[yezXR3i] Cabrio.. Turboprojekt in progress.. - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
lukasino mam tak zrobione od dawna, z dolotem i nie narzekam. Teraz tylko zabudowa powstała. Co do mocy to by trzeba zrobić test na stożku bez zabudowy i na stożku z zabudową A nie chciało by mi się tego wyciągać i wkładać znów...

maryn taki mądry jesteś a z tą taśmą to dałeś popis.
  
 
Oj, kolega igła nie uważał na fizyce. To co piszesz o tym wentylatorku i temperaturze w pokoju to jest tak zwana temperatura odczuwalna. Bo niby od czego to powietrze miałoby się ochłodzić. Jak wstawiasz wiatrak do pokoju o temperaturze 30 st to powietrze z wiatraka tez będzie miało 30 stopni. Radzę wziąć termometr w łapkę, włączyć wentylator i zmierzyć temp przed wentylatorem i za.

Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to bym się zgodził, bo gdy zimniejszym powietrzem "podmuchamy" w gorący dolot to temperatura dolotu spadnie. Ale tutaj mamy już dwa ośrodki, jeden gorący, a drugi zimny i następuje przekazanie energii miedzy tymi dwoma ośrodkami 7 klasa podstawówki
  
 
Janku też nie uważałeś do końca. Z wentylatorem nie chodzi o temperaturę a wymienność cieplną. Powietrze lecące z wentylatora SZYBCIEJ odbiera ciepło z naszego ciała z racji prędkości i tym samym ochładza.
  
 
Jeżu, jeżeli mówimy o układzie powietrze/ciało to tak Ale samo powietrze wydobywające się z wentylatora ma taką sama temperaturę jak powietrze w pokoju.

Dobra, ja już nie syfie w tym wątku. Jak to ma w zwyczaju mawiać mój kolega: Koniec dywagacji na wyższym stopniu abstrakcji
  
 
oj kolego igła Ty nie uwazales nie tylko na fizie, ale i na polskim. Powiedz mi w jaki sposob wentylator chlodzi powietrze? to po co ludzie kupuja auta z klimą jak wystarczylby zamiast niej zwykly wiatrak ? a co do chlodzenia powietrzem kolektora to owszem cos tam ochladza... tylko,ze w porownaniu z tym ile ciepla emituje w niego silnik to sa to wartosci delikatnie mowiac male..

Yez, dlaczego dalem popis z taśmą? przeciez owijajac kolektor wydechowy tasma termoizolacyjną ograniczamy emisje ciepla z niego pod maskę.


[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-07-31 13:24:00 ]
  
 
tak, owszem. Ale żeliwnego kolektora nie da się dobrze owinąć, a jeśli już to nastąpi - wypali się w nim dziura..
  
 
Cytat:
2008-07-31 01:56:37, Xan pisze:
5s miło.



do czego 5s ?? bo napewno nie od 0 do 100
  
 
no napewno ;]

xan chyba już tak ma.
  
 
Cytat:
2008-07-31 15:34:52, yezXR3i pisze:
tak, owszem. Ale żeliwnego kolektora nie da się dobrze owinąć, a jeśli już to nastąpi - wypali się w nim dziura..



:o pierwsze słysze. moj kumpel owinal sobie takiego kloca w swoim peżo i juz śmiga dobre 2 lata.. poza taśma mozna zrobic jeszcze obudowe kolektora z alu np
  
 
teraz mnie zaciekawiłeś. Muszę to przemyśleć. Tak w temacie, jaka jest temperatura kolektora wydechowego?
  
 
zależy jaki silnik i jakie obciążenie ale coś ok 600-700 st C bedzie przy normalnej jezdzie. są jeszcze podobno jakies szpreje ktorymi psika sie kolektor i to niby ma obnizac temperature. ale nie wiem jak to dziala. W kazdym razie kumpel ma żeliwny owiniety i cala przednia rure wydechowa az za miske i nic sie nie dzieje z tym. Temperatura oleju spadla o 10 stopni C po takim zabiegu (miska nie zbiera ciepla z przechodzacej pod nią rury wydechowej)
  
 
to fajnie że jak owinąłem kolektor matą odporną do 1200stopni to mi się zaczęła jarać
  
 
Cytat:



I tak przygotowane ciasto wkładamy do piekarnika na około 30 minut
  
 
kurde ludzie ale to nie jest folia kuchenna już mówiłem ;] Dobra co jak co, oto filmik z zabudową jak trzeba:

TEST
  
 
Witam co do uwazania to z polskiego to fakt bylem noga ale to maly szczegół(chyba),a do fiz to bylem niezły a z tym wiatrakiem chodzi o teorie pogladowa,biegnie mi o to ze jak podasz zimne powietrze do dolotu to ono je schłodzi a im szybciej one bedzie płynac tym temp bedzie nizsza od tej w kolektorze,wiec im bardziej zimne powietrze zdołamy podac tym lepiej

a co do obudowy kolektorów to raczej chyba lipa chodzi o ssacy
bo głowica i tak jest rozgrzana a to ona nagrzewa kolektor
  
 
Yez.8,2????? G-TECH prawde ci powiema do testów dolotu proponuje zakup termometru takiego wiecie tuningowego i zamontowanie do pod filtrem,on powinien wskazac temperarure panująca koło filtra czyli ,temp powietrza wlatujacego i wtedy testy
  
 
Cytat:
2008-07-31 21:13:00, Snale pisze:
I tak przygotowane ciasto wkładamy do piekarnika na około 30 minut



O FUCK!! JAKI TEKST JESTES MOIM BOGIEM
  
 
W kwestii formalnej........ -> byleś na hamowni żeby sprawdzić ile w ogóle masz PS ?? ......... to że masz stożek i mega dr. oetker obudowę więcej działa na Twoja wyobraźnię niż na silnik to po 1.................

po 2 czym mierzyłeś te czasy ?? bo jak stoperem to możesz mieć równie dobrze 10s od 0 do 100. Póki co nic potwierdzonego a wygląda jak wygląda.............
  
 
dokladnie tak jak Asior pisze...hamownia, hamownia koledzy..konkrety.

Pierwszy pomiar Dr Oetker a na drugi wywal to cale ustrojstwo spod maski i zaloz seryjną puche..

ja widzialem juz zdziwioną mine niejednego domoroslego 'tunera' jak sie okazalo,ze stozek dał mu 10KM... tyle, że na minus.

G-tech prawde powie? przeciez wiarygodnosc pomiaru z tego jest niewiele lepsza od stopera .. Godula juz lepszy jest, choc 4 razy droższy.

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-08-01 20:10:33 ]
  
 
dokładnie i nagle czar pryska tat tak o sobie pisze