Dlaczego spala za dużo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od 2 tygodni mam problem z Escortem otóż przy jeździe na benzynie po wrzuceniu na luz obroty silnika nie spadają tylko zatrzymują na 1.600 obr. po czy gdy zatrzymam się spadają do normalnej wartości. Natomiast gdy wrzucę na gaz problem jest ten sam tylko obroty wtedy spadają do 1.200 1.300 obr i przy zatrzymaniu problem ten znika. Ponadto na gazie pali zdecydowanie za dużo tydzień temu wyszło mi ponad 11 litrów a dzisiaj jak tankowałem jest już 12.75 litra na 100 km i to przy spokojnej jeździe i nie przekraczaniu 100 km/h. Nie wiem czego to jest wina ale na pewno nie jest to stan normalny. Proszę o jakąś wskazówkę czego to może być wina.

[ wiadomość edytowana przez: MarcinSiekacz dnia 2008-02-13 11:42:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: MarcinSiekacz dnia 2008-02-24 20:10:35 ]
  
 
z tymi obrotami to tez tak mam jak sie zatrzymam to obroty sa normalne ok 900 obr/min. a spalanie to uzaleznione od stylu jazdy, czestych postojow, ostrej jazdy na zimnym silniku (spalanie moze chwilowo 2-4 krotnej sredniej) wiec,,,nie dziwota,,,ale ten typ tak ma
  
 
Ostatnio jak go sprawdzałem ile mi spali to jeżdziłem wolniej normalnie jeżdżę szybciej, podejrzewam o takie spalanie filtr powietrza lub co gorsza sondę lambda.
  
 
hmmm....to podjedz na stacje diagnostyczna niech poddaja analizie spalin i zobaczymy
  
 
po wymianie sondy lambda nadal spala za dużo, już sam nie wiem dlaczego tak jest jutro wymieniam filtr powietrza na nowy może to coś pomoże bo nie był najlepszy.

[ wiadomość edytowana przez: MarcinSiekacz dnia 2008-02-24 19:16:04 ]
  
 
wine dużego spalania może też mieć przepływka,tak jest w moim przypadku
  
 
a ile kosztuje nowa?
  
 
o i jeszcze jedno pytanko się mi nasunęło czy po wymianie sondy lambda trzeba robić reset kompa?
  
 
U mnie była uszkodzona klapka przed filtrem powietrza oraz przepływomierz, czekam obecnie na przepływomierz, nowy kosztuje około 400zł ja kupiłem używany z allegro za 90zł zobaczymy
  
 
a jak sprawdzić czy ten przepływomierz jest dobry, czy wogóle się da to sprawdzić?
  
 
Pewnie, że da radę Szczegóły tutaj: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=169164&c=45&hq=rezystancja+przep%B3ywomierz&f=20[addsig]

Trzeci post od góry

[ wiadomość edytowana przez: matizmat dnia 2008-02-25 20:00:30 ]
  
 
wymiana klapki i przepływomierza nic nie dała w piątek jade do elektromechanika nie wiem co może być jeszcze przyczyną tego, na gazie chodzi normalnie a na benzynie sie dlawi i nie wchodzi na obroty ktoś wie ?
  
 
mam jeszcze małe pytanko jak sprawdzić przepływiomierz powietrza jeśli mam tylko 4 kabelki i jakie powinny być wskazania woltomierza?
Pytam bo na forum jest temat ale o innej kostce z 5 kabelkami.
  
 
może kable WN albo świece już są do wymiany ... wtedy też spalanie wzrasta .
  
 
to jest dobre zresztą świece były niedawno wymienione i teraz sprawdzane