Ustawienie rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś mógłby pomóc mi w ustawieniu rozrządu w fiacie z silnikiem argenta 2.0 ???
  
 
Mi też!! 2.0 i.e.
  
 
Schemat ustawienia rozrządu ... ???



  
 
Witam.
Ten schemat ustawienia mam.
Poszukuje ustawien kola pasowego na wale głównym,
bez jego zdejmowania.
Dzieki. Pozdro.
  
 
Bez zdejmowania koła pasowego? Na założonym kole będzie trudno. Masz jakiś problem z jego zdjęciem czy jak
  
 
Jest bania.
nie mam takiego klucza nasadowego, a niechciałbym podnosic silnik. Sprubuje dzis zalatwic taki klucz po znajomych.
Jak zdejme kolo pasowe na co mam patrzyc - klin, czy jest inny znak?
  
 
Klin pionowo w górze.
  
 
Doczytalem sie, że 1 tłok powinien byc w GMP i wtedy jest ok?
Ustawiał tak ktos kiedys?
  
 
To, że ustwisz 1 tłok w GMP niczego nie dowodzi. Zapłon w 2.0 ustawia się na 4 cylinder więc dopiero jak dobrze ustawisz główne koło, wałki i koło na wałku pośrednim możesz przyjąć, że jest OK ale ja i tak wtedy nigdy nie odpalam samochodu tylko robię pełny cykl pracy silnika kluczem żeby mieć pewność, że nic mi się ze sobą nie spotka. Poza tym jeżeli masz wtryskowca, to ustawienie koła pośredniego możesz sobie darować, bo jego prawidłowe ustawienie jest ważne tylko w przypadku wersji z pompą paliwa napędzaną właśnie przez ten wałek. Wtryskowce nie mają mimośrodu do napędu tej pompy i korba nie ma po porstu w co uderzyć. Należy jednak brać pod uwagę to, że silniki, które się u nas spotyka są często składane z kilku i może się zdarzyć, że wtryskowiec mimo wszystko będzie miał wałek od gaźnikowca Stąd też moja rada-pełny cykl pracy silnika kluczem a nie rozrusznikiem. Już raz mi to życie (silnik) uratowało
  
 
Swirem nie jestem (no może troche) nigdy nie odpalam silnika zaraz, obracam zawsze kolem wpierw, czy gdzies cos nie blokuje. Dalem 350zeta za remont głowicy (nie muwiąc o reszcie), to musze byc pewien na 100%.
Ciekawe, kto z chłopaków ma wtrysk? Mógłby rzucic okiem na ustawienie kola pasowego - sa tam 2 wypusty i jeden znak, który pokazuje w swiat.
Zdejmuje dzis kolo, a klucz kupie.
Pozdro.
  
 
Tu SerU nie masz racji, ja miałem już dwa silniki z wtryskiem(na pewno oryginały) i w każdym był mimośród- po prostu nikt nie będzie przerabiał form(żadna oszczędność a koszty olbrzymie). Także ustawienie koła pośredniego jest ZAWSZe ważne
  
 
Cytat:
2004-05-27 21:37:34, hajko pisze:
Tu SerU nie masz racji, ja miałem już dwa silniki z wtryskiem(na pewno oryginały) i w każdym był mimośród- po prostu nikt nie będzie przerabiał form(żadna oszczędność a koszty olbrzymie). Także ustawienie koła pośredniego jest ZAWSZe ważne


Jeśli ciachniesz jak ja to zrobiłem (Croft rulezz ) mimośród do pompy paliwa i zakorkujesz kanał olejowy w wałku, to ustawienie wałka pośredniego bedzie mogło wskazywać np. kosmos tylko wówczas elektryczna pompa paliwa w przypadku gaźniczka
  
 
Cytat:
2004-04-21 10:38:36, kondziol pisze:
Swirem nie jestem (no może troche) nigdy nie odpalam silnika zaraz, obracam zawsze kolem wpierw, czy gdzies cos nie blokuje. Dalem 350zeta za remont głowicy (nie muwiąc o reszcie), to musze byc pewien na 100%.
Ciekawe, kto z chłopaków ma wtrysk? Mógłby rzucic okiem na ustawienie kola pasowego - sa tam 2 wypusty i jeden znak, który pokazuje w swiat.
Zdejmuje dzis kolo, a klucz kupie.
Pozdro.




znak jest analogiczny jak w kazdym innym 2.0 i pokazuje na znaki na oslonie paska rozrzadu: 10 stopni przed GMP, 5 przed GMP i GMP. Ustaw pierwszy i czwarty w HMP i musi grac.
  
