Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ziebotta Ford Escort MK VII Sobocisko/Wro | 2009-08-05 14:44:25 Więc kable WN są Bosh Siicone-Power, nie wiem ile jest na nich przejechane, bo mam auto pół roku.
Przerwę miałem 1,0-1,1mm, zmniejszyłem do 0,7-0,8, może za mało, jednak różnicy nie ma. Strzały są średnio raz na tydzień, tylko przy zapalaniu, jednak ja mało jeżdżę. Dodatkowo dodam, że zapala z lekkim dogazowaniem bez problemu, jednak jak się nie zapali za pierwszym razem, bądź zgaśnie, to potem chwila kręcenia jest. A prawie zawsze przy pierwszym przełączeniu na gaz, kiedy silnik słabo rozgrzany, zadusza się, zero reakcji na gaz i staje, muszę wtedy znów odpalić z problemem. Następne przełączenia na gaz - ok. Gaz staram się tankować na renomowanych stacjach |
Snejku MKVI Gdańsk | 2009-08-05 15:37:14 Nie jestem specem od gazu, niech wypowie się ktoś z większym doświadczeniem.
A jak samochodzik chodzi na benzynie ? Rozumiem że odpalasz na benzynie i odpala normalnie czy też jakieś dziwne rzeczy się dzieją ? Samochód powinien odpalić i chodzić na jałowym biegu bez dodawania gazu czy gazowania go zaraz po odpaleniu. Jeśli tak nie jest, trzeba dokopać się do przyczyny bo może (ale nie musi) mieć wpływ też na jazdę na gazie. Napisz dokładnie jaki masz silnik i jaka instalke gazu której generacji. |
Ziebotta Ford Escort MK VII Sobocisko/Wro | 2009-08-05 15:42:01 Auto opalam zawsze na benzynie i gdy zimny to obroty spadają i czasem gaśnie, jazda na benzynie jest bardziej zmulona niż na gazie.
Gaz mam sekwencyjny, silnik jak w temacie 1.4 z 96 roku. A co z kablami? Bosch chyba nie jest najlepszy, no ale z zewnątrz wyglądają ok. |
Snejku MKVI Gdańsk | 2009-08-05 15:55:33
Wiesz, kable mogą ładnie wyglądać na zewnątrz, a w środku mogą być gdzieś popalone... itd i będą dawały opór, dopiero jak opór będzie na tyle duży ze kable będą się grzać zobaczysz na zewnątrz ze coś jest nie tak. Wszyscy do forda polecają kable tylko i wyłącznie Motorcrafta. A robiłeś reset kompa i samoadaptację tak jak to powinno się zrobić ?? Możesz zrobić reset kompa, a jeśli to nie pomoże, to ja na podstawie tych przesłanek zainteresował bym się podmiana kabli WN. |
Ziebotta Ford Escort MK VII Sobocisko/Wro | 2009-08-05 16:03:14
Hmm, niby robiłem, ale możliwe, że nie jakoś idealnie, a jak dobrze powinna wyglądać cała procedura? Bo już wyczytałem kilka wersji kiedyś i nie wiem w końcu. |
Snejku MKVI Gdańsk | 2009-08-05 16:16:08
ogólnie przyjęta procedura jest taka: (tu już cytat z losowego posta z wyszukiwarki ) "Po ponownym podłączeniu akusia odpaleniu silnika i bezpośrednim ruszeniu występują objawy nieprawidłowej pracy: - mniejsza moc, przerywanie podczas przyśpieszania oraz nierównomierna praca silnika na luzie. W celu przywrócenia pamięci zapisu przez obwód samoadaptacji trza odpalić silnik i zostawić go na biegu jałowym przez 3 min. zaś po nagrzaniu silnika do normalnej temp. dodać gazu do 1200 obr. min i trzymać przez 2 min. albo przejechać nie mniej niż 8 km. " Grunt, to nie dodawać gazu przez te pierwsze 3 minuty, widac/slychać w tym czasie ze silnik reguluje sobie ustawienia zakresu czujników i dziwnie pracuje. |
kris2629 Sympatyk FEFK Fiat Punto Evo Piotrków Trybunalski | 2009-08-05 16:18:00 Kiedyś ktoś pisał żeby odłączyć kleme,podłączyć ją na nowo,
odpalić bryke,niech pochodzi troche lub przejechać się ok. 10 km. |
Ziebotta Ford Escort MK VII Sobocisko/Wro | 2009-08-05 16:21:07 ok tylko teraz na ile odłączyć akumulator i czy stykać klemy? Jeśli zostawię odłączony na noc, to rano na zimnym będzie mi gasł, więc średnio może się uregulować. Czy mogę to zrobić na bardziej rozgrzanym silniku i powiedzmy odłączyć na 3-4h ? |
