[Ogólne]wałki rozrządu z 1,8 RQB do RDA (105) czy warto?? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
z tego co napisał RemikGT to żaden ten komp do MKVII nie podejdzie, chyba ze sie myle????
a odnośnie przepustnicy to od mondka 1.8 tez pasuje ma okolo 60 mm.
  
 
Cytat:
2008-05-03 12:44:54, Kamil_K pisze:
spisz i napisz jaki najlepszy do MKVII


Masz orginalnie kolektor aluminiowy czy plastik?
Jesli plastik, to sprawa się komplikuje, bo wtedy zmieniła się instalka i EDIS powedrował do sterownika, a szansa na znalezienie kompa do wersji 130KM w budzie Mk7 jest praktycznie zerowa

Pozostaje przełożyć całą instalkę od silnika RQB, albo (co wydaje się w tym przypadku lepszym rozwiązaniem) odłączyć "prosiaka" i wysterować silnik od nowa.
  
 
Cytat:
2008-05-03 21:17:50, MAG pisze:
Masz orginalnie kolektor aluminiowy czy plastik? Jesli plastik, to sprawa się komplikuje, bo wtedy zmieniła się instalka i EDIS powedrował do sterownika, a szansa na znalezienie kompa do wersji 130KM w budzie Mk7 jest praktycznie zerowa Pozostaje przełożyć całą instalkę od silnika RQB, albo (co wydaje się w tym przypadku lepszym rozwiązaniem) odłączyć "prosiaka" i wysterować silnik od nowa.



mam plastik,

"odłączyć "prosiaka" i wysterować silnik od nowa." możesz jaśniej ?????
  
 
miało być podłączyć "prosiaka"

czyli jakiegoś piggyback'a aby ustawić nowe mapy wtrysku mogące wykorzystać potencjał nowych gratów, bo sama autoadaptacja sterownika nie ma szansy na tak duże zmiany jakie są tutaj niezbędne.
  
 
Cytat:
2008-05-03 21:16:37, Kamil_K pisze:
z tego co napisał RemikGT to żaden ten komp do MKVII nie podejdzie, chyba ze sie myle???? a odnośnie przepustnicy to od mondka 1.8 tez pasuje ma okolo 60 mm.


Trochę chyba kolego przesadziłeś. Przepustnica od mondka 1,8 ma 48mm a od 2,0 52mm.
  
 
Cytat:
2008-05-02 11:52:16, Alfik6548 pisze:
raczej wymiana samej przepustnicy nic nie da a wrecz moc spadnie tak mi sie wydaje. nie wiem czy komputer bedzie w stanie dawkowac tak paliwo by bylo wszystko oki, na dolocie jest przeplywomierz i on wspulpracuje z kompoterem (...)ale efekt po wymianie przepustnicy moze byc taki ze gaz bedzie bardzo czuly a na wysokich obrotach bedzie dostalaw za duzo powietrza i essi bedzie slabl. ....



no tak bedzie na PB ale na LPGu który jest podawany na dolocie może byc całkiem inaczej ....
a zmiana z serynych 43mm na np 48mm od Mondeo nie wplynie tak radykalnie negatywnie jak na 55mm, moze sie polepszyc niz na seryjnej, postaram sie przetestowac.


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2008-05-04 11:08:29 ]
  
 
Cytat:
2008-05-04 08:10:42, MAG pisze:
miało być podłączyć "prosiaka" czyli jakiegoś piggyback'a aby ustawić nowe mapy wtrysku mogące wykorzystać potencjał nowych gratów, bo sama autoadaptacja sterownika nie ma szansy na tak duże zmiany jakie są tutaj niezbędne.



czyli cos takiego LINK
do tego to mam dostęp, tylko skąd wziąć mapy
bo samemu zmieniać te co sa to kozacko bedzie
  
 
a mi sie ywdaje ze wsadzenie wałków z kompem i tak jakis efekt da,Smoku smiga na wałkach ze 130 a kompie z 105 i powyzej 3000 jest ok
  
 
Cytat:
2008-05-03 10:00:46, Kamil_K pisze:
znaczy uzyskałeś jakiś efekt, czy sie pogorszyło ????



Na PLUS i to wielki
  
 
Cytat:
2008-05-03 20:17:49, PumaRST pisze:
RemikGT a czy mógłbyś zrobić foto tych kolektorów ale od tyłu??


prosze, tylko po co?
  
 
Cytat:
mi sie ywdaje ze wsadzenie wałków z kompem i tak jakis efekt da,Smoku smiga na wałkach ze 130 a kompie z 105 i powyzej 3000 jest ok



Tez mam RDA z wałkami RQB i przepustnicę 55, wałki w tym zabiegu dają najwięcej, następnie przepustnica, ECU w tym zabiegu wiele nie pomoze jak wcale. Podstawiałem więc wiem, mam nadzieje ze potwierdzi to wynik z hamowni bo wybieram sie razem z Remikiem.
  
 
Cytat:
2008-05-04 13:10:13, bagggio pisze:
Tez mam RDA z wałkami RQB i przepustnicę 55, wałki w tym zabiegu dają najwięcej, następnie przepustnica, ECU w tym zabiegu wiele nie pomoze jak wcale. Podstawiałem więc wiem, mam nadzieje ze potwierdzi to wynik z hamowni bo wybieram sie razem z Remikiem.


Baggio a ty na jakim ECU teraz jezdzisz?
  
 
Cytat:
Baggio a ty na jakim ECU teraz jezdzisz?



2FCD 92FB-12A650-CD czyli 105
  
 
Jeśli sie nie myle to od RDA bo sam porzyczałem Bagggiowi kompa od RQB
  
 
Cytat:
2008-05-04 13:18:25, bagggio pisze:
2FCD 92FB-12A650-CD czyli 105


i jezdzi
powiem tak ,kombinujcie i zmieniajcie,mi tez gadano ze wydech nic nie da a odczucia są zarabiaste
  
 
Cytat:
jezdzi
powiem tak ,kombinujcie i zmieniajcie,mi tez gadano ze wydech nic nie da a odczucia są zarabiaste



kto tu kombinuje to dobrze wszyscy na tym forum wiedzą
  
 
wydech daje ,tak jak i kolektor na ktorym smiga remik, wcisniecie kolektora z st170 np przy foce 2.0 daje + 9km +10nm jak znajde linka do wykreu do wrzuce , a komp jest tu niestety wymagany zeby sie cieszyc pelnia szczescia modow...
  
 
rasta focus z kolekotrem st170


[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2008-05-04 14:54:27 ]
  
 
Cytat:
2008-05-04 13:10:13, bagggio pisze:
Tez mam RDA z wałkami RQB i przepustnicę 55, wałki w tym zabiegu dają najwięcej, następnie przepustnica, ECU w tym zabiegu wiele nie pomoze jak wcale. Podstawiałem więc wiem, mam nadzieje ze potwierdzi to wynik z hamowni bo wybieram sie razem z Remikiem.


No cóż, ja z autopsji porównuję jak po swapie u mnie silnik RQB chodził na osprzecie od 1,6, potem doszła przepustnica, a na koniec ECU i dopiero wtedy było naprawdę OK
  
 
Jednym słowem ZETEC INSIDE