 
Cytat:
2004-04-21 08:40:28, -SerU- pisze:
To, że ustwisz 1 tłok w GMP niczego nie dowodzi. Zapłon w 2.0 ustawia się na 4 cylinder więc dopiero jak dobrze ustawisz główne koło, wałki i koło na wałku pośrednim możesz przyjąć, że jest OK ale ja i tak wtedy nigdy nie odpalam samochodu tylko robię pełny cykl pracy silnika kluczem żeby mieć pewność, że nic mi się ze sobą nie spotka. Poza tym jeżeli masz wtryskowca, to ustawienie koła pośredniego możesz sobie darować, bo jego prawidłowe ustawienie jest ważne tylko w przypadku wersji z pompą paliwa napędzaną właśnie przez ten wałek. Wtryskowce nie mają mimośrodu do napędu tej pompy i korba nie ma po porstu w co uderzyć.



Pokaze Ci zdjecia wtryskowca w argencie, krora ktos skladal wg. Twich zasad. Piekna dziura ze stopa korbowodu wystajaca z Bloku. Walek posredni jest bardzo wazny!

  
 
Cytat:
Pokaze Ci zdjecia wtryskowca w argencie, krora ktos skladal wg. Twich zasad. Piekna dziura ze stopa korbowodu wystajaca z Bloku.



Przepraszam, przepraszam ale wg moich zasad należy zawsze wykonać pełny cykl pracy silnika kluczem założonym nakoło pasowe i taka historia nie ma prawa się wydarzyć. Chyba źle mnie zrozumiałeś. Przeczytaj to, co napisałem jeszcze raz:

Cytat:
Zapłon w 2.0 ustawia się na 4 cylinder więc dopiero jak dobrze ustawisz główne koło, wałki i koło na wałku pośrednim możesz przyjąć, że jest OK ale ja i tak wtedy nigdy nie odpalam samochodu tylko robię pełny cykl pracy silnika kluczem żeby mieć pewność, że nic mi się ze sobą nie spotka.



Poza tym mam dwa wałki pośrednie od wtryskowców bez mimośrodu na pompę paliwa i nie został on stamtąd obcięty. Być może pochodzą z nowszych wersji DOHC (Tipo, Tempra etc.) ale mimośrodu na nich nigdy nie było
  
 
Cytat:
2004-05-28 08:03:05, -SerU- pisze:


Przepraszam, przepraszam ale wg moich zasad należy zawsze wykonać pełny cykl pracy silnika kluczem założonym nakoło pasowe i taka historia nie ma prawa się wydarzyć. Chyba źle mnie zrozumiałeś. Przeczytaj to, co napisałem jeszcze raz:
Poza tym mam dwa wałki pośrednie od wtryskowców bez mimośrodu na pompę paliwa i nie został on stamtąd obcięty. Być może pochodzą z nowszych wersji DOHC (Tipo, Tempra etc.) ale mimośrodu na nich nigdy nie było



Spoko, wierze. Mowie po prostu ze w argencie, nawet bez dziury na pompe paliwa z regoly jest krzywka do napedou tej pompy. CZy tipo/tempra nie mialy pompy oleju o zazembieniu wewnetrznym? a co z a tym idzie, nie posiadaly owego walka?
  
 
a ja mam silnik z argenty na wtrysku i niemam krzywki

[ wiadomość edytowana przez: Bodzioo dnia 2004-05-28 21:24:15 ]