Spalona/zatarta sprezarka od klimy Carina E 1.8 97r.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam takie pytanie. Jakis miesiac temu na trasie uzywajac intensywnie klimatyzacji po zimie spalila mi sie sprezarka (doslownie spalila poniewaz byla tak przeciazona, ze poszedl spory dym spod maski silnika).
Na szczescie usterka ta nie spowodowala unieruchomienia samochodu i po wylaczeniu klimy moglem normalnie jezdzic. W warsztacie stwierdzono ze sprezarka sie zatarla i spalilia i musze wymienic sprezarke (tak wogole to wlasnie szukam gdyby ktos mial to chetnie kupie).

Mam jednak inne pytanie poniewaz wczoraj pierwszy raz po przejechaniu okolo 1500km po tym zdarzeniu zaczalem slyszec jakies dziewne dzwieki z silnika. Po dojechaniu do domu okazalo sie ze dochodza wlasnie z okolic sprezarki do klimy. Dzwieki te poprostu pojawialy sie co jakis czas przy niskich obrotach (jak stalem na swiatlach) i to nie zawsze - co jakis czas.

Mam pytanie, czy kontynuowanie jezdzenia samochodem ze spalona/ zatarta sprezarka nie spowoduje jakis konsekwencji. Widze ze ten pasek ktory napredza sprezarke kreci sie mimo wszystko nawet jak jest klima wylaczona. Co sie stanie jesli okazaloby sie ze pasek od klimy strzeli bo opory pomimo wylaczenia klimatyzacji sa i tak bardzo duze? Te dzwieki przypominaja wlasnie jakby ten pasek napedzajacy sprezarke mial problemy z jej przekreceniem. Mozna tak jezdzic ?

Z gory bardzo dziekuje za pomoc i sugestie.
  
 
Sprężarka jest połączona z kołem napędowym za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego (jeżeli klima jest wyłączona to kręci się samo koło, sprężarka nie chodzi), koło jest zaś napędzane paskiem. Co do zatartej sprężarki to klima musiała być pusta, dawno ją uzupełniałeś? Dobrze chłodziła?
Cytat:
Po dojechaniu do domu okazalo sie ze dochodza wlasnie z okolic sprezarki do klimy. Dzwieki te poprostu pojawialy sie co jakis czas przy niskich obrotach (jak stalem na swiatlach) i to nie zawsze - co jakis czas.


Jakie dźwięki? Piszczenie czy coś innego? Jeżeli piszczenie to naciągnij pasek bo jest zbyt luźny. Jeżeli pasek kiedyś Ci strzeli to w zależności od tego jaki to samochód przestanie działać alternator, wspomaganie, zrobisz tyle km, na ile wystarczy prądu w akumulatorze.

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-05-12 13:31:05 ]
  
 
mam akurat taką jak jesteś zainteresowany to daj znać na priv.
Do warszawy to ci mogę za darmo podwieżć
  
 
Cytat:
2010-05-12 13:29:41, junior_ek pisze:
Sprężarka jest połączona z kołem napędowym za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego (jeżeli klima jest wyłączona to kręci się samo koło, sprężarka nie chodzi), koło jest zaś napędzane paskiem. Co do zatartej sprężarki to klima musiała być pusta, dawno ją uzupełniałeś? Dobrze chłodziła? Jakie dźwięki? Piszczenie czy coś innego? Jeżeli piszczenie to naciągnij pasek bo jest zbyt luźny. Jeżeli pasek kiedyś Ci strzeli to w zależności od tego jaki to samochód przestanie działać alternator, wspomaganie, zrobisz tyle km, na ile wystarczy prądu w akumulatorze. [ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-05-12 13:31:05 ]



junior_ek a moge wogole wyciagnac sprezarke (zeby nie robila oporow na tym pasku) i sciagnac tymczasowo pasek wogole zeby sie nie urwal do momentu az znajde sprezarke i kupie nowa?
  
 
Jak wyciągniesz sprężarkę to musisz kupić inny pasek, bo ten będzie za duży. Paska nie możesz całkowicie ściągnąć bo nie będziesz miał ładowania akumulatora. Jak klima jest wyłączona to sprężarka nie stawia oporów no chyba, że jest coś nie halo z jej sprzęgłem. A co to w ogóle za samochód? I jakie to dźwięki wydobywają się na wolnych obrotach: pisk, szum czy jakieś uderzenia. Możesz ściągnąć pasek i ręcznie poruszać kołem od klimy, jak nie stawia oporów to nie ściągaj jej bo tak jak wcześniej napisałem, będziesz musiał kupić mniejszy pasek

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-05-12 14:54:51 ]
  
 
Cytat:
2010-05-12 14:49:55, junior_ek pisze:
Jak wyciągniesz sprężarkę to musisz kupić inny pasek, bo ten będzie za duży. Paska nie możesz całkowicie ściągnąć bo nie będziesz miał ładowania akumulatora. Jak klima jest wyłączona to sprężarka nie stawia oporów no chyba, że jest coś nie halo z jej sprzęgłem. A co to w ogóle za samochód? I jakie to dźwięki wydobywają się na wolnych obrotach: pisk, szum czy jakieś uderzenia. Możesz ściągnąć pasek i ręcznie poruszać kołem od klimy, jak nie stawia oporów to nie ściągaj jej bo tak jak wcześniej napisałem, będziesz musiał kupić mniejszy pasek [ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-05-12 14:54:51 ]



samochod toyota carina E 1.8 97 rok
faktycznie bylo malo gazu juz i ja dosyc mocno podkrecilem aby lepiej chlodzila i po godzinie sie zapalila

jesli chodzi o dzwieki jak wlacze klime przerazliwy pisk, kolo od sprezarki zablokowane calkowicie i pasek kreci sie po kole.

jak jest klima wylaczona to bylo ok do wczoraj kiedy to uslyszalem dwa razy jak stalem na luzie na swiatlach dzwiek jakby delikatne pukanie. Jak tylko ruszlem i zaczalem jechac mijalo. mam wrazenie ze dodakowo zacina sie jednak cos tam (lozysko) a jak samochod szybciej jedzie to sie szybciej kreci i jest wiekszy opor.

ps.
apropos paska do klimy to czy w carinie E do alternatora nie ma osobnego paska?



[ wiadomość edytowana przez: kelevra1 dnia 2010-05-12 15:20:58 ]
  
 
Cytat:
apropos paska do klimy to czy w carinie E do alternatora nie ma osobnego paska?


Jak otworzysz maskę to będziesz wiedział Ale wątpię żeby był osobny, alternator służy jako napinacz paska. U mnie przy silniku 3s-fe alternator i klima są na jednym pasku. Nie demontował bym tej sprężarki póki nie kupisz nowej na wymianę, tylko nie włączaj jej dopóki nie napełnisz klimy bo się zatrze.
  
 
Cytat:
2010-05-12 21:50:35, junior_ek pisze:
Jak otworzysz maskę to będziesz wiedział Ale wątpię żeby był osobny, alternator służy jako napinacz paska. U mnie przy silniku 3s-fe alternator i klima są na jednym pasku. Nie demontował bym tej sprężarki póki nie kupisz nowej na wymianę, tylko nie włączaj jej dopóki nie napełnisz klimy bo się zatrze.


Przykra sprawa ale 1.8 ma odzielny pasek żeby się nie męczyć to go przetnij i po sprawie bo ten co masz już pewnie i tak na wykończeniu a zdjęcie jest pracochłonne bo najpierw trzeba zdjąć ten od alternatora i dopiero ten od klimy






















  
 
Sprezarka sie zatarla , a jak zablokowalo walek,to przegwalcilo sprzegielko i to ono sie spalilo.Teraz zanim zalozysz nowy kompresor trzeba wyplukac uklad z wioruw i aluminiowego szlamu i wymienic osuszacz-dryer czy pochlaniacz wilgoci jak zwal tak zwal.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-05-12 13:29:41, junior_ek pisze:
Sprężarka jest połączona z kołem napędowym za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego (jeżeli klima jest wyłączona to kręci się samo koło, sprężarka nie chodzi), koło jest zaś napędzane paskiem. Co do zatartej sprężarki to klima musiała być pusta, dawno ją uzupełniałeś? Dobrze chłodziła? Jakie dźwięki? Piszczenie czy coś innego? Jeżeli piszczenie to naciągnij pasek bo jest zbyt luźny. Jeżeli pasek kiedyś Ci strzeli to w zależności od tego jaki to samochód przestanie działać alternator, wspomaganie, zrobisz tyle km, na ile wystarczy prądu w akumulatorze. [ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-05-12 13:31:05 ]



rng17 ja zupelnie nie znam sie na mechanice samochod odziedziczylem po ojcu ale na chlopsku rozum widze osobny pasek do rozrzadu. osoby do alternatora i osobny do klimy.

ale jestes pewny ze moge go przeciac i miec spokoj? dzwonilem dzisiaj do toyoty w markach i innego podobno bardzo dobrego serwisu toyty i powiezdieli mi ze nie mozna sciagnac tego paska bo wtedy alternator nie bedzie mi ladowal. jesli to prawda to za..... specjalistow zatrudniaja warsztaty ktore szczyca sie znajomoscia mechaniki ((
  
 
Cytat:
2010-05-12 22:28:23, Bigelektron pisze:
Sprezarka sie zatarla , a jak zablokowalo walek,to przegwalcilo sprzegielko i to ono sie spalilo.Teraz zanim zalozysz nowy kompresor trzeba wyplukac uklad z wioruw i aluminiowego szlamu i wymienic osuszacz-dryer czy pochlaniacz wilgoci jak zwal tak zwal.



Bigelektron. Dzieki za fachowa rade. Dzisiaj wlasnie tez uslyszalem zeby przed wymiana sprezarki przeczyscic uklad. Zastanawiam sie tylko czy robic to juz teraz na 100% czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia ze doszlo do takiego znieszczenia i jednoczesnie zanieczyszczenia ukladu.
Orientujesz sie jaki jest koszt tego osuszacza (pochlaniacza wilgoci?) i czy mozna go kupic z uzywanej Cariny ?
  
 
Cytat:
2010-05-12 22:58:16, kelevra1 pisze:
Bigelektron. Dzieki za fachowa rade. Dzisiaj wlasnie tez uslyszalem zeby przed wymiana sprezarki przeczyscic uklad. Zastanawiam sie tylko czy robic to juz teraz na 100% czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia ze doszlo do takiego znieszczenia i jednoczesnie zanieczyszczenia ukladu. Orientujesz sie jaki jest koszt tego osuszacza (pochlaniacza wilgoci?) i czy mozna go kupic z uzywanej Cariny ?


Jezeli kompresor sie zatarl ,a wszystko na to wskazuje,to zanim to nastapilo lecialy z niego wiory do ukladu.Jezeli zalozysz nowy to dlugo nie pociagnie w takim blocie.Pochlaniacz wilgoci wylapuje wilgoc z ukladu,aby elementy nie korodowaly,kompresory sie nie zacieraly, a zawory rozprezne nie zakleszczaly.Jezeli uklad jest rozszczelniony tak ze wejdzie do niego powietrze atmosferyczne,to pochlaniacz wchlonie tyle wilgoci az straci zdolnosc pochlaniania.Wiec uzywka nie wchodzi w gre.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-05-12 23:11:04, Bigelektron pisze:
Jezeli kompresor sie zatarl ,a wszystko na to wskazuje,to zanim to nastapilo lecialy z niego wiory do ukladu.Jezeli zalozysz nowy to dlugo nie pociagnie w takim blocie.Pochlaniacz wilgoci wylapuje wilgoc z ukladu,aby elementy nie korodowaly,kompresory sie nie zacieraly, a zawory rozprezne nie zakleszczaly.Jezeli uklad jest rozszczelniony tak ze wejdzie do niego powietrze atmosferyczne,to pochlaniacz wchlonie tyle wilgoci az straci zdolnosc pochlaniania.Wiec uzywka nie wchodzi w gre.



a nie wiesz ile kosztuje nowka?
  
 
Cytat:
2010-05-12 23:11:04, Bigelektron pisze:
Jezeli kompresor sie zatarl ,a wszystko na to wskazuje,to zanim to nastapilo lecialy z niego wiory do ukladu.Jezeli zalozysz nowy to dlugo nie pociagnie w takim blocie.Pochlaniacz wilgoci wylapuje wilgoc z ukladu,aby elementy nie korodowaly,kompresory sie nie zacieraly, a zawory rozprezne nie zakleszczaly.Jezeli uklad jest rozszczelniony tak ze wejdzie do niego powietrze atmosferyczne,to pochlaniacz wchlonie tyle wilgoci az straci zdolnosc pochlaniania.Wiec uzywka nie wchodzi w gre.




a bioelektron czy moglbys potwierdzic czy moge przeciac ten pasek od klimy i jezdzic bez tego paska?
  
 
Jeśli 7A-FE to napewno możesz ,ale jak niemasz pojęcia to podjedż do mechanika i ci przetnie odpowiedni ,bo sam to się możesz pomylić skoro nie potrafiłeś stwierdzić czy są dwa czy jeden
  
 
Cytat:
2010-05-13 10:12:42, rng17 pisze:
Jeśli 7A-FE to napewno możesz ,ale jak niemasz pojęcia to podjedż do mechanika i ci przetnie odpowiedni ,bo sam to się możesz pomylić skoro nie potrafiłeś stwierdzić czy są dwa czy jeden



tak silnik 7A-FE

wielkie dzieki za fachowe porady!

jestem pod wrazeniem wiedzy osob ktore pomagaja na forach.
  
 
jeśli profesjonalnie to-
7a-fe z klimatyzacją ma 3 paski(bez klimy 2)
pasek nr.1 napędza pompę wody i alternator
pasek nr.2 napędza pompę wspomagania kierownicy poprzez pompę wody
pasek nr.3 napędza sprężarkę klimy
pasek nr.3 jest tylko i wyłącznie od klimy można go ściąć.
  
 
Cytat:
2010-05-13 18:32:04, syd pisze:
jeśli profesjonalnie to- 7a-fe z klimatyzacją ma 3 paski(bez klimy 2) pasek nr.1 napędza pompę wody i alternator pasek nr.2 napędza pompę wspomagania kierownicy poprzez pompę wody pasek nr.3 napędza sprężarkę klimy pasek nr.3 jest tylko i wyłącznie od klimy można go ściąć.


Dokładnie ale nie wgłębiałem się w szczegóły