[Ogólne]wałki rozrządu z 1,8 RQB do RDA (105) czy warto?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Różnice między 105 a 115KM? * inny dolot (w 115-tce jest lekki plastikowy i wyciska z silnika tyle niutków co w wersji 130KM) * inny kolektor wylotowy (kat podwieszony pionowo)



ten kat to tylko w wersji z EGR-em w reszcie normalnie, a ze moment taki sam jak w 130KM to sie ciesze, wywalę mikser gazu i można śmigać
  
 
przepływki w obu wersjach silnika 1,8 są te same (a najprawdopodobniej w wypadku escorta w 3). mondeo ma inną przepływke ale i czujnik jest inny wiec mozan urzycobudowy przepływki ale sam czujnik musi być od 1,8.

co do kolektorów są inne kanały tak samo w płycie pod wtryski, wieksze i o ile można urzyc płyty od Modeo 2,0 taka sama jak w 1,8 130KM to znaleść ori kolektor od 130 juzjest trudniej. przynajmniej jesli chodzi o graty z Fiesty.

a co do plastików to wygląda na ta że dobrym rozwiazaniem mogło by sie okazać urzycie plastikowego kolektora przy sofcie z 130KM mogło by to zaowocować wiekszym jeszcze momentem.

wtryski sa dokładnie te same w silnikach 1,8.
  
 
a jest w jakaś róznica w kolektora z 1.6 alu a plastik?? Który jest lepszy?
  
 
Cytat:
2008-05-02 18:06:27, RemikGT pisze:
ale siejecie zamęt,po primo jak ajest róznica w kolektorze ssącym?zadna,jaka jest róznica w wtryskach? tez zadna,natrysk na denko tłoka,tak jak pisał MAG nie musi byc ale dobrze jak jest,montaż dysz natryskowych-odkręcić miske w odpowiednie miejsce wkręcić naryski ,przykręcić miske(kazdy blok juz ma miejsce uszykowane.komp musi byc inny,przepustnica tez,wałki oczywiscie,przyplywka, nie musi być inna,sam od dwóch dni smigam na bloku rda zrobionym na RQB(wiekszośc wie dlaczego)i smiga rewelacyjnie,ponad to skrzynia może być zwykła,choc MTX do szybkich startów jest lepszy, no i poza tym przy ostrej jezdzie sprzegło jest bardziej wytrzymałe,tyle w temacie z mojej strony


w pelni zgadzam sie



przeplywka w 1.8 115 jest taka sam co w mondim 2.0

no ok, pisza, ze jesli wladujemy graty z mondeo to uzyskamy ok 140km
dla mnie jest to dosc mocno naciagane, jesli przeciez sam mondi z silnikiem 2.0 wyciaga 136KM....
  
 
Cytat:
2008-05-02 19:12:30, radekbox pisze:
no ok, pisza, ze jesli wladujemy graty z mondeo to uzyskamy ok 140km dla mnie jest to dosc mocno naciagane, jesli przeciez sam mondi z silnikiem 2.0 wyciaga 136KM....



i masz racje

znowu sie powołam na podwórko fiest, seryjne 130KM pokazuje moc 125-128KM jak silnik jest już troszke słabszy pokazuje około 120KM.

na gratach z mondeo owszem da rade zrobić 140KM ale trzeba troszke pogrzebać z kolektorami i wydechem i mapa co tak naprawde sprowadza sie do takich samych efektów jak w ypadku gratów z 130KM.
  
 
Cytat:
2008-05-02 18:46:01, PumaRST pisze:
przepływki w obu wersjach silnika 1,8 są te same (a najprawdopodobniej w wypadku escorta w 3). mondeo ma inną przepływke ale i czujnik jest inny wiec mozan urzycobudowy przepływki ale sam czujnik musi być od 1,8. co do kolektorów są inne kanały tak samo w płycie pod wtryski, wieksze i o ile można urzyc płyty od Modeo 2,0 taka sama jak w 1,8 130KM to znaleść ori kolektor od 130 juzjest trudniej. przynajmniej jesli chodzi o graty z Fiesty. a co do plastików to wygląda na ta że dobrym rozwiazaniem mogło by sie okazać urzycie plastikowego kolektora przy sofcie z 130KM mogło by to zaowocować wiekszym jeszcze momentem. wtryski sa dokładnie te same w silnikach 1,8.



i tu masz racje, przepływki sa te same, nawet takie same oznaczenia maja, przepływka od mondeo 115KM jest wieksza. Ja mam RDA i jezdze na przepustce od RQB, jezdzi sie zajebczascie, czasami to nie wierze ze ten motor ma 105KM, jedyna opcjonalna felga to 16cali, w ostatecznosci 15stka, zaloze 14, to nie ma trakcji. Przelozylem kompa od RQB ale ja mam tylko przepustke od RQB, roznicy zadnej. Szukam tych walkow od RQB ale z marnym skutkiem.

