[ASCONA C] - wkład sportowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, niedawno zakupiłem Asconę C z 1980? roku se swapem 1.8 115KM z 1986 roku. Projekt zakłada obniżenie, utwardzenie, nowy wałek od świątka, i wycięcie katalizatora. W projekcie uwzględniłem dolot powietrza jako filtr stożkowy. Jednak dość dziwne rozwiązanie z tego silnika (pochodzi z Vectry A) a konkretnie przepływomierz umieszczony na obudowie filtra jakoby uniemożliwia przeprowadzenie całej operacji. Postanowiłem więc zainwestować w jakiś wkład sportowy do filtra. I pytanie moje brzmi: "Czy możecie polecić jakiś konkretny i sprawdzony wkład?" Dodatkowo ostatnio pojawił się drobny problem z układem chłodzenia. Płyn zniknął (prawdopodobnie pojawił się gdzieś wyciek z przewodu (do załatwienia) ale problem pogłębił się gdy trzeba było odpowietrzyć układ. Najwyraźniej najwyższym punktem układu jest sam zbiornik. Macie jakiś pomysł jak to wykonać? Czy może znajduje się gdzieś jakiś odpowietrznik, tylko ja go przeoczyłem? Dodam, że poprzedni właściciel planował głowicę (od serca) ale pokrywę klawiatury i prawdopodobnie samą głowicę pozostawił na starych uszczelkach (sic!).Kolejne pytanie, czysto użytkowe, na jakich felgach powinna seryjnie stać ta Ascona? W tej chwili ma felgi w rozmiarze 14''.


EDIT: Co do jej seryjności... jaki to miało seryjnie akumulator? Bo tu jest 74Ah ale coś się nie chce doładowywać więc podejrzewam, że ktoś włożył za duży aku.

[ wiadomość edytowana przez: Ichi dnia 2008-02-23 23:08:14 ]
  
 
Przede wszystkim Twoja Ascona ma coś nie tak z dokumentami, bo w 1980 roku była jeszcze produkowana tylnonapędowa Ascona B. Podejrzewam więc, że swap z 86 roku polegał na przespawaniu numerów Akumulator seryjnie ok. 50Ah (diesel miał 66).
Seryjne felgi w Asconie stalowe 13" ale aluminiowe były i czternastki.
Jeśli chodzi o ukłąd chłodzenia, to z tego co pamiętam odpowietrza się sam, właśnie dlatego zbiorniczek wyrównawczy jest najwyżej.
  
 
Z papierami jest tak, że jest tam wpisany rocznik 1980 jako ascona 1.3 a siedzi tam właśnie 1986 silnik 1.8

Więc musi mi zasysać skądś powietrze w takim razie... bo na postoju cały czas się grzeje.
  
 
coś jest nie tak z rocznikiem - tak jak zauważył Paladinus. Asci C wyszła z tego co pamiętam w 82r. Wielce możliwe jest, że masz 1.8 115KM na pełnym wtrysku (ja taką miałem) i jest to 18E (jednostka spotykana też w kadettach D gte) lub C18NE (widziana także w vectrach). Obie te jednostki były także seryjnie w asconach, ale wydaje mi się, że tylko 18E miało 115KM, drugi był trochę słabszy.

Podsumowując sprzedający mógł wkręcić Ci wałek, że niby zrobił przekładkę silnika, a tak naprawdę przespawał numery i dał Ci papier na asconę B z silnikiem 1.3.

Co do układu chłodzenia - sprawdź termostat, skoro się grzeje silnik (rozumiem, że za mocno) to może się nie otwiera i nie puszcza obiegu na chłodnicę a stąd jak rośnie ciśnienie to wywala Ci gdzieś płyn na lewo. Lub tak jak pisałeś po prostu masz nieszczelny układ.

Odpowietrzanie to w zasadzie zalanie płynu, zagrzanie silnika, wystudzenie, otworzenie zbiornika wyrównaczego (może być lekko ciepły silnik), zakręcenie zbiornika i ponowne zagrzanie silnika. Po takim zabiegu powinieneś pozbyć się zbędnego powietrza w układzie chłodzenia. Warunek jest taki, że płynu w żadnym momencie nie może zabraknąć w wyrównawczym bo wtedy będzie łapał powietrze zamiast płynu.

