[SieMA] RS2000 4x4 - turbo plan. stage 1 - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzięki bardzo za posty... co do wtrysków od jednostki CA18DET to przydatna informacja

t3/t4 to fakt... ciężko by było ją nawet fizycznie póki co upchać pod maskę wstawię tą od nieszczęsnego diesla i zobaczymy co się stanie

hmm a silnik.. jakbym już miał wstawiać coś innego to myślę,że byłby to silnik mazdy z forda probe 2.2 turbo.. znam go dobrze i ma duży potencjał ale póki co to postaram się coś zrobić z N7A.... no zobaczymy...

p.s a co do stopnia sprężania.. seryjne 10,3:1 właśnie da radę odprężyć za pomocą uszczelki i myślę, że wtedy by się dało coś z niego wykrzesać.. seryjne tłoki/korbowody raczej to wytrzymają ??...

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 00:17:30 ]
  
 
Właśnie że może być problem z tłokami i korbami w N7A... Szczerze mówiąc taniej Cię wyjdzie dół 2,3L + góra RS2000 i dobre strojenie = ok 170PS. A żywotności nie stracisz i koszty będą duuużo mniejsze. Takie moje zdanie Jak turbo to ZETEC Dla przykładu, jest RS z turbiną i ma tylko 190PS.. A porozmawiaj z kolegą Puma_RST z fiesta klub polska i streetracing.pl a powie Ci dlaczego się nie dmucha RS'a a zeteca
  
 
Cytat:
2008-03-14 00:43:38, yezXR3i pisze:
Właśnie że może być problem z tłokami i korbami w N7A... Szczerze mówiąc taniej Cię wyjdzie dół 2,3L + góra RS2000 i dobre strojenie = ok 170PS. A żywotności nie stracisz i koszty będą duuużo mniejsze. Takie moje zdanie Jak turbo to ZETEC Dla przykładu, jest RS z turbiną i ma tylko 190PS.. A porozmawiaj z kolegą Puma_RST z fiesta klub polska i streetracing.pl a powie Ci dlaczego się nie dmucha RS'a a zeteca


kazdy chwali i dmucha to co ma
mi na podtlenku korbowodow nie pourywało
SieMA_rs_4x4 - powodzenia w modach, pisz co dzialsz na biezaco


[ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2008-03-14 03:14:53 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 00:13:28, SieMA_rs_4x4 pisze:
dzięki bardzo za posty... co do wtrysków od jednostki CA18DET to przydatna informacja t3/t4 to fakt... ciężko by było ją nawet fizycznie póki co upchać pod maskę wstawię tą od nieszczęsnego diesla i zobaczymy co się stanie hmm a silnik.. jakbym już miał wstawiać coś innego to myślę,że byłby to silnik mazdy z forda probe 2.2 turbo.. znam go dobrze i ma duży potencjał ale póki co to postaram się coś zrobić z N7A.... no zobaczymy... p.s a co do stopnia sprężania.. seryjne 10,3:1 właśnie da radę odprężyć za pomocą uszczelki i myślę, że wtedy by się dało coś z niego wykrzesać.. seryjne tłoki/korbowody raczej to wytrzymają ??... [ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 00:17:30 ]


Nie wiem czy samą uszczlką da rade tyle odprężyć, zawsze możesz spróbować z głowicą od 2.3 scorpio/galaxy, pasuje plug and play i ma mniejszy stopień sprężania.
  
 
SieMA_rs_4x4 a mógłbyś porobić fotki napędów bo nigdy nie miałem okazji oglądać escorta 4x4 od spodu
  
 
tutaj masz "schematyczny" rysunek techniczny zawieszenia i napędu

a zdjęcia może porobię jak wrócę do domu i wskoczę na kanał u siebie w warsztacie...


mam pytanie: nie orientuje się może ktoś "przypadkiem" jaka może być różnica w masie pojedyńczej felgi stalowej 15" i aluminiowej średniej klasy w tym samym rozmiarze?


[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 13:44:08 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 13:34:24, SieMA_rs_4x4 pisze:
tutaj masz "schematyczny" rysunek techniczny zawieszenia i napędu a zdjęcia może porobię jak wrócę do domu i wskoczę na kanał u siebie w warsztacie... mam pytanie: nie orientuje się może ktoś "przypadkiem" jaka może być różnica w masie pojedyńczej felgi stalowej 15" i aluminiowej średniej klasy w tym samym rozmiarze? [ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 13:44:08 ]



Troche felg mi sie przewinelo i Ci powiem,ze nie spotkalem lzejszej alu niz RS mk V i VI te seryjne,a zarazem sa bardzo mocne nie tak jak te wloskie ladnie wygladajace fele.
  
 
tak przeglądałem dziś allegro i natknąłem się na super magnetyzery

napisałem im maila:
witam...

czy jak zamontuję sobie 10 magnetyzerów to moc mojego auta wzrośnie o 100%?

jesli tak to po co wstawiać turbo, prawda?

a i spalanie spanie o 110%, więc auto przy dystrybutorze będzie mi zwracało 10% za zalane paliwo?

czekam na odpowiedź
Mateusz


hmm.. faktycznie.. po co wstawiać turbo?

