>>> Formuła 1 i Toyota!!! - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
De Matta przed M.Schumacherem na mecie w GP. Japoni (Suzuka)- mimo tego Schumacher Mistrzem Swiata sezonu 2003.
Pierwszy w histori F1 kierowca zdobywający ten tytuł po raz 6-ty!

  
 
Oto końcowa kwaliłikacja sezonu 2003
Ferrari poz.1 pkt. 158
BMW-Williams poz.2 pkt. 144
McLaren-Mercedes poz.3 pkt. 142
Renault F1 poz.4 pkt. 88
BAR-Honda poz.5 pkt. 26
Sauber-Petronas poz.6 pkt. 19
Jaguar-Cosworth poz.7 pkt. 18
Toyota poz.8 pkt. 16
Jordan-Ford poz.9 pkt. 13
Minardi-Cosworth poz.10 pkt. 0

Dla znawców Formuły1 ósma pozycja Toyoty wcale nie jest zła.
Zabrakło 3 pkt. do pozycji 6-tej. (szkoda) To byłby wielki sukces!
Jest to bardzo młody Team i jeszcze wszystko przed nimi.

pozdrówka dla wszystkich - miras-s
  
 
Cytat:
2003-10-12 09:15:14, Miras-s pisze:
De Matta przed M.Schumacherem na mecie w GP. Japoni (Suzuka)- mimo tego Schumacher Mistrzem Swiata sezonu 2003.



To prawda - lecz nie cała, bo przed nimi było jeszcze sześciu zawodników. Tutaj można znaleźć prawdziwe !!! wyniki dzisiejszego wyścigu.
Tutaj z kolei przebieg dzisiejszego wyścigu w postaci graficznej.

Warto może dodać, że Michał miał jedną nadprogramową wizytę w boksie, przeznaczoną na montaż spojlera, który zgubił na szóstym okrążeniu, na co stracił 18 sekund w boksie + dojazdy i co spowodowało, ze siódme okrążenie rozpoczynał z ostatniej pozycji.

Cytat:
Dla znawców Formuły1 ósma pozycja Toyoty wcale nie jest zła.


Rzeczywiście niezła, jeśli zważyć, że startowało 10 zespołów

Brak mi słów na określenie praktyk Mirasa. Może słowo MANIPULACJA będzie najwłaściwsze.

Pokazuję Ci żółtą kartkę, Mirasie

Pomachiwajki do wszystkich.



[ wiadomość edytowana przez: epidian dnia 2003-10-12 14:39:27 ]
  
 
epidian - od razu manipulacja!? Przyznaję może jestem trochę łaskawy dla teamu Toyota. Prawdę powiedziawszy na początku sezonu liczyłem na trochę więcej.
Tak jak pisałem, te 3 brakujące punkty, zapewne zadowoliłyby niezadowolonych? - Co epidian?
  
 
czepiacie się! przecież to dopiero początek romansu Toyoty z F1 (z tego co wiem), no i co - od razu mieliby gdzieś trzecie miejsce mieć, taaaaa?

zawsze mogło być gorzej, a tak jest przyjemnie że Toyka powoli ale jednak pnie się w górę
  
 
Ja się Toyki nie czepiam. Chłopaki robili co mogli, a Panis to nawet więcej niż mógł i trzeba schylić przed nimi czoło, co niniejszym czynię

Co innego z niektórymi politykami i kandydatami na nich

Pomachiwajki


[ wiadomość edytowana przez: epidian dnia 2003-10-12 23:36:30 ]
  
 
Toyota to bardzo systematyczna marka i bardzo madrzy ludzie w niej pracują. To ze w 1 sezonie nie dojdą za daleko było do przewidzenia, poza tym trudno im bedzie dogonić inne marki startujące w tych wyscigach od dawna. Toyota ma chyba swój plan wygrania wszystkiego w sportach motorowych co można tylko wygrać przypomnijcie sobie początki Corolli i Celiki WRC.
Co do Szumiego nigdy go nie lubiłem i uważam ze przyczynił sie do śmierci A. Senny a pierwsze swoje mistrzostwa wywalczył dzieki manipulacjom i rozwaleniu na torze swojego najwiekszego rywala. Od tego momentu przestałem oglądać F1 bo uważam ze ządza w niej pieniądze a nie rywalizacja na torze.
  
