Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ROBCIO1969 Sympatyk FEFK ford eskortMk7/TD... Lublin | 2008-01-27 16:00:43 alternator powinien być do TD,70A,u mnie taki jest i aku74AH. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-27 19:10:21 W sumie to wszystko ma wpływ na spalanie ale w jakim stopniu to trudno stwierdzić.
Co do alternatora to ja w 1,4i miałem też 70A a aku miałem 50Ah. Jak zmieniałem kiedyś altka to wpadł mi w ręce taki o mocy 90A i dowiedziałem się, że to jest do Diesla bo diesle mają większe aku więc i altek musi być większy. Być może że 70 też daje rade ale sam widzisz - skoro wymieniasz to coś było nie tak. Szczególnie, że podczas pracy silnika to alternator jest źródłem prądu dla całego auta i jeszcze musi doładowywać akumulator. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-27 19:37:02
Tak, ale pytanie nie było raczej czy wielkość alternatora albo jego obciążenie ma wpływ na zużycie paliwa tylko czy jak jest coś nie tak z alternatorem to czy może to mieć wpływ na zużycie. Druga sprawa - a jak wpadłeś na to, że instalacja samochodu pobiera prąd 30A? |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-01-27 19:42:14 ma wpływ ale na minimalne dla nas nie odczuwalne |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-27 19:53:10 Zwykła sytuacja na drodze:
Jazda do tyłu na światłach z włączonym kierunkowskazem i światło stopu daje nam około 275W przy napięciu około 13V daje około 21A. Jak do tego dojdzie radyjko, powiedzmy dmuchawa i coś tam jeszcze to już jest ponad 30A a i pozostałe urządzenia w samochodzie też nie są na powietrze. |