TURBO ELEKTRYCZNE FIAT FORD BMW OPEL AUDI VW - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakoś mi sie nieche w to wszystko wierzyć....

A tak jeśli chodzi o turbo....
Będąc w Anglii 2 lata temu na ulicy widziałem Forda Fieste Mk1 strasznie zdezelowaną i jak ruszał z pod świateł i przy zmianie biegu był syyyk blow-off'a tak jakby miał turbo....
A może jakaś imitacja....

Może wiecie jak zrobić taki bajer żeby uzyskać efekt blow-off'a
(jakiś kompresorek mały i zaworek bezpieczeństwa)...
Może to troche głupie ale....

Niechce zakładać nowego tematu dlatego pisze tu....
  
 
chcesz posluchac prawdziwego syyyk to wpadnij do Prabut to cie przewioze:p a nie rob wiochy i nie zakladaj zadnych imitacji!! bo to jest najgorsze co moze byc dla mnie... to tak jak do 316 nakleic naklejke Mpower:]
  
 
Wiesz ja niemam zamiaru montować takich pierdół....
Poprostu tylko mnie to zastanawiało co on w tej fiescie miał i czy można coś takiego samemu zrobic.... Nic więcej....

Jak bede zmieniał samochód to poszukam jakiegoś z turbo
ale to dalekie plany....
  
 
A ja mam takie zdanie jeśli sam nie zrobisz / się o tym nie przekonasz

Czy to coś Faktycznie pomoże czy za szkodzi

*********************************************************

Jedni piszą Pozytywy a jedni Negatywy

Powiem tak że Fabryczny dolot powietrza jest po przez Przednią Belkę
i ile Silnik złapie tego Powietrza tyle jest jego

Moim zdaniem wymuszenie sztucznego obiegu powietrza powinno coś dać Skoro pod tą Turbinę podepnie się odpowiedni dolot do niej zewnątrz Auta w ten sposób Elektryczna dmuchawa zwiększy
ciśnienie Powietrza co się wiąże z Osiągami Silnika


Ja powiem Tak wykonam taką turbinę sam i zastosuje ją w Escorcie
i wtedy sam się przekonam o jej zastosowaniu
Czy Faktycznie poprawi się praca Silnika
czy nie będzie mieć dziury pod Pedałem Gazu
czy nie zacznie go dławić / Skoro dostanie więcej Powietrza

o czym sam się przekonam na własnej Skurze bo z tego Forum nic się nie dowiem

są Ludzie nastawieni na nią Pozytywnie i negatywnie
Linki do Filmów bardzo mi pomogły za co Serdecznie dziękuje
  
 
Cytat:
2007-12-30 18:46:06, DriF pisze:
Moim zdaniem wymuszenie sztucznego obiegu powietrza powinno coś dać Skoro pod tą Turbinę podepnie się odpowiedni dolot do niej zewnątrz Auta w ten sposób Elektryczna dmuchawa zwiększy ciśnienie Powietrza co się wiąże z Osiągami Silnika Ja powiem Tak wykonam taką turbinę sam i zastosuje ją w Escorcie i wtedy sam się przekonam o jej zastosowaniu Czy Faktycznie poprawi się praca Silnika czy nie będzie mieć dziury pod Pedałem Gazu czy nie zacznie go dławić / Skoro dostanie więcej Powietrza o czym sam się przekonam na własnej Skurze bo z tego Forum nic się nie dowiem są Ludzie nastawieni na nią Pozytywnie i negatywnie Linki do Filmów bardzo mi pomogły za co Serdecznie dziękuje



taką turbinką na pewno nie wymusisz sztucznego obiegu. Nie bedzie ona w stanie pokonac podcisnienia w dolocie nie mowiac juz o nadcisnieniu. Bedzie tylko kolejną przeszkoda w dolocie utrudniajaca przeplyw powietrza. Kiedys ktos to liczyl - wytszlo,ze zeby zaladowac tym 0,6 bar potrzeba by energii z 50 czy 80 samochodow juz nie pamietam. 3 litrowy silnik potrafi wessac reke, 1.8 tez pewnie zdrowo moze pociagnac. a tak na marginesie to w Twoim silniku nie wystepuje cisnienie powietrza w dolocie Popatrzcie na te kabelki zasilajace 'turbine' .... ich przekroj chyba mowi wszystko .. pozdro

[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-02 09:54:12 ]
  
 
Cytat:
2008-01-02 09:48:52, Gina_Montana pisze:
taką turbinką na pewno nie wymusisz sztucznego obiegu. Nie bedzie ona w stanie pokonac podcisnienia w dolocie nie mowiac juz o nadcisnieniu. Bedzie tylko kolejną przeszkoda w dolocie utrudniajaca przeplyw powietrza. Kiedys ktos to liczyl - wytszlo,ze zeby zaladowac tym 0,6 bar potrzeba by energii z 50 czy 80 samochodow juz nie pamietam. 3 litrowy silnik potrafi wessac reke, 1.8 tez pewnie zdrowo moze pociagnac. a tak na marginesie to w Twoim silniku nie wystepuje cisnienie powietrza w dolocie Popatrzcie na te kabelki zasilajace 'turbine' .... ich przekroj chyba mowi wszystko .. pozdro [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-02 09:54:12 ]




Zdaje mi się że już gdzieś czytałem podobny o ile nie ten sam tekst...
  
 
Znajdziesz rozwiazanie elektrycznego doładowania, to sprzedaj Saabowi, bo oni "prawie" mają rozwiązanie tego sposobu.....
  
 
Cytat:
********************************************************* Jedni piszą Pozytywy a jedni Negatywy Powiem tak że Fabryczny dolot powietrza jest po przez Przednią Belkę i ile Silnik złapie tego Powietrza tyle jest jego Moim zdaniem wymuszenie sztucznego obiegu powietrza powinno coś dać Skoro pod tą Turbinę podepnie się odpowiedni dolot do niej zewnątrz Auta w ten sposób Elektryczna dmuchawa zwiększy ciśnienie Powietrza co się wiąże z Osiągami Silnika Ja powiem Tak wykonam taką turbinę sam i zastosuje ją w Escorcie i wtedy sam się przekonam o jej zastosowaniu Czy Faktycznie poprawi się praca Silnika czy nie będzie mieć dziury pod Pedałem Gazu czy nie zacznie go dławić / Skoro dostanie więcej Powietrza o czym sam się przekonam na własnej Skurze bo z tego Forum nic się nie dowiem są Ludzie nastawieni na nią Pozytywnie i negatywnie Linki do Filmów bardzo mi pomogły za co Serdecznie dziękuje




A co Ci da Kolego zwiększenie ciśnienia NIC pogorszy jeszcze prace silnika i zacznie działac na niego szkodliwie zastanów się Jeśli bedzie zbyt duże ciśnienie w cylindrach to rozerwie wał korbowy bo jeden tłok będzie pomykał ku dołowi a drugiemu bedzie przystawiało (zbyt duże ciśnienie nie pozwoli dokończyć suwu spręzania) i wszystko wiadomo
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
doprowadzając duuużo powietrza mozemy zwiekszyć dawke paliwa
ponieważ wiecej HC (węglowodorów) wymiesza się z tlenem i ulegnie spaleniu (mniej benzyny idzie w straty .. chyba wystarczy jak 7l paliwa idzie z dymem a tak naprawde 3 l na 10 wlanych jest wykorzystane przez silnik ale wiadomo wszystkie opory toczenia powietrza ) mam nadzieje ze wszystko jest jasne jeśli nie to postaram sie jaśniej napisać

a zapomniałem o jednym przy zwykłej turbospręzarce odpręza sie głowice aby uniknąc zbyt wysokiego ciśnienia w komorach spalania
********************************************
przy tej turbince sądze ze nie trzeba tego zabiegu robic... ale co da to urzadzonko... ( Jeśli ktos juz je zamontuje do samochodu
to chetnie przeczytam opinie )


Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-01-04 20:26:24, krysti612 pisze:
A co Ci da Kolego zwiększenie ciśnienia NIC pogorszy jeszcze prace silnika i zacznie działac na niego szkodliwie zastanów się Jeśli bedzie zbyt duże ciśnienie w cylindrach to rozerwie wał korbowy bo jeden tłok będzie pomykał ku dołowi a drugiemu bedzie przystawiało (zbyt duże ciśnienie nie pozwoli dokończyć suwu spręzania) i wszystko wiadomo $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ doprowadzając duuużo powietrza mozemy zwiekszyć dawke paliwa ponieważ wiecej HC (węglowodorów) wymiesza się z tlenem i ulegnie spaleniu (mniej benzyny idzie w straty .. chyba wystarczy jak 7l paliwa idzie z dymem a tak naprawde 3 l na 10 wlanych jest wykorzystane przez silnik ale wiadomo wszystkie opory toczenia powietrza ) mam nadzieje ze wszystko jest jasne jeśli nie to postaram sie jaśniej napisać a zapomniałem o jednym przy zwykłej turbospręzarce odpręza sie głowice aby uniknąc zbyt wysokiego ciśnienia w komorach spalania ******************************************** przy tej turbince sądze ze nie trzeba tego zabiegu robic... ale co da to urzadzonko... ( Jeśli ktos juz je zamontuje do samochodu to chetnie przeczytam opinie ) Pozdrawiam



O jezus a kto Ci wklepał do głowy takie głupoty chyba wiesz o motoryzacji tyle co wykonawca utworu, którego fragment tekstu masz w sygnaturce


[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-04 20:43:01 ]
  
 
a ja bym chetnie przekonal sie jak to by sprawdzilo sie w moim fordziku!!!
  
