RS 2000 i jego bolaczka 130 pare KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak sobie mysle,ze moj pewnie tez nie ma tych 150KM ale jak go doprowadze do stanu urzywalnosci to pojade na hamownie i sprawdze.

Moze napiszmy jakies spostrzezenia co moze byc tego przyczyna?? Tak w jednym watku,zeby miec to w jednym miejscu.

Wiem,ze glowna tego przyczyna moze byc zurzycie mechaniczne silnika,ale jesli cisnienie sprezania jest wlasciwe to co pozostaje?? Elektronika??
  
 
Jak silnik sprawny to jeszcze

tłumiki/kat bym dodał


  
 
Widzisz,jedni co byli na hamowniach mieli kat inni nie a wyniki podobne. Strasznie mnie zastanawia co jest nie tak z tymi silnikami,a moze w hamowniach zle dane wprowadzaja odnosnie przelozen skrzyni??
  
 
Seba a kiedy konczysz? bo tez siewybieram ,moze jakis wspólny wypadzik na roleczki moe marzec?
  
 
podciśnienia, czujniki , wydechy, stozki srożki itp
  
 
VinCe nie tak ogolnikowo,napisz co myslisz,potraktujmy ten watek powaznie a do czegos sie dojdzie moze,nie wydajac kupe kasy w bloto.

Remik,w poznaniu jest jakas?? Jak tak to nie ma problemu,mozna jechac. Do marca bedzie jezdzil na bank.
  
 
Cytat:
2008-01-07 16:25:57, Seba pisze:
VinCe nie tak ogolnikowo,napisz co myslisz,potraktujmy ten watek powaznie a do czegos sie dojdzie moze,nie wydajac kupe kasy w bloto. Remik,w poznaniu jest jakas?? Jak tak to nie ma problemu,mozna jechac. Do marca bedzie jezdzil na bank.


WPoznaniu jest kilka ,a skoro do marca bedziesz miał gotowego to pasi bo ja tez
  
 
Cytat:
2008-01-07 16:25:57, Seba pisze:
VinCe nie tak ogolnikowo,napisz co myslisz,potraktujmy ten watek powaznie a do czegos sie dojdzie moze,nie wydajac kupe kasy w bloto. Remik,w poznaniu jest jakas?? Jak tak to nie ma problemu,mozna jechac. Do marca bedzie jezdzil na bank.


no ale co tu jest ogólnikowo. podciśnienia czyli zeby nie łapał lewego powietrza..czujniki.. wiadomo.. wszystkie sprawne, dolot..najlepiej oryginalny. wydech.. sprawny.. no i kompresja prawidłowa plus sprawny układ zapłonowy i to musi chodzić
  
 
Cytat:
2008-01-07 18:49:53, VinCe pisze:
no ale co tu jest ogólnikowo. podciśnienia czyli zeby nie łapał lewego powietrza..czujniki.. wiadomo.. wszystkie sprawne, dolot..najlepiej oryginalny. wydech.. sprawny.. no i kompresja prawidłowa plus sprawny układ zapłonowy i to musi chodzić



A Twoj ile pokazal??
  
 
147KM i 197Nm
  
 
Oooo no i to rozumie - spadek poprzez starosc,a nie o 15KM . Powiedz prosze w jakiej konfiguracji pojechales,tzn domyslam sie skoro polecales,ze miales dolot standard,a jak wydechem,egr??
Mam stozek wstawiony jakis tam i fajnie to buczy,ale tak mysle czy odseparownie (w miare mozliwosci do kielicha i dosc szczelnie z maska + oczywiscie doprowadzenie powietrza z zewnatrz) i tak nie zepsuje wyniku w porownaniu do serii dolotu
  