 
Wiadomo że w F1 rządzą pieniądze, co nie zmienia faktu, że po kolejnych zmianach przepisów widowisko nieco zyskało na ... losowości wygranych.

Nie przepadam za Schumacherem również, ani Ferrari, ale jest szansa że "mistrz" zrezygnuje i wyścigi znowu nabiorą kolorytu.

Toyota pomału dojdzie do podium, czy zwycięży wśród konstruktorów - zobaczymy.

No i sezon nam się skończył. Pozdrawaiam fanów F1.
  
 
Jeszcze tylko nieco kronikarskich informacji, co do ostatniego wyścigu tego sezunu.

Kierowcy Toyoty startowali w wyścigu z miejsc:
Cristiano da Matta z 3-go, Olivier Panis z 4-go.

Na mecie Cristiano da Matta był 7-my, a Olivier Panis był 10-ty.

Ostatecznie po całym sezonie Cristiano da Matta został sklasyfikowany na 13. miejscu z 10-ma punktami, a Olivier Panis na 15. z 6-ma punktami.

W klasyfikacji konstruktorów zespół Panasonic Toyota Racing zajął 8. miejsce z 16 punktami (zwycięzca Ferrari miał 158, a ostatni dziesiąty Minardi Cosworth zero).
  
 
Toyota napewno dojdzie i do podium idywidualnie i w konstruktorach tylko musi minąć troche czasu. Zobaczysz ze w przyszłym roku bedzie już w czołówce i zacznie sie liczyć. Kierowców ma zdolnych i potrafiących wydusić z samochodu ostatnie poty, może są mniej doświadczeniu niż ci starzy wyjadacze ale doświadzczenie przychodzi z czasem.
  
 
Najprościej byłoby podkupić najlepszych kierowców, ale to się nie zawsze sprawdza (inny bolid, inne układy w stajni, inne metody pracy). W ubiegłym roku Toyota tak postąpiła i jeśli pozwolą Da Matcie trochę się otrzaskać, może coś z niego będzie. Panis moim zdaniem jest bardziej znany (dłużej jeździ), ale jest słabszy.

A Toyota niech nie kombinuje, tylko niech zrobi najlepszy silnik i już
  
 
Garść informacji przed sezonem 2004


  • Najbliższy wyścig, rozpoczynający sezon 2004, odbędzie się już 7 marca w australijskim Melbourne.

  • Kierowcami team'u Panasonic Toyota Racing F1 są nadal Olivier Panis (bolid TF104/01) i Cristiano da Matta (bolid TF104/02).

  • DENSO Corporation jest oficjalnym sponsorem korporacyjnym team'u Panasonic Toyota Racing F1 w sezonie 2004.

  • T U T A J jest opis najnowszego bolidu Toyoty - modelu TF104 oraz jego silnika.
    Może jakiś swap?
  
 
Bezpośrednie relacje z wyścigów Formuły 1 w TV 4


5.3.Warszawa - Po ponad 10 latach przerwy bezpośrednie relacje z wyścigów Formuły 1 znów będą dostępne dla polskich widzów w nie kodowanym kanale stacji telewizyjnej TV 4.

Jak podały w komunikacie służby prasowe stacji, stało się tak w wyniku porozumienie z firmą Turning Point, która uzyskała wyłączne prawa do licencji telewizyjnej na okres trzech lat. Było to możliwe dzięki porozumieniu firm będących partnerami zespołu Formuły 1 BMW Williams - Allianz Polska, BMW Polska i Hewlett- Packard Polska, które będą oficjalnymi sponsorami relacji z wyścigów Grand Prix.

Formuła 1 to jedno z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych widowisk sportowych. Jest to w tym roku 18 wyścigów rozgrywanych na całym świecie od marca do października. Wielką popularność potwierdza dziesięciomiliardowa widownia telewizyjna oraz bezpośrednie zaangażowanie największych światowych koncernów.

Nie mniej atrakcyjnie zapowiada się rywalizacja w tegorocznym sezonie, w którym mistrzowie świata - Michael Schumacher i Ferrari oczekują zaciętej rywalizacji z Juanem Pablo Montoyą i Ralfem Schumacherem z teamu BMW Williams oraz pojedynków z wyścigową "młodzieżą" - Finem Kimi Raikkonenem i Hiszpanem Fernando Alonso.

