[OGÓLNE]Instalacja Halogenów - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze, poprowadziłem instalację pod halo (Mk7), schemat pinów wyłącznika dzielonego znam, potrzebuję tylko schemat pinów oryginalnego przekaźnika halogenów (R15 brązowy). Nigdzie w necie nie mogę tego znaleźć. Pomoże ktoś?
  
 
a jest ktoś z pomorskiego kto potrafi podłączać halogeny ? przymierzam sie do zrobienia ich.
  
 
Cześć, jeszcze raz opiszę jasno w czym mam problem, a może w końcu ktoś mi pomoże ..
Założyłem halogeny do mojego mk7, który nie miał instalacji halogenowej ani kabinowej, ani komory silnika. Zdecydowałem się więc na puszczenie jej całkiem osobno, poza skrzynką bezpieczników. Halogeny są w zderzaku. Masa od nich popodpinana, do samochodu mam przeprowadzony przewód zasilający je. Rozpiskę pinów wyłącznika dzielonego znalazłem w necie, zamieszczam ją poniżej:
Post kolegi "jerico" prawie na samym dole strony
Jak widać trzeba podpiąć jeszcze przekaźnik. Posiadam taki, oryginalny, brązowy (R15-jego miejsce w skrzynce). Rozebrałem go i okazało się, że ma on w środku kondensatory. Wydaje mi się, że służą one do "trzymania" impulsu po naciśnięciu przycisku w kabinie. Nie wiem jednak jak go podpiąć (ma on 4 piny). Gdyby ktoś wiedział jak to poskładać w kupę to byłbym wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam.
  
 
Są jakieś oznaczenia pinów? Jeśli masz 85, 86,30, 87, to pierwsze dwa są od sterowania przekaźnikiem, dwa kolejne, to obwód sterowany (aku - halogeny)
Jak masz inne, to wrzuć foty pinów. I daj foto tych kondensatorów.

A jak sam chcesz sprawdzić któy pin jest od czego, to weź miernik uniwersalny i sprawdź, która para styków jest ze sobą połączona. To będzie obwód sterowania. Można również "na partyzanta": 2 kabelki z wsuwkami podłączasz do pary styków i dotykasz do aku, każdym do innego bieguna. Jak w którymś momencie przy podłączaniu przeskoczą iskierki przy klemach i usłyszysz puknięcie, to są to styki obwodu sterującego.
Sposób dotyczy tylko przekaźników z 4 pinami.

[ wiadomość edytowana przez: BolekLodz dnia 2013-01-13 21:33:30 ]
  
 
Kup sobie przekaźnik za 5pln w sklepie i po herbacie.
Ten przekaźnik ori R15 możliwe, że w orginale współpracuje z całą instalacją (np włączanie halunów dopiero po stacyjce i światłach głównych itp, stąd więcej elementów).
Zresztą, jak i jego podłączysz, to tez powinno być oki.
Dwa grubsze piny zawsze są wykonawcze, dwa cieńsze - sterujące.
Do halunów masę puszczasz normalnie, na plusie rozcinasz kabler i dajesz oba końce do pinów wykonawczych. Piny sterujące zasilasz masą i pliusem, ale włączanym przez włącznik.
Czyli włącznikiem sterujesz przekaźnik, a ten włącza plus na haluny.
Pamiętaj, żeby moc przekaźnika była większa niż obu żarówek w halunach (prąd, prawo Ohma te rzeczy).
  
 
Częsciej są spotykane przekaźniki, w których wszystkie piny są na takie same konektory. Nie spotkałem się z rakimi, któere miałyby większe i mniejsze, ale nie wykluczam, że istnieją.
To że halce można włączyć tylko po włączeniu zaponu, zawdzięczamy schematowi według którego podłączono, nie przekaźnikowi samemu w sobie.
Chodziło chyba o max prąd obwodu sterowanego? Moc przekaźnika ma tylko znaczenie w obwodzie sterującym. Jeśli ten R15 jest oryginalnie od halców, to nie ma co kombinować, tylko montować
  
 
R15 jest orginalnie, ale w skrzynke i trzebaby pociągnąć wtedy ori instalację.
Na przekaźnikach ze sklepu z reguły są schematy jak podłączyć.
Zresztą mi wystarczyło 10sekund:
klik
klik
  
 
No i o to chodziło. Najbardziej przydatny schemat z tego postu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic381389.html#1930673
Tylko u kolegi chyba nie będzie 87a, bo ten przekaźnik jest NO