 
Cytat:
2008-01-07 22:03:34, Seba pisze:
Oooo no i to rozumie - spadek poprzez starosc,a nie o 15KM . Powiedz prosze w jakiej konfiguracji pojechales,tzn domyslam sie skoro polecales,ze miales dolot standard,a jak wydechem,egr?? Mam stozek wstawiony jakis tam i fajnie to buczy,ale tak mysle czy odseparownie (w miare mozliwosci do kielicha i dosc szczelnie z maska + oczywiscie doprowadzenie powietrza z zewnatrz) i tak nie zepsuje wyniku w porownaniu do serii dolotu


Z tego co sie orientuje michał miał dolot serie, egr na miejscu tylko chyba kata nie miał a wydech końcowy Remusa dedykowany do RS 2000. Ja też myśle nad jakimś dolotem tylko problem z tym krokowcem jest, a kit k&n troche drogi jest.
  
 
Cytat:
2008-01-07 22:31:54, mativ8 pisze:
a wydech końcowy Remusa dedykowany do RS .



chyba raczej włoskiego Supersprinta
  
 
ja sprawdzalem kompresje kilka tygodni temu i mam prawie rowno po 14 na kazdy gar
a spadek mocy spowodowany jest pewnie ogolnym zuzyciem
jesli kompresjia bylaby za mala pomoze sama wymiana pierscieni?
Mialem sie wybrac na hamownie ale z powodu wyjazdu za granice musze do przesunac na kwiecien
  
 
Cytat:
2008-01-07 22:03:34, Seba pisze:
Oooo no i to rozumie - spadek poprzez starosc,a nie o 15KM . Powiedz prosze w jakiej konfiguracji pojechales,tzn domyslam sie skoro polecales,ze miales dolot standard,a jak wydechem,egr?? Mam stozek wstawiony jakis tam i fajnie to buczy,ale tak mysle czy odseparownie (w miare mozliwosci do kielicha i dosc szczelnie z maska + oczywiscie doprowadzenie powietrza z zewnatrz) i tak nie zepsuje wyniku w porownaniu do serii dolotu


spadek mocy ale momentu wzrost
w jakiej konfiguracji.. dolot seria, wydech pusty kat (niestety) i tył supersprint dedykowany. nie EGR tylko to sie koledzy nazywa APS (Air Pulsate System) . to miałem wywalone. wszystko co z tym związane łacznie z filtrem węglowym. a reszta to czysta seria.
  
 
Seba postaram sie pomóc na ile będę w stanie. Dziś tylko pokrótce bo niestety mam mało czasu. Pierwsza i zasadnicza sprawa o której często zapominamy to fakt iż z róznych przyczyn silnik moze pracować w trybie awaryjnym. Druga sprawa to EGR jego niesprawność może powodować lekkie mulenie- największą wine ponosi tu niesprawny elektrozawór nawet pozbywając sie układu należy go zostawić oczywiście musi byś sprawny, nie jestem w stanie oszacować ile koni potrafi to oderwać do seri ale podejzewam że w połączeniu z kilkoma innymi drobiazgami pewnie pare (całkowite pozbywanie się EGR nie ma jak dla mnie większego sensu bo przecież fabryczne 150 koni rs ma z zainstalowanym EGR). Sprawa numer 3: RS z racji dwóch cewek i to często nie do końca sprawnych lubi gubić zapłony i o ile na LPG kończy się to strzałami w dolot i jest od razu zauważalne o tyle w autach jeżdzących tylko na benzynie może czasem być początkowo nie zauważone.Sprawa czwarta układ zasilania paliwem czyli nie przytarta pompa paliwa,drożny filtr i sprawny regulator ciśnienia paliwa- a ten potrafi tu sporo nabroić. Pięć co do czujników to ja najbardziej przejmowałbym sie czujnikiem temperatury zasysanego powietrza. 6 wydech tu zdania są podzielone czy lepiej z katem czy bez ale jest jedna istotna sprawa jego średnica by od początku do końca układu była taka sama i jeżeli już po drodze wspawujemy rurki to o takiej średnicy jak oryginalne rury w układzie i koniecznie nie moga one być wspawane krzywo lub o zgrozo tak jak to robią mechanicy na szybkiego czyli zamiast kata który ma rury lekko zakrzywione wspawują cieńszą rurkę wpuszczając ją w pozostałe i wspawują po skosie. Raz że zmniejsza się średnica a dwa że zawirowania które tworzą się w środku i dodatkowy opór na pewno są w stanie odjąć kilka koni.