TV4 przeprowadzi transmisje "na żywo" z rozgrywanych w niedzielę zawodów. Na ekranach TV4 znajdą się także godzinne programy relacjonujące sesje kwalifikacyjne (sobota) i skróty najciekawszych wydarzeń z niedzielnych wyścigów, które zostaną wyemitowane w poniedziałek.

"Przez ostatnich dziesięć lat Polska była jedynym krajem europejskim, w którym kibice nie mogli śledzić wyścigów Formuły 1 na ekranach telewizyjnych. Łącznie z naszymi partnerami uważamy, że - tak jak dziesiątki milionów Europejczyków - Polacy powinni mieć szansę doświadczania emocji, jakie niesie ze sobą to ekscytujące wydarzenie sportowe. Formuła 1 jest synonimem najwyższych technologii. Tylko najlepsi ludzie, najlepsze zespoły i najlepsze technologie mogą wygrać. Z tego powodu BMW bierze udział w rywalizacji i również z tego powodu BMW Polska zdecydowało się wprowadzić Formułę 1 na ekrany ogólnodostępnej telewizji w Polsce" - powiedział Erich Papke, szef BMW Polska.

"Formuła 1 to prawdziwe laboratorium bezpieczeństwa. Tam testuje się rozwiązania, które pozwalają nam jeździć bezpieczniej. Bezpieczeństwo to główny powód naszego zaangażowania w Formułę 1" - stwierdził Paweł Dangel, szef Grupy Allianz Polska.

"Tu liczą się ułamki sekund. Żeby odnieść sukces potrzeba jednak wielomiesięcznej pracy sztabu ludzi i najnowocześniejszych technologii. Projekty bolidów, precyzyjne wyliczenia... wszystko to leży w rękach HP. Jesteśmy liderem na rynku śmiałych przedsięwzięć!" - powiedział Artur Wiza, Marketing Manager HP Polska

Pierwszy tegoroczny wyścig o Grand Prix Australii na torze w Melbourne zostanie rozegrany już w najbliższą niedzielę. Relacja z sesji kwalifikacyjnej znajdzie się na antenie TV4 w sobotę (6 marca) o godzinie 23.00, bezpośrednia transmisja z zawodów Grand Prix zostanie przeprowadzona w niedzielę o godz. 03.45, a emisja poniedziałkowego (8 marca) programu przedstawiającego najciekawsze wydarzenia week-endu przewidziana jest na godzinę 18.00

Kalendarz mistrzostw świata Formuły 1 w 2004 roku:

7 marca Grand Prix Australii (Melbourne) 21 marca Grand Prix Malezji (Sepang) 4 kwietnia Grand Prix of Bahrajnu (Bahrajn) 25 kwietnia Grand Prix San Marino (Imola) 9 maja Grand Prix Hiszpanii (Barcelona) 23 maja Grand Prix Monako (Monako) 30 maja Grand Prix Europy (Nürburgring, Niemcy) 13 czerwca Grand Prix Kanady (Montreal) 20 czerwca Grand Prix USA (Indianapolis) 4 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii (Silverstone) 11 lipca Grand Prix Francji (Magny-Cours) 25 lipca Grand Prix Niemiec (Hockenheim) 15 sierpnia Grand Prix Wegier (Budapeszt) 29 sierpnia Grand Prix Belgii (Spa-Francorchamps) 12 września Grand Prix Włoch (Monza) 26 września Grand Prix Chin (Szanghaj) 10 października Grand Prix Japonii (Suzuka) 24 października Grand Prix of Brazylii (Sao Paolo)

(PAP)

  
 
No niestety, po pierwszym GP w Australi widać, że Toyota również w sesji 2004 nie da nam raczej powodów do radości.

Oto końcowa klasyfikacja.
da Matta - 12-ty natomiast Panis 13-ty

1 Michael Schumacher Ferrari 1:24.15,757
2 Rubens Barrichello Ferrari + 00.13,605
3 Fernando Alonso Renault F1 + 00.34,673
4 Ralf Schumacher BMW-Williams + 01.00,423
5 Juan Pablo Montoya BMW-Williams + 01.08,536
6 Jenson Button BAR-Honda + 01.10,598
7 Jarno Trulli Renault F1 + 1
8 David Coulthard McLaren-Mercedes + 1
9 Takuma Sato BAR-Honda + 1
10 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas + 1
11 Christian Klien Jaguar-Cosworth + 2
12 Cristiano da Matta Toyota + 2
13 Olivier Panis Toyota + 2
14 Giorgio Pantano Jordan-Ford + 3
  
