Coupe 2.0 contra Calibra 2.0 150KM - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ale mają miękką blachę te Calibry

miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,5119997.html

świeżutkie z 20-ej dzisiaj
  
 
Cytat:
2008-04-14 22:45:50, speedmaster pisze:
ale mają miękką blachę te Calibry miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,5119997.html świeżutkie z 20-ej dzisiaj


No co wpadł gościu po mięsko na kolacje
  
 
Cytat:
2008-04-15 07:41:43, YAROROT pisze:
No co wpadł gościu po mięsko na kolacje



hehe jak to sie mówi polizał lody przez szybę
  
 
Połowa Calibr dostępnych na polskim rynku to straszne szroty.

2 tygodnie temu mój serdeczny kolega spalił się w takim wlaśnie cudzie niemieckiej techniki jak Opel Calibra. I nie podczas wypadku!!! Prawdopodobnie nastąpiło zwarcie instalacji elektrycznej i pożar szybko przeniósł sie na elementy instalacji gazowej... Zreszta teraz chyba nikt juz nie dojdzie, z auta zostało tylko wypalone totalnie nadwozie.... zresztą to nic nie zmieni, był chłopak 24 lata, wesoły, pełen zycia, kończył studia i nagle go nie ma...


Dla mnie wybór Calibra vs Coupe jest prosty na rzecz Coupe. Najważniejsza wszak jest bezusterkowość a nie sekunda do setki szybciej.... tym bardziej że to może byc ostatnia sekunda Waszego życia....
  
 
Przykra sprawa - jeden mechanik mi kiedyś mówił że OPLE mają zawodną elektronikę i elektrykę, ale to przez niedbanie o świece, kable, cewki itp. kupuje się zamienniki a potem komp się psuje.
No cóż bezpieczeństwo ponad wszystko (kiedyś znajomemu - VEctra się spaliła)....
Szkoda chłopaka
  
 
Jak to na temat to dodam ze ostatnio pod M1 widzialem plonaca Astre II 5D wygladajaca na calkiem nowa. Palila sie cala komora silnika i przy kolektorze, wiec moze od katalizatora.
  
 
Cytat:
2008-04-15 09:39:40, Maciek1980 pisze:
Połowa Calibr dostępnych na polskim rynku to straszne szroty.


Tak niestety jest... Cieżko znaleźć dobry egzemplarz.
A znalezienie takiego, który ani razu nie był przynajmniej lekko stuknięty - niemożliwe

Cytat:
2008-04-15 09:39:40, Maciek1980 pisze:
Najważniejsza wszak jest bezusterkowość a nie sekunda do setki szybciej.


Jeśli chodzi o bezawaryjność, to Hyundai nie jest najlepszym przykładem (przynajmniej w moim przypdku).

Cytat:
2008-04-15 09:48:21, accent1 pisze:
jeden mechanik mi kiedyś mówił że OPLE mają zawodną elektronikę i elektrykę, ale to przez niedbanie


Każdy zaniedbany samochód będzie awaryjny


Cytat:
2008-04-15 17:52:45, Vex pisze:
Jak to na temat to dodam ze ostatnio pod M1 widzialem plonaca Astre II 5D



ja widziałem jak się pali Skoda Fabia
  
 
No ale chyba nikt nie pobije peżocika 306 czy 307 w paleniu....się.
No aż strach ciekaw jestem czy zapłony to wina zaniedań, patentów mechanicznych czy wady autka...
  
 
W Peugeotach 307 wina leżała po stronie producenta. Peugeot szybko i za darmo usunął usterki w wadliwych egzemplarzach. W sumie na świecie spaliło się ich kilkanaście sztuk, z tego ponad połowa w Polsce.... zresztą wina dokładnie nie leżała w wyrobie Peugeota, tylko w bloku ABS, który jest produkcji BOSCHA... kiepskie zabezpieczenie przed solą i wilgocią powodowało zwarcia....

w starych autach pozary to w 95% wina kiepskich napraw elektryki i kiepskiego montażu instalacji gazowych.
  
 
Podam wam taką ciekawostke d oCalibry moze o tym jużwiece ale warto napisać Calibra do 1998 roku miała najnizszy współczynik oporu powietrza z samochodów seryjnych Cx=0,26 czy cos takeigo i wydaje mnie sie że teraz wyprzedził ją tylko nissan 350z - tak czytałem ostanio gdzies - nie moge sobie przypomniec gdzie ale jak znajde to wam przesle linkacza

Pozdrowienia.
  
 
calibra 150km bedzie miala lepsze przyśpieszenie
tu jakies dane z pomiarów

pomiary przyspieszenie 0 - 140

miejsce
355) Opel Calibra 2.0 16v 150cv (91)..........................17.87
375) Hyundai Coupé 2.0 138 cv. (97)……………………………..18.31

a tu ciekawostka Coupe II wydanie (okular) - dlaczego troche gorszy ?

