Pare pyt dot mkVII (tylna klapa, glosniki, ozn lakieru ...)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie to zeby mi sie nie chcialo szukac, bo pol dnia w pracy spedzilem na tym... potrzebna jest informacja jak otworzyc tylna klape w momencie gdy pociagniecie za wajche przy nogach kierowcy nic nie daje chodzi o mkVII 3d
ustawialem odboje z tylu zatrzasnalem klape i nie chce sie otworzyc, slysze ze linka w niej chodzi, ale moze spadla czy cus...w takim ukladzie jak mam udroznic dostep do bagaznika (sciagnac plasikowa oslone z klapy bagaznika i pod nia bedzie cos widac czy jak ?!)otwieranie z kluczyka od zawsze bylo niemozliwe
kolejne moje pytanie:
czy jest mozliwe, ze termostat jest niesprawny tak, ze za kazdym razem jak odkrecam korek od zbiorniczka plynu to jest takie cisnienie, ze chce mi wywalic plyn. odpowietrzanie nic nie daje, jak zostawie niedokrecony korek to plyn wyleci pod nim (oczywiscie nie caly ale troche tak) poza tym to w aucie wszystko w porzadku, grzeje sie normalnie wiatrak schaladza elegancko...pytam o termostat, bo wydaje mi sie ze jego okolic przy odkrecaniu korka slychac uchodzace cisnienie (nawet nie wiem jak to okreslic)
jak ktos ma jakies pomysly to pisac - dzieki

[ wiadomość edytowana przez: Bandziorno dnia 2008-07-01 19:50:53 ]
  
 
Z klapą to jedna osoba naciska na nią, a druga ciągnie za tą wajchę od linki.

[ wiadomość edytowana przez: Jacekm_ dnia 2008-06-23 16:42:42 ]
  
 
a wiec tak, to ze linka ciagnie w bagazniku to nic, pewnie masz zle ustawione ( linka nie otwiera dostatecznie zamka)a co do termostatu jak bedziesz mial zepsuty totroszke wiecej ci bedzie palil bo nie bedzie sie dogrzewal, sprawdzic idzie latwym sposobem jak masz zimne auto odpal je otwiorz maske i dotknij przewodu ktory idzie z chlodnicy do termostatu( bloku silnika) i jesli bedzie sie powoli nagrzewal to masz walniety termostat, a jesli dostanie temperatury w chwilke to termostat jest dobry
 
 
Cytat:
2008-06-23 16:42:13, Jacekm_ pisze:
Z klapą to jedna osoba naciska na nią, a druga ciągnie za tą wajchę od linki. [ wiadomość edytowana przez: Jacekm_ dnia 2008-06-23 16:42:42 ]


no to niestety nic nie dalo, bo opcja juz probowana wiele razy... musze sie dostac do wnetrznosci i otworzyc recznie klape
adus termostat w mig sie grzeje - sprawdzone, a pali normalnie w okolicach 10l w miescie (1.8 na krotkich trasach) temp lapie wzglednie szybko, bo jest na normal po 5-6 km rano jak jade do roboty
tak wiec szukam dalej odp co do zamka i ciaglego zapowietrzania sie ukladu chlodzenia (nie ubywa oleju ani plynu no chyba ze korkiem ucieknie, a tak to zadnych plamek pod autem)
a co do glosnikow, to w miejsce seryjnych 10tek 13stki wciskacie tak, aby byly?! bo u mnie zawadzaja o plastik, ze nie ma jak dokrecic zeby mialo rece i nogi...chyba dystansow mi trzeba
  
 
Cytat:
2008-06-23 19:54:11, Bandziorno pisze:
... a co do glosnikow, to w miejsce seryjnych 10tek 13stki wciskacie tak, aby byly?! bo u mnie zawadzaja o plastik, ze nie ma jak dokrecic zeby mialo rece i nogi...chyba dystansow mi trzeba


w drzwiach są fabryczne 13 a zakładają ludziska 16 to tak k woli wyjaśnienia

Pozdrawiam
  
 
najprawdopodobniej mechanizm zamykania w bagazniku sie zacial... w weekend rozloze to sie okaze co i jak, bo linka nie spadla
kolejne pytanie: gdzie na takiej

tabliczce jest nr lakieru??
  
 
o ile dobrze pamiętam to numer lakieru to "Q7"
  
 
jeżeli przewód od chłodzenia jest twardy, i masz ciśnienie pod korkiem, to znaczy ze uszczelka pod głowicą jest do roboty....
  