 
Kto oglądał transmisję na żywo w TV4?
Interesuje mnie Wasze zdanie odnośnie komentarza.
F1 śledzę już ..... parę lat. Bardzo sceptycznie podchodziłem do dzisiejszego wyścigu. Ale musze przyznać zostałem przyjemnie zaskoczony. Ci panowie jednak "coś" wiedzieli na temat F1 (i jedna pani)
Moim zdaniem brakuje tam jakiegoś komentarza od kogoś, kto sam brał udział w wyścigach nie koniecznie F1. np.Hołek

Tak ogólnie, było niezle - porównując do poprzednich transmisji na Cyfrze+
Ale to moje osobiste zdanie.

---------\- -//---------
---------( @ @ )---------
----o00o-- (_)--o00o-----

pozdrawiam miras-s
  
 
Powiem tak - Holek i inni nie powinni dawac relacji z wyscigow oni sa po tamtej stronie - a jedni sa po tej - jedni jednych kometuja i niech tak zostanie - zoabczcie co MArtyna robi - przeciez do sprwozdan medialnych potrzeba troche gry, radiowej, aktoreskiej - a ona niestety tego nie ma - najlepszy byl na 2. lecia Auto - the best progrmaon the world - ale to juz totalny offTopic - no i co najwazniejszenie powinni relacjonowac wyscigi co znaja sie na fachu, lech nie musza byc od razu misczami kierownicy. Do lochow z Krasko - boze niech ktos to wytnie
  
 
El_Chueco - nie masz racji.
Jako reporter-komentator bardzo przydałby się jakiś praktyk.
Teoretyków mamy mnóstwo.
W latach gdy nie było możliwości w polskiej TV śledzić wyścigów GP Formuły1 czy gdy byłem torturowany komentarzem w Cyfrze+
przełączałem na niemiecki RTL (akurat znam troche ten jązyk)
Tam jako komentatorzy od ładnych paru lat są Christian Donner (brał czynny udział w wyścigach F1 w latach 85-89) nie wspomnę o Nikim Laudzie.
Naprawdę wiele się dowiedziałem z tych transmisji. Aż przyjemnie się słucha, mimo iż to... - po niemiecku

Nasi komentatorzy oferują nam swoje obserwacje, niezawsze zresztą właściwe czy nawet obiektywne i ........, plotli.
Dziś np. pogadali sobie o Flavio Briatore.
  
 
na pewno poczytam - jutro w dordze do szkoly
  
 
No tak, Toyota się nie popisała. Pozostaje mieć nadzieję na kolejne lepsze starty.

Nie oglądałem na żywo, ale nagrałem i o 8.00 rano, nie znając wyników, zasiadłem do oglądania.

Komentarz uważam za dobry, podali sporo informacji ogólnych, bo chyba takie sąbardziej strawne dla przeciętnego polskiego (mniej obytego) kibica.

Oglądałem kiedyś wyścig F1 będąc w Finlandii. Zbyt wiele nie zrozumiałem , pamiętam jednak że wyścig był komantowany przez 3 facetów, z których 2 to byli dawni kierowcy, a jeden był dzinnikarzem. W tamtym czasie na topie był Mika Haakkinen, więc fińska telewizja (publiczna) miała w boksach własne kamery i na miejscu byli ich dzinnikarze. Wtedy byłem pod wrażeniem i bardzo im zazdrościłem.

Aha, ta Zuzanna w studio TV4 bardziej mi się podoba od Martyny Wojciechowskiej
  
 
Wkrótce na polskim rynku wydawniczym pojawi się F1 Racing, czyli miesięcznik poświęcony wyłącznie Formule 1. Będzie to magazyn, który ilustruje różne aspekty życia w fascynującym świecie Formuły 1 - od pełnej dramatyzmu rywalizacji sportowej, po często zaskakujący styl życia wybranych osobistości F1. Magazyn dociera również za kulisy wielkiego świata i wielkich fortun najpotężniejszych osób związanych z Formułą 1.

Założony w 1996 roku, F1 Racing jest dziś wydawany w 24 edycjach, 19 językach, o globalnej sprzedaży 750 000 sztuk miesięcznie. To zdecydowanie najpopularniejszy, najlepiej sprzedający się miesięcznik Formuły 1 na świecie.