Jutro jak tylko znajdę wolną chwile wrócę do tematu bo jest bardzo ciekawy i należy go rozpracować. Myślę że kilka merytorycznych informacji zebranych sensownie w jednym miejscu z pewnością przyda się wielu z nas i zarazem rozwieje wątpliwości dotyczące kwestii mocy w silnikach N7A a przecież w tych jednostkach stanowi ona bardzo istotny element i to dla niej większość z nas decyduje się na ten właśnie silnik.


[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-01-07 23:18:41 ]
  
 
A ten EGR czy ASP jak to dziala,ma ktos schemat tego?? Nigdy sie nie przygladalem temu elementowi w RS'ie.
Remarq,dlaczego wywalajac go mowisz zeby zostawic elektrozawor??
  
 
Cytat:
2008-01-07 23:51:48, Seba pisze:
A ten EGR czy ASP jak to dziala,ma ktos schemat tego?? Nigdy sie nie przygladalem temu elementowi w RS'ie. Remarq,dlaczego wywalajac go mowisz zeby zostawic elektrozawor??


EGR to jest system recylkulacji spali ,dział na zasadzie iz jakąs częśc po przez elektrozawór jest kierowana spowrotem do cylindra,tak po krótce ,ekologia i nic wiecej
  
 
Cytat:
2008-01-07 23:53:24, RemikGT pisze:
EGR to jest system recylkulacji spali ,dział na zasadzie iz jakąs częśc po przez elektrozawór jest kierowana spowrotem do cylindra,tak po krótce ,ekologia i nic wiecej



No,no tyle to wiem o ogolnej zasadzie.
TU znalzlem schemat RS'a ale nie kumam flamandzkiego
  
 
ja tam mysle pare groszy w temacie mocy maja nasze nieszczesne cewki i kabelki do swiec, bo jak wiadomo cewki RSowe pracuja w dosc ciezkich warunkach, co dosyc niekozystnie dziala na ich zywotnosc, a na dodatek nasi polscy poprzedni wlasciciele potrafili jezdzic jeszcze na (o zgrozo) fabrycznych kablach WN... pozatym uklad wydechowy - w polsce na orginal malo kogo stac, a zamienniki - niestety, o dedykowane do RSa ciezko, gdzie sie nie zapytam o tlumik koncowy to oczywiscie maja, ale z namazanym markerem napisem "escort 1.6 - 1.8" a temu chyba deczko do RSowego brakuje
do tego jakis spadek na przybrudzonych albo nieorginalnych fitrach, moze jakis blad w czujnikach, slabej jakosci paliwo oraz przeklamanie hamowni, i tak ziarnko do ziarnka i mamy Xr3i ;]

Cytat:
2008-01-07 23:51:48, Seba pisze:
A ten EGR czy ASP jak to dziala,ma ktos schemat tego?? Nigdy sie nie przygladalem temu elementowi w RS'ie. Remarq,dlaczego wywalajac go mowisz zeby zostawic elektrozawor??


zeby komputer nie wywalal bledow a tak to go sobie otwiera i zamyka jak mu sie podoba, a ze spalinki nie ida do kolektora dolotwego to juz plusy dla nas

Cytat:
2008-01-08 00:07:00, Seba pisze:
No,no tyle to wiem o ogolnej zasadzie. TU znalzlem schemat RS'a ale nie kumam flamandzkiego



tutaj poprostu masz rozrysowane te rurki od ukladu recurkulacji... najlepiej odkrecici korektor, wywalic te wszystkie rureczki, zaspawac ladnie otworki, (tam z rysunkow widze tez cos o poprawie spawow przy flanszy) zaslepic w dolocie dziurke po rurce i voi'la
tutaj masz po angielskiemu

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2008-01-08 00:16:19 ]