Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
LukasJ MIlicz | 2008-03-20 16:34:22 Jak w temacie, zanabyłem Toyo - około 5mm bierznika oraz Uniroyal mają ponad 7mm które gdzie dać do escorta? |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2008-03-20 16:41:36 zapewne rozpęta się "wojna" gdzie lepiej nowe ,leprze gumy wkładać ,były już testy prowadzone że podobno to tył częściej zarzuca i tam powinny być leprze ,ale ja jestem raczej za tym by lepze była na przodzie |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2008-03-20 16:45:01 Teorie są dwie, ale statystyka jest jedna.
Lepsze na tył. |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2008-03-20 16:53:34 jak masz dylemat to zakladaj dwie lepsze po stronie kierowcy, a gorsze od pasazera ... a tak serio to na tyl daj lepsze. Wtedy bedziesz pewny ze tyl cie nagle nie zacznie wyprzedzac. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-03-20 17:04:21 lepsze na tył ,masz tu linki
Auto świat Szkoła jazdy wpisz w google takie pytanie i się sam przekonasz gdzie trzeba założyć... |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-03-20 17:58:20
Tu akurat Kolega przesadził, proponuję jeszcze dorzucić taki "autorytet" jak Szkołę Eko-jazdy edit: no dobra, przeczytałem, myślałem, że to co innego - ale pamiętajmy, że to słowa człowieka, który chce nam _sprzedać_ jak najwięcej opon. Ja akurat mam inne zdanie, ale oczywiście mogę się mylić.. Powód jest prosty: opony jeżdzą parę sezonów; zakładając gorsze na przód mamy po dwóch-trzech sezonach dwa lacze zdarte i dwa w niezłym stanie. A tak, głębokość bieżnika wszystkich 4 opon dąży do zera _w miarę_ równo (zakładając, że geometrię mamy ok). To z obserwacji, ja tak jeżdzę i nie mam dwóch gorszych i dwóch lepszych. Plus, nadsterowność w Escorcie? To już trzeba ostro przesadzić z prędkością (mowa o asfalcie, choćby i mokrym). A na moje, w takiej sytuacji lepiej mieć wtedy dobrą trakcję z przodu, żeby wyciągnąć auto z poślizgu gazem. Moim skromnym zdaniem. Mam pomysł: po świętach spróbuję spytać profesora politechniki, który się właśnie (m.in.) w tym specjalizuje (i nie jest dealerem opon ). Nie omieszkam się z Wami podzielić jego komentarzem, oczywiście jeśli się zgodzi. OK? [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-03-20 18:47:12 ] |
LukasJ MIlicz | 2008-03-20 18:53:41 O.K. Ja poczekam |
adminek83 Ford Escort MKVII Zawiercie / Katowice | 2008-03-20 19:50:25 Ja też myślę że lepsze rozwiązanie to większy bieżnik z tyłu. Właśnie przez taki błąd owinąłem naprawdę piękną Astrę o drzewo (plus jest taki ze teraz mam escorta )
W czasie jazdy zobaczysz jak trzeba hamować i jak ruszać żeby nie stracić przyczepności. Wierzcie mi że kiedy przy 80km/h tył zaczyna wyprzedzać przód już niewiele da się zrobić. Zresztą wydaje mi sie że nie ma sensu ciągle zamieniać opon, bo zostanie sie w końcu z czterema do wyrzucenia. Niech z tyłu siedzą sobie lepsze, na pewno przeżyją kilka przednich. |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2008-03-20 20:59:43 Był taki wątek odnośnie opon zimowych i letnich.
Może będę w mniejszości, ale powiem tak - jeszcze nigdy (poza sytuacjami kiedy bawiłem się ręcznym) nie udało mi się zerwać przyczepności tyłu, a przodu podczas hamowania awaryjnego wiele razy. Może dlatego że staram się myśleć przed zakrętem a nie w trakcie. Zawsze przednie zakładam lepsze oponki. A jak sie zetrą idą na tył. |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2008-03-20 21:11:23 kiedys z mojego punktu widzenia to z przodu powinny byc lepsze niz z tylu, ale wiem ze juz tak niee zaloze nigdy gdyz takie rozwiazanie zwieksza ryzyko tylnego uslizgu gdyz tyl jest lzejszy niz przod , i dlatego nalezy zakladac gorsze na przod. To samo mowi wiekszosc "gumiarskich". Pozdro |
mayday_lub AUDI A4/ Esi MK7:) Lublin, Mińsk Mazowiecki | 2008-03-20 21:17:20 skoro wolicie lepsze na tyl to wyobrazcie sobie sytuacje kiedy musicie gwaltownie wyhamowac i skrecic na granicy poslizgu .(jedziecie prosto -dlaczego bo macie lepsze z tylu ) |
mefis22 Sympatyk FEFK Escort radom | 2008-03-20 21:30:42
|
mayday_lub AUDI A4/ Esi MK7:) Lublin, Mińsk Mazowiecki | 2008-03-20 21:34:31 sory jezdze jako zawodowy kierowca i nie zdarzylo mi sie nigdy zeby zarzucilo tylem [ wiadomość edytowana przez: mayday_lub dnia 2008-03-20 21:39:17 ] |
mayday_lub AUDI A4/ Esi MK7:) Lublin, Mińsk Mazowiecki | 2008-03-20 21:37:02 pozatym jak jest mokro i musisz gwaltownie skrecic albo wyrzuci cie koleina na zakrecie to juz nawet najlepsze opony z tylu ci nie pomoga jak masz slabutkie z przodu pózniej jest tylko i +++ [ wiadomość edytowana przez: mayday_lub dnia 2008-03-20 21:38:13 ] |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-03-20 21:51:03 jezdze czasami dosc agresywnie i powiem jedno, dobre opony na tyle na zakretach to podstawa ... |