[MK VI] Czy mój Escort posiada ABS ? [FOTO]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pytanie może i prozaiczne ale, jak sprawdzić czy mój ES ma ABS?
Pytam dlatego, że wielokrotnie jak nim hamowałem bardzo gwałtownie z całkowicie wciśniętym hamulcem to przednie koła nie są blokowane i nie ma tzw. pisku, jakbym się starał to z piskiem nie zahamuje, nie chodzi mi tutaj też o to aby hamować z piskiem.

W zimie natomiast przednie koła na śniegu, śliskiej nawierzchni są blokowane (przód) i to rozumiem bo jest ślisko, ale w lecie koła przednie nie są blokowane czym to jest spowodowane.

Nie znam się na mechanice samochodowej stąd me pytanie.
ES to:
1.4 rok prod. 1994 55,00 kW
czy można do tego jakoś dojść po numerze VIN?

[ wiadomość edytowana przez: mateuszmjm dnia 2009-08-28 10:30:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: mateuszmjm dnia 2009-08-28 10:43:04 ]
  
 
A jak hamujesz gwałtownie to pulsuję Ci pedała hamulca ??

Może masz zapowietrzone i dla tego Ci nie działają jak trzeba.

Zimą by Ci mogę urwało jak byś hamował z ABS'em bo by cały czas Ci pedał walił, pulsował i koła na bank by się nie zblokowały
  
 
Nie nie pulsuje właśnie, ojciec ma TOYOTE to tam wiem, że pulsuje, ale w ESKU nic nie pulsuje.
Jeszcze mam takie pytanko, na jakimś przeglądzie stwierdzono, że płyn hamulcowy ma w sobie za dużo wody (dokładnie facet tak nie powiedział tylko użył innych słów) i mam pytanie czy mogę tylko dolać nowy płyn hamulcowy czy trzeba spuścić jakoś ten stary?
Wiem, jak to się robiło w maluchu, ale czy w Fordzie też będzie ten sam patent?
  
 
Malucha nie miałem ale myślę że podobnie

Wymień cały płyn
  
 
Cytat:
2009-08-26 23:05:51, mateuszmjm pisze:
Nie nie pulsuje właśnie, ojciec ma TOYOTE to tam wiem, że pulsuje, ale w ESKU nic nie pulsuje. Jeszcze mam takie pytanko, na jakimś przeglądzie stwierdzono, że płyn hamulcowy ma w sobie za dużo wody (dokładnie facet tak nie powiedział tylko użył innych słów) i mam pytanie czy mogę tylko dolać nowy płyn hamulcowy czy trzeba spuścić jakoś ten stary? Wiem, jak to się robiło w maluchu, ale czy w Fordzie też będzie ten sam patent?



jak dolejesz nowego to wody nie wygonisz......... spuścić stary, wlać nowego, przepłukać i zalać nowym.
  
 
Jak masz wlaczony zaplon powinna sie swiecic kontrolka ABS.
  
 
Otwórz maskę i zobacz czy masz pompę ABS. To takie okrągłe ustrojstwo pod szybą z prawej strony, jak stoisz przodem do auta, z odchodzącymi kilkoma metalowymi przewodami. Moim zdanie nie masz ABSu tylko kiepskie hamulce. wymień ten płyn, sprawdź tarcze, klocki i bębny ze szczękami. Ja miałem 1.4i z 93 i nie było ABSa.
  
 
kontrolki ABSu nie mam, ale mam za to to okrągłe coś, ale bądź co bądź hamulce trzeba będzie zrobic, były robione 2 lata temu.
dzięki za pomoc.





Tak to zdjęciowo wygląda.

[ wiadomość edytowana przez: mateuszmjm dnia 2009-08-28 10:42:25 ]
  
 
Jak masz ABS to po maską w podszybiu powinien być komp sterujący. zdaje się że jest na nim nawet napisane że to abs takie czarne pudełko z wiązką od góry.
  
 
Nie masz ABSu.
  
 
dzięki bardzo Panowie , to w takim razie będę miał hamulce do roboty
  
 
Tak wygląda pompa abs
  
 
Ale lamer ze mnie. Dzięki
  
 
Mam takie coś pod maską. Ale kiedy wciskam mocno hamulec, a na asfalcie leży piasek, nie czuję pulsacji na pedale hamulca... Jest to takie jakby lekkie uniesienie naciskanego pedału i drgania w stylu "trrrrr..!". Uczucie jest takie jakby ktoś podłączył moją nogę do napięcia sieciowego 50Hz. W każdym razie pulsacją bym tego nie nazwał, a wy mówicie właśnie o pulsacji. Czy z moim systemem ABS jest wszystko OK?
  
 
Tak, jest wszystko OK.
  
 
Cytat:
2009-08-28 10:32:17, mateuszmjm pisze:
ale mam za to to okrągłe coś



Servo
  
 
cofam pytanie, sprawdziłem sobie

[ wiadomość edytowana przez: mateuszmjm dnia 2009-08-28 19:17:03 ]
  
 
Servo jest też okrągłe tylko większe, i jast do niego przykręcona pompa hamulcowa, i na niej jest zbiorniczek na płyn hamulcowy, i od tego sreva idzie wężyk do kolektor ssącego, i służy ono servo do wspomagania układu hamulcowego.