Jak chcesz tuningować asconę to polecam zacząć od hamulców - zmień tarcze na 256mm (np z astry gsi) - zaciski podejdą bez cudowania, zdejmujesz swoje 236 i zaciski, a w ich miejsce zakładasz większe.

pzdr i witam w OKP
  
 
Z układem chłodzenia będę się zmagał jak tylko zakupię aku bo ten to stary trup jest i nie daje już rady, żeby ją odpalić. Rozrucha na krótko sprawdzałem i wszystko z nim ok, druga sprawa, że może dmuchać gdzieś pod głowicą bo dali te stare uszczelki po planowaniu ale wtedy byłby majonez w zbiorniczku z płynem. Co do hamulców to zdecydowałem się na komplecik EBC. Myślę, że powinno być ok. A jak nie to od GSI się założy. Rozumiem, że tarcza+zaciski? Sorry za głupie pytania ale mechanik na razie ze mnie mierny jest
  
 
Żeby dopełnić temat - Ascona C była produkowana od września 1981 r - jako rok modelowy 1982.

Co do ubytków w układzie chłodzenia - miałem podobne objawy - u mnie winna była uszczelka pod głowicą. Po wymianie Aśka nie gubiła ani mililitra chłodziwa. Ale polecam sprawdzić węże i nagrzewnicę.

Seryjne akumulatory miały pojemność od 36 Ah do 55Ah w przypadku jednostek benzynowych [w zależności od pojemności], zaś diesel miał 66 Ah, jak napisał Paladinus. Jak masz aku 74 Ah to jest wiecznie niedoładowany - alternator podaje pewnie u Ciebie ok. 50 Ah, dlatego robi się padaka.

Oczywiście jak wymieniasz zaciski - to tarcze tym bardziej .

Pozdrawiam!


[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2008-02-25 19:33:57 ]
  
 
Z układem chłodzenia już wywalczyłem swoje. Akumulator w poniedziałek będzie nówka sztuka. Teraz tylko uszczelki. Zastanawi mnie tylko cały czas ten silnik. Data w dokumentach się nie zgadza z rzeczywistą. Jest wpisany rocznik '80 a C jest od '82 :/ Ciekawe jak ja przegląd zrobie :/

Dziękuję za pomoc.

A przy okazji pytanie z innej beczki. Czym różnią się głowice 1.8 16v od 2.0 16v?

[ wiadomość edytowana przez: Ichi dnia 2008-02-27 21:34:34 ]
  
 
Cytat:
2008-02-27 21:33:33, Ichi pisze:
A przy okazji pytanie z innej beczki. Czym różnią się głowice 1.8 16v od 2.0 16v? [ wiadomość edytowana przez: Ichi dnia 2008-02-27 21:34:34 ]



jeśli chcesz się bawić w zmianę głowicy w celu poprawienia osiągów to daj sobie spokój, nie wywalaj kasy w błoto. Zrób najpierw porządnie dół silnika, a później pomyśl o reszcie. W między czasie zeksanuje Ci fajny artykulik o 1.8 i jego tuningu (po angielsku niestety), może coś Cię zainspiruje.

pzdr
  
 
Nie chodzi mi o tuning mojej ascony. Kumpel chce się zacząć bawić w coś takiego na większą skalę. I stąd pytanie czy 20. można po prostu założyć na 1.8 tak jak jest w przypadku np. fiata cc.
  
 
scoodie, a artykol i tak chetnie zobaczymy

[ wiadomość edytowana przez: -kudlaty- dnia 2008-03-02 23:43:32 ]
  
 
W sumie chętnie przeczytam ten artykuł, to że jest po angielsku absolutnie mi nie przeszkadza. Na razie splanowana została głowica. Co potem zobaczymy. Muszę znaleźć schemat instalacji elektrycznej od tego silnika bo mam zwarcie potężne zwarcie przy odpalaniu silnika. Ucieka mi około 5V. Poza tym nie wiem czy altek nie siada bo dzisiaj wracając do domu zaczęła mi lekko świecić kontrolka od aku.
  
 
artykuł będzie (muszę tylko przypomnienie w telefonie ustawić ).

