Shortshifter - problem i to duży pomocy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie dostalo sie w moje rece cos takiego jak na fotach ale za zadne skarby nie pasuje do mojego essiego - MK7 1,8 TD. Czy ktos juz przerabial te temat i wie do jakiej kasety pasuje i czy w ogole pasuje do Essiego bo na podelku i wedlug modelu shortshifter'a powinneim pasowac ale to tyle teorii - zdjeica i praktyka mowa co innego.







[ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2008-07-06 22:44:33 ]
  
 
bo TD ma skrzynię MTX z podnoszonym wstecznym..
  
 
Zmień tytuł wątku na małe litery.
  
 
Facet od ktorego to kupilem zapewnial mnie ze bedzie dzialac no coz teraz on i ja mam problem - on szuka rozwiazania al jakos w to nie wierze bo cala ta sytacja jest na to dowodem - a wiec do ktorej skrzynki pasuje i od razy pytanie czy jestem w stanie przelozyc kasete do swojej MTX?
  
 
nie. mtx ma inne cięgna i przelozenia itd.. chyba ze totalna rzeźba. ale to lepiej oddac a shorta zrobic samemu. pasuje do wszystkiego poza TD, RS2000, Cosworth chyba no i XR3i. Do zwykłych skrzyń bez podciąganego wstecznego.
  
 
ale co rozumiesz przez totalna rzezba? Jesli chodzi o mnie to podciagany wsteczny moze zniknac i byc normalnie jako 6 bieg w sensie w jego miejscu i tak sie zastanawiam czy nie wziasc kasety z 1,3 i pokombinowac tylko czy to wypali?
  
 
a byc moze masz shortshiftera od amerykanskiego escorta, bo takie sprzedaja u nas w sklepach tjuningowych, jesli pasuje tez do jakiegos modelu mazdy to napewno tak jest
  
 
a tak wogóle to ty masz 1,8td czy coswortha??
  
 
Cytat:
2008-07-03 17:00:52, spinacz25 pisze:
Facet od ktorego to kupilem zapewnial mnie ze bedzie dzialac no coz teraz on i ja mam problem - on szuka rozwiazania al jakos w to nie wierze bo cala ta sytacja jest na to dowodem - a wiec do ktorej skrzynki pasuje i od razy pytanie czy jestem w stanie przelozyc kasete do swojej MTX?



pocoś to kupił.

podciągany wsteczny jest czymś całkowicie zbędnym w MTX.
ja osobiście skróciłem drążek zmiany biegów o jakies 5 cm za pomocą boscha. wszystkie luzy zniwelowałem z tokażem na tulejkach.
został tylko symboliczny luz na mocowaniu wajchy ale go pomijam.
Drążek jest niżej chodzi super precyzyjnie wsteczny jest na swoim miejscu nigdy podczas jazdy niema szans go włączyć.
koszt - 0 zł
efekt ? - jak z schort shifterem z jebaja (ebay.com) za 600 zł bo tyle kosztuje do MTX'a z podciąganym wstecznym który akurat w tym aucie jest potrzebny mniejwiecej tak samo jak układ reculkuracji spalin czy katalizator.
  
 
No ja uwalilem tez Boshem 5 czy 6 cm i jest super gałke zdjelem tylko i w aucie cielem


[ wiadomość edytowana przez: Assmen dnia 2008-07-05 00:50:48 ]
  
 
1. Zgadza się, ten shortshifter nie pasuje do wersji europejskiej escorta tylko do amerykańskiej.
2. Skrócenie drążka daje nieznacznie szybszą zmianę biegów, ale trzeba użyć trochę więcej siły do jego wrzucenia , no i oczywiście efekt wizualny... (przy shortshifterze szybkość zmiany biegu wg serii to od 50% do nawet 80%[B&M] - konieczna jest też modyfikacja skrzyni biegów, a dokładniej synchronizatorów na takie, które mają większe nacięcia do szybszego przepływu oleju lub po prostu mniejszą liczbę zębów).
  
 
Cytat:
2008-07-05 00:34:41, Grand_XR3i pisze:
(...) w tym aucie jest potrzebny mniejwiecej tak samo jak układ reculkuracji spalin czy katalizator.



z tym, ze w escorcie nie ma recyrkulacji spalin jest napowietrzanie spalin... a to co innego
  
 
Jest recyrkulacja spalin
  
 
odpowaidam na pytania:
Nabylem go okazyjnie za bagatela 50 zl wiec myslem ze siadzie a tak to bede musial pokombinowac.
Nie mam niestety Cosiego ale 1,8TD - pomimo tego traktuje go jak najwiekszy skarb wiec dostaje ode mnie takie oto prezenty

[ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2008-07-06 22:45:53 ]