Krótkie pytanka dot. czyszczenia krokowca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam all,
mianowicie chodzi o grzybka, o którym mowa w opisie czyszczenia. Mam 2 dziurki: z 1 jest sama metalowa rurka i nie widać żadnego grzybka a z 2 widać sprężynę

gdzie tego grzybka szukać??
A czy wlewam też tej benzyny do rurki co wystaje na bok czy nie??
[URL=http://img151.imageshack.us/my.php?image=dsc00434eb4.jpg][IMG]http://img151
II pytanko: czy odkręcam też ten jakby drugi element silniczka (ten do którego wchodzi kabelek z czarnym dekielkiem ) i tam też czyszcze czy też go zostawić w spokoju??
No i ostatnie pytanie: czy po skonczeniu roboty w jakiś sposób musze zresetować kompa a jak tak to w jaki sposób (czy odłączenie klemy od aku wystarczy??)
dzięki z góry mobile
  
 
grzybek jest zamknięty, i znajduje się w pierwszym otworze od ręki (od wtyczki) musisz go małym śrubokrętem, gwózdkiem otwierać i zamykać jednocześnie zalewając benzyną w ten sposób go wyczyścisz.
  
 
no dobra, a teraz pytanie dotyczącej benzyny lakowej:
wcześniej miałem rozcieńczalnik ekstrakcyjny ale stwierdzilem że to nie to samo :/ więc poszedłem kupić benzynę lakową i po jakimś czasie stwierdziłem że baba mi dała rozpuszczalnik lakowy
Rozumiem że to też nie to samo i musze kupić benzynę lakową a nie nic lakowo podobnego tak??
i gdzie to można kupić (czy na stacji benzynowej to dostanę??
dzięki z góry za pomoc
  
 
americanos z autopsji podpowiem ci, że najlepiej do czyszczenia krokowca nadaje się preparat firmy STP dedykowany do czyszczenia wtryskiwaczy - kolor butelki czarny. Kosztuje koło 20PLN ale naprawde dobrze rozpuszcza osady z którymi nie radzą sobie dobrze rozpuszczalniki do farb. Praktykowałem też zwykłą naftę (skłąd chemiczny zbliżony) też dobrze rozpuszcza.
Powodzenia.
  
 
mam pytanie do autora wątku czy jak odlaczales silniczek krokowy na chodzacym silniku to czy silnik gasł?? bo mi mechanik powiedzial ze powinien zgasnac i ze mam uszkodzonego krokowca (po czyszczeniu nadal to samo), wiec zakupilem nowego krokowca i silnik nadal nie gasnie i chce wiedziec czy mechanik zrobil mnie w trąbe czy jednak powinien zgasnac i oprocz silniczka mam cos jeszcze walnięte
  
 
po odlaczeniu krokowca powinien samochod zgasnac, jesli nie gasnie to moze byc padniety krokowiec ALBO lapac lewe powietrze
  
 
no to mam taki problem ze u mnie po odpieciu krokowca nadal silnik dziala, mam dwa krokowce nowy i stary i na kazdym dzieje sie to samo, czyli przyczyny mam szukac w lewy powietrzu??


zauwazylem cos takiego w swoim essim ze obudowa filtra powietrza jest na takich 2 nozkach i jedna z nich jest wyrwana i w tym miejscu jest dziura czy tamtedy moze sie dostawac lewe powietrze czy raczej nie ma to znaczenia??
  
 
niestety brak nóżki nie będzie miało wielkiego znaczenia. Choć jeśli ci to przeszkadza mogę ci opchnąć kompletną obudowę filtra. Lewego powietrza szukał bym raczej przy dolocie do przepustnicy lub też poszukał bym wadliwej uszczelki w obszarze EFI.
  
 
czy regulator biegu jalowego to jest to samo co silnik krokowy?
mam zamiar dorawc sie do tego silniczka i go przeczyscic ale nie wiem gdzie sie znajduje i szukam w ksiazkach i tam jest nazwa
-silnik krokowy regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego;
i
-regulator biegu jałowego

czy to jest to samo ?

