CB radio Pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam zakupiłem do eskorcika 1,4 Bwłaśnie nowe radio CB COBRA 19 ULTRA III, wiem że nie jest to najlepszy sprzęt ale Po podłączeniu radyjko sieje nawet do 8km. na wyłączonym silniku. Po uruchomieniu silnika zaczyna strasznie piszczeć, nawet po włączeniu zapłonu piszczy przez chwilę potem przestaje a po uruchomieniu silnika cały czas okropnie piszczy. Moze wie ktoś jaka jest teg przyczyna i czy jest możliwość tego wyeliminowania . Podłączałem zasilanie bezpośrednio od akumulatora i zapalniczki i nadal jest to samo. Może ktoś wie pod jaki bezpiecznik podłączyć mo ze jakiś filtr prosił bym o podpowiedz. dzieki


[ wiadomość edytowana przez: kenty1 dnia 2008-04-14 19:52:25 ]
  
 
Cytat:
2008-04-14 19:50:00, kenty1 pisze:
Witam zakupiłem do eskorcika 1,4 Bwłaśnie nowe radio CB COBRA 19 ULTRA III, wiem że nie jest to najlepszy sprzęt ale Po podłączeniu radyjko sieje nawet do 8km. na wyłączonym silniku. Po uruchomieniu silnika zaczyna strasznie piszczeć, nawet po włączeniu zapłonu piszczy przez chwilę potem przestaje a po uruchomieniu silnika cały czas okropnie piszczy. Moze wie ktoś jaka jest teg przyczyna i czy jest możliwość tego wyeliminowania . Podłączałem zasilanie bezpośrednio od akumulatora i zapalniczki i nadal jest to samo. Może ktoś wie pod jaki bezpiecznik podłączyć mo ze jakiś filtr prosił bym o podpowiedz. dzieki [ wiadomość edytowana przez: kenty1 dnia 2008-04-14 19:52:25 ]


Żaden filtr. Proponuje założyć porządną antenkę i bedzie OK na kiepskiej antenie można nawet spalić radio. Sam mam cobre z tym że IV i miałem podobny problemik.Założyłem antenkę sunkera 106 1,5m wysokości i jest OK. Zasięg nawet do 20km. Co prawda nie jest to profesjonalny sprzęt ale zdecydowanie wystarcza dla "amatora" na trasy
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-04-14 20:15:49, wonrz pisze:
Żaden filtr. Proponuje założyć porządną antenkę i bedzie OK na kiepskiej antenie można nawet spalić radio. Sam mam cobre z tym że IV i miałem podobny problemik.Założyłem antenkę sunkera 106 1,5m wysokości i jest OK. Zasięg nawet do 20km. Co prawda nie jest to profesjonalny sprzęt ale zdecydowanie wystarcza dla "amatora" na trasy pozdrawiam



co ma piernik do wiatraka

kolego jaka masz teraz antene?
stroiłeś ją?
  
 
Jak wlaczyles "zaplon" to zaklócala pompa paliwa - przez chwile
Na odpalonym tez bedzie zakłocała pompa i zaplon (iskrowy)
Strojenie anteny tu nic nie pomoze (istotne przy nadawaniu) to radio jest takie albo masz jakac mase lipna.
Istotne jest odkłócenie alternatora i zapłonu ale jesli nie slychac tego w radioodtwarzaczu to raczej wina jest w cb.
powodzenia.
  
 
Koledzy przekładałem to radyjko do innego samochodu "polówka" i jest ok, a radyjko z polówki do mojego eskorcika i lipa czyli coś tu jest z samochodem do nie wina anteny. Masę próbowałm już bezposrednio z akumulatora i też nic . Tak jak kolega pisze że to od pompki paliwa , ale czy to wynika z tego że popmka traci żywotność?
  
 
W jaki sposób masz podłączone radio do auta. Jeśli do gniazda zapalniczki to proponuje podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora. Powinno pomóc.
  
 
Cytat:
2008-04-15 08:02:31, mandaryn pisze:
W jaki sposób masz podłączone radio do auta. Jeśli do gniazda zapalniczki to proponuje podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora. Powinno pomóc.



przeca kolega napisał ze i pod akku bezpośrednio podpinał
  
 
dokładnie próbowałem bezpośrednio z akumulatora i też to samo. Podpowiedźcie coś
  
 
musisz najpierw znaleźć co ci dokładnie siejesieje. Z możliwości to masz pompę paliwa i alternator. Żadzej sieje cewka więc raczej ją odpuść. jeżeli to będzie pompa to powinno pomóc założenie kondensatora na zasilanie. Powiedzwy jakiegoś elektrolita 1000uF/35 V. Gorzej z alternatorem, bo jak daje jakiś syf w elektryke to najlepiej by był,o go wymienić.
  