kris2629 Sympatyk FEFK Fiat Punto Evo Piotrków Trybunalski | 2009-08-05 16:26:52 Jedni pisali że na 2 godz. a inni że odłączyć i od razu podłączyć
Mnie się wydaje,że wystarczy odłączyc i podłączyć na nowo, tak myśle,komp nie dostanie pronda i można wszcząć procedure samoadaptacji [ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-08-05 16:29:33 ] |
Snejku MKVI Gdańsk | 2009-08-05 16:37:45
Życzę powodzenia z tym "...lub przejechać się ok 10km" Zabierz ochraniacz na zęby żeby nie wybić ich kierownicą. Do Ziebotta: Odłączasz klemy na parę minut (15minut powinno starczyć), trzeba rozładować instalacje i kondensatorki w EEC. Jak zrobi Ci się lepiej, można i klemy skrzyżować, oczywiście po odłączeniu OBYDWU od aku! Aha, no i tak z własnej obserwacji, ja początkową fazę adaptacji robię przy wyłączonych odbiornikach energii typu, nawiew, światła itp. Ktoś kiedyś opisywał też bardzo ciekawą formę resetu kompa, można by go nazwać 'dogłębnym' poprzez zawiłość procedur Efekt oczywiście taki sam. Coś czuje że sporo odbiegliśmy od problemu |
kris2629 Sympatyk FEFK Fiat Punto Evo Piotrków Trybunalski | 2009-08-05 16:41:35 Snejku,ja tylko cytowałem kogoś,kiedyś coś takiego czytałem na forum
Iniech kolega zmieni świeczki na np. takie ŚWIECZKI [ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-08-05 16:43:58 ] |
Snejku MKVI Gdańsk | 2009-08-05 16:59:49
Ja tam się nie obrażam... ale jeśli ktoś nie zaneguje takiej metody, to jakiś dzieciak czytając forum powybija sobie z ciekawości zęby :/ A co do świeczek... szkoda kasy, poza tym trochę nie ten silniczek kolega Ziebotta posiada, zamiast wydawać kasę na świeczki, lepiej wymienić niepewne przewody WN. Świece do gazu różnią się pewnie tylko przerwą miedzy elektrodą i może maja inną temperaturę samooczyszczenia niż te do benzyny. |
kris2629 Sympatyk FEFK Fiat Punto Evo Piotrków Trybunalski | 2009-08-05 17:06:23 Moze masz i racje
ale jak zmieniać przewody ,to i zmienić świeczki, wydać troche więcej kasy i mieć św. spokój na dłuższy czas ja bym tak zrobił |
Ziebotta Ford Escort MK VII Sobocisko/Wro | 2009-08-05 17:27:24 ok jutro zrobie sobie porządny reset, bo dziś już jestem zajęty.
Świeczki oczywiście jeśli są lepsze do mojego silnika to wymienia dla pewności, bo te co kris2629 to właśnie raczej do 16V są. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-08-05 20:03:45 Pozal się Boze nad tym co niektorzy pisza.
Jaka procedura samoadaptacji komp ma rozpoczac. Jakie odłaczanie na 15 minut zeby sie kondensatore rozładowały. Normalnie nienormalne. Kleme odłaczasz i podłaczasz nie czekasz na rozładowanie sie kondensatorkow ani nic podobnego, komp rowniez nie posiada podtrzymania zasilania wiec zbedne jest odłaczanie nma godzine, dobe czy miesiac. Odpalasz samochod i albo jedziesz zrobic trase z 10km albo zostawiasz go niech chodzi az sie wentyl właczy, mozna po tym zrobic rundke, tyle, nic wiecej sie nie robi, nie da rowniez nic jak dawanie w pi... czy jazda mieszana, zadnych zmian pozytywnych czy negatywnych nie bedzie, samochod rowniez nie złapie kilku dodatkowych koni przeztakie cos. Rowniez stykanie/krzyzowanie czy nawet wyrywanie klem nie jest zadna procedurą a zwykłą bujda. |
Ziebotta Ford Escort MK VII Sobocisko/Wro | 2009-08-08 10:40:32 Więc reset nic nie dał, problem jest głębszy.
Czy w moim Escorcie z 95' sinik 1.4, mogę przeprowadzić taki test diagnostyczny? : test diagnostyczny i czy zamiast diody może być zwykłą żarówka, bo tak też słyszałem? |