Short shift - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak działa to super, w końcu tylko o to chodzi
  
 
Ja u siebie skróciłem górną część lewarka o dobre 5-6cm, iest zaje******, nie jest ani za daleko ani za krótko, biegi wchodzą elegancko i nie trzeba uzywać do tego siły. Proponuję taki zabieg, lewarek uciąłem najzwykleiszym brzeszczotem i zajęło mi to ok.10minut (z montażem gałki)
POZDRO
  
 
to mial byc temat o short shifcie a nie o reanimacji lewatka
ja tam zrobie short shifta ze shift rzeczywiscie bedzie short
  
 
ciecie lewarka traktuje jako zabieg przejsciowy
na short shifta mam juz patent-podobny jak kolega Pompa
mam juz szablon dystansu do kasety i nawet goscia co mi to wytnie laserem.
jak bede pod autem cos robił to na pewno spróbuje to zmontować
  
 
Cytat:
2008-03-06 00:43:07, mgborg pisze:
a ja znalazłem juz dawno cos takiego i myslałem ze bedzie pasowac tylko miałem inne wydatki ale przed latem bede pewnie kupował: Short Shift klik



Niestety kupiłem tego shorta, ale w żaden sposób nie podchodzi on do mojego essiego, w ogóle inaczej jest u mnie skonstruowany mechanizm zmiany biegów. Nie wiem, może w ostatnich modelach jest taki, który do tego pasuje. Identyczny jest do zx2

Jak ktoś coś więcej w tym temacie to proszę o pomoc, w razie jak by pasował do MKVII ot będzie na sprzedaż w dobrej cenie
  
 
ten short shift jest do escorta, ale niestety do amerykańskiego.
Sprzedający często nie maja pojęcia co sprzedają
  
 
No właśnie, są dwa identyczne a do różnych modeli Esocrt eu i escort zx2 us


[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2008-04-11 22:47:11 ]
  
 
Cytat:
2008-04-11 22:46:39, YaReQ pisze:
No właśnie, są dwa identyczne a do różnych modeli Esocrt eu i escort zx2 us [ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2008-04-11 22:47:11 ]



No fotki sa takie same w obu przypadkach, ktos to sprawdzal czy faktycznie ten eu pasuje?


-----------------
passionford.pl

[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2008-04-12 01:35:26 ]
  
 
UPUPUPUPUPUP
  
 
i jak tam panowie boje? ktos cos kombinuje? ja znalalem takie cos, tylko ja germanskiego nie trybie, ale z fotek wszystko widac
  
 
Cytat:
2008-10-28 00:00:25, zenq pisze:
i jak tam panowie boje? ktos cos kombinuje? ja znalalem takie cos, tylko ja germanskiego nie trybie, ale z fotek wszystko widac


i super że odkopałeś temat, tak czy inaczej auto mam unieruchomione jeszcze przez jakiś tydzień wiec wezmę się za shorta
link który podesłałeś potwierdza moja teorie
na pewno dam opis z fotami
trzymajcie w kciuki
  
 
no Pompa ja czekam na info i jako ze u sasiadow pracowlaes, to mam nadzieje ze najwazniejsze fakty przetlumaczysz dodajac swoje spostrzerzenia itp. ja mam ochote, ale troche sie obawiam dziewczyna mnie zabije bo i tak juz narzeka ze za ciezko 2 wchodzi a jak ona nie bedzie chciala jezdzic to bede mial wiecej abstynenckich imprezek :/
  
 
w niemczech pracowałem nie długo i choć miałem ten język w szkole nie czaje go prawie kompletnie, mam do niego wstręt
w linku który podesłałeś jest dobry patent bo nie trzeba obcinać i wydłużać lewarka wystarczy rozciąć i przesunąć "jabłko"
mam wszystko rozebrane ale nie mogę znaleźć pomysłu jakiego materiału użyć jako adapteru
  
 
ma ktoś jakiś pomysł z czego wykonać taki adapter?

  
 
wydaje mi sie ze jest to bakielit
  
 
no i udało się!
kilkanaście godzin pracy i chyba pierwszy w PL "home made" short shift zagościł w moim essim
skok lewarka zmniejszył się około 50%
za kilka chwil foty i opis
  
 
no to czekamy na relacje

Wszystko ladnie pieknie, ale czy taki short shifter to przypadkiem nie zarzynanie synchronizatorów Nadarza za jeszcze szybsza zmiana biegów ? Jesli teraz wam mało, to pewnie i tak ostro wbijacie kolejne biegi, bez "luzu" choc setnej sekundy

Ja po skróceniu lewarka mialem o niebo krótsza droge prowadzenia lewarka... Wyobrazam sobie co sie dzieje przy short shife'rze
  
 
oto mały opis i kilka zdjęć (robionych telefonem) jak zrobić short shifta w escorcie.
nie będę tłumaczył jak wymontować lewarek bo większość sobie z tym poradzi

a więc gdy mamy już sam lewarek w ręku, przecinamy plastik w połowie pomiędzy górnym przegubem a dolnym mocowaniem wodzika

musimy przesunąć górny przegub o odległość jaka nam odpowiada
(u mnie to 30mm, użyłem do tego klucza nasadowego i młotka)

nie musimy tego niczym zabezpieczać, jest to tak ciasno zamontowane że nie wróci z powrotem
potrzebujemy adapteru(tej samej grubości o ile przesuwamy przegub) który montujemy pomiędzy jedna a druga częścią obudowy, ja wykonałem go z bardzo twardej gumy.

potrzebujemy kilku śrub do skręcenia obudowy dłuższych od oryginalnych o grubość dystansu (u mnie 30mm)
skręcamy wszystko do kupy i gotowe


u mnie przesunięcie o 30mm zmniejszyło skok lewarka o około 50%
wbrew ogólnym opiniom biegi wcale nie wchodzą ciężko,
oczywiście można zrobić 40 czy 50mm ale wydaje mi się ze 30 wystarcza.
Polecam bo w essim skok lewarka jest naprawdę za długi a takie przełożenie daje dużo frajdy
  
 
a powiedz mi jak wchodza biegi ?? bo bawilem sie orginalnym shortem we fiescie i wchodizly naprawde fajnie ciasno i bylo czuc kazdy bieg zdecywowanie!!
  
 
Cytat:
2008-10-29 23:14:17, daras84 pisze:
a powiedz mi jak wchodza biegi ?? bo bawilem sie orginalnym shortem we fiescie i wchodizly naprawde fajnie ciasno i bylo czuc kazdy bieg zdecywowanie!!


powiem Ci że różnica jest naprawdę ogromna, skok jest króciutki i czuć że bieg twardo wskakuje
przedtem skok był ogromny i w ogóle nie było czuć że bieg jest "zapięty"