 
Cytat:
2008-06-23 20:05:12, bzikol pisze:
w drzwiach są fabryczne 13 a zakładają ludziska 16 to tak k woli wyjaśnienia Pozdrawiam


fabrycznie sa 12
  
 
jeżeli chodzi o głośniki temat był poruszany wystarczy poszukać http://www.fordescort.org/content/view/61/73/
  
 
w warsztatach samochodowych maja taki specjalny płyn którym sprawdzaja czy uszczelka pod głowica jest walnieta czy nie
 
 
Cytat:
2008-06-27 12:15:04, many_xr3i pisze:
jeżeli przewód od chłodzenia jest twardy, i masz ciśnienie pod korkiem, to znaczy ze uszczelka pod głowicą jest do roboty....


przewody sa mieciutkie, w zbiorniczku jest cisnienie ale obstawiam juz raczej ze korek albo samo zamkniecie zbiorniczka sa walniete, bo jak postoi chwile i zacznie stygnac, to cisnienie jest coraz mniejsze
wiec nie szukalbym rozw w puszczajacej uszczelce
a co do glosnikow, to wiem ze sa 12stki, a wszyscy usilnie mi wmawiali ze 13scie... a zamontowac chcialem wlasnie 13stki...zreszta juz nie wazne sa zamontowane aktualnie na silikon do seryjnych dystansow, jak bede mial wene, to zrobie dystans z mdfu
  
 
co do klapy tylnej u mnie skonczylo sie na tym ze rozebrany zostal caly zamek,klapa otworzona i na chwile obecna nie korzystam juz z linki przy siedzeniu, tylko kluczyk pozostal
  
 
Cytat:
2008-06-28 10:58:46, JarcioFordzik pisze:
co do klapy tylnej u mnie skonczylo sie na tym ze rozebrany zostal caly zamek,klapa otworzona i na chwile obecna nie korzystam juz z linki przy siedzeniu, tylko kluczyk pozostal


a zapomnialem o klapie...rozlozylem mechanizm otworzylem klape wsadzilem z powrotem i jak narazie to dziala jakim sposobem nie wiem, a u siebie sprawdz czy mechanizm od linki trafia w odboj od zamykania z klapy, bo u mnie chyba sie to rozlazlo i bylo zero reakcji, teraz smiga normalnie
  
 
Cytat:
2008-06-27 12:07:23, swistak210 pisze:
o ile dobrze pamiętam to numer lakieru to "Q7"


czy ktos moze sie ustosunkowac do tej wypowiedzi?!
chodzi mi gdzie na tabliczce jest nr lakieru auta, bo mam taki fioletowy ze jak sie spojrzy pod katem to raz granatowy raz czarny...
a maske potrzebuje kupic
w poscie wyzej jest tabliczka z dawcy, a tu
moja tabliczka
z drugiej strony przez tyle lat uzytkowania ktos mogl je swobodnie pozmieniac...
moze ktos ma podobny/taki sam kolor lakieru i orientuje sie jakie jest jego oznaczenie/nazwa
  
 
kolor nadwozia - z tabliczki, o ile pochodzi z tego właśnie esa widać że kolor nosi symbol E5 (pozycja FARBE/COLOR)

głośniki - dystanse do 13-tek można kupić na allegro lub wystrugać samemu

ciśnienie a termostat - temat ten przerabiałem stosunkowo niedawno i stwierdzam, że sam próbujesz robić sobie problemy. Układ chłodzenia działa pod wysokim ciśnieniem, wręcz nie wolno odkręcać korka przy rozgrzanym silniku, grozi to naprawdę kalectwem i utratą zdrowia. Układ został zaprojektowany tak (ciśnienie), aby na poziomie morza i w górach możnabyło normalnie autem jeździć, jeżeli odkręcisz korek na mocno rozgrzanym silniku może dojść do intensywnego wrzenia płynu chłodzącego a w następstwie rozerwania pompy, bloku i silnego poparzenia ciała. Poniżej cytat z książki WKiŁ.

Cytat:
Uwaga. Nie wolno odkręcać korka zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia, gdy silnik jest gorący. Należy odczekać co najmniej 10 min.



Ustosunkuję się do wypowiedzi kolegi many_xr3i

Cytat:
jeżeli przewód od chłodzenia jest twardy, i masz ciśnienie pod korkiem, to znaczy ze uszczelka pod głowicą jest do roboty....



wnioskuję że chodzi o gruby wąż gumowy prowadzący chłodziwo z termostatu do chłodnicy. Otóż wąż ten twardnieje wraz ze wzrostem temperatury, co za tym idzie ciśnienia w układzie. Jeśli temperatura dojdzie do wartości przy której załącza się wentylator następuje intensywne schładzanie, spadek temperatury i ciśnienia w układzie zarazem, a wąż staje się znów miękki i tak w koło macieju. Tylko gdzie tu miejsce na walniętą uszczelkę pod głowicą?

