[Wnętrze] - nagrzewnica z Plusa do Caro - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałem założyć taką podczas robienia elektryki u siebei w evo V. Ale po 5 tygodniach grzebania w elektr. miałem dość i zaniechałem tego kroku.
BTW w truckach był montowany dodatkowy włacznik wewnętrznego obiegu. O ile w caro (umówmy sie na takie rozróżnainie nagrzewnic) był to guziczek pod pokrętłem dmuchawy to w trucku był to kwadracik obok zegarka

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-03-29 14:08:57, -Marcin- pisze:
Czesc. Kupilem sobie kompletna nagrzewnica (na linki) z polda trucka plus. I w sumie mam problem. Nagrzewnica tak wyglada: Problem jest w tym iz nie dostalem do niej wiazki elektrycznej (jezeli mozna to tak nazwac ). I teraz pytania (pewnie nikt nie bedzie wiedzial, ale warto zapytac): w panelu sterowania jest gniazdko jak na zdjeciu: ale gniazdko w dmuchawie jest takie: czyli sadze ze cos miedzy tymi dwoma elementami powinno byc. tylko co, czy mozna to kupic w sklepie moto i za ile moze cos takiego powinno tam byc?: LINK tylko czy to ma odpowiednie gniazdka (moze ma ktos zdjecia tego, albo wie jakie to ma gniazdka). Nastepny problem: jest tez taka wtyczka (3 bolce): mysle ze to idzie do tego (chyba silniczka, sadze ze od brania powietrza z wewnatrz auta, ale nie jestem pewnien) : jest tam podobne do tego gniazdko, ale niestety z 4 bolcami. No i takie samo pytanie: co powinno byc miedzy tym. HELP [ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-03-29 16:13:56 ]


A taki element tam masz?
  
 
no wlasnie tego rezystora nie mam, ale ten to chyba z plusa jest, a w tym moim to ma byc jakis inny. jeden koles pisal mi, ze podobny jest w lublinie. W kazdym razie dedykowany do tej nagrzewnicy z trucka plusa kosztuje z 50zl na polparts.pl . W sklepie moze taniej by bylo (o ile bedzie), ale jeszcze nie pytalem sie.

BTW. dzis porownywalem sile wiatru WYJETEGO starego wiatraka z caro i tej dmuchawy z trucka plusa co mam, i nie wiem kurde, ale ten wiatrak z caro jakos tak lepiej dmuchal (odleciac chcial normalnie hehe ) niz ta dmuchawa. Mam nadzieje, ze po zalozeniu bedzie to dmuchaaalooo, ze mi fryzure zepsuje Po WSTEPNYM podpasowowywaniu stwierdzam, ze ta nagrzewnica !byc moze! sie zmiesci pod deske . Ale problem jest taki, ze prawdopodobnie bede musial wywalic spora dziure w sciance grodziowej, aby wyprowadzic rurki do komory silnika (w starej nagrzewnicy rurki sa poziomo, w tej z trucka pionowo). Stay tuned!


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-04-03 18:13:02 ]
  
 
Będzie lepiej dmuchać bo ona ma podział czy wieje na szybe czy na pasażerów a stara dmuchawa musi wiać na oba te miejsca naraz. pomogły by też rury doprowadzające powietrze plastikowe zamiast papierowych (kiedyś sprawdzałem i stawiają troche mniejszy opór powietrzu -i do tego są wilgocioodporne)

A tak przy okazji to ciągle ciekawi mnie jak ten opornik od dmuchawy jest chłodzony w trucku skoro nie ma na niego dziury w obudowie nagrzewnicy.
  
 
Cytat:
2006-04-03 18:43:44, chudson pisze:
Będzie lepiej dmuchać bo ona ma podział czy wieje na szybe czy na pasażerów a stara dmuchawa musi wiać na oba te miejsca naraz.


