Brak mocy w vw sharan 1.9 tdi 90KM - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
JackRally ! Niewiem już gdzie szukać usterki!
Mechanik u którego byłem to chyba lipa. Umówiłam się w jetroniku...może oni coś zaradzą.
Twoja pomoc się przydaje - conieco się zapoznałem z elementami osprzętu auta.Dzięki za pomoc , jeśli masz jakieś rady dla mnie jestem otwarty.
  
 
Nie sądzę żeby program się posypał. To już byłby jakiś skrajny naprawdę przypadek. Dodam jeszcze, że zaworki N75 nawet jeśli trzymają parametry teoretyczne, to nierzadko są i tak uszkodzone. Najlepsza jest wtedy podmiana z innego auta jeśli jest możliwość. Na pewno masz dobrze podłączone wężyki ciśnieniowe do zaworu? Sztanga przy turbinie powinna mieć skok około 2cm i powinna płynnie i bez zacięć przesuwać się jak złapiesz ją ręką.
Może zmiana mechanika to dobry pomysł Jak znajdziesz przyczynę, to pochwal się w czym tkwił problem.
  
 
Jackurelly sztanga ma skok ok. 2cm,jak pisałem wcześniej trzeba nadymać do niej ok.1 atm. żeby ją przesuwać , przesuwa się bez zacięć.A co do wężyków nikt tam nie grzebał , nigdy.Miałem ten objaw na początku raz na 3 msc. ,póżniej częściej , a teraz nontop.
Nikt mi więcej nie udziela porad , a mnie już głowa boli od myślenia...
  
 
Nie wiem już sam o co chodzi skoro niby wszystko wygląda OK. Zmierz jeszcze oporność zaworu EGR- 14-18 Ohmów ma być. Może przepływomierz całkiem padł? Zaczyna wychodzić wróżenie z fusów
  
 
Egr opór w nornie.Zastanawiam się jeśli padł przepływomierz , a montowałem sam czy da się jego reklamować w serwisie vw (jest jeszcze w okresie gwarancyjnym).Wiesz może przy jakich ciśnieniach ma reagować sztanga przy turbinie?I jeszcze czy wiesz po ile chodzą kompy używane i nowe ?
  
 
Pewnie będą chcieli w serwisie auto podłączyć pod komputer, żeby sprawdzić czy przepływomierz jest OK. Nie wiem jakie ciśnienia sterują sztangą. Komputer nowy to koszt około 4200pln. Z używanymi nigdy nic nie wiadomo.
  
 
Narazie muszę uzbroić się w cierpliwość w serwisie jetronika powinni znależć usterkę.Ceny usług u nich nie są niskie , ale ponoć naprawy robią skutecznie , mają hamownię , sprzęt diagnostyczny , robią tuning - poradzą sobie chłopaki z takim problemem...
  
 
No i o to chodzi. Czasem lepiej dać więcej pieniędzy za naprawę i mieć święty spokój na długi czas.
  
 
Jackurally auto mam zrobione - jesteś ciekaw co było?
  
 
No jasne, pochwal sie co było nie tak
  
 
W aucie padł czujnik ciśnienia atmosferycznego , pokazywał ciśnienie 600hPa czyli jak mniej więcej w Alpach.Komp. niemógł skalkulować prawidłowo ilości powietrza i przechodził w tryb awaryjny.Aktualnie jeżdżę na układzie zastępczym o stałym ciśnieniu atmosferycznym i szukam owego czujnika.Potrzebuję dokładną nazwę , to będę miał dostęp do zdobycia.Ciekawa awaria?A ja tyle się naszukałem...w pewnym momencie byłem blisko , ale nikt mi nie opisał co komp.zlicza .Jeszcze ze dwie awarie i dam radę auto rozebrać na czynniki pierwsze , a potem złożyć
  
 
Czyli auto śmiga bez problemu w końcu Możesz przecież spisać numer ze starego czujnika i o taki pytać u sprzedawcy.
  
 
Faktycznie ! Niepomyślałem o spisaniu z czujnika.Po za tym trafiałem w elektronice niekompletne dane na elementach,ale sprawdzę...
  
 
Jak już będziesz miał ten numer, to podaj go i zobaczę sobie o jaki dokładnie element chodzi.
  
 
Jest to czujnik ciśn. (atmosferycznego) firmy : motorola z numerem 1126-DB z zakr.60-120kPa
Jakbyś wiedział coś więcej , to daj znać.
U mnie trochę skąpo opisany ten czujnik...
  
 
zapomniałem doposać nr:8 905 958 460 - znajdujący się na czujniku
  
 
Nic mi niestety te numery nie mówią, numer części wg. VW miałby 9 cyfr i opcjonalnie jedną lub dwie litery na końcu.
  
 
nr:8 905......,to numer podzespołu elektronicznego- szukałem w necie-są to numery podzespołu motoroli.Nie mogę trafić ani danych , ani karty katalogowej, ani hurtu...
  
 
W którym miejscu dokładnie w aucie jest ten czujnik? Może w ten sposób trafi się do numeru części.
  
 
Czujnik znajduje się w komputerze obok czujnika doładowania.Co do numeru jak wyżej pisałem jest to nr. fabryczny motoroli.Udało się zamówić , powinienem w przyszłym tyg. mieć parę sztuk owych czujników.W razie czego mogę odstąpić -są one trudno dostępne , ponieważ motorola zaprzestała ich produkcji