Duży problem z Essi TD 93r.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, przepraszam że zaczynam nowy temat ale szukałem w wyszukiwarce i nie było drugiego takiego samego problemu. A dokładniej to :
od pewnego czasu mój Essi TD dostaje szału tzn, ciężko pali, a jak odpali i się gwałtownie ruszy to na każdym biegu aż do 5-tki utrzymuje 4 tys obrotów bez dodawania gazu i dosyć głośno wtedy klekocze i kopci jak turbina się załącza( tak przy 2,1 tys obrotów).
Dodam ze ciśnienie było mierzone i wyszło na profesjonalnym sprzęcie : 31,2; 31,1; 31,1; 31,2 ........... układ paliwowy : wymieniłem wszystkie te plastikowe rurki na gumowe z metalowymi opaskami wiec raczej chyba sie nie zapowietrza ale nie jestem pewien, mam teraz drugą pompę wtryskową ( też LUCASA ) od Essiego który palił na dotyk ( w zime jedno grzanie mu wystarczało), no mam jeszcze do wymiany wtryski i świece i czy to może cos kopać............a na koniec nie idzie go wyregulować żeby dobrze chodził bo jeśli się go lekko cofnie na pompie to nie chce się zbierać z wolnych obrotów ;(;(;( pomóżcie bądź doradźcie co jeszcze może być nie tak... Z góry dziękuje i pozdrawiam
  
 
Rozregulowana pompa, od tego zacznij, potem się okaże czy z rozrządem wszystko jest "teges".
  
 
Czyli raczej z ta pompa musze gdzies podjechać ??
  
 
No od tego zacznij i raczej chyba na tym skończysz, o rozrządzie wspomniałem bo robota wygląda na niezbyt fachową i mógł się ktoś również pomylić, ale to dopiero po sprawdzeniu pompy samo ci wyjdzie.
Do sprawdzonego warsztatu podjedź, gdzie znają się na tych specyficznych pompach. Nadaje się do gruntownego sprawdzenia i regulacji.
  
 
Samoistne dodawanie gazu wskazuje na uszkodzony booster.
  
 
Czytałem właśnie na temat naprawy boostera i nie wiem gdzie takie membrany by można było by dostać może ktoś z woj. łódzkiego wie ?? byłbym wdzięczny i jakie ceny tego są
  
 
Allegro np. ceno ok 100 zł. Poza tym te pompy ustawia się na "zero" to po pierwsze. Po drugie booster raczej nie jest odpowiedzialny za utrzymywanie obrotów na wspomnianym poziomie, już bardziej przycinająca się linka. Generalnie jednak taniej było by podjechać do jakiegoś doświadczonego pompiarza. Należy oprócz boostera sprawdzić pozostałe dwa korektory, urządzenie rozruchowe, szczelność obiegu turbo silnik, turbo pompa, regulację wolnych obrotów i jeszcze kilka innych drobnych szczegółów. Szkoda twojego czasu i pieniędzy o unerwieniu nie wspomnę
  
 
jakbyś coś potrzebował to oprócz pompy, to mam wszystko do takiego silnika.
  
 
Cytat:
Poza tym te pompy ustawia się na "zero" to po pierwsze.


Na zero tzn ????? pomóżcie może faktycznie mam źle rozrząd ustawiony
  
 
A jak ten rozrząd zakładałeś? I na czym polegało przyspieszanie/opóźnianie kąta wtrysku?
  
 
DZIĘKI wszystkim za pomoc, Essi chodzi jak tralala, zero dymku,na rozrządzie był za bardzo przyśpieszony, a zacinanie obrotów to przez linkę było była minimalnie zagięta i sie blokowało ale poprawiłem i wszystko jest OK