[Wnętrze] - nagrzewnica z Plusa do Caro - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wałkowane milion razy - poszukaj na forum (hasło nagrzewnica) Ale cóż - jeszcze odpowiem.
600 - dużo. Na giełdzie można chyba taniej. Jak dla mnie jest strasznie dużo chrzanienia. Pamiętaj że to tylko polonez i nie pomuj w niego kasy której Ci nikt nie zwróci. Jedyne co jest lepsze w tej desce to nagrzewnica. Ale zeby weszła trzeba zmienić wzmocnienie deski rozdzielczej - cięcie i spawanie. Potem jeszcze wiązka elektryczna - inna na 100% oraz cała masa dronych pierdół. Ja bym sie w to bawił tylko w przypadku klimatyzacji - chociaż i tak bym kombinował ze starą bo mi sie bardziej podoba - klasyczna - jak cały poldek. Poza tym ja jeżdże FSO polonezem a nie daewoo Polonezem.
P.S. Na jaki zaworek narzekasz? Nagrzewnicy? Załóz tą od MR93 - zaworek na pod maską. Dobrze złóż nagrzewnice o będzie cacy działała.
Deske u nas przekladał 3lite.
P.S. I koniecznie użyj przeglądarki.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Czesc

Stary drogo!!! Ja ostatatnio poruszalem temat zamiany tego wszystkiego z CARO+ .Kumpel mial do sprzedania za 300zł komplet z powypadkowego sprzetu, a ja kupilem za 200zl na krakowskiej giełdzie komplet wszystkich plastyków(deska zlicznikami, konsola,półki, nawet te od tylnych głośników)+nagrzewnica i wentylator kierownica nawiewu.
Przymierzam się właśnie żeby to wszystko pozakładać. Chaciałem jeszcze dokupić tapicerke na przednie drzwi żeby się ładnie komponowała z deską.
Nie zamierzam zmieniac wiazki według wstepnych ogledzin wszystko da sie przelutowac( dzien roboty jak nic) bede tylko musial pomyslec gdzie zaczepic puszke z bezpiecznikami.

A mam pytanie do klubowiczów. Czy ma ktos moze ksiazke serwisowa do PLUS'A i mogl by mi przeslac rysunki obrazujace jak przymocowany jest wentylator i kierwnica nawiewu do reszty( wystarczyl by nawet jakis pogladowy rysunek)
I sparwa druga z kad wyprowadzone jest podcisnienie do sterowania nawiewami??? tzn wiem ze z kolektora tylko czy:
- jest trójnik na wylocie do serwa pompy hamulcowej
- czy moze jest dodatkowy wypust w kolektorze
i wyczytalem(na tym forum) ze ta rurka nie jest podlaczona bezposrednio tylko przez jakas puszke- co to jest?

Jak bys sie zabieral do zamiany tego calego badziewia to daj znac we dwóch bedzie razniej ))))

aaaa no i OLO ma racje bez ciecia i spawania ani rusz.. trzeba napewno wyciac kika blaszek zeby sie zmiescilo ( no a potem pospawac zeby sie konstrukcja samochodu nie oslabila)

Pozdrawiam wszystkich
Grzegorz



  
 
Przelutowanie wiązki to jakieś 5 godzin roboty
  
 
hmm w 5 godzin powiadasz.. no w sumie to jest tylko kilka kabli do licznika i do wyłączników na konsoli... moze sie uda w 5h )

Jak sie ociepli juz na dobre to sie za to zabiore. ( bo nie mam garazu)

Pozdrawiam
GD

  
 
Cytat:
2003-03-31 21:27:00, OLO pisze:
Poza tym ja jeżdże FSO polonezem a nie daewoo Polonezem.




Ekhm przepraszam masz cos do mojego poldziusia???
  
 
EEEj to jak jezdzisz CARO+ to moze masz ksiazke serwisowa??

albo luknij chociaz pod maske i zobacz w ktorym miejscu podłączona jest ta rurka od podcisnienia - do sterowania kierownica nawiewu? please... no stawiam pivo

z góry dzieki
i Pozdrawiam
Grzegorz
  
 
Idzie od takiej plastikowej "Kulki" do kolektora ssacego (chyba). Ona mi sie dosc czesto wypina.
  
 
Czyli plan pada...
Co do zaworku to mam pod maska.... juz chyba z 10 i pierd...
wprowadzam unowoczesnienie i dam tam zawor kulkowy
Bedzie zima>lato
  
 
Cytat:
Ekhm przepraszam masz cos do mojego poldziusia???



No nie. Nie jestes w koncu winnien tego ze koreance przejeli naszą fabrykę

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Też się nad takim zastanawiałem , tylko jeszcze nie mam pomysłu jak to połączyć ze sterowaniem linką , musiał by bardzo lekko chodzić. Musze pojeździć po Praktikerach i Castoramach i popatrzeć jaki jest wybór
  
 
Cytat:
2003-04-01 17:43:38, MaciekW pisze:
Czyli plan pada...
Co do zaworku to mam pod maska.... juz chyba z 10 i pierd...
wprowadzam unowoczesnienie i dam tam zawor kulkowy
Bedzie zima>lato




Dokładnie. Chodzi o to, że zawór kulowy powinien działać tylko w położeniach skrajnych. W pozostałych ma szybką skłonność do psucia się.
  
 
Czesc. Kupilem sobie kompletna nagrzewnica (na linki) z polda trucka plus. I w sumie mam problem.
Nagrzewnica tak wyglada:

Problem jest w tym iz nie dostalem do niej wiazki elektrycznej (jezeli mozna to tak nazwac ). I teraz pytania (pewnie nikt nie bedzie wiedzial, ale warto zapytac):
w panelu sterowania jest gniazdko jak na zdjeciu:

ale gniazdko w dmuchawie jest takie:
czyli sadze ze cos miedzy tymi dwoma elementami powinno byc. tylko co, czy mozna to kupic w sklepie moto i za ile
moze cos takiego powinno tam byc?: LINK tylko czy to ma odpowiednie gniazdka (moze ma ktos zdjecia tego, albo wie jakie to ma gniazdka).


Nastepny problem: jest tez taka wtyczka (3 bolce):
mysle ze to idzie do tego (chyba silniczka, sadze ze od brania powietrza z wewnatrz auta, ale nie jestem pewnien) :
jest tam podobne do tego gniazdko, ale niestety z 4 bolcami. No i takie samo pytanie: co powinno byc miedzy tym.

HELP


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-03-29 16:13:56 ]
  
 
Napewno między wentylatorem a panelem musi być to urządzenie co umożliwia różne obroty wiatraka. ten z twojego linku jest od koreańskiej nagrzewnicy ale nie wiem czy przypadkiem nie ten sam co w twojej.
Zdjęcie drugie przedstawia (choć nie do końca jestem pewien bo widać tam jedynie wtyczke-ale od czego innego ona moze być) właśnie ten regulator - i podłącza sie do niego zarówno panel jak i wiatrak - kostek raczej nie kupisz w sklepie ( predzej szukaj instalacji elektrycznej z trucka plus) ale jak skombinujesz schemat elektryczny i go rozgryziesz to możesz to polutować albo konektorki pozakładać. To z ostatniego zdjęcia to tak jak piszesz regulacja między obiegiem zewnętrznym a wewnętrznym ale ona nie jhest podłączana do panela ( ma oddzielny włącznik w miejscu gdzie caro i atu plusy mają ogrzewanie tylnej szyby ) natomiast kostka którą przedstawiasz to może jest podświetlenie ?

I ciekawi mnie jeszcze czy ta nagrzewnica wchodzi bez problemu do caro ze starą belką poprzeczną ????

[ wiadomość edytowana przez: chudson dnia 2006-03-29 18:25:47 ]
  
 
Cytat:
2006-03-29 18:24:28, chudson pisze:
Zdjęcie drugie przedstawia (choć nie do końca jestem pewien bo widać tam jedynie wtyczke-ale od czego innego ona moze być) właśnie ten regulator - i podłącza sie do niego zarówno panel jak i wiatrak - kostek raczej nie kupisz w sklepie ( predzej szukaj instalacji elektrycznej z trucka plus) ale jak skombinujesz schemat elektryczny i go rozgryziesz to możesz to polutować albo konektorki pozakładać.


ta wtyczka na drugim zdjeciu to jest wlasnie po drugiej stronie pokretla wiatraka. Tylko kurde czy te urzadzenie jest takie samo jak w caro plus byc moze jest, bo plus tez ma 4 stopnie regulacji. hmmm

EDIT: dupa, caro plus ma 4 piny, widac na obrazku w linku, czyli instalacja moze sie znacznie wyyydluzyc , chociaz moga to ewentualnie miec w Autopartsie): LINK
EDIT2: juz mnie wiecej wiem iel kosztuje to urzadzenie-rezystor (50zl okolo), a wlacznik obiegu 20zl. tylko te dwie czesci wyniosa mnie prawie tyle, ile dalem za cala nagrzewnice
Cytat:
2006-03-29 18:24:28, chudson pisze:
To z ostatniego zdjęcia to tak jak piszesz regulacja między obiegiem zewnętrznym a wewnętrznym ale ona nie jhest podłączana do panela ( ma oddzielny włącznik w miejscu gdzie caro i atu plusy mają ogrzewanie tylnej szyby )


po namyslach i dokladnych ogledzinach tez doszedlem do tego wniosku, bo z tego co widze to ten silniczek ma sterowac klapa ktora odcina powietrze z zewnatrz. bede musial ten wlaczniczek zdobyc (kiedys mi sie nawet rzucil w oczy na zdjeciu jakiegos trucka plusa, ale zdjecie bylo niezbyt wyrazne i nie bylem pewien, a myslalem poza tym ze tego typu nagrzewnice nie maja obiegu wewnetrznego)

Cytat:
2006-03-29 18:24:28, chudson pisze:
natomiast kostka którą przedstawiasz to może jest podświetlenie ?


dokladnie tak jest. przewody ida do typowych oprawek podswietlenia z caro.

Cytat:
2006-03-29 18:24:28, chudson pisze:
I ciekawi mnie jeszcze czy ta nagrzewnica wchodzi bez problemu do caro ze starą belką poprzeczną ????



tez chcial bym to wiedziec, zwlaszcza, ze pakuje ta cala nagrzewnice z obudowa do deski caro

fajowo, bo pozbede sie tego cholernego zaworka (oczywisice jak uda mi sie to wszystko zapakowac do auta )

czy PiotrekDJ nie ma przypadkiem takiego panelu w starej desce w swoim Analogu??

moze napisze jakis artykul o wkladaniu takiej nagrzewnicy, ale nie wiem czy bedzie chcial ktos to czytac


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-03-29 21:22:40 ]
  
 
Przełącznik od obiegu nie warto kupować bo i tak nie masz gdze go włożyć w starej desce - lepiej pokombinować i przerobić jakiś zwykły z caro zmieniając w środku blaszki - ja tak kiedyś zrobiłem do elektrycznych szyb( ten siłownik albo działa poprzez podanie + i - na dwa różne konektorki albo poprzez zmiane polaryzacji - to drugie rozwiązanie występuje np w nagrzewnicach grupy VAG i jest bardziej prawdopodobne) natomiast sam opornik to nie jest problem bo jak już rozpracujesz schemat w kajiej pozycji pokrętłą wiatraka jak zwiera się instalacja to możesz zapakować ten rezystor z innej fury ( nawet taki analogowy z drutu oporowego )
Dziwi mnie tylko ,że w nagrzewnicy nigdzie nie ma dziury na montaż tego ustrojstwa bo ono powinno być chłodzone poprzez wentylator. A jeśli będziesz kupował to ustrojstwo to zwróć uwagę czyj to produkt bo są koreańskie i też polskie (tańsze)
BTW to tymczasem możesz podłączyć całą nagrzewnicę na wyłączniku 4stopniowym który miałeś dotychczas zostawiając to pokrętło nieaktywne.
  
 
ja nie mam 4 stopniowego tylko plynny . nagrzewnica i obudowa jest produkcji polskiej (calsonic polmo-kalisz), wiec ten opornik pewnie jest tez polski. bede kompletnie przerabial panel co jest tam stare sterowanie w poldku, wiec miejsce na przycisk moze by sie znalazlo . no ale zobaczymy jak to bedzie.

a w silowniczku sa 4 bolce, wiec pewnie to jest ta druga opcja ktora napisales.
jeszcze co do opornika to sadze, ze chyba lepiej kupic oryginala za 50zl niz kombinowac i podpasowywac od innych, bo pewnie to w koncu drozej wyjdzie, niz oryginal
ciekawe czy go w zomisie maja

tak w ogole to dzieki za odpowiedz!


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-03-30 11:39:50 ]
  
 
Myślałem ,że włożysz panel zamiast radia ( jest wtedy problem z radiem ale przynajmniej nie rzuca sie w oczy ze była zmiana nagrzewnicy

Co do montazu to będzie chyba trzeba wyciąć to kolanko do którego od spodu przykręca się starą nagrzewnicę czy mi sie zdaje ?? Rób zdjęcia przy upychaniu - chętnie sobie to oblookam i inni pewnie też.
sam sie przymierzam do założenia nagrzerwnicy koreańskiej -ale że tutaj bez cięcia sie napewno nie obędzie to czekam do lata i wakacji.
BTW to ta nagrzewnica truckowa powinna była wejść przynajmniej wraz z mr93 - bardzo polepszyło by tokomfort.

Powodzenia w rzeźbieniu
  
 
Cytat:
2006-03-30 12:57:34, chudson pisze:
Co do montazu to będzie chyba trzeba wyciąć to kolanko do którego od spodu przykręca się starą nagrzewnicę czy mi sie zdaje ??


jeszcze nie wiem, bo w zasadzie to jeszcze nigdy nie zagladalem do nagrzewnicy u mnie w poldku, wiec za bardzo nie wiem jak to jest zbudowane
Cytat:
Rób zdjęcia przy upychaniu - chętnie sobie to oblookam i inni pewnie też.


OKO, jak nie zapomne
Cytat:
sam sie przymierzam do założenia nagrzerwnicy koreańskiej -ale że tutaj bez cięcia sie napewno nie obędzie to czekam do lata i wakacji.


tem mialem taki zamiar (jak bym nie dostal nagrzewnicy z trucka) , ale ze sie trafila to nie bede utrudnial sobie zycia
Cytat:
BTW to ta nagrzewnica truckowa powinna była wejść przynajmniej wraz z mr93 - bardzo polepszyło by tokomfort.


Ano powinna, naprawde ciekawie i fajnie zbudowana jest ta nagrzewnica

Cytat:
Powodzenia w rzeźbieniu


Senkju
  
 
Qrcze też bym se coś takiego zapodał. Jak najbardziej rób zdjęcia po kolei co i jak. A na koniec podziel sięwrażeniami czy warto było tyle grzebać.
  
 
OK, tylko bedziecie musieli "troche" poczekac