To jak najbardziej normalne, że przy odpalaniu silnika spada napięcie. Nigdy nie zastanawiałem się o ile ma spaść, ale np. u mnie w Vectrze B (X20XEV) spada poniżej 10V przy rozruchu. To co jest ważne to żeby nie uciekał Ci prąd na wyłączonym silniku oraz żeby było ładowanie stałe w pełnym zakresie obrotów (czyli sprawny regulator napięcia i alternator). Na pracującym silniku powinieneś mieć około 14V niezależnie od prędkości obrotowej silnika.

Podłącz amperomierz szeregowo na "minusie" i zobacz jaki masz odpływ prądu (upewnij się rzecz jasna, że masz wyłączone radio, oświetlenie wnętrza czy bagażnika. Jeśli w ten sposób znajdziesz "dziurę" to się możesz martwić i rozpocząć poszukiwania.
(ja miałem przeciek 0,3A i się okazało, że miałem jakiś zonk na instalacji pompy paliwa - po naprawie problemu mam około 0.02A).

EDIT: widzę na fotkach w Twoim profilu, że masz dosyć nowe zegarki, tzn z tych nowszych co sugeruje rocznik 86-88 (chyba, że wychodziły wcześniej, a moja wiedza kuleje bardziej niż myślałem), ale widzę też kierownicę z kadEtta - pojawia się pytanie czy właściciel zmieniał tylko kierę czy także bawił się z zegarami. Nakładka od GT po przednim zderzakiem jest w kolorze nadwozia czy czarna - trochę przykurzone auto na fotce i mam problem z rozponaniem Jeśli jest w kolorze nadwozia to na pewno nie jest to jeden z pierwszych roczników ascony C.

PS. Mam kierunkowskazy białe jeśli Cię interesują - dla klubowiczy za 1/4 ceny (i mnóstwo innych części do tego auta, nawet listwę wtryskową - żółte bosch'e, oryginalne welurowe wnętrze z kubełkowymi fotelami w świetnym stanie)

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2008-03-04 08:25:26 ]
  
 
Okazało się wczoraj, że po załączeniu ogrzewania tylnej szyby ucieka w cholerę prądu, bo na ruchu zaczyna się wtedy palić kontrolka od aku. Multimetr mi padł, ale skołuję drugi i się pobawię w szukanie dziury. Na pewno jest zwarcie na którymś z przekaźników od światełek, bo po przekręceniu kluczyka (jeszcze nie na zapłon i z WYłączonymi światłami) zapalają się światła mijania. Autko przykurzone bo mam teraz większy problem w nim niż jego mycie. Nakładka w kolorze nadwozia. a rocznikowo buda jest 86. Silnik też bo jak szukam do niego części to od tego rocznika. Burdel jest tylko w papierach. Co do zegarów to nawet się nad tym nie zastanawiałem a kierownica działa więc chyba nie powinno być problemów. Chociaż wczoraj pojawiło się stukanie w czasie skręcania i kierownica robi się lżejsza po półtora obrotu więc trzeba będzie zajrzeć w końcówki drążków i wahacze imo. Co do tych części to wysłałem priva.
  
 
póki co lekko OT, wrzuciłem parę artykułów, nt. silnika, o którym mówiłem to ten z białym kadettem.

Zastanawiam się jak takie wrzucanie artykułów ma się do prawa więc niedługo na wszelki wypadek je skasuję.

LINK

pzdr
  
 
Dzięki Ci wielkie, jutro zaczynam to czytać. Ale tutaj jest Turbo... a ja Turbo nie chcę ale parę pomysłów na pewno zostanie zaczerpniętych z w/w artykułu. I jeszcze jedna prośba. Dysponuje ktoś fotkami oryginalnych felg aluminiowych na jakich jeździły Asconki C?
  
 
super zrzuty Scoodie - rewelacyjny artykul ... ascony piekne masakra.
  
 
Cytat:
2008-03-04 22:32:27, Ichi pisze:
I jeszcze jedna prośba. Dysponuje ktoś fotkami oryginalnych felg aluminiowych na jakich jeździły Asconki C?



Pooglądaj zdjęcia w moim profilu.
Te alusy są oryginalne dla Ascon eksportowanych do Holandii.
Nie wiem czy były jakieś różnice /znaczy się inne wersje/.