Short shift - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zasada dzialania short shifta jest bardzo prosta
wystarczy zwiekszyc odleglosc pomiedzy "przegubem" w ktorym osadzony jest lewarek a jego dolnym mocowaniem do "wodzika" skrzyni biegow
zwiekszenie tej odleglosci o 15mm daje okolo 30% mniejszy skok lewarka
w escorcie jest to troche bardziej zkomplikowane ale jak najbardzej do wykonania
  
 
tak wiec Pompa dzialaj i rob foty, chcemy wiedziec wszystko, chetnie widzial bym u siebie taki szortszifterek ciekawe tylko jak to bedzie z podciaganym wstecznym, ale polak potrafi hehe
  
 
Panowie, a nie lepiej zamiast wydluzac dol, to skrocic gore ??
  
 
Cytat:
2008-03-09 22:43:27, Quattro pisze:
Panowie, a nie lepiej zamiast wydluzac dol, to skrocic gore ??



nie beda szynciej wskakiwały biegi a ciezej ... ważna jest długośc tej strony dolnej ... ona decyduje o tym czy szybciej wejdzie bieg ...

niby nie logiczne z punktu matematyki ale prawdziwe z punktu widzenia mechaniki ;p ...

  
 


zeby zlikwidowac podciąganie wstecznego trzeba tam jakiś kołek blokujacy wywalic i ten cały mechanizm z lewarka-podobno,bo jeszcze nie patrzyłem.

odnosnie do wypowiedzi Pompy-w escorcie przegubem mocujacym lewarek jest ta czesć z guma i plastikami,w którym pracuje kulka lewarka,a tam dalej pod tym jest drugi punkt mocowania do wodzika idącego do skrzyni?
mam drugi lewarek to się pobawie-na poczatek chałpnicze eksperymenty zobaczymy..
  
 
tez chyba sobie lewarka poszukam i bede kombinowal wieczorami
  
 
zdradze wam rabek tajemnicy...
To wszystko co potrzebujemy zeby miec short shifta (przynajmniej w mk4)
np. wydluzamy lewarek pomedzy tym przegubem a mocowaniem do wodzika skrzyni o 15mm(wspawujemy pret) wiec potrzebujemy 15mm "adapteru" ktory umozliwi nam przykrecenie oburowy wodzika i zamocowanie spezynek.
Ja do tego celu chce uzyc dwie obudowy (np ze szrotu) z ktorych wytne "denka" i uzyje ich jako adapteru
jestem pewien na 99% ze to bedzie dzialac...
niestety nie wiem jak to jest z podnoszonym wstecznym.
do roboty ludziska
  
 
bedzie tak samo-samo podnoszenie polega na tym ze jest w obudowie kołek i zeby wrzucic wsteczny podciaga sie zabek w lewarku zeby przeszedł przez to zabezpieczenie-
Gdzies tu na forum kiedys opisywali demontaz tego całego patentu
a bieg z 5 na wsteczny i tak nie wejdzie,przynajmniej mnie sie nie udało pomimo usilnych prób
  
 
POMPA, Ty masz skrzynke od RS'a czy cos innego wyrzezbiles?
  
 
Cytat:
2008-03-10 13:21:18, bzikol pisze:
nie beda szynciej wskakiwały biegi a ciezej ... ważna jest długośc tej strony dolnej ... ona decyduje o tym czy szybciej wejdzie bieg ...

niby nie logiczne z punktu matematyki ale prawdziwe z punktu widzenia mechaniki ;p ...



Nie stwierdzono koniecznosci uzywania nadmiaru, sily ale ja mam Nissana

Z to odbije twoja prawde mechaniczna inna prawda mechaniczna - wydluzenie tylko dolnego fragmentu bez skrocenia gornego powoduje nagly wzrost sily wrzucania biegow - zycze Wszystkiego Najlepszego synchronizatorom...
  
 
Cytat:
2008-03-11 09:04:31, marcinos_rs pisze:
POMPA, Ty masz skrzynke od RS'a czy cos innego wyrzezbiles?


ja mam orginalna skrzynie (XR3i) od RSa poprostu sie nie miesci
napewno na short shifcie biegi beda wchodzily ciezej
  
 
Cytat:
2008-03-11 12:28:02, Quattro pisze:
Nie stwierdzono koniecznosci uzywania nadmiaru, sily ale ja mam Nissana Z to odbije twoja prawde mechaniczna inna prawda mechaniczna - wydluzenie tylko dolnego fragmentu bez skrocenia gornego powoduje nagly wzrost sily wrzucania biegow - zycze Wszystkiego Najlepszego synchronizatorom...



tyż prawda - i w końcu będziemy mieli lewarek jak w autobusie ...
  
 
Cytat:
2008-03-11 13:20:01, bzikol pisze:
tyż prawda - i w końcu będziemy mieli lewarek jak w autobusie ...



ni wlasnie...

Wydluzanie samego dolu jest bezsensowne... albo skrocic gore... allbo skrocic gore jednoczesnie wydluzajac dol (co rowna sie wytoczeniu nowego elementu de facto)...
  
 
z teorii dźwignic wynika ze jak wydłużymy dól to będzie dłuższe ramie, a górne pozostanie bez zmian, czyli zmienia sie proporcje wiec siła potrzebna do załączenia wzrośnie
  
 
Cytat:
2008-03-11 19:44:35, Kamil_K pisze:
z teorii dźwignic wynika ze jak wydłużymy dól to będzie dłuższe ramie, a górne pozostanie bez zmian, czyli zmienia sie proporcje wiec siła potrzebna do załączenia wzrośnie


dokladnie
a gore skroce tylko dla wygladu.
Modzicie juz cos u siebie?
  
 
ja sie bede teoretyzował jak wezme sie do roboty -czyli po niedzieli bym chciał.
nie napalam sie na to w zadnym razie,ale mysle ze mozna to zrobić rozsądnie-tak jak Pompa napisał z 15mm dla 30% skrócenia skoku

kolega ma w hondzie lewarek jak joystick stykowy
lewarek chodzi moze kilka centymetrów i jest króciutki-i jezdzi sie super.
  
 
tylko w escorcie zbyt krotki lewarek to porazka, za daleko i za nisko sie robi...

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2008-03-12 18:10:15 ]
  
 
ale ja to pod kubełek przytne,zeby było optymalnie
...jesli cos wyjdzie
  
 
rozebrałem lewrek i da sie tak zrobic zeby nie było podciągania do wstecznego i zeby zwiększyc odstęp od mocowania lewarka do wybieraka biegów.
planuje 2cm przedłuzenia i skrócenie troche góry-ale pewnie kilka razy trzeba bedzie poprawiac
nie bedzie to najpiękniejsze ale powinno działać.
powstały odstęp między kasetą z wybierakiem a podstawą lewarka trzeba zapełnic odpowiednio dociętą płytką lub płytkami z tworzywa o grubosci takiej jak przedłuzenie lewarka czyli u mnie 2cm i powinno działac


[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2008-03-15 16:18:39 ]
  
 

wymontowałem mechanizm podnoszonego wstecznego,skróciłem lewarek,wymieniłem plastik na jabłku,nasmarowałem
i jest super,krótko ,sztywno i precyzyjnie
short shift odpuszczam