Pare pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mama pare dręczących mnie pytań:

1. Co moze byc winne temu ze jak chcę jechac prosto to musze miec kierownice lekko skręcona w prawo bo jak trzymam ja prosto to samochód mi w lewo ucieka. nie przeszkadza mi to w niczym ale chetnie bym to jakos wyreglulował. Czy alusy moga byc winne temu (kupilem uzywane, jeden lekko krzywy - mam bicie małe na kierownicy przy prędkościach ponad 120 km/h) ?

2. Stuki w zawieszeniu przy nie równościach, co to moze byc ? Sworzeń wachacza ?

3. Wypadające non stop radio, kiedys siedzialo i tylko przy bardzo duzych wybojach wypadalo, obecnie ciagle mi wypada razem z tym zestawem do montarzu radio. Jak temu zaradzić ?
  
 
Witam

Ad. 3 ramka mogła sie wypatrzyć i teraz bedzie radio wypadać , proponuje przkleić jakimś delikatnym klejem albo silikonem w kilku miejscach podkleić i powinno być git.

Ad.1 & 2. Co do znoszenia auta na prostej , możliwe ,że stuki zawieszenia sugerują zyżycie cześci zawieszenia , warto podjechać i sprawdzić co tam w zawieszeniu się czai. Mozliwe ze swozeń wachacza jednak moze tego byc wiecej :/ Co do bicia powyżej 120 km/h warto podjechać do Wulkanizotora co by wyważył felgę , bo skoro krzywa to będzie bić
  
 
1. Prawdopodobnie wyskoczyła któraś tulejka metalowo-gumowa wahacza. Obstawiam lewą stronę.

2. Patrz punkt 1

Na pewno trzeba spojrzeć w zawieszenie, ale tulejki (silentblocki) padają najczęściej i właśnie takie są objawy.
edit: jest oczywiście mnóstwo innych możliwości, radzę udać się do dowolnej stacji kontroli na szarpaki.

3. Trzeba zdemontować radio, uchwyt i porządnie założyć z powrotem. Przyda się trochę inwencji, można założyć jakieś dodatkowe mocowania z blaszek, ew. dołożyć w paru miejscach wkręty. Masz radio oryginalne, czy 1DIN?

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-04-25 10:30:50 ]
  
 
Co do pkt 1 to jedź na ustawienie zbieżności i tam Ci kierownicę ustawią jak chcesz. Po prostu facet wykręci trochę jeden drążek, a wkręci drugi. Na Twoim miejscu zlikwidowałbym też to bicie na kole, bo od tego może się łożysko szybciej wyrobić.

pkt 2 może być dużo przyczyn. Czy ściąga Cię przy przyspieszaniu, albo hamowaniu? Jedź przy okazji na szarpaki to Ci panowie odpowiedzą najlepiej, bo korespondencyjnie to trudno stwierdzić

pkt 3 wyrwij kawałek strony z AutoŚwiata, zagnij parę razy i włóż pod radio - powinno pomóc Albo odegnij bardziej zaczepy przy radio.
  
 
jako ze mam kanał w garażu to sam poszedlem popatrzec co to moze byc i napewno wiem ze do wymiany jest łacznik stablizatora w lewej strony. Innych zużytych cześci sie nie dopatrzylem. Narazie wymienie to i zobacze czy sytuacja sie ustabilizuje

co do wyważania koł to sa one wyważone ( jakieś 1,5 miesiąca temu) felga jest na 100% krzywa bo człowiek co mi opony zakładał ledwo ja wyważył i mówił ze jest krzywa
  
 
Z drugiej stronu u mnie jadac prosto czasami kierownica odbije w prawa strone i jak wyprostuje to jedzie dalej prosto co to moze byc ?
  
 
Sprawdź te tuleje i sworznie wahacza. Wygląda, że czas na wymianę a później na zbieżność. Wymień felgę potem oddaj koła na wyważanie i ewentualne korygowanie ciśnienia w ogumieniu.

[ wiadomość edytowana przez: tomason2 dnia 2008-04-26 00:13:39 ]