Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jozwa_maryn Będzin | 2008-07-08 09:30:04 hej.
bylem ostatnio na hamowni co prawda nie z essim, ale z bmw 535i. ma on fabrycznie moc 211-218hp (roznie rozne zrodla podają). A u mnie wyszlo 180hp ale jest cos dziwnego w wykresie, zreszta sami zobaczcie: kilk - wykres najwieksza moc 180hp przy 4800 obr. powyzej tej granicy juz spada. To dziwne, bo auto ma maxymalna moc dopiero przy 5800obr. mysle,ze z czysto mechanicznego punktu widzenia z silnikiem jest wszystko ok. Bo skoro przy 4800 ma juz te 180hp to w ciagu nastepnego 1000obr spokojnie powinien dobic jeszcze te 30kucy jak nie lepiej. czy ktos z Was mial taki przypadek? na moje oko to chyba brakuje mu paliwa na górze, macie jeszcze jakies pomysly? pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-07-08 09:32:31 ] |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-07-08 09:37:18 ja jak swojego hamowałem to masakra ,gdzies sa fotki w moim watku, wysżło mi ze max momentu miałem przy 2500 a to przeciez silnik o ZI wykresy wogle katastroficzne i pan mi powiedział ze to wina opon zobaczymy za kilka dni |
Niezarejestrowany | 2008-07-08 09:40:49 opony no cóż - stąd te duże straty mocy na kołach
Ale ja bym jeszcze spróbował jeszcze raz przy niższej temp otoczenia, a nie podczas 30c upału |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2008-07-08 21:36:09
Prawidłowy pomiar to powinien być na czwórce od obrotów jałowego i po wciśnięciu "do deski" aż do odcięcia, a potem sprzegło i wytracenie prędkości prawie do zatrzymania kół. Co z tego że moc nie rosła, powinienes zrobić pomiar zgodny z zasadami, bo wtedy można spróbować diagnozować problem we właściwy sposób. Filtr powietrza czysty? Co z przepływką? Sonda? |
piotroski05 Sympatyk FEFK BMW E36/Romet K125/S ... Łukowa | 2008-07-08 22:01:38 a jak jedziesz i dokręcasz każdy bieg do konca to nie zauważasz w tych wysokich partiach obrotów wolniejszego ciągnięcia? chamownia chamownią.... koła ci sięna niej slizgały to może i taki pomiar... a