Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-02-05 15:57:58 też się zastanawiałem czy amor nie jest za bardzo na środku, bo w tym układzie będzie duży skok koła przy bardzo małym ruchu zawieszenia i nie jestem pewien czy to dobre rozwiązanie, patrząc na zawieszenia w buggach to są maxymalnie przy kole to tylko takie moje obserwacje bo nie znam się na tym jakoś wielce. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-02-05 17:28:54 resor będzie ? |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2014-02-05 18:03:25 Na pewno. Po jednym na każde koło.. |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-02-06 14:53:37 no pewnie z tyłu też, kowal już kuje...
amorek jest w miejscu gdzie działa na niego największa możliwa dźwignia bez większej ingerencji w karoserie i robienia dodatkowych dźwigni przenoszących siłę... u włochów nie raz widziałem takie wydumki z amorkami z moto poziomo w bagażniku. Nawet myślałem czy go nie wsadzić gdzieś poziomo ale tak układ jest prostszy. Co do punktów zaczepienia amortyzatora na ramieniu każde zawieszenie rozpatruje się indywidualnie zależy jaki masz skok amorka, jaki skok koła chcesz uzyskać, dodatkowo powinien być ustawiony tak, żeby nie powodował naprężeń rozciągających zawieszenie. Tak samo ważne jest ustawienie elementu tłumiącego pod odpowiednim kątem aby uzyskać jego liniowa pracę chyba że założenia konstrukcyjne są inne. |
sebastianamg FIAT 126P POZNAŃ | 2014-02-09 00:24:06 A nie lepiej będzie amor wywalić dołem jak najbliżej zwrotnicy a górą do kasty po skosie takie rozwiązanie ja bym przynajmniej zastosował |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-02-09 00:34:28 czemu? uzasadnij |
sebastianamg FIAT 126P POZNAŃ | 2014-02-09 18:43:19 moim zdaniem zawieszenie będzie lepiej wybierać ze względu na dłuższe ramie, a po za tym Lotusy 7 mają tak zamontowane amory |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2014-02-12 21:48:26
co to znaczy lepiej wybiera? Zastanow sie jaka tam jest dzwignia i jak to wplywa na pracę |
sebastianamg FIAT 126P POZNAŃ | 2014-02-13 11:44:15 No zastanowiłem się i nie wypowiadam się już. Każdy ma swój projekt i tego się trzymajmy. Pozdro |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-02-13 13:23:23 niestety nie ma reguły ze jak tak jest w lotusie to tak jest najlepiej...
Zaletę mocowania amortyzatora tuz przy osi zwrotnicy widzę taką że siła przenoszona jest praktycznie od razu na amortyzator, dzięki czemu dolny wahacz może być dość lekki bo nie jest ramieniem dźwigni i nie działa na niego siła zginająca. Natomiast na tak ułożony amorek wraz z ugięciem działa na niego coraz większa siła więc chodzi nieliniowo. Z tego co widziałem promień od osi obrotu dolnego wahacza do punktu mocowania amorka na nim jest większy od promienia od tej samej osi do górnego punktu mocowania amorka. Co skutkuje też rozciąganiem dolnego wahacza, może to tez efekt zamierzony dzięki czemu przy skoku cały zawias się usztywnia, nie wiem jestem samoukiem teoretykiem i tylko intuicyjnie to rozpatrywałem EDIT: popatrzyłem na ten lotusowy zawias jeszcze doszedłem do wniosku że przecież górny wahacz jest sporo krótszy dzięki czemu zmienia się wektor siły w kierunku środka auta co może równoważyć sile rozciągania przez amorek. [ wiadomość edytowana przez: KrauzeR dnia 2014-02-13 13:28:55 ] |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-02-14 07:55:18 A jak masz zamiar dobrać charakterystykę tego amortyzatora ( progresywnego ) do tego zawieszenia i wagi auta- pf 126 p ???
[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2014-02-14 07:56:08 ] |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-08-08 10:27:34 sorki za późną odpowiedź.... doświadczalnie
żeby nie było że nic się nie dzieje, cały czas działam jak nie w garażu to projektowo w domu nad kolejnymi modami. Wczoraj wspawałem wreszcie wzmocnienie na zastępstwo części podłużnicy. Poza tym było jeszcze trochę łatania zaspawywania i wzmacniania podwozia ale już w najbliższym czasie wszystko wyląduje w podkładzie. a tu zdjęcie szpiegowskie prototypu kolejnej modyfikacji |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2014-08-08 13:34:26 ultra funky mocowanie magla? |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-08-08 13:51:54 JOP |
bolec666 F&F MEMBER 126p 899 Dobrzewino | 2014-08-11 19:54:09 te mocowanie magla jest naprawde funky , cos czuje ze za rok polowa 2 dywizji bedzie miec Twoj zawias czekamy na wiecej fot |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-08-11 20:33:19 zawias nie wiem jak wyjdzie i jak szybko przestanie być prototypem ale mocowanie magla już niedługo (w tym roku) na pewno będzie dostępne. Jest plan, że w komplecie z gumkami i obejmami... także plug&play. |