[Wnętrze] - nagrzewnica z Plusa do Caro - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio widziałem taki panel sterujący jak ten twój Marcinie w służbowym Plusie z chyba 2000 roku. Jak go dopadnę to przeprowadze prywatne źledztwo co to za wynalazek.
  
 
u mnie na parkingu stoi kombi plus (swiezo nabyty przez jakiegos faceta) tez z takim panelem.

Bocian, jak bys mi powiedzial jak podlaczony (ktory pin to plus, a ktory minus) jesbt silniczek od otwierania klapki od obiegu wew to bylym wdzieczny (no ale raczej tego nie zobaczysz, bo trzeba by chyba deske zdejmowac, choc ja podlaczalem kabelki jak juz zamontowana decha jest). Ogolnie to to podlaczenie nie jest takie proste jak by sie wydawalo
Zobacz przy okazji jak dmucha

A i musze wam powiedziec/napisac, ze jakos tak fajniej i calkiem inaczej sie czuje teraz w samochodzie jak biore pokretlo pyk pyk i juz dmucha i w ogole, a nie jak kiedys -wajcha w dol, wajcha w gore . Teraz to jest super


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-06-12 14:52:34 ]
  
 
tak wyglada panel srodkowy juz praktycznie skonczony.





Oczywisice nie byl bym soba gdybym czegos nie spierdzielil, wiec kupilem niechcacy czarna farbe w sprayu do pomalowania tego panelu, ale okazalo sie (po malowaniu ), ze ta farba nie jest taka jak samochodowa, tylko po wyschnieciu jest troche miekka i da sie ja zedrzec paznokciem i w ogole porysowac bardzo latwo(chyba ze jeszcze nie wyschla, ale watpie, bo juz z 1.5 dnia temu pomalowalem to wszystko). tak wiec za jakis czas pewnie czeka mnie poprawa malowania.

poza tym musze skrocic linki od sterowania, bo za bardzo sa zagiete za tym panelem i nie da sie w sumie krecic pokretlami .uj by to strzelil

no i nie wiem czy by nie kupic skorzanego mieszka, bo moze lepiej by wygladalo ze skorzanym niz z gumowym

ogolnie myslalem, ze lepiej to zrobie... ale i tak moze byc i jest dosyc ladne.


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-06-22 22:34:54 ]
  
 
rewelacja! gratulacje realizacji i przede wszystkim wytrwałości.
 
 
dzieki
Wytrwalosc zwlaszcza sie przydala, bo rozpilowywanie dziur pilnikiem (w zasadzie tylko to mialem nadajace sie do tego typu zadania) w deseczce z zywicy o grubosci okolo 0,7cm bylo dosyc.. hmm.. meczace (bardziej psychicznieniz fizycznie hehe), nudne i zmudne .
jak by ktos mial zamiar robic cos takiego, to wystarczylo by plexi (niestety ja nie mialem) uzyc i oszczedzilo by to duzo pracy.
a jeszcze jak by ktos mial dostep do frezarki czy jak to sie tam nazywa (to do wycinania dziur) to juz w ogole pare minut pracy
  
 
efekt rewelacyjny! To wreszcie z czego jest ta płyta konsoli? Żywica 100%?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
tak, zywica 100% + oczywiscie mata szklana.

na ten panel chcialem jeszcze upchnac joya od el. lusterek, ale troche za duzy jest.

To na zdjeciu nizej robilo za "forme". Jest to dykta wycieta na ksztalt nowego panelu, obklejona tasma, aby zywica sie nie przykleila do formy. Wycinamy paski z maty szklanej (troszke wieksze niz nam potrzeba, zeby wychodzily troche poza brzegi) i ukladamy na formie; smarujemy zywica, czekamy az wyschnie; kladziemy druga warstwe maty, smarujemy i tak kilka razy, az bedzie odpowednio gruba. Wycinamy dziury na przycisk obiegu i zapalniczke, i ewentualnie na przyciski od szyb. Potem rozpilowywujemy i wyrownujemy pilnikiem, aby byly rowne dziury. Szlifujemy powierzchnie, nakladamy ewentualnie szpachli , szlifujemy znowu, i mozemy malowac.