Niestety, ale jest nastepujacy wybor: na nogi; na nogi i szybe; na szybe Tez myslalem (mialem nadzieje), ze moze jest tak jak piszesz, ale po przyjzeniu sie namalowanym "obrazkom" wywnioskowalem to co napisalem wyzej

tak oto wyglada:
Cytat:
pomogły by też rury doprowadzające powietrze plastikowe zamiast papierowych (kiedyś sprawdzałem i stawiają troche mniejszy opór powietrzu -i do tego są wilgocioodporne)


hmm, moze bym zakupil od plusa i sprobowal jakos dogiac je na cieplo do tego co mam Tylko, ze w nagrzewicy truckowej wyjsca sa okragle, a w caro plusie chyba prostokatne (?)

Cytat:
A tak przy okazji to ciągle ciekawi mnie jak ten opornik od dmuchawy jest chłodzony w trucku skoro nie ma na niego dziury w obudowie nagrzewnicy.


Jak zakupie to sie przekonamy Z tego co mi pisal taki jeden koles to ten z trucka chyba jest tylko w alumuniowej obudowie (ale tego potwierdzic na razie nie moge).


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-04-03 19:41:55 ]
  
 
Cytat:
2006-04-03 19:29:30, -Marcin- pisze:
Niestety, ale jest nastepujacy wybor: na nogi; na nogi i szybe; na szybe Tez myslalem (mialem nadzieje), ze moze jest tak jak piszesz, ale po przyjzeniu sie namalowanym "obrazkom" wywnioskowalem to co napisalem wyzej


w Caro Plusie jest niby pozycja dodatkowa - do przodu - ale sądzę, że gdybyś użył jeszcze przewodów od deski plusowej, sądzę, że miałbyś o wiele lepsze rezultaty nawet przy tym rozwiązaniu. (plastykowe przewody są szczelniejsze niż papierowe rury, mają niezmienne przekroje w funkcji czasu i przez to więcej wiatru idzie do kabiny niż pod deskę rozdzielczą.
 
 
Przynajmniej możesz na samą szybę dać powera.do tego masz obieg wewnętrzny z lepszym grzejnikiem co pewnie usprawni ogrzewanie zimą.
Aby zmniejszyć koszty możesz takich rur poszukać na szrotach - napewno mercedesy 123 miały rury plastikowe i o takiej samej średnicy.
  
 
Dobra. Dzis jak dobrze pojdzie to sciagam deske i bede podpasowywal ta cala obudowe (tylko zawsze jak chce cos robic, to deszcz zaczyna padac ). Jak wejdzie to bede dzialal dalej (zakup opornika, rur itp). Oby weszlaaaaaa.
Aleeee sie wczoraj ucieszylem, bo myslalem, ze w tym panelu sterowania cyferki i te wszystkie symbole sa nie podswietlane, ale jednak sa, z czego sie bardzo ciesze, bo lubie jak cos swieci (jak niewiele mi potrzeba do szczescia... )
  
 
No i niestety. Koniec zabawy chyba. Napotkalem powanby problem. W starych nagrzewnicach jak wiedza niektorzy (i teraz rowniez ja to wiem) chwytak-daszek powietrza do obudowy nagrzewnicy jest metalowy (zdjecie ponizej). No i wlasnie w tym jest problem, poniewaz nagrzewnica z trucka ma chwytak plastikowy (z wbudowanym od razu wiatrakiem). Najgorsze jest to, iz ten chwytak metalowy jest zgrzewany do nadwozia Wiec lippaaaaaa. Nie da sie raczej nic z tym zrobic, chyba zeby wziac w lape diaxa.
Aaaa, ale pod stara belke wlazlo by to wszystko spokojnie.

Zobaczymy jak to dalej sie potoczy.



Dla porowniania tak to wyglada w c+: LINK
A tak u mnie:






EDIT1:prezentacjak krzyzyka na 2 zdjeciu nie byla zamierzona
EDIT2: kilka zmian w tekscie


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-04-05 21:15:25 ]
  
 
"wymyslilem" , ze skoro to jest zgrzewne punktowo, to nawierce blache tam gdzie jest zgrzewana i moze bedzie sie dzieki temu usunac bez uzywania diaksu. co o ty myslicie?
  
 
Dokładnie tak sie usuwa zgrzewane elementy nadwozia bez ich niszczenia.
Wiertło fi 6mm i Naprzód!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No i taka odpowiedz na temat zgrzewow mialem nadzieje uslyszec/przeczytac Dzieki.

