[Świece] [benzyna] [LPG] - wszystko na temat - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja pomykam na "iskrach" do gazu i pali mi okolo 9l. gazu na 100km w trasie. A wczesniej na starych swiecah ok. 13-14l. Co prawda wymienilem rowniez kable i aparat zaplonowy.
Mysle jednak ze duza roznice w spalaniu odegraly swiece.
Pozdrawiam
  
 
Hej czytajac dokladnie ksiazke Obsluga i naprawa FSO POLONEZ mozna znalesc dwa wymiar odstepu miedzy elektrodami 0.6 mm i 1 mm w dwoch roznych rozdzialach ksiazeczki
Na stronie klubowej w dziale ekspoatacji podane jest 1 mm
I teraz niech sie ktos madry wypowie 0,6 mm - czy 1 mm


PS
Silnik 1,5 GLE zalilany MUCHOLOLEM
  
 
Ja u siebie mam 0,6-0,7mm na swieczkach NGK i jest OK!
  
 
Z tego co pamiętam to 0,7mm.
  
 
Jeżeli zapłon jest elektronik to odległość 1mm a jeżeli nie to 0,6 - 0,7mm
  
 
Historycznie było tak, że wersje z zapłonem stykowym miały odstęp 0,6-0,7 mm.
Potem wraz z elektronizowaniem układu zapłonowego i zwiększaniem energii iskry zapłonowej powiększono przerwę na świecach. Nie pamiętam, czy od razu do 1 mm, ale na tym się skończyło.
  
 
A jak wygląda sytuacja w samochodach z LPG?
  
 
Sytuacja z gazem wygląda tak samo. Nie ma to wpływu na rodzaj paliwa. Ja ma Iskry, gaźnik i przerwy 0,7 i jest glanc
  
 
Mam pytanie, jaki powinny mieć symbol świece do 2.0 Fiata, mowa oczywiście o Iskrach.
  
 
Cytat:
2003-02-17 13:49:43, SCHIL pisze:
Mam pytanie, jaki powinny mieć symbol świece do 2.0 Fiata, mowa oczywiście o Iskrach.



Iskra FE85P
  
 
Bosch - to jest to !!!!!!
  
 
Ja jezdze od poczatky jak kupiłem mojego pol...na świecach brytyjskiej firmy /UNIPART/obscnie zrobiłem na nich 125.000km i sprawdzam je ras w roku i wkrecam spowrotem bo kompletnie nic sie z nimi nie dzieje,nie zamienie ich za zadne inne!!!
  
 
Tak samo jak kilku innych kolegów polecam do silnika poloneza z LPG założenie świec NGK V-Line BP6E / BPR6E (te drugie z rezystorem przeciwzakłóceniowym). Jeżdzę na nich od 2 latek i sprawują się na prawdę super! W stosunku do Iskier na których wcześniej jeżdziłkem odczuwa się polepszenie kultury pracy silnika, lepsze wchodzenie w obroty i większą elastyczność. Poza tym kosztują ( w Gdańsku na Słowackiego ) jedyne 6,50 zł więć nie ma się nad czym zastanawiać tylko zakładać NGK! Pamiętajcie też o przyspieszeniu zapłonu o 2' przy jeździe na LPG.
  
 
Cytat:
Tak samo jak kilku innych kolegów polecam do silnika poloneza z LPG założenie świec NGK V-Line BP6E / BPR6E (te drugie z rezystorem przeciwzakłóceniowym). Jeżdzę na nich od 2 latek i sprawują się na prawdę super! W stosunku do Iskier na których wcześniej jeżdziłkem odczuwa się polepszenie kultury pracy silnika, lepsze wchodzenie w obroty i większą elastyczność. Poza tym kosztują ( w Gdańsku na Słowackiego ) jedyne 6,50 zł więć nie ma się nad czym zastanawiać tylko zakładać NGK! Pamiętajcie też o przyspieszeniu zapłonu o 2' przy jeździe na LPG.


To mam pytanie :
Jak to dokładnie jest z tym rezystorem , jak to działa co daje, czy trzeba przy tym jakieś inne kable WN ?? bo zdaje sie że standardowe kable nie mają rezystorów a są też podobno i takie ... hmm ... a może się myle ...

A czy Iskry 3-elektrodowe nie są lepsze od tych NGK ?? [Przy LPG oczywiście , bo narazie zrobilem na tych iskrach prawie 15 tys i w sumie OK, ale zawsze było by miło gdyby było lepiej]


Pozdrawiam 3LiTe

[ wiadomość edytowana przez: 3LiTe dnia 2003-03-05 21:23:24 ]
  
 
swiece 3 elektrodowe nie sa najlepsze do jazdy na gazie - tak chociazby mowil pan Chojnacki na zlocie w Szczakach
  
 
Cytat:
2003-03-05 21:25:23, KiLeR pisze:
swiece 3 elektrodowe nie sa najlepsze do jazdy na gazie - tak chociazby mowil pan Chojnacki na zlocie w Szczakach


No ja na 3 elektrodowe Iskry, brykam na gazie i jak zmienilem z 1 elektrodowych to silniczek mi zaczal rowniej chodzic... wiec juz nie wiem jak to jest.
  
 
Właśnie ja tez to zauważyłem po przejściu na 3-ke, za to nie zabardzo pamiętam żeby p.Chojnacki coś mowił dlaczego 3-ki są złe do LPG.
Jednak najbardziej ciekawi mnie jak to jest z tym rezystorem w NGK , bo może bym je sobie kupił i potestował , tylko nie wiem które
  
 
Rezystor w układzie zapłonowym jest wymagany ze względu na zakłócenia jakie powodowałaby praca silnika bez takowego.Wyróżniamy dwa rodzaje instalacji przeciwzakłóceniowych w ukł.zapłonowym:
1)przewody typu "bougiecorde"-oporność rozłożona wzdłuż przewodów
2)w końcówkach świec rezystory ok.10kiloomów
Obecnie większość firm stosuje rozwiązanie nr.1.Oczywiście nie można zamontować przewodów "oporowych"razem ze świecami z rezystorem,jak i odwrotnie.A co do świec to zdania są jak zwykle podzielone.Jedni mówią,że najlepiej chodzi na "zwykłych"ISKRACH FE65PS,inni bardzo chwalą trójelektrodowe świece(choćby ISKRA FE65PTS).Testowałem świece NGK,BOSCH,ISKRA(klasyczne)oraz trójelektrodowe EQUEM-BOSCH i NGK padły zimową porą ,ISKRA i EQUEM bardzo dobre.Dziękuje za uwagę
  
 
Czyli jezeli mialem 3-elektr.Iskry, Wcześniej Iskry GAZ , to zamiennikiem tych świec będzie NGK bez rezystora ??
  
 
Właśnie panowie,
to skąd mam wiedzieć czy mam przewody typu "Bougicord", czy muszę kupić NGK z rezystorami?
Jeździłem na ISKRAch zwykłych, zielonych, a obecnie na BERU poleconych w dwóch warsztatach gazowniczych. O ile z iskier nie byłem zadowolony, zwłaszcza z "zielonych" to z BERU jestem.