Ford Escort FanKlub:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

[SieMA] RS2000 4x4 - turbo plan. stage 1 - Strona 3

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2 3
 Autor 
 2008-05-05 23:45:42

mówisz i masz


2010-09-15 02:35
  
 
 2008-05-06 21:08:35

oj z tym momentem to cie poniosło

przy 0,6 bara bedzie około 300Nm na 100%.

wtryski z RS2k maja na 99% 250cc co by potwierdzało że starczą na jakieś 180KM.

co do turbiny to nie masz co liczyc za specjalnie (choć liczenie też jest warte uwagi), kupuj T3 z Coswotha i bedzie OK na taką moc o której rozmawiamy, na allegro jest takowa za 900zł jak sie nie myle. T4 bedzie za duza. a jak bedzie kiedyś za mało to mozna japrzerobić na T3/T4 choc ideałem by była GT28RS ale ona jest droga.

BTW: ja bym jeszcze rozważył opcje swapu na Zeteca i uturbianie jego, co jest rozpracowane pod każdym kontem a gratów do tego jest znacznei więcej.

[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-06 21:11:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-07 06:48:10 ]
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-07 07:32:57

za tyle kasy co planujesz wsadzić w eresa , to z silnika 1,8T VAG-a można wycisnąć ze dwa razy niż planujsze przy eresie , za głupie 1500zł robisz wirusa i już masz ze 150KM coś koło 190KM. Ale to tylko moje skromne zdanie
2020-02-05 08:08
  
 
 2008-05-07 10:58:20

no ok.... powiedzmy swap.. kompletny silnik 1.8 T to koszt 3500-4000zł, podpasowanie skrzynki MTX75 nie koniecznie się uda, znaczy ja wiem,że wszystko można zrobić...

więc 5500zł.... i całe mnóstwo roboty.. trzeba by wszystko przekalkulować ale i tak myślę,że soft turbo oryginalnego silnika od RS wyjdzie taniej... chociaż niekoniecznie lepiej...
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-07 16:11:52

Cytat:
2008-05-07 10:58:20, SieMA_rs_4x4 pisze:
no ok.... powiedzmy swap..



dlatego mówie o swapei na 2,0 z Mondeo. skrzynia p&p a silnik znacznei lepszy do uturbienia i nadodatek lżejszy co ma też znaczenie. swap na 1,8T z VW to nie ma sensu mysle ze przedmówca miał raczej na myśli sprzedaż RS2k i kupno czegoś z tym silnikiem, no chyba że źle odczytałem intencje
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-07 18:58:16

Cytat:
2008-05-07 10:58:20, SieMA_rs_4x4 pisze:
no ok.... powiedzmy swap.. kompletny silnik 1.8 T to koszt 3500-4000zł, podpasowanie skrzynki MTX75 nie koniecznie się uda, znaczy ja wiem,że wszystko można zrobić... więc 5500zł.... i całe mnóstwo roboty.. trzeba by wszystko przekalkulować ale i tak myślę,że soft turbo oryginalnego silnika od RS wyjdzie taniej... chociaż niekoniecznie lepiej...



ja miałem na mysli kupienie jakiegoś VAG-a a nie swapowanie go do zardzewiałego forda , no ale sam swap też byłby wyzwaniem
2020-02-05 08:08
  
 
 2008-05-08 01:28:14

...... mniej więcej... ale raczej mniej niż więcej policzyłem koszta soft turbo... ("soft")..

t3 900
bov 250
cooler 200
uszczelka 300
ecu 4000 (standalone, może megasquirt)
ew. 1500zł ECUmaster

zegary: 350 około
afr 100
boost 70
podkładka: 90
temp.oil 65

planowanie 50
wtryski 350
pompa 330
mbc 100


może jeszcze dodatkowe wtryski w kolektor... nie jednokrotnie dawało to radę przy soft turbo, wtedy można coś rzeźbić na smt6

7530
bez ecu 2830

aaaa i bym zapomniał najważniejszego...

magnetyzer: 150zł (jakiś dobry,z homologacją )

nie liczę wydechu, kolektorów,bo to postaram się pospawać i zrobić we własnym zakresie, chociaż same łączniki i rury to spory koszt... chyba w samco nie będę inwestował...

można też uciąć te około 4k zł na standalone i zrobić pod poczciwe SMT6, ale wiadomo, ze wtedy efekt będzie bardzo marny...

ew. jak padnie skrzynka, to jest fajna, tania alternatywa
16.000 zł

jeśli ktoś zna inne, konkretniejsze ceny to piszcie.... policzymy jaki jest podstawowy koszt soft turbo i będzie dla "potomnych"

i jak czegoś nie ująłem, to dopisujcie...


tylko nie chcę robić tu jakiegoś mega-wielkiego halo, wokół mojego "projektu", bo wiadomo że wymaga to czasu i mam nadzieję, że wszystko mi się uda,a wypadki losowe się zdarzają... po prostu chcę, żeby ten wątek wnosił coś konkretnego, bo wcześniej nie widziałem, żeby ktoś konkretnie liczył takie rzeczy...
a jak pomyślę, że jeszcze dochodzi mi zawieszenie...



cięcie po 3 groszach "pumy rst"

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-05-08 19:53:39 ]
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-08 06:55:31

moje 3 grosze:

- IC z Frontiery koszt 180-200zł i wzupełności wystarczy,
- jesteś z warszawy a mam tam znajomego który stroi na ECUmasterze króry dał rade u mnie w Fiescie RS Turbo wiec da w RS2k - 1500zł (około) ze wszystkim,
- zegary za tą cene bedą lipne wiec albo daruj sobie albo dolicz przynajmniej drugie tyle,
- jakie planowanie?? jesli mówisz o głowicy to zapomnij o wiekszej ilości niż wyrównanie płaszczyzny co kosztuje około 50zł
- regulator paliwa mozesz odpuścić przy urzyciu odpowiednich wytrysków a ich koszt powinien wyjśc w okolicy 350-400zł max
- ta skrzynia co podałeś to do Cossiego jest a nie do MT75 a nie do MTX-a którego masz u siebie, czyli do skrzyń wzdłużnych.

co do SA to kiedyś dowiadywałem sie w Projeck xs i na Vemsie z ich robotą wiązki oraz strojeniem wychodzi około 3300zł,

dodatkowy wtrysk sobie daruj bo nigdy nie ma pewności jak mieszanka sie wymiesza i czy równo wpadnie do każdego cylindra a szkoda by było usmażyć silnik z włąsnej głupoty - w cześniej czy później zawsze sie to tak kończy.

[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-08 07:03:30 ]
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-08 19:58:35

ok.. wprowadziłem poprawki i odrazu mniej się robi...

strojenie ECUmaster, to dobry pomysł, jak już będe działał to się do Ciebie odezwę
cooler od czegoś innego, jak np. od frontery to też dość dobre rozwiązanie...
a zegary... no z tego co słyszałem to Auto Gauge jest dość dobrą firmą od zegarów, a właśnie liczyłem ich ceny...
regulator ciśnienia.. może i by się obeszło,a ciekawe jak z dostępnością innych wtrysków w tych cenach.. jakoś musze zobaczyć czy podejdą te od sr20det...

aha.. i czy silnik z rs`a ma chłodzone olejem denka tłoka? bo nie pamiętam
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-08 20:51:27

wtryski z sr20det pasuja p&p tylko trzeba przelutowac kostki do nich bo nissan ma inne,

zegary AG racze jsą z najniższej półki niestety. jesli już brać je pod uwage to z serii SM peak lub SM worning, ale w podobnej cenie jest VDO wiec raczej skłaniałbym sie ku VDO.

a jak juz myslisz o EGT to zdecydowanei warto zainwestowac w porządnego producenta czyli koszt od 600zł w góre.

ja bym wkładał tem i ciś. Oleju oraz doładowanie z VDO a darował sobie EGT jak ma być z tych tańszych.

choć podobno juz EGT jest niezłe z AG SM peak

tu koleś chce sprzedać zegary VDO wsumie w dobrej cenie 650zł za komplet.

http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=54698&hl=


[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-08 20:58:28 ]
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-08 22:37:47

z wtryskami to bardzo dobra wiadomośc, dzięki
co do wskaźników, to masz rację.. AG to chiński syf, o czym świadczy sama cena..

a tak coś graficznego...

piękny znaczek TD... niestety spalanie jakoś znacząco nie spadło kiedy go zamonotowałem
2008-08-29 00:17
  
 
 2008-05-08 23:07:22

Cytat:
2008-05-08 22:37:47, SieMA_rs_4x4 pisze:
z wtryskami to bardzo dobra wiadomośc, dzięki co do wskaźników, to masz rację.. AG to chiński syf, o czym świadczy sama cena.. a tak coś graficznego... piękny znaczek TD... niestety spalanie jakoś znacząco nie spadło kiedy go zamonotowałem


narazie widze Cammel Trophy uprawiasz a tak na powaznie to bardzo ciekawy projekt zycze powodzonka w skladaniu
jednego saubera RS2000 4x4 juz widzialem na KZK jak jezdzil i nie powiem ale bylo widac maly brak mocy lub jak kto woli za duzo przyczepnosci ...
2011-03-02 21:11
  
 
 2008-05-08 23:20:56

moge załatwic wydajne wtryski 335 chyab maja nie MArcin :> za 3 paki
2016-09-29 20:45
  
 
 2008-05-09 06:29:32

Cytat:
2008-05-08 23:20:56, daras84 pisze:
moge załatwic wydajne wtryski 335 chyab maja nie MArcin :> za 3 paki



niestety ale te które masz na myśli nie pasuja p&p do tego kolektora ssącego a szkoda bo by były 385cc.
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-21 02:27:50

witam..

sprzedam swojego essa... narazie to tylko informacja klubowa..

nowy komplet toyo t1r z gwarancją na 3 lata 15" + komplet 14" zimowych

auto jest w idealnym stanie techniczym, co może potwierdzić marcinos_rs, który wczoraj nim jeździł....
wymieniłem na nową pompę wody, stabilizatory, wyremontowałem wydech środkowy...


poza tym doprowadzę dla kupującego blacharkę do idealnego stanu (pełne malowanie auta, itp)..

przyczyna jest jedna: cosworth... mam okazję, ale potrzebuję sprzedać najpierw swojego, więc sprawa jest dość pilna.... gdyby ktoś coś.. to zapraszam na PW

jeśli nie uda się go sprzedać-będę kontynuować swój projekt....

cena, wiadomo że nie będzie taka jak zwykłych RS... w końcu 4x4 było tylko 500sztuk, a dostać taki model w tej chwili jest to praktycznie nie możliwe...

wersja sauber, klima, 96rok, przebieg ok. 158k km

pozdrawiam
SieMA

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-05-21 02:31:18 ]
2008-08-29 00:17