Na razie prace odkladam na "za kilka dni", bo musze sama deske zalozyc spowrotem.

EDIT: Teoria (prawie) ostateczna. Jezeli wyjecie tego grubego czarnego wygluszenia (zdjecie 1 i 2) nie da na tyle miejsca, aby obudowa nagrzewnicy schowala sie dosyc gleboko, to panel srodkowy nie bedzie sie dalo zalozyc, dodatkowo ta obudowa musi sie schowac na tyle, aby radio wlazlo.
Niestety, ale obudowa jest duuza. Na tyle duza, ze nie da sie jej w ogole wlozyc w panel srodkowy, mozna sobie porownac na zdjeciu nr 3. Czyzby w plusie panel srodkowy jest az taki szeroki?






[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-04-06 15:44:44 ]
  
 
Plusowska jest ciut szersza, Poza ma cienkie ścianki. Najwyżej trzeba będzie ciąć! Tak jak u prędkiego w coupe.



-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A od czego Predki ma nagrzewnice?
W sumie to wyciecie i wystajaca nagrzewnica niezbyt ladnie wyglada wg mnie Ale, az tyle wystawac raczej nie powinna z trucka plusa (przynajmniej na boki).

Stay tuned. W poniedzalek prawdopodobnie dalsze prace dopasowujaca-testujaco-teoretyzujace
  
 
On ma klimę z początku lat 80tych. Czy raczej resztki

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-04-03 18:12:27, -Marcin- pisze:
(...) BTW. dzis porownywalem sile wiatru WYJETEGO starego wiatraka z caro i tej dmuchawy z trucka plusa co mam, i nie wiem kurde, ale ten wiatrak z caro jakos tak lepiej dmuchal (odleciac chcial normalnie hehe ) niz ta dmuchawa. (...)


Ten wiatrak daje bardzo mocny powiew. Kiepski nawiew jest spowodowany w Polnezie i 125p MR'ze wyłącznie alogiczną konstrukcją całej nagrzewnicy. Ktoś to najwyraźniej zrobił "na odczepnego". Wiatrak jest idiotycznie za grzejnikiem, a za wiatrakiem jest płytka komora, w której powietrze ma zawrócić o 180 stopni i powędrować znowu na górę. Cały ten huk nawiewu to odgłos powietrza na siłę przetłaczanego w tę i spowrotem.
  
 
Można zamontować wiatraczek ze 132. Nie ma śmigiełka tylko turbinę. Wraz z dolną częścia obudowy oczywiscie. Do tego można założyć silniczek plusowski. Przy 4 biegowej dmuchawie w caro daje jakby 5 bieg przy maxie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-04-07 06:37:23, OLO pisze:
Można zamontować wiatraczek ze 132. Nie ma śmigiełka tylko turbinę. Wraz z dolną częścia obudowy oczywiscie. Do tego można założyć silniczek plusowski. Przy 4 biegowej dmuchawie w caro daje jakby 5 bieg przy maxie.


Można nieco jaśniej. Mam wiatrak z nissana gabarytami i wyglądem jak ten z pluszaka. Może jakieś konkretne szczeguły rozwiązania?? No chyba że ty mówisz o przekładce całości co nie bardzo mi się chce robić (nie lubię wnętrza pluszaków "a fujjjj" ).
  
 
Mnie to cały czas ciagnie by jednak przeniesć wentylator nad grzejnik. Trzeba by w tym celu tylko nieco zmodyfikować ten metalowy kawałek na samej górze.
  
 
Mam obecnie silniczek z plusa i śmigiełko z norlamlego. (wycięta troche klapka bo silniczek jest dłuższy.
Chce wziąć cały went z plusa (silniczek z mocowaniem i turbiną) i włożyć w dolną obudowe od 132. Załozyć do niej potrójne wyloty i zamontować do seryjnej góry. Pasuje.
Dół od 132 ma inną klapkę na nogi, wgłębienie na dupkę silniczka, i przesłonę mniejszej średnicy - dostosowaną do "turbinki"

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."