[Świece] [benzyna] [LPG] - wszystko na temat - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A GLI abminex na gazie??
  
 
Nie ma różnicy czy BOSCH czy ABIMEX podaje przykład "książkowej świecy do Poloneza" czytaj ISKRA:

poj. 1.5 i 1.6
FE65PS - szczelina 0,7 mm
FE65PS GAZ - szczelina 0,6 mm

poj. 1.4
SFE65PRS - szczelina 0,7 mm
SFE65PRS GAZ - szczelina 0,6 mm

  
 
NIe no bo wyczytałem ,że ze zwykłym zapłonem właśnie te 0,7 mm a z elektronicznym 1mm więc pytam.Ale już rozumiem poprostu 0,7mm.
  
 
ATU Plus GLI mam u siebie instalacje gazową, czy jeśli kupie świece NGK to będę musiał je zabijać. Bo Iskry GAZ jak podał kolega GDA fabrycznie mają o 0,1 mniejszą szczelinę.
  
 
Zajrzyjcie na stronke NGK w celu pomocy w wyborze odpowiedniego modelu
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=FSO&h=FSO&m=Polonez
Pragne zwrócić uwagę na rodzaj i model
Mam GLI 1,6 z 1997 LPG wg strony proponuja BP6ET tyle że V-line to BP6ES chyba że cos pokręciłem
  
 
iskra podaje ciekawe uzasadneinie zmniejszenai odległosci emiędzy elektrodami:
"Czym różni się świeca zapłonowa GAZ od świecy standardowej?
1. Wprowadzenie gazu utrudnia jonizację paliwa w cylindrze. Przeciwdziałaniem jest zmniejszenie szczeliny międzyelektrodowej.
2. Powolny proces spalania gazem w cylindrze wymaga świec o wystającym stożku w głąb komory spalania. Dokonano rewizji zastosowań i wyeliminowano świece ze schowanym stożkiem (przykład F75S zastąpiono F55PS-GAZ).
  
 
Wg stronki podanej kilka postów wyżej do mojego 1.6GSi powinny pasować świece NGK BP6ET, natomiast na stronie ISKRY, w dziale zamienniki, jest napisane że zamiennikiem takiej świecy jest ISKRA FE65PTS natomiast do mojego silnika według instrukcji należy stosować FE85.... Wiec jak to właściwie jest? Jaka świeca NGK jest przeznaczona do mojego silnika?
  
 
hmm 65 i 85 to chyba okreslenie wartości cieplnej swiecy,,, na benzyne 65 , na gaz 85 ale moge sie mylic.. przeczytaj cały wątek , było juz o tym pisane
  
 
Ja mam Boscha Super + WR 6 D bo z takimi go kupiłem ,i przejechane mam na nich 8 tys km.I spisują sie swietnie ,bo po zdjęciu miały kolor jasno brązowy i żadnych nagarów,przerwe mam ustaloną na 0,8mm.
  
 
Cytat:
2hmm 65 i 85 to chyba okreslenie wartości cieplnej swiecy,,, na benzyne 65 , na gaz 85 ale moge sie mylic.. przeczytaj cały wątek , było juz o tym pisane


Zdecydowanie nie tak. 85 do GSI(wielopunktowy wtrysk) a 65 do reszty(oprócz rovera i diesli oczywiście).
  
 
Jestem zrozpaczony!!! W całej Bydgoszczy nie ma świec Iskra FE85PTS (trójelektrodowe) Wszędzie oferują mi w zastępstwie również trójelektrodowe świece NGK BP6ET (58zł komplet) ale one są chyba zamiennikiem dla FE65PTS czyli chyba mają za małą ciepłote? Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę? Czy naprawdę do 1.6GSI tak ciężko dostać coś innego niż fabryczne świece(FE85PS)? Czy może Bydgoszcz jest taką pustynią że tu nic nie ma
  
 
a podjechałes do jakiegokolwiek szitmarketu?? wiem ze u mnie w tesco wybór swiec jest przeogromny.. i nie słyszalem ze maja jakies felerne
  
 
Tak byłem w dwóch i w chyba wszystkich znanych mi sklepach mających w sprzedaży części do PN, niestety wszyscy sprzedawcy twierdzą że nie ma takich świeczek w żadnej hurtowni....

Zastanawiam się też nad NGK jednoelektrodowymi.
W katalogu NGK jest podane że do polonezów po 95r z katalizatorem powinno się stosować świece BP6ET, według strony iskra-kielce.pl zamiennikiem dla BP6ET jest FE65PS(świece katalogowo dla GLI) natomiast dla GSI powinny być FE85PS czyli o wyższej ciepłocie. Czy świeca NGK BP6ET nie będzie miała za niskiej ciepłoty?

[ wiadomość edytowana przez: misza_ dnia 2006-09-27 08:54:39 ]
  
 
mam podlotka 1,6GLI -gasownia... czytałem wasz wątek i wiem jakie ISKRY wybrać, a jakie NGK??

bo się zastanawiam na tą marką?? kable to kupuje SENTECh-a
  
 
Do GLI powinny pasować: NGK BP6ET
Jest to odpowiednik Iskry FE65PS

PS. Słyszał ktoś lub "probował" świec Iskra U-super 50?


[ wiadomość edytowana przez: misza_ dnia 2006-09-27 11:59:03 ]
  
 
Cytat:
2006-09-27 11:54:10, misza_ pisze:
Słyszał ktoś lub "probował" świec Iskra U-super 50?


Ja obecnie mam U-super 04 (odpowiednik FE65PS) ale bez rewelacji. Wydaje mi się, że na trójelektrodowych które miałem do tej pory silnik lepiej pracował.
  
 
idzie tutaj zwariować z tymi zamiennikami.W najnowszej książce Trzeciaka-Polonez,podaje IskraFE65PS,Champion N9YC,BoschW6DC[takie ja mam],NGK BP7ES,EyquemC72LS,BriskL14Y.
  
 
Cytat:
2006-09-26 23:45:08, misza_ pisze:
natomiast dla GSI powinny być FE85PS czyli o wyższej ciepłocie.


...a skad to wiesz???
 
 
Czyli wnioskując po opiniach NGK BP6ET to nie jest najlepszy wybór do silników GSi / MPi ?

Trochę szkoda bo przymierzałem się do kupna tych świec 44 zł / komplet, a do marki NGK mam przekonanie bo poprzednie moje auto jeździło na modelu BKR i od tej strony nigdy mnie nie zawiodło.

Dla BP6ET istnieje też zamiennik firmy DENSO w postaci świec W20EPB odrobinę tańszych od NGK'ów ale nie mam z tą marką żadnych doświadczeń więc broń boże nikomu nic nie polecam...

Chyba jednak poszukam ISKR...
  
 
Cytat:
2006-09-28 17:28:55, robreg pisze:
...a skad to wiesz???



Z instrukcji obsługi którą otrzymałem razem z Poldkiem, wiedzę tą potwierdza: http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=647

Wymieniłem dziś w swoim pojeździe FE85PS na U-Super 50, oraz przewody WN na te produkcji ZEM Ełk i jestem mile zaskoczony. Silnik pracuje bardziej równo szczególnie na LPG i jakby żywiej reaguje na pedał gazu. Czy to możliwe żeby zmiana rzeczywiście była tak wyczuwalna czy poprostu wmawiam to sobie?