesiace temu, kable tez.

madzia_83 - tez bralam pod uwage to,ze winne ponosi palec rozdzielacza, wiec wymienilam go na nowy. dodatkowo kupilam tez nowa kopulke, ale niestety to nie pomoglo.

robertog - przewody mam wymienione, zrobilam tez dzis rano diagnostyke silnika, zgodnie z Twoimi sugestiami, ale zadne kontrolki nie mrugaly

  
 
witam znowu

dzis rano, przy robieniu diagnostyki silnika, zauwazylam pewna zaleznosc... gdy samochod nie odpala, nie dziala rowniez diagnostyka, w ogole nie mruga ta kontrolka, ktora mrugac w tym czasie powinna. po kilku godzinach, gdy na dworze zrobil sie upal, samochod odpala, a lampka diagnostyki mruga przez caly czas rownomiernie. nie mam pojecia co to oznacza. czy kto zetknal sie kiedys z taka sytuacja? co robic dalej?
  
 
moim zdaniem powinnaś na parę dni zostawić samochód u jakiegoś zaufanego i naprawdę dobrego elektryka - tak żeby w każdej chwili mógł podejść i spróbować zapalić samochód.
ja jednak takiego elektryka nie znam
  
 
witam mam podobny problem ze swoją cariną II jak jest wilgoć w powietrzu to nie chce odpalić. Dokładnie wszystko wygląda tak:
1 gdy popada w dzień czy w nocy, a rano jest zimno to odpali bez większego problemu. Po przejechaniu paru kilometrów i zostawieniu go wyłączonego nie chce odpalić. Czasami w czasie jazdy przy dodawaniu gazu gaśnie.
2 taka sama sytuacja ale gdy rano jest ciepło i wilgoć paruje to jest problem z odpaleniem. potam w czasie jazdy przy dodawaniu gazu gaśnie, często przy ruszaniu i stoję jak tłuk na skrzyżowaniu.
3. jeśli jest upał, ale powietrze jest wilgotne to też jest problem z odpaleniem.
Także nie wiem co mam zrobić. elektryk niby sprawdzał przewody i ponoć dobre. Ostatnio wyczyściłem świece, palec i na razie niby dobrze. ale przekonany nie jestem. Może jednak trzeba wymienić przewody? chciałem kiedyś wymienić kopułke, ale to razem z przwodami, bo jest nierozbieralna.
także nie jesteś sam z tym problemem.
  
 
Cytat:
2007-08-26 14:37:04, anetta pisze:
witam znowu dzis rano, przy robieniu diagnostyki silnika, zauwazylam pewna zaleznosc... gdy samochod nie odpala, nie dziala rowniez diagnostyka, w ogole nie mruga ta kontrolka, ktora mrugac w tym czasie powinna. po kilku godzinach, gdy na dworze zrobil sie upal, samochod odpala, a lampka diagnostyki mruga przez caly czas rownomiernie. nie mam pojecia co to oznacza. czy kto zetknal sie kiedys z taka sytuacja? co robic dalej?


Jezeli wtedy kiedy nie zapala nie zaswieca sie kontrolka silnika po przekreceniu na zaplon to proste albo padlo odciecie z alarmu albo masz jakis immobil dokladany lub kostka stacyjki nie laczy....w kazdym badz razie komputer nie dostaje napiecia po zaplonie.Bierzesz do lapki kontrolke i badasz gdzie pradzisko nie dochodzi

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-08-27 18:53:23, flik67 pisze:
witam mam podobny problem ze swoją cariną II jak jest wilgoć w powietrzu to nie chce odpalić. Dokładnie wszystko wygląda tak: 1 gdy popada w dzień czy w nocy, a rano jest zimno to odpali bez większego problemu. Po przejechaniu paru kilometrów i zostawieniu go wyłączonego nie chce odpalić. Czasami w czasie jazdy przy dodawaniu gazu gaśnie. 2 taka sama sytuacja ale gdy rano jest ciepło i wilgoć paruje to jest problem z odpaleniem. potam w czasie jazdy przy dodawaniu gazu gaśnie, często przy ruszaniu i stoję jak tłuk na skrzyżowaniu. 3. jeśli jest upał, ale powietrze jest wilgotne to też jest problem z odpaleniem. Także nie wiem co mam zrobić. elektryk niby sprawdzał przewody i ponoć dobre. Ostatnio wyczyściłem świece, palec i na razie niby dobrze. ale przekonany nie jestem. Może jednak trzeba wymienić przewody? chciałem kiedyś wymienić kopułke, ale to razem z przwodami, bo jest nierozbieralna. także nie jesteś sam z tym problemem.


W twoim przypadku tez mozesz sobie sprawdzic sam czy powodem sa kable kopolka palec czy tez cos innego.Zapalasz czekasz az silnik osiagnie normalna temperature pracy i bieg jalowy,nastepnie spryskujesz kable i kopolke i cewke jezeli jest na zewnatrz aparatu obficie Mr.Muscle-plyn do szyb.Obserwujesz czy silnik nie zaczyna przerywac mozesz dotykac kabli po calej dlugosci srubokretem do masy czy nie skacza iskry.Jezeli zaczyna przerywac lejesz dalej i gasisz silnik,jezeli teraz nieda sie uruchomic tzn ze kable palec kopolka i swiece do wymiany.Czekasz chwile Mr muscle szybko paruje wiec za chwile odpalisz i znowu lejesz sprawdzajac czy zjawisko jest powtarzalne a nie zbieg okolicznosci i masz pewnosc.
Swiec sie nie czysci tylko wymienia,oczywiscie w serwisie najtaniej okolo 50 zl za 4 szt i masz pewnosc ze do tego modelu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-08-25 10:50:15, anetta pisze:
Dzieki za wszystkie rady. Dzis rano znowu nie odpalila. CARINA GTI napisal jak dokladnie zrobic diagnostyke. "Otóz- patrzac na zlacze od strony blotnika na diagnostyczne pierwsza czesc drucika wkladamy w trzecia "kolumne" (TE1) od podszybia w najblizsza nam pozycje a druga czesc do ostatniej"kolumny" trzech wtyków w pozycje srodkowa (E1) i wlaczamy zaplon" Po otworzeniu tej puszki, widze tabelke z numerkami, podlanczam Te1, e1..., wlaczam zaplon,nie odpalam samochodu, zapalaja sie wszystkie kontrolki, ale zadna z nich nie mruga.czy oznacza to ze komputer jest zepsuty?? moze to jest przyczyna tego,ze nie odpala? a moze te sprawdzanie nie dziala, bo mam instalacje gazowa i tam podobno tez jest komputer. swiece wymieniali mi juz 3 miesiace temu, kable tez. madzia_83 - tez bralam pod uwage to,ze winne ponosi palec rozdzielacza, wiec wymienilam go na nowy. dodatkowo kupilam tez nowa kopulke, ale niestety to nie pomoglo. robertog - przewody mam wymienione, zrobilam tez dzis rano diagnostyke silnika, zgodnie z Twoimi sugestiami, ale zadne kontrolki nie mrugaly


To sprobuj TC-E1

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam Wielki Elektronie
Jeden z mechanikow odlaczyl, a dokladnie wymontowal mi immobilaizer. Innego alarmu juz nie mam.
A ta kostka czasem nie powoduje, ze nie ma pradu ma wszystkich lampkach ? Jeden z mechanikow cos o niej wspominal..
Jak przekrecam kluczyk w momencie kiedy ona nie odpala,(rozrusznik kreci zawsze) mam wszystkie lampki, oprocz tej z chceck engine co powinna wystukac kod (drucik jest w Te1 , e1) .

Gdy jest cieplo, check engine dziala(druciki nadal w Te1,e1) i tez silnik odpala.
Jutro sprawdze ten nowy sposob.
  
 
witam

toyota wciaz nie odpala, pomimo tego, ze jest cieplo na dworze.
Wielki Elektronie - nie moge niestety sprawdzic ustawienia TC-E1. a moze wine za to ponosi komputer?
  
 
Cytat:
2007-08-29 19:58:02, anetta pisze:
witam toyota wciaz nie odpala, pomimo tego, ze jest cieplo na dworze. Wielki Elektronie - nie moge niestety sprawdzic ustawienia TC-E1. a moze wine za to ponosi komputer?


Komputery w toyotach sie nie psuja prawie tzn psuja wylacznie w nowych modelach.
Jezeli bez zworki w zlaczu przekrecasz klucz w pozycje zaplon a kontrolka silnika sie nie zapala to trzeba sprawdzic czy komputer dostaje zasilanie po zaplonie....Po pierwsze czy to zasilanie wychodzi z kostki stacyjki.Trzeba zbadac to kontrolka czy stacyjka jest sprawna lub zwierac drutem w kostce stacyjki czy bezpiecznik ig2 lubAM2 nie spalony czy wreszcie komputer dostaje zasilanie.To jest proste zadanie i zajmuje jakies gora pol godziny jezeli elektryk ma blade pojecie o tym co robi.Jezeli wycieli i zamostkowali immobilizer dokladany to czy zamostkowali wszystkie jego obwody odcinajace?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Daleko te Chojnice od Katowic?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Z 500 km będzie [edit] jeśli to te Chojnice o których myślę.


[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2007-08-30 13:10:40 ]
  
 
witam

BigElektronie - dzieki za rady, postaram sie w weekend sprawdzic to wszystko, co proponujesz. sciagam chlopaka, ktory wymontowywal mi immobilizer, wiec wyjasni sie, mam nadzieje, ta sprawa z zamostkowaniem jego obwodow odcinajacych. ciagle nie ma mnie w moim miescie, ale uwierz mi, ze jesli bedzie taka potrzeba, to te 500km beda dla mnie niczym

[ wiadomość edytowana przez: anetta dnia 2007-08-31 21:13:06 ]