[Świece] [benzyna] [LPG] - wszystko na temat - Strona 8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak dla mnie wszystko jeden chu* jakie swiece 3 czy jedno elektrodowe wazne zeby swieca dobrzechodzila nie miala przebicia i dawala iskre, jakzmienialem to okazalo sie ze mialem 3 elekrtodowe zmienilem na jedno i to samo, swiecami rakiety z bryczek nie zrobicie zieniajac swiece, wazne tylko zeby byly sprawne i to wszystko wedlug mnie nie mowie tu o jskis sportowych za duza kase tyko o zwyklych gdzie cena miedzy nimi wacza sie o 5 zl
  
 
Ja mam 3-elektrodowe i sobie chwalę.
  
 
Mechanik mi kiedyś powiedział, że najlepsze są zwykłe polskie Iskry jednoelektrodowe i trzymałem sie tego dopóki nie dostałem w łapki świec Sagem`a jednoelekrodowych z 3 małymi dodatkowymi które obecnie mają ok 15 tys km przebiegu i wszystko jest w jak najlepszym porzadku.
  
 
Generalnie to jest tak że jak masz zwykły układ zapłonowy to po włożeniu 3elektrodowych jedyna różnicą będzie zawartość portfela...

inaczej ma się sprawa przy elektroniku... tam już jest większy sens ładowania lepszych świec...
  
 
Jak świeca ma 3 elektrody to nie znaczy ze iskra bedzie potrójna Iskra przeskoczy zawsze tam gdzie bedzie mniejszy opór elektryczny wiec w jednym miejscu. Teraz uwzględniając to że mieszanka nie jest jednorodna w komorze spalania, to że mieszanka bogatsza ma mniejszą oporność i dodatkowo łatwiej się zapala możemy wywnioskować że iskra przeskoczy tam gdzie mieszanka przy elektrodzie jest najbogatsza i najłatwiej się zapala. Co może teoretycznie poprawić spalanie.
  
 
Ja mam zwykle iskry. Kiedys mialem Denso. Roznicy nie zauwazylem Chociaz jak ostatnio kupowalem nowe swiece to facet zaproponowal mi tez do kupienia oryginalne roverowskie swiece, 12zl sztuka. kupie sobie nastepnym razem moze


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2005-05-06 10:44:34 ]
  
 
Próbowałem 3elektrodowe z iskry, 4-z boscha, bez zmian.
Z tym że boscha musiałem po około 8000 wymieniać. Mam teraz iskry gaz zwykłe i sobie je chwal,e - przy starych silnikach(powyżej 100000) nie warto inwestować , bo chyba iskry są najlepiej dopasowane do poloneza.
  
 
Kupiłem nowe świece do mojego poldka 1.6 GSI ( FE85 PS Gaz ) i mam problem z wartością szczeliny między elektrodami ?
W instrukcji obsługi, którą dostałem od poprzedniego właściciela są dwie wartośći : na str. 55 wytłuszczonym drukiem podano 0.8 mm, a dalej na 76 w charakterystyce technicznej przekreślono tą wartość i dopisano 0.55 mm .
Jak powinno być w rzeczywistości ?
A tak przy okazji ......jeśli po wymianie świec i przewodów zapłonowych auto na benzynie i gazie nadal będzie przerywało na obrotach jak obecnie, to gdzie szukać przyczyny? Pytanie nieco na wyrost, bo czekam, aż silnik ostygnie po jeździe, ale jeśli ktoś może podpowiedzieć byłoby fajnie.
Pozdrawiam forum.
  
 
Jeśli jeździsz na gazie to zrób 0,6 mm.

do GSI (z gazem też) najlepsze były 3 elektrodowe albo 0,6 mm

Elektroniki GLE miały nawet 1,00 mm.
starsze miały 0,7-0,8 mm
  
 
z tego co ja wiem, to do gazu najlepsze są jednoelektrodowe np Iskry, NGK, a gazownicy zalecają do gazu zmniejszenie szczeliny, więc 0,7 powinno być ok
  
 
Odświeżam (jak KONSTAR )

Właśnie przymierzam sie do zmiany przewodów WN, świec i kopułki a po wszystkim chce pojechac na regulacje gazowni, zapłonu i zaworów. I teraz zaczynaja sie schodki.

Przewody WN: Ełk (moze sa lepsze )
Swiece: Iskra Gaz (czy jakies inne na ktorych rowno pracuje, dobrze odpala i mniej pali)
Kopulka: nowa lub oczyszczona stara (czy warto czyscic czy lepiej nowa?)

Jak juz wszystko zmienie to najpierw pojechac na regulacje zaworow i zaplnu czy gazowni

Zamotane to troche...
  