 
Cytat:
2008-04-15 09:09:26, siekier82 pisze:
musisz najpierw znaleźć co ci dokładnie siejesieje. Z możliwości to masz pompę paliwa i alternator. Żadzej sieje cewka więc raczej ją odpuść. jeżeli to będzie pompa to powinno pomóc założenie kondensatora na zasilanie. Powiedzwy jakiegoś elektrolita 1000uF/35 V. Gorzej z alternatorem, bo jak daje jakiś syf w elektryke to najlepiej by był,o go wymienić.



Kolego masz rację wyjąłem na chwile bezpiecznik od pompki paliwa i szumy ustały i samochód dopiero po chwili zgasł . Może kologo mi powiesz jak to podłączyć ten kontensator. jakiś schemacik na emaila. kenty1@wp.pl, a może poprostu jakiś filterek. Pozdrowionka
  
 
To dość proste.
Kupujesz taki kondensatorek w sklepie elektronicznym za 50gr. Możliwa jest też opcja wymontowania ze starego radia. Kondensatorek tem ma dwie nogi i przy jednej z nich oznaczenie "-".
Jako że do instalacji pompki trudno się dostać więc trzeba będzie znaleźć odpowiedni kabel w skrzynce bezpieczników.
Nogę kondensatora oznaczoną na rysunku "-" podłączasz do masy (może być gruby czarny kabel w skrzynce) a drugą do kabla od pompki. Powinno coś pomóc.
  
 
a może taki dondensator również można(trzeba) założyć na plusik radia cb.
  
 
witam. moze ktos przy okazji pomoze i mi? mam takie samo radio jak autor posta i u mnie tez slychac trzeszczenie np. w momencie gdy wlaczam wycieraczki czyli kiedy silniczek chodzi to trzeszczy. podobnie jest z przerywaczem od kierunkow itp. daloby rade zalozyc jakis filtr zeby to wyeliminowac? pozdrawiam i dziekuje za pomoc
  
 
obawiam sie panowie ze oprocz wypisanych zjawisk dojda wam jeszcze szumy z cewki wycieraczek silnikow podnoszenia szybek oraz centralny zamek

na to radio niema sposobu jesli niejest samochod dobrze wyfiltowany od szumow

to tak samo jak by je zalozyc do malucha z pradnica to radio juz tak ma niestety

ale i tak zycze powodzenia
  
 
Cytat:
2008-04-15 20:44:50, gigi24 pisze:
obawiam sie panowie ze oprocz wypisanych zjawisk dojda wam jeszcze szumy z cewki wycieraczek silnikow podnoszenia szybek oraz centralny zamek na to radio niema sposobu jesli niejest samochod dobrze wyfiltowany od szumow to tak samo jak by je zalozyc do malucha z pradnica to radio juz tak ma niestety ale i tak zycze powodzenia


kolego obawiam sie że jesteś w błedzę światła czy wycieraczki czy centralny zamek nie robią takich zakłóceń, i to radyjko nie jest rewelacja ale jak już pisałem to w polówce pod którym sprawdzamłem to radio to tak nie było.
A co sądzicie o umieszczeniu kondensatora na plusiku do radyjka
  
 
Cytat:
2008-04-15 21:19:08, kenty1 pisze:
światła



o swiatlach nic nie wspominalem

Cytat:
A co sądzicie o umieszczeniu kondensatora na plusiku do radyjka



a kondensator wpina sie miedzy "+" a "-" mozesz wpiac go miedzy przewody za radiem tylko musisz pamietac ze kondensator przewaznie jest na 16V uwazac trzeba bedzie zeby sie czasem jakis ukladzik nie spalil -> mnie kiedys taka zabawa juz ciut kosztowala po naprawie wlasnie w maluchu

czy w bledzie to niewiem ale z radiami bawie sie juz dosc dluzszy czas wiec jakies doswiadczenie w tej materii juz mam
a co do POLO kazde auto jest inne!!!