Most - jak sprawdzić przełożenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak można sprawdzić jakie przełożenie posiada most napędowy. Czy jest to możliwe bez otwierania pokrywy, lub może jest jakiś inny sposób. Bo widziałem ostatnio na Żeraniu most od Poloneza Kombi (tak twierdził sprzedający) ze stabilizatorem i nawet miałbym go chęć kupić . I cały problem polega na tym ,że równie dobrze mógł to być most od Cargo jak też od Kombi Van . Bo z tego co się orientuję to most zamontowany w każdym z tych pojazdów ma inne przełożenie. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc znaleźć odpowiedź?
  
 
Jeśli na wymontowanym...

To kreć na wejściu i licz obroty na półośce... ew. odwrotnie


Hmmmm swoją drogą to przełożenia to ostatnio b.modny temat
  
 
Takiem czuł . Oczywiście na wymontowanym. Czyli teoretycznie kręcąc 3.9 obrotu wałka atakującego ( w przypadku Kombi ) półosie powinny wykonać jeden pełny obrót . A może te mosty są jakoś znakowane?
  
 
Cytat:
2004-05-12 15:31:41, Gump pisze:
Takiem czuł . Oczywiście na wymontowanym. Czyli teoretycznie kręcąc 3.9 obrotu wałka atakującego ( w przypadku Kombi ) półosie powinny wykonać jeden pełny obrót . A może te mosty są jakoś znakowane?



Hmmm jako że może być ciężko ustalić dokładnie 3,9 to ja bym się pewnie poświęcił i zakręcił 10 do 11 razy półośką
  
 
No niestety nic z takiego liczenia Panowie nie wyjdzie bo za przełożeniem głownym mamy jeszcze satelity i koronki półosi a tam niestety nie jest jeden do jednego, więc jak jedna półoś stoi (a tak jest naogół-dwa dni temu to przerabiałem osobiście) to druga kręci się szybciej niż wynikałoby to z przełożenia samej przekładni głównej. Stąd z liczenia raczej nici. Czasem można było doczytać się przełozenia na obudowie na wierzchu ale jak jest zabitexowana to zostaje rozdeklowanie i przełożenie jest wybite na kole talerzowym koło tzw poprawki i nr pary kół(to ostatnie jest wypalane odręcznie elektrografem).
  
 
A jakby 2 osoby jednocześnie kręciły podniesionymi oboma kołami do przodu, a 3 osoba liczyłaby obroty wału?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a beda krecic rowno?
 
 
ja mialem namalowane 10:43 czy jakos tak...
 
 
Do robreg:
To jesteś w komfortowej sytuacji, gdyż na podstawie danych odczytanych z obudowy mozesz dowiedzieć sie wielu szalenie ważnych informacji na temat przełożenia swojego mostu. Otóz 10 to ilosć zębów na kole na wałku atakującym (małe koło), a 43 na kole talerzowym (duze). Teraz jeśli podzielisz 43:10 to otrzymasz przełożenie swojego mostu. Bez kalkulatora powiem Ci że wynosi ono 4.3 i jest większe niż normalnie montowane w PN 1.6. Dodatkowo jako że znam Twój samochód i widziałem most to zdradzę Ci że pochodzi on z Poloneza Combi w wersji VAN (taka z kratką)
Jełsi czujesz że mówie do Ciebie jak do idioty to pusc mi sygnał na komórkę
P.S. Załapałem faze

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-05-12 23:08:51, OLO pisze:
... Bez kalkulatora powiem Ci ....



no jestem pod wrażeniem!!!
  
 
Poprawcie jezeli sie myle, ale wydaje mi sie, ze gdy jedno kolo (polos) jest unieruchomione to krecac walkiem atakujacym uruchamia sie drugie kolo (polos) z predkoscia 2 razy wieksza niz gdyby oba kola mogly sie krecic. Jezeli tak jest to na 43 obroty walkiem atakujacym kolo ruchome powinno wykonac 20 obrotow dla przelozenia 43/10.
Ja w ten sposob sprawdzalem przelozenie u siebie i wyszlo w miare dokladnie.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Adamus dokładnie tak, jak mówisz. Przełożenie jest nabite na obudowie dyfra tuż pod deklem.
  
 
W Caro 1.6 GLIabimex jaki jest most ?
  
 
Cytat:
2004-06-14 23:29:41, mati_lecha pisze:
W Caro 1.6 GLIabimex jaki jest most ?


Może być prawie każdy.... ew. Adamus może spróbować ustalać po numerach nadwozia...
  
 
Cytat:
2004-06-14 23:29:41, mati_lecha pisze:
W Caro 1.6 GLIabimex jaki jest most ?


Seryjnie 3.9
  
 
ja mam nr nadwozia ABF wiec F to musi byc most i raczej jest
  
 
Cytat:
2004-06-15 00:17:50, Atek pisze:
ja mam nr nadwozia ABF wiec F to musi byc most i raczej jest



Raczej tak a nawet na pewno. Jestem w 100% przekonany że masz most. A utwierdzją mnie w tym dwie rzeczy. Pierwsza to to, że nie było poldków z przednim napędem ( poza Analogami ale one były 4x4, no PiotrkaDJ jest 4x2) oraz po drugie jeśli twój egzemplarz jeździ to musi mieć wobec tego tylny napęd a ze były tylko sztywne mosty więc tym bardziej musisz miec rację. Masz most.
  
 
litera F to przelozenie mostu 10:41
R to 11:43 .a moze nie , w koncu ja mam naped na kolo zapasowe,a pod mostem plynie rzeka hehehe
  
 
PN 1.6 zawsze mialy most 3,9.
Zdecydowana wiekszosc PN 1.5 miala 4,1

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2004-06-15 00:57:30, Atek pisze:
litera F to przelozenie mostu 10:41
R to 11:43 .a moze nie , w koncu ja mam naped na kolo zapasowe,a pod mostem plynie rzeka hehehe




Oj chyba nie bo w poldku Caro z 1991 roku w numerze nadwozia te trzy litery to było CBH, gdzie CB to silnik a H to właśnie przełożenie oraz skrzynka. Chyba że klucz do trzeciej literki jest bardziej rozbudowany niz przypuszczam.