Vectra 2.0 16v 16l/100km co jest nie tak?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,mam vectre 2000r 2.0 16v 136 km,zalozylem staga-300,listwa raily 1om,parownik chyba alaska,dysze 2.5,cisnienie robocze 0.96,cisnienie na reduktorze 1.20,po autokalibracji mnoznik szybuje gdzies wysoko w okolicach 2.4,po obnizeniu go na 1.56 auto zaczyna w miare normalnie jechac jednak przy naglym wcisnieciu gazu muli i nie moze sie pozbierac,wyskakuje komunikat sprawdz sonde lambde przy pelnym otwarciu wtryskiwaczy i spalanie 15-16 l/100km przy spokojnej jezdzie,o co chodzi,co jest zle? mialem bingo m i vectra palila mi 11l/100km.Jak ktos moze pomoc to prosze o pomoc
  
 
na mapie benzyna i gaz sa zblizone,ni9e pokrywaja sie idealnie moze poza kilkoma punktami,na poczatku sie pokrywaja,w srodku gaz schodzi nizej od beny,pod koniec znowu sie schodza a na samym koncu gaz idzie dosyc ostro w dół,druga rzecz ze nie wiem o co chodzi z tym mnoznikiem,wtryski wala mi 2.4ms a w instrukcji pisze ze mnoznik ma byc ustawiony miedzy 1.2 a 1.6 natomiast czasy wtryskow ustawic w odleglosci od siebie o 1.50ms wiec jak sie to ma do czasu wtryskow benzyny?
  
 
2.4ms to oczywiscie czasy wtryskow benzyny ktore widze po prawej stronie a czasy gazu ustawilem na 1.50ms i kazdy od siebie jest o tyle oddalony,myslalem ze moze winny jest parownik ale nie wyskakuje mi blad zbyt niskie cisnienie wiec chyba wydala,a czy to jest napewno alaska to niewiem ale tak mi sie wydaje porownujac fotki z allegro,nalepki na nim sa zdrapane wiec ciezko ustalic jaki to wlasciwie jest reduktor
  
 
reduktor alaska obsługuje maksymalnie 90KM , bez wzgledu na to co piszą producenci i sprzedawcy. Przy Twojej mocy masz duże spadki ciśnienia i dlatego muli przy depnięciu. Do tego wtryski masz "po taniości " = nietrwałe , nieprecyzyjne, mało wydajne itd.
Wymień reduktor na wydajny np EG150kW a wtryski na magic jet . To minimum. Na tych gratach co masz nie dojdziesz ładu. Winę ponosi gazownik bo na stronie staga jest info, że alaska tylko do 90KM.
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2009/05/14/dobor_dysz.pdf
tam proponują do Twojej bryki reduktor zavoli - też nie jest zły ale EG lepszy
  
 
czy jak bylby nie wystarczajacy to nie powinno sie przelaczas na benzyne tak jak robi to gdy brakuje gazu w butli i wyskoczyc komunikat o zbyt malym cisnieniu?gdy jade i mamlapa podlaczonego cisnienie nie spada ponizej 0.9 na reduktorze nawet gdy depne do dechy,a co z tymi czasami wtryskow?
  
 
i skad takie spalanie,moze cisnienie mam zle ustawione?
  
 
Cytat:
2009-06-12 21:16:33, hudini1 pisze:
i skad takie spalanie,moze cisnienie mam zle ustawione?


nic nie pomoże ustawinie wyższego ciśnienia bo pogorszy sie praca wtryskiwaczy - wyższe ciśnienie przeciwdziała ich otwieraniu, pogorszy sie ich dynamika i wydajnośc . Zimą dojdą jeszce problemy z zamarzaniem reduktora z powodu zbyt małej wydajności cieplnej. Tak, zwięlszpone zuzycie spowodowane jest zbyt małą wydajnością reduktora i długimi czsami wtrysku gazu. Aby silnik efektywnie wykorzystywał gaz czasy wtrysku muszą byc maksymalnie zbliżone do czasu beny, a przy wysokich obrotach identyczne. Tu można by wygłosic cały wykład , ale szkoda czasu. Oprócz dużego zużycia masz jeszcze na wysokich obrotach prace na ubogiej mieszance, co grozi uszkodzeniem silnika - to nie paradoks to praktyka.Zmień reduktor i to szybko. Wtryski zmienisz jak te ci padną co nastąpi po ok. 10 kkm.
  
 
ok.zmienie ten reduktor chociaz juz mam dosc tego LPG,jak nie pomoze to pogonie ta instalkena allegro i powiem gazowi NIE. Dzieki za podpowiedz
  
 
a czy obnizenie cisnienia roboczego na 0.8 i na reduktorze 1.0 nic nie pomoze?
  
 
Cytat:
2009-06-12 21:42:06, hudini1 pisze:
a czy obnizenie cisnienia roboczego na 0.8 i na reduktorze 1.0 nic nie pomoze?


nie kombinuj bo nie wiesz co czynisz. Cisnienie robocze ma byc ustawione takie jakie jest faktycznie w czasie kalibracji. W czasie jazdy następuja naturalnie zmiany tego ciśnienia a zadaniem sterownika jest korekta czasu wtrysku wynikająca ze spadku ciśnienia gazu. Jeśłi spadki są za duże to ten mechanizm nie działa , a w skrajnym przypadku wtryskiwacze sie zapetlaja - czyli otwarte są cały czas dwa kolejne a gazu i tak silnik dostaje za mało. Zmień reduktor na EG150kW, zavoli albo scorpon mini czy nawet st i zapomnisz że jedziesz na gazie. Masz za mały reduktor i to główna przyczyna , potem wystarczy tylko poprawnie skonfigurować , zgodne z instrukcją
  
 
ale w czasie kalibracji stag nie zmieni cisninia na reduktorze wiec jakie mam ustawic?1.2?
  
 
juz wiem wszystko z linka.Dzieki za pomoc
  
 
zeta N wystarczy?
  
 
Cytat:
2009-06-12 22:40:28, hudini1 pisze:
zeta N wystarczy?


wystarczy , ale zavoli nie ma zintegrowanego z reduktorem filtru fazy ciekłej i elektrozaworu, więc będziesz musiał i to dokupić , a potem przerobic instalację. Alaska ma te elementy zintegrowane. Z yego powwodu lepszy będzie scorpion mini bo ma wszystko zintegrowane jak alaska a wydajnośc jak zavoli.
Ciśnienie reduktora jak najbliżej 1 bara bo im większe tym gorsza praca i krótsze życie rayli. Dysze jak podano w linku albo nawet 0,1 czy 0,2 mm więcej i odpwoeidnio mniejsze ciśnienie to już trzeba doświadczalnie. W każdym razie nie przekraczac ciśnienia 1,2



[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-06-12 22:59:00 ]