[ wiadomość edytowana przez: franek1969 dnia 2008-04-28 10:50:10 ]
  
 
Cytat:
2008-04-28 10:48:16, franek1969 pisze:
czy regulator biegu jalowego to jest to samo co silnik krokowy? mam zamiar dorawc sie do tego silniczka i go przeczyscic ale nie wiem gdzie sie znajduje i szukam w ksiazkach i tam jest nazwa -silnik krokowy regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego; i -regulator biegu jałowego czy to jest to samo ? [ wiadomość edytowana przez: franek1969 dnia 2008-04-28 10:50:10 ]


tak
  
 
Cytat:
2008-04-28 10:48:16, franek1969 pisze:
czy regulator biegu jalowego to jest to samo co silnik krokowy? mam zamiar dorawc sie do tego silniczka i go przeczyscic ale nie wiem gdzie sie znajduje i szukam w ksiazkach i tam jest nazwa -silnik krokowy regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego; i -regulator biegu jałowego czy to jest to samo ? [ wiadomość edytowana przez: franek1969 dnia 2008-04-28 10:50:10 ]

Miedzy regulatorem czy zaworem biegu jałowego a silnikiem krokowym jest taka różnica ze: do wszelkiego rodzaju zaworów itp przychodzą tylko 2 przewody, regulacja sie odbywa przez otwieranie i zamykanie zaworu z okresloną częstotliwoscią. Silnik krokowy ma dwie cewki do których przychodzą 4 przewody, regulacja sie odbywa przez precyzyjne ustalenie położenia (prześwitu) - ilości kroków. ford ma zawór
  
 
Cytat:
2008-04-28 12:41:49, xplosiv pisze:
ford ma zawór



Chyba twój.

A tak na poważnie: do silniczka krokowego dochodzą 3 kable. Reszte załatwia elektronika.
Zawory biegu jałowego to chyba tylko w gaźnikach są. W pozostałych jednostkach z wtryskiem występują krokowce.
  
 
Cytat:
2008-04-28 12:52:24, siekier82 pisze:
Chyba twój. A tak na poważnie: do silniczka krokowego dochodzą 3 kable. Reszte załatwia elektronika. Zawory biegu jałowego to chyba tylko w gaźnikach są. W pozostałych jednostkach z wtryskiem występują krokowce.


krokowiec...a dlaczego taka nazwa?
Zawór biegu jałowego ma za zadanie regulację przepływu powietrza, a krokowiec spełnia właśnie taką samą funkcję.
  
 
OK. Ale to kolega Xplosiv zaczął rozgraniczać te dwie rzeczy. Silnik krokowy własnie nosi potoczną nazwę "zawór biegu jałowego"
  
 
jak sie uprzesz to wszystko to są regulatory bo regulują w tym przypadku prędkość obrotową. no mój ma regulator, który nie jest w stanie się otworzyć na np 90 kroków. Ople np w MULTECu miały silnik krokowy który był w stanie przesuwać iglice o 1 krok. bedziesz miał okazje to sie przyjrzyj
  
 
dzieki za wyjasnienia. doceniam te szczegolowe odpowiedzi wystarczy ze go umyje w benzynie ekstrakcyjnej. mam jeszcze taki contakt spray, to wystarczy?
  
 
Fotka krokowca
  
 
Cytat:
2008-04-28 13:28:51, xplosiv pisze:
Fotka krokowca



ja mam taki w mazdzie
  
 
Nazwanie takiego "czegoś" silniczkiem krokowym to przesada. przez to nie płynie powietrze steruje tylko na zasadzie podawania do kompa informacji ze teraz mają byc wolne obroty, to raczej siłownik biegu jałowego. W 19tce to przerabialem
  
 
w 19 to miałeś zwykły switch, widze ze nie masz bladego pojęcia jak to działa. zastanów się jak działają wszystkie instalacje lpg 2 gen, zamiast registra jest dokładnie taki silnik krokowy który bardzo dokładnie realizuje funkcje cut off czy wzbogacenia mieszanki z dokładnością co do jednego kroku!!!