Temat RQB i RDA i walki od mondeo byl ciezko przerabiany wiec poszukaj w wyszukiwarce, byl nawet wykres na walkach od mondeo i z tego co mi kolega na forum napisal, dobrze to nie wrozy motorkowi, niby moc jest ale wykres jest słaby
  
 
jedni twierdza ze escort mial taka sama prazplywke we wszystkich silnikach 1.8 (a 115 i 130 ma inne oznaczenia przepławki) a inni ze 115KM ma taka jak mondeo, jedno drugie wyklucza może to ktoś sprecyzować ????


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2008-05-03 10:01:44 ]
  
 
Cytat:
2008-05-03 09:22:33, ZieleTDH pisze:
Ja mam RDA i jezdze na przepustce od RQB, jezdzi sie zajebczascie, czasami to nie wierze ze ten motor ma 105KM,



znaczy uzyskałeś jakiś efekt, czy sie pogorszyło ????
  
 
Witam wszystkich widzę ze temat sie rozwiną bardzo mnie to cieszy czytając wasze wypowiedzi można szybko podsumować ze modyfikacja silnika RDA na RQB jest opłacalna i za małe pieniądze można zyskać 25 konikow a to jest bardzo dużo

podsumowanie: (jeśli cos źle napisze proszę poprawić )
-walki rozrządu od silnika RQB (130KM)
-komputer od RQB (czy ktoś wie jakie jest dokładne oznaczenie tego komputera)
-przepustnica od RQB
-natrysk na denka tłoków (nie koniecznie)

  
 
Cytat:
2008-05-02 18:08:21, fryszard pisze:
mylisz sie remik jest róznica w dolocie, troche inne kanały są.


no az musze sprawdzic
a co do numerów to sa 3 kompy tzn 3 rodzaje oznaczeń,opózniej napisze jakie,bo musze ze swojego spisać
  
 
Cytat:
2008-05-03 12:27:26, RemikGT pisze:
co do numerów to sa 3 kompy tzn 3 rodzaje oznaczeń,opózniej napisze jakie,bo musze ze swojego spisać



spisz i napisz jaki najlepszy do MKVII
  
 
ok jestem,porobiłem kilka fotek,aby troszke jasniej było,niestety nie zrobiłem fotki natrysków denka tłoka bo dzis mi się nie chce miski sciągać
1.przeustnica 130ps

2.przepustnica 105ps

3.wałki 105ps

4.wałki 130ps

5.kolektor ssący -105 i 130 ps-jak widac zero róznicy,przynajmniej dla roku 92-93

6.komp 130 ps


Escort/Orion 1.8 litre 16 Valve
92-93
Ford EECIV
92FB12A650BC
6733317
XEF2FBBC
130BHP

Escort/Orion 1.8 litre 16 Valve
92-93
Ford EECIV
92FB12A650BD
6935984
XEF2FBBD
130BHP
COPY

Escort/Orion 1.8 litre 16 Valve
93-94
Ford EECIV
92FB12A650BE
7225397
XEF2FBBE
130BHP
MONK

MOZNA POSZUKAC OD FIESTY RS1800
Fiesta RS1800 1.8 litre
92-93
Ford EECIV
92FB12A650DD
XEF2FBDD
16 Valve 130BHP
ALSO

Fiesta RS1800 1.8 litre
92
Ford EECIV
92FB12A650DC
6733319
XEF2FBDC
16 Valve 130BHP
Chyba komp powinien pasowac bez problemów



[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2008-05-03 14:59:31 ]
  
 
Dzieki RemikGT za fotki przydadza sie bardzo bede poszukiwal teraz kompa mam nadzieje ze znajde bo juz wim jakie sa oznaczenia dzieki Remikowi ;] a moze ktos ma do sprzedania takiego kompa od RQB albo przepustnice lub walki
  
 
Ja tez coś wstawię fotki natrysku denka tłoka

oraz ich miejsce montażu


[ wiadomość edytowana przez: zeberko dnia 2008-05-03 18:04:00 ]
  
 
no i mamy na fotkach wszystko co jest potrzebne,do tego aby uzyskac seryjne 130 ps(teoretycznie)oczywiście po tym zabiegu i kilkunastu dniach bedzie to mało i zaczynamy dalej kominejszyn,i wkładamy wydech inny,superowo sprawdza się adaptacja całego układu z rsa sa tacy co twierdzą ze to nic nie daje ale DAJE
ponad to jesli mamy chęci i zapał kupujemy druga głowice, wywalamy zawory itp.oddajemy głowice do odpowiedniego zakładu i wstawiamy większe zawory,o ile większe napisze za około miesiąc czasu
  
 
Orientujecie się może czy przepustnica o numerze
92BB-12B579-AA AFH45-26
pochodzi z silnika RQB???
  
 
Cytat:
2008-05-03 18:42:21, slawcek pisze:
Orientujecie się może czy przepustnica o numerze 92BB-12B579-AA AFH45-26 pochodzi z silnika RQB???


To jest RDA
  
 
Dzięki
  
 
RemikGT
a czy mógłbyś zrobić foto tych kolektorów ale od tyłu??
  
 
Cytat:
2008-05-03 20:17:49, PumaRST pisze:
RemikGT a czy mógłbyś zrobić foto tych kolektorów ale od tyłu??


mógłbym ale róznicy nie ma,jutro Ci zrobię