  
 
Cytat:
2008-03-15 21:52:14, SieMA_rs_4x4 pisze:
tak przeglądałem dziś allegro i natknąłem się na super magnetyzery napisałem im maila: witam... czy jak zamontuję sobie 10 magnetyzerów to moc mojego auta wzrośnie o 100%? jesli tak to po co wstawiać turbo, prawda? a i spalanie spanie o 110%, więc auto przy dystrybutorze będzie mi zwracało 10% za zalane paliwo? czekam na odpowiedź Mateusz hmm.. faktycznie.. po co wstawiać turbo?





koniecznie wklej odpowiedz.. o ile bedzie
  
 
Cytat:
2008-03-14 00:43:38, yezXR3i pisze:
Dla przykładu, jest RS z turbiną i ma tylko 190PS..


no rzeczywiście tylko 40 koni więcej....
Widze że koledzy mają jakąś manię na temat turbin i uważają chyba że autko z silnikiem do dwóch litrów pojemności na turbinie wypluje najlepiej do 300 koni...
Bądźmy realistami. Ja wiem że pewne silniki już z założenia nadają się bardziej lub mniej do uturbiania ale bierzcie pod uwage koszty, zaawansowanie konstrukcji i dodatkowe komplikacje związane z założeniem zestawu doładowania.
Tak że wzrost w RSie o prawie 1/3 mocy początkowej to naprawdę dobry wynik.I należy pamiętać także że to auto ma jeszcze troche pojeździć. No chyba że ktoś chce wykręcić go tak żeby wypluło z siebie ponad 200 koni na hamowni a do domu wracało na lawecie.
  
 
Remarq nie mówię że 40PS to mały przyrost mocy, a nieadekwatny do włożonej pracy, wysiłku i trwałości tego silnika. Bo zetec zrobiony takimi kosztami będize tak samo trwały o ile nie lepiej a da ponad 200PS.. A moc 190PS w RS 2000 turbo jest prawie osiągalna w N/A.
  
 
to prawda co do silników i ich podatności np. na doładowanie...

dla przykładu silnik mazdy 2.2 w N/A ma jakoś 115ps, po założeniu seryjnego turbo na 0.4bar ma już 148ps, dmuchnąłem na seryjnej turbinie 1.2bar i zmieniłem ECU, hamownia pokazała prawie 200ps...
koledzy z forum robili z nim 250ps bez jakiś strasznych problemów.. ale fakt.. stopień sprężania to 8.5:1 i auto miało 12 zaworów (2 duże ssące i 1 wydechowy)... to nie to samo co jednostki 16 zaworowe..
  
 
wracajac do konkretow to montujac taka mala turbine do rs2000 narazasz go na jeszcze wieksze przeciazenia.
1. Mala turbina bedzie sie szybciej wkrecac,doladowanie pojawi sie wczesniej (podejrzewam ze kolo 2tys)i bedzie to katorga do i tak slabych tlokow i korbowodow.
2. Bedzie musiala sie szybciej zwijac zeby osiagnac dane doladowanie wiec temperatura gazow sprezanych bedzie sporo wyzsza niz w T3 i znowu to wplynie na szybcie splyniecie podzespolow
3. Takie male dziadostwo nie wydoli do konca skali obrotowej i pewnie sie skonczy przy 4,5-5tys

Idealem jest tu t3 a minimum t25 z np 200sx'a.
  
 
hmm co do turbo to tylko kwestia map turbiny.. nie raz rozmiar nie koniecznie ma znaczenie

a dzis zasłyszałem na małym spocie z sierrafun ze dobrze odprężają tłoki i korbowody od 2,3 ? prawda?



p.s czy chce ktoś się zamienić znaczkami ??

zamienię swój RS 2000 na 1.6 16V

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-17 00:13:47 ]
  
 
nie wiem czy to cos wnoiesie do watku ale moi znajomi maja focusa 1,6 benzynka on w serii ma cos 100 ps, dali go do uturbienia kolo warszawy, zaplacili za uturbienie kolo 7 tys zl a moc wzrosla na 150 pare kucy, jesli by ktos cchial to napiszcie co was interesuje to zapoytam sie ich i napisze
 
 
to za 7 koła to można kupić zeteca 2,0 albo 1,8 RQB i dmuchnąć na 250 PS
  
 
Cytat:
2008-03-17 00:57:58, yezXR3i pisze:
to za 7 koła to można kupić zeteca 2,0 albo 1,8 RQB i dmuchnąć na 250 PS



dokładnie.. po co kupować 1.6 z notabene duuuużo słabszym zawieszeniem, hamulcami i wygłupiać się pchając dmuchawkę?
samo zwiększenie mocy to pół biedy... drugie (gorsze pół) to coś wyhamować i utrzymać w miarę sensownie na drodze..

ehh chyba po to żeby było zabawnie

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-17 01:26:13 ]
  
 
panowie silnik silnikiem, bo tu mozńa wrzucić Zeteca 2.0 i heja!
ale ta skrzynia jest kichowa...
Coby nie być zbytnio gołosłownym...
Pzdr!

[ wiadomość edytowana przez: gRuHa dnia 2008-04-04 00:04:07 ]
  
 
Cytat:
2008-03-17 00:22:48, Adus20 pisze:
nie wiem czy to cos wnoiesie do watku ale moi znajomi maja focusa 1,6 benzynka on w serii ma cos 100 ps, dali go do uturbienia kolo warszawy, zaplacili za uturbienie kolo 7 tys zl a moc wzrosla na 150 pare kucy, jesli by ktos cchial to napiszcie co was interesuje to zapoytam sie ich i napisze


Zapewne Grabowski robił, bo koledze toyke 1.6 też uturbiał i wyszło 160km. Grabowski gwarantuje 100 koni z litra.
  
 
moze bys napisal cos nowego... np. ze sprzedasz escorta