Dobra ta dmuchawa jest, w sumie nawet da sie wytrzymac dzieki niej w te upalne dni. Leciutki chlodek jakby daje Jakies 1% klimy

aa i maly hint, dla kogos, kto bedzie montowal taka nagrzewnice, to niech odrazu zmieni linki sterowania, na takie co maja pancerz "pleciony" z linki stalowej (np. jak od pedalu gazu chyba). Bo te co sa oryginalne maja twardy pancerz (guma albo plastik jakis), i jak sie je zagnie to baaardzo ciezko chodza pokretla, a te zwykle z plecionki chodza ok. (a zagiac trzeba, aby wszystko pieknie siedzialo na swoim miejscu)



[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-06-25 18:06:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-06-25 18:46:00 ]
  
 
Cytat:
2006-05-08 09:18:40, Bocian_s_313_PTK pisze:
Piszpisz. Jak trafię trucka plusza to moze sobie też zaplikuję takie rozwiązanie.



Dokładnie... Też się "napaliłem " na takie rozwiązanie....
  
 
Jak bede mial wene tworcza to pozbieram te zdjecia, tekst i rozne nowe spostrzezenia do kupy Choc w zasadzie wszystko jest w tym temacie
Tylko, ze z moim stylem rozlewnego pisania, to bedzie pewnie od groma teksu i nikomu sie nie bedzie chcialo czytac tego albo zapomni w polowie o czym czytal na poczatku
No, ale postaram sie za jakis czas cos skrobnac


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-06-25 19:21:27 ]
  
 
Zrób to koniecznie i do WW z obszernym info i zdjęciami...
Rewelacja na maxa, jak dla mnie.... A z koreańska i tak bym się chyba nie bawił, choć opcja klimy jednak daje do myślenia...
  
 
Podlaczylem w koncu nagrzewnice (jak ktos nie wie OCB niech sobie przeczyta kilka stron wstecz moje posty). hmm, myslalem ze to bedzie lepiej grzalo Sa trzy warianty dlaczego tak sie dzieje: -siedzi w niej powietrze; - jest zakamieniona (przed montazem wlalem octu i posiedzial sobie w niej jakis czas, ale nic nie wylecialo) ; -lub (co obstawiam; linka od klapki cieplo-zimno jest zle naciagnieta (jak wymienialem to byc moze nie naciagnalem wystarczajaco) i leci zimne powietrze.
poza tym, jak ustawie do polowy pokretlo zeby lecialo sredniocieple powietrze, to z srodkowych leci zimne, a z bocznych cieple. nie wiem czy tak powinno byc, ale, kurde, mam nadzieje, ze nie wymyslili tak konstruktorzy, ze ma sie w ten sposob mieszac zimne i cieple powietrze

a prawdopodobnie ta nagrzewnica ma bardzo dobra wydajnosc, bo nie grzeje mi sie juz silnik wiatrak chodzi rzadziej i w ogole (napewno to nie przez pogode, bo nawet w zime w duze mrozy silnik mi sie przegrzewal)
co przy zwyklej nagrzewnicy nie wystepowalo (czyli sie przegrzewal)!!! tak wiec dlatego obstawiam nienaciagnieta linke klapki, bo gdzies to cieplo z silnika (ktory sie przegrzewal) musi sie gdzies podziac chyba (mam nadzieje, ze to przez to "tak" slabo grzeje.

aczkolwiek, zastanawiam sie nad ta nagrzewnica z caro plusa, bo ma fajniejsze pokretla (tylko czy na belce z c+ mozna osadzic deske z caro...)


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-10-27 19:07:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-10-27 19:07:43 ]
  
 
sądze ze da sie założyć deskę caro na belkę C+
Ja też bym obstawiał regulacjęklapki. W zwykłej nagrzewnicy to jest podstawowy problem. część powietrza leci przez nagrzewnicę częśc zimneo śmiga bokiem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A ja mam pytanko "odwracające" temat wątku:
Czy do PN truck'a rocznik 97 wejdzie nagrzewnica z Caro?
Chodzi mi o to czy można taki grzejnik zamontować wymiennie, bez żadnych przeróbek.
Niestety w służbowym trucku poszła dwuletnia nagrzewnica a lokalny serwis FSO nie był w stanie przez kilka dni sprowadzić odpowiedniej.

pozdrawiam
Paweł B.
  
 
na allegro sa/byly (jeszcze niedawno) nagrzeniwce do trucka zwyklego, np. tu LINK . tak swoja droga to ciekawe jaki tam jest "system" ogrzewania, skoro sa inne nagrzewnice, a deska jest z caro
a ta nagrzewnica jest prawie identyczna jak ja mam ta z trucka plusa (prawie, bo moja jest aluminium+plastik)



[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-10-28 20:28:23 ]
  
 
Deska w tym trucku jest plusowska, lecz z trzema stopniami nawiemu a nie czterema.
  
 
aa, nie napisales, ze to truck plus.