 
Cytat:
2005-09-29 14:38:39, adams4lta pisze:
Przewody WN: Ełk (moze sa lepsze )
Swiece: Iskra Gaz (czy jakies inne na ktorych rowno pracuje, dobrze odpala i mniej pali)

Jak juz wszystko zmienie to najpierw pojechac na regulacje zaworow i zaplnu czy gazowni


Ad.1 - najlepsze
Ad.2 - wystarczą w zupełności

kiedy regulowałeś ostatnio zawory?
  
 
Ja mam NGK V-Line i sobie chwalę. Ładniej silnik pracuje, równiej na wolnych obrotach. Przerwa 0,6. A dałem niecałe 25 PLN-ów za 4 sztuki. Aha wcześniej miałem właśnie Iskry do gazu
  
 
Zaworki ustawiałem jakies 5-6 tyś km wstecz. Sądze że po takich zmianach w elektryce zapłon trzeba przy okazji ustawic a zaworki na gazie podobno trzeba co jakies 5000 km ustawiac... A do tego nowy filtr powietrza i gazu i regulacja gazowni (bo aktualnie zasysa cieple powietrze i duuzzzooo pali, wiec chce to na zimne ustawic). Generalnie chce zrobic te pierdoly na cacy bo jak jest chlodny wilgotny ranek to kiepsko odpala i na gazie i na benie(na benie rzadko odpalam). A kopulek mam sporo wiec sie zastanawiam czy je oczyscic czy kupic nowa??? a jeszcze w piwnicy lezy nowa cewka ze starych prl'owskich zapasow, wiec pewnie tez ja wstawie....

Co warto z tego zrobic a czego sie nie dotykac??? Chce zeby lepiej odpalal, rowniej i zwawiej pracowal, a do tego mniej palil???
  
 
Cytat:
2005-09-29 14:48:24, adams4lta pisze:
Zaworki ustawiałem jakies 5-6 tyś km wstecz. Sądze że po takich zmianach w elektryce zapłon trzeba przy okazji ustawic a zaworki na gazie podobno trzeba co jakies 5000 km ustawiac... A do tego nowy filtr powietrza i gazu i regulacja gazowni (bo aktualnie zasysa cieple powietrze i duuzzzooo pali, wiec chce to na zimne ustawic). Generalnie chce zrobic te pierdoly na cacy bo jak jest chlodny wilgotny ranek to kiepsko odpala i na gazie i na benie(na benie rzadko odpalam). A kopulek mam sporo wiec sie zastanawiam czy je oczyscic czy kupic nowa??? a jeszcze w piwnicy lezy nowa cewka ze starych prl'owskich zapasow, wiec pewnie tez ja wstawie.... Co warto z tego zrobic a czego sie nie dotykac??? Chce zeby lepiej odpalal, rowniej i zwawiej pracowal, a do tego mniej palil???



prosisz o cud ?!
  
 
Witam kolegów -kupiłem świece do poloneza fe65ps-gaz jak przeczytałem potem na odwrocie są to świece do gli ,do gsi wedłuk tego co jest napisane powinny być fe85ps .czy mimo to będą pasować???
  
 
Mi tłumaczono to tak, że świece z indeksem 65 /to jakiś indeks cieplny czy jak/ powodowały u mnie efekt samozapłonu - rozgrzewały się bardzo mocno. Po zmianie świec na 85 samozapłony po zgaszeniu silnika po prostu przestały występować. Obecnie przy zasilaniu gazowym mam świece 85 i nie ma żadnych kłopotów. Silnik 1.5 GLE.
  
 
Witam wszystkich !
Mam gorąca prośbę do posiadaczy poldków 1.6 GSI Caro Plus o sprawdzenie w instrukcji obsługi ( biało-czerwona książeczka ), jaka wartość odstępu elektrod w świecach jest tam podana ?
U mnie przekreślono 0.8 mm, potem dopisano i zamazano 0.65 mm, aby ostatecznie zostało 0.55 mm.
Zastanawiam się, czy to aby nie dzieło firmy, która zakładała instalacje gazową ?
Nie wiem też, czy to nie za mała przerwa ?
Tak sobie to tłumaczę, że zbyt mała przerwa to też mała energia iskry, bo przeskok nastąpi przy niższym napięciu na cewce, ale to taka moja kombinacja i nie mam pojęcia czy słuszna ?
Z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam !!!
  
 
oryginalne swiece maja 0,8 a na potrzeby LPG zbija sie czesto przerwy o 0,1 w stosunku do nominału.
  
 
Potwierdzam, GSI ma mieć 0.8, a przy instalacji gazowej 0.7.