A na koniec dodam, że sam korek w zbiorniczku płynu chłodzącego skonstruowany jest w ten sposób, aby w wypadku zbyt wysokiego ciśnienia "puścił" niedopuszczając do poważnej awarii jednostki napędowej. Amen.
  
 
Cytat:
2008-07-01 23:54:27, Suchii pisze:
kolor nadwozia - z tabliczki, o ile pochodzi z tego właśnie esa widać że kolor nosi symbol E5 (pozycja FARBE/COLOR) głośniki - dystanse do 13-tek można kupić na allegro lub wystrugać samemu ciśnienie a termostat - temat ten przerabiałem stosunkowo niedawno i stwierdzam, że sam próbujesz robić sobie problemy. Układ chłodzenia działa pod wysokim ciśnieniem, wręcz nie wolno odkręcać korka przy rozgrzanym silniku, grozi to naprawdę kalectwem i utratą zdrowia. Układ został zaprojektowany tak (ciśnienie), aby na poziomie morza i w górach możnabyło normalnie autem jeździć, jeżeli odkręcisz korek na mocno rozgrzanym silniku może dojść do intensywnego wrzenia płynu chłodzącego a w następstwie rozerwania pompy, bloku i silnego poparzenia ciała. Poniżej cytat z książki WKiŁ. wnioskuję że chodzi o gruby wąż gumowy prowadzący chłodziwo z termostatu do chłodnicy. Otóż wąż ten twardnieje wraz ze wzrostem temperatury, co za tym idzie ciśnienia w układzie. Jeśli temperatura dojdzie do wartości przy której załącza się wentylator następuje intensywne schładzanie, spadek temperatury i ciśnienia w układzie zarazem, a wąż staje się znów miękki i tak w koło macieju. Tylko gdzie tu miejsce na walniętą uszczelkę pod głowicą? A na koniec dodam, że sam korek w zbiorniczku płynu chłodzącego skonstruowany jest w ten sposób, aby w wypadku zbyt wysokiego ciśnienia "puścił" niedopuszczając do poważnej awarii jednostki napędowej. Amen.


teorią nam walnęłeś ......
Diagnozowałeś kiedyś (lub miałeś uszkodzoną) uszczelke pod glowicą????
Bo many dobrze pisze....
  
 
Cytat:
2008-07-01 23:58:49, djtados pisze:
teorią nam walnęłeś ...... Diagnozowałeś kiedyś (lub miałeś uszkodzoną) uszczelke pod glowicą???? Bo many dobrze pisze....



tak walnęłem teorią, która idzie w parze z praktyką i kalectwem pewnego człowieka.
W kwesti uszczelki zarówno Ty jak i many macie rację, ale węże twardnieją na stałe i nie jest to jedyny objaw jaki charakteryzuje puszczającą uszczelkę pod głowicą. Przerabiany temat w silniku 1.6 16V, w takim wypadku warto zwrócić uwagę na kolor płynu w zbiorniku, jego ubywanie, maź pod korkiem wlewu oleju jak i sam olej w silniku. Pamiętam że śmierdziało spalinami po odkręceniu korka w zbiorniku płynu chłodzącego, choć było to dawno. Celem mojego wywodu było uświadomienie autorowi, że układ sam z siebie pracuje pod ciśnieniem i na niedokręconym korku zawsze będzie uciekał płyn górą.

PS. zadziwia mnie fakt z jaką prędkością zostałem zaatakowany , ale dzięki djtados za sprostowanie, bo faktycznie objaw ciśnienia przy padniętej uszczelce się pojawia.
  
 
dzieki za odp
to ze cisnienie jest spore to wiem, ale nie sadzilem ze bedzie plyn wywalal przy pracujacym silniku, w kazdym razie uszczelka pod glowica cala - plynu nie ubywa, olej w normie, silnik pracuje normalnie, weze nagrzewaja sie jak trza i nie twardnieja jak ... jajko.
co do ozn koloru, to u mnie wiem ze Farbe/Color to bedzie kolor , ale chodzi mi o ta wczesniejsza tabliczke z auta, z ktorego chce kupic maske
jakby ktos umial mi powiedziec, gdzie tam jest to ozn
a jest jakis spis fordowskich ozn kolorow lakieru, tak zebym mogl nazwe poznac czy cos