 
Cytat:
2008-01-04 20:30:32, Gina_Montana pisze:
O jezus a kto Ci wklepał do głowy takie głupoty chyba wiesz o motoryzacji tyle co wykonawca utworu, którego fragment tekstu masz w sygnaturce [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-04 20:43:01 ]



nie rozumiem o co Ci chodzi dokładnie tak jest a nie inaczej... jeśli w czyms sie myle to może mnie popraw a nie snuj jakis przypuszczeń??
  
 
witam
na wstepie sugerowalbym zmiane tytulu watku na "kompresor elektryczny" bo turbo odnosi sie do turbin gazowych czyli zasilanych gazami (np. wylotowymi z silnika). jesli chodzi o kompresor elektrychny to slyszalem ze to podobno bardzo fajna sprawa ale kosztowna. podobno jest stosowany w mercedesach (tak slyszalem ale nie dam sobie glowy uciac bo nigdy mietka z kompresorem pod maska nie ogladalem). znalazlem takie dwie stronki:
kompresor el w alfie 2,5 v6
o doladowaniu silnikow
pozdrawiam
  
 
Hm autor aukcji napisal ze moc silnika zalezy od powietrza i jak damy go wiecej to moc wzrosnie no to moze damy go tyle zeby miec z 2 litrow 300km przy spalaniu 10l/100km??? przeciez wystarczy dac wiecej powietrza!! druga szkola to dac wiecej paliwa i montuja na przeplywce rezystory oszukujace kompa heh smiac mi sie chce. powtorze to co przeczytasz na KAZDEJ pozadnej stronie tuningowej tuning silnika to droga sprawa i nie moze byc traktowana jako zamontowanie turbo i cieszenei sie nie wiadomo jakim przyspieszeneim bo tak nie jest.
A motyw z kopiowaniem tekstu przez gina montana juz raz doswiadczylem (kiedy wkleil tekst z samouczka Pana Grabowskiego dotyczacy kolektorow wydechowych) sluchaj jhak to wlkejasz zywcem to napisz skad to jest bo to zwykla kradziez praw autorskich!!! jak czytasz to chyba potrafisz to zinterpretowac i napisac swiomi slowami ??? bo tak to kazdy moze radami sypac przepisze pol ksiazki o turbo i powiem ze to moje i beda mnie podziwiac?? troche nie tak co??
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2008-01-06 20:59:41, dulin7 pisze:
A motyw z kopiowaniem tekstu przez gina montana juz raz doswiadczylem (kiedy wkleil tekst z samouczka Pana Grabowskiego dotyczacy kolektorow wydechowych) sluchaj jhak to wlkejasz zywcem to napisz skad to jest bo to zwykla kradziez praw autorskich!!! jak czytasz to chyba potrafisz to zinterpretowac i napisac swiomi slowami ??? bo tak to kazdy moze radami sypac przepisze pol ksiazki o turbo i powiem ze to moje i beda mnie podziwiac?? troche nie tak co?? Pozdrawiam!!!



kolego nie wiem z czym do mnie pijesz ze strony grabowskiego skopiowalem wzor na policzenie kolektora (Ty rozumiem swietnie znasz go na pamiec ...) , ktory nie ma zadnych praw autorskich, bo nie jest to jego wymysl, tylko ogolnie znany to jak wpisuje gdzies twierdzenie Pitagorasa to tez mam dopisac klauzule o prawach autorskich ? zadnego tekstu z jego ani innych stron nie kopiuje, wiec moze najpierw sprobuj czytac ze zrozumieniem, a pozniej wysnuwaj takie oskarzenia. pozdro



[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-07 08:49:54 ]
  
 
Nie biega tutaj o Kłócenie się na Forum

Lecz o Posty w Temacie

Czyli czy coś to Pomoże Silnikowi czy za szkodzi

Moje zdanie jest takie że ja i tak czy siak to włożę do Forda
mojego nie twierdze jednak że ten z Allegro tylko zwykły Wentylator
z silnikiem od wentylatora chłodnicy
ktoś mi wykona Obudowę mam już nagrany ten Temat
i sam na własnej skurzę się przekonam o jego działaniu

Jak to mówią nie zobaczysz nie uwierzysz ja wychodzę tego samego Zdania

Zdam relacje po montażu
wszystko teraz zależy od pewnego Pana
czyli na kiedy zrobi mi Obudowę do tego Wentylatora

  
 
Cytat:
2008-01-06 20:28:22, cuda pisze:
kompresor el w alfie 2,5 v6



bylem w tej firmie kilka razy bo mam nie daleko a nawet niewiedzialem ze takie cosik robia
  
 
Widzę, panowie, że zabieracie sie do tematu "od końca".

Nie znam się na kompresorach samochodowych, ale nawet dla laika jakim jestem najważniejsze jest pytanie czy ta "turbinka" będzie podawała więcej powietrza niż normalnie zasysa silnik Proponowałbym najpierw teoretycznie wyliczyć wydatek powietrza jaki jest potrzebny do normalnej pracy silnika przy dużym obciążeniu, a następnie szukałbym kompresora, który zapewniłby dostarczenie większej porcji powietrza.

Teoretycznie jak wpakujesz wiatraczek, który podaje mniej powietrza do silnika będziesz miał efekt odwrotny do pożądanego, bo będzie to jeszcze jedna przeszkoda na drodze swobodnie wpadającego powietrza.
  
 
Cytat:
2008-01-07 12:04:58, Janek-S pisze:
Widzę, panowie, że zabieracie sie do tematu "od końca". Nie znam się na kompresorach samochodowych, ale nawet dla laika jakim jestem najważniejsze jest pytanie czy ta "turbinka" będzie podawała więcej powietrza niż normalnie zasysa silnik Proponowałbym najpierw teoretycznie wyliczyć wydatek powietrza jaki jest potrzebny do normalnej pracy silnika przy dużym obciążeniu, a następnie szukałbym kompresora, który zapewniłby dostarczenie większej porcji powietrza. Teoretycznie jak wpakujesz wiatraczek, który podaje mniej powietrza do silnika będziesz miał efekt odwrotny do pożądanego, bo będzie to jeszcze jedna przeszkoda na drodze swobodnie wpadającego powietrza.



Teoretycznie może i tak ale po paczmy z tej Perspektywy Silnik zasysa tyle powietrza ile mu wpadnie a u mnie powiem że duża Średnica dolotu nie jest w Seryjnym Dolocie 18

To tak na chłopski Rozum Wpada mu tyle ile zdąży wpaść przez Maskownice i tyle co sam pociągnie
a elektryczna Dmuchawa sądze że coś mu pomoże niż za szkodzi .....

Zresztą Włożę to się Sam Przekonam i tyle
są ludzie i za i przeciw
a ja zrobię Próbę / Tego Cacka i Tyle
  
 
Niewile mu to wdmuchnie, powietrza dostaje tyle ile sobie dawkuje, a wraz ze wzrostem ilości podawanego powietrza trzeba by wysterować resztę, bo samym powietrzem niewiele zdziałasz. No i jeszcze trzeba by szybciej opróżnić cylindry. Ale przy takim "doładowaniu" pewnie nie będzie to mieć większego znaczenia. Takie jest moje, nieprofesjonalne zdanie . Mógłbym spróbować, ale nie za tyle kasy.
  
 
Cytat:
2008-01-06 20:59:41, dulin7 pisze:
Hm autor aukcji napisal ze moc silnika zalezy od powietrza i jak damy go wiecej to moc wzrosnie no to moze damy go tyle zeby miec z 2 litrow 300km przy spalaniu 10l/100km??? przeciez wystarczy dac wiecej powietrza!! druga szkola to dac wiecej paliwa i montuja na przeplywce rezystory oszukujace kompa heh smiac mi sie chce. powtorze to co przeczytasz na KAZDEJ pozadnej stronie tuningowej tuning silnika to droga sprawa i nie moze byc traktowana jako zamontowanie turbo i cieszenei sie nie wiadomo jakim przyspieszeneim bo tak nie jest.



no to powodzenia w takiej mieszance gdzie dasz tyle powietrza bez zwiekszania dawki paliwa:] jak by tak sie dalo to juz bym dawno mial 2bary doladowania ale niestety juz przy 1,2 bara bez zwiekszenia dawki paliwa tloki z mojego silniczka poplynely by sobie ze spalinami przez turbafke
paliwo ma za zadanie takze troche obnizac temperatuje i conieco smarowac:] moc nie bierze sie z samego powietrza!! wszystko musi byc elegancko i idealnie dobrane!! dlaczego chiptuningi profesjonalne sa takie drogie?? bo trzeba miec niemala wiedze i porzadny sprzet zeby ustawic konkretny samochod!! to nie polonezy ze krecisz srobką i na oko jak sie uda