442) Hyundai Coupé 2.0 138 cv. (00)……………………………19.75


[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2008-04-23 11:55:27 ]
  
 
Cytat:
150cv (91)..........................17.87 375) Hyundai Coupé 2.0 138 cv. (97)……………………………..18.31 a tu ciekawostka Coupe II wydanie (okular) - dlaczego troche gorszy ? 442) Hyundai Coupé 2.0 138 cv. (00)……………………………19.75 [ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2008-04-23 11:55:27 ]


bo cięższy???
  
 
witam serdecznie ja powiem tak dokładnie dziś testowałem swoją coupete i wyszło tak od0 do 100 dokładnie 09,70s na bęzynie a na gazie 09,90s tyle tylko że zauwarzyłem że trohe mi się sprzęgło ślizga i na to wszystko nadjehał kolo swoją calibrą o takiej samej pojemności i skończyło się tak że start jednakowy ale przy drugim biegu zaczołem ją odstawiać i na kreske wjechałem pierwszy a podejrzewam gdyby mi się sprzęgiełko nie ślizgało to i na samym starcie już bum ją odstawiał pozdro
  
 
Cytat:
2008-04-23 11:53:50, bombel pisze:
calibra 150km bedzie miala lepsze przyśpieszenie tu jakies dane z pomiarów pomiary przyspieszenie 0 - 140 miejsce 355) Opel Calibra 2.0 16v 150cv (91)..........................17.87 375) Hyundai Coupé 2.0 138 cv. (97)……………………………..18.31 a tu ciekawostka Coupe II wydanie (okular) - dlaczego troche gorszy ? 442) Hyundai Coupé 2.0 138 cv. (00)……………………………19.75 [ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2008-04-23 11:55:27 ]



Hehe wzorowanie sie na tej liscie to akurat glupi pomysl. Totalne glupoty tam sa przedstawione. Moze... niektore modele maja podany realny czas ale tereaz zgaduj ktore. 18tki to ja poniakiem robilem a 20 sekund na 400m to najczesciej przyszpieszenie w granicach 14s do setki tak +/- Tyle tam jest niedorzecznosci ze w ogole szkoda wymieniac.

Cytat:
dziś testowałem swoją coupete i wyszło tak od 0 do 100 dokładnie 09,70s


A gdzie Ci sekunde zjadlo ? Cos nie tak jak to 2.0 (calibry 1.6 nie ma) Czasy zblizone do mojego Accenta.
  
 
po pierwsze rzadnej sekundy nie zjadło po drugie ja nic nie pisałem o calibrze 1.6 a silnik w moim to 2.0 16v 140km i od 0 do 100 to 09,70 na bęzynie a na gazie 09,90 troszke gożej jak hcesz to wierz a ja niedowiarków przekonywał niebęde bo zazwyczaj takih ludzi się przekona dopiero jak się ich do środka wsadzi i pojedzie to gały im wyhodzą pozdro
  
 
Chyba nie zrozumiales co mialem na mysli. Nie musisz mnie przekonywac ze Twoje Coupe ma gorsze osiagi niz podaja dane katalogowe, nie musisz mnie przekonywac
140-konne, sportowe auto i czasy bliskie 10s do setki to raczej mizerny wynik i nie wiem z jakiego powodu maja wyjsc galy.
  
 
Vex już kiedyś pisałeś - zły start -2 sek, zła zmiana biegów -2 sek (np nie w tym momencie, zbyt wolno).

I jest rozwiązanie

Maly-gls a spróbuj dać po gazie jak autko się toczy np z 5km/h i sprawdz czas. Odpadnie Ci opóźnienie startu.
Ale też zeby dobrze startować trzeba wiedzieć gdzie jest max moment obrotowy a kiedy jego koniec.
  
 
Cytat:
2008-04-29 09:09:19, accent1 pisze:
Vex już kiedyś pisałeś - zły start -2 sek, zła zmiana biegów -2 sek (np nie w tym momencie, zbyt wolno). I jest rozwiązanie Maly-gls a spróbuj dać po gazie jak autko się toczy np z 5km/h i sprawdz czas. Odpadnie Ci opóźnienie startu. Ale też zeby dobrze startować trzeba wiedzieć gdzie jest max moment obrotowy a kiedy jego koniec.



Ja takich rzeczy nie pisalem tzn. pisalem ale o ulamkach sekund Dziwna technika jazdy i ruszania z 5km/h - wspolczucia dla sprzegla.
I na powaznie, co ma max moment obrotowy do ruszania i co to znaczy jego koniec ? Maksymalny moment obrotowy to jest konkretna wartosc obrotowa np. 3800 rpm wiec jaki koniec ?
Jesli chodzi o ruszanie dla takiego silnika (16V benzyna) raczej nalezy ruszyc uzywajac mocy maksymalnej o ile sie umie i nie ma serca dla wspomnianego sprzegla.

PS.
Jako iz sam jestem moderatorem moge stwierdzic ze to duzy OT ale i tak trzeba sie cieszyc ze od czasu do czasu jest jaks dyskusja w dowolnym watku bo to niespotykane na tym forum
  
 
Cytat:
2008-04-29 22:40:22, Vex pisze:
PS. Jako iz sam jestem moderatorem moge stwierdzic ze to duzy OT ale i tak trzeba sie cieszyc ze od czasu do czasu jest jaks dyskusja w dowolnym watku bo to niespotykane na tym forum



ajć zagapiłem się
  
 
hehe o to chodzilo a ja chcialem pokazac czynny zal