Moment dokręcania głowicy w dohc fiat - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moment tak na oko ale wazniejsze jest abys po dokreceniu pompy sprawdzil czy walek posredni kreci sie bez problemow i nie haczy w zadnym momencie bo moze sciac ci dosc szybko wieloklin
  
 
A ja chcialbym zadac pytanie zwiazane z glowica a nie chce robic nowego tematu.Mechanik u ktorego czasami kupuje czesci polecil mi nastepujaca modyfikacje silnika 2.0 dohc.Zmiana glowicy na ta z silnika 1.6 turbo wieksze kanaly itd wymiana walkow na te z argenty oraz zmiana kol rozrzadu na te ze starej glowicy.Powiedzcie mi czy to ma jakis sens po pierwsze po drugie jak wyglada sprawa sprezania nie bedzie z tym zadnego problemu silnik sie nie rozsypie ?? no i ostatnie pytanie czy ta modyfikacja bedzie miala jakies przelozenie na moc silnika?? pozdrawiam Michal
  
 
W głowicy od 1.6 turbo, z tego co pamiętam są inne kanały woda/olej. Oczywiście nie wszytskie większość się pokrywa

Jak już chcesz się bawić w modyfikacje, to z mojego pkt. widzenia zrobił bym wałki, zastosował większe zawory, tłoki od 1,8 celem dorężenia motoru. Na koniec poszukał bym gaźników np. Weber typ IDF.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2008-11-17 16:14:01, pwr79 pisze:
W głowicy od 1.6 turbo, z tego co pamiętam są inne kanały woda/olej. Oczywiście nie wszytskie większość się pokrywa Jak już chcesz się bawić w modyfikacje, to z mojego pkt. widzenia zrobił bym wałki, zastosował większe zawory, tłoki od 1,8 celem dorężenia motoru. Na koniec poszukał bym gaźników np. Weber typ IDF. Pozdr.



Jo. Tłoki z 1.8, zaworki z ritmo 130 TC, wałeczki 304st, plan czapki o trochę wiecej niż równanie i porzadnie obrobienie kanałów wraz z IDF-ami powinno byc przyzwoitym zestawikiem napędowym.
Ale jak masz zamiar używać tego do jazdy a nie upalenia to seryjny setup porządnie odremontowany powinien w zupełności wystarczyć.
  
 
do codziennej jazdy to co napisałes , tylko zamiast idfów wtrysk z argenty
  
 
Cytat:
2008-11-17 16:27:18, Furiosus pisze:
Jo. Tłoki z 1.8, zaworki z ritmo 130 TC, wałeczki 304st, plan czapki o trochę wiecej niż równanie i porzadnie obrobienie kanałów wraz z IDF-ami powinno byc przyzwoitym zestawikiem napędowym. Ale jak masz zamiar używać tego do jazdy a nie upalenia to seryjny setup porządnie odremontowany powinien w zupełności wystarczyć.


tłoki z 1.6 132/131 lub ze 105TC
  
 
Znaczy jest to auto do jazdy codziennej i napewno nie chce go upalac czaly czas ale zostane napewno przy gazniku co do tej glowicy myslicie ze to oplacalna operacja wlozyc ta z 1.6 turbo i walki z argenty ??
  
 
Cytat:
2008-11-17 22:04:27, XsA76 pisze:
Znaczy jest to auto do jazdy codziennej i napewno nie chce go upalac czaly czas ale zostane napewno przy gazniku co do tej glowicy myslicie ze to oplacalna operacja wlozyc ta z 1.6 turbo i walki z argenty ??


zależy ile za to zapłacisz,wzrost mocy nie bedzie wprostproporcjonalny do nakładu pracy ...

jak już sie coś zaczyna modować to trzeba iść za ciosem i robić wszystko...
  
 
lepiej założyc magnetyzer , taniej a efekt ten sam
  
 
Cytat:
2008-11-17 17:42:38, Blady pisze:
tylko zamiast idfów wtrysk z argenty



z tym może być gruby problem... jak kieryś BartM skonkludował "wtrysk to zło... czujnik z przodu czujnik z tyłu - masakra"
a do tego wszystkiego dwudziestokilkuletni komp... chyba jednak wolałbym te IDF-y albo dellorto albo jakikolwiek inny gaźnior (ale nie będą się tu mondrzył bo swój z pięć razy rozbebeszyłem na elementy pierwsze zanim doszedłem dlaczego uporczywie nie chce jechać - kurna domorosły mechanik, że o holowaniu auta 100 Km nie wspomnę)
  
 
To już lepiej pokombinować i w kolektor i.e. zapakować szprycę z poloneza GSI

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a było jakieś 1,6 turbo rwd?

przeciez taka głowica ma odwrotnie kolektory, i główny kanał wodny i w pizdu inne głowiczki itd...

bez przebudowy do rwd nie wejdzie
  
 
było,alefwd,starydohc,Lancia Delta HF 1,6 turbo

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-11-18 15:44:39 ]
  
 
takie stare 130 konne 1.6 dohc turbo z gaźnikiem
czyli zwykła głowica na dużym ssaku jak w 130TC i kilku innych
  
 
No wiec za sama glowice to cos kolo 150 zloty zaplace drugie tyle za walki z argenty kola rozrzadu zostaja te ktore juz mam w glowicy 2.0 wiec mysle ze to nie jest straszna cena.Idac za ciosem oczywiscie wymiana gaznika pojdzie i to jest pewne.Tylko z tego co czytam to troche kombinowania bedzie z ta glowica gosciu ktory mi tak troche doradza uwaza ze jest to glowica plug&play a jak jest w rzeczywistosci ??
  
 
JAk chcesz to kombinuj ale do turbo o tak malej mocy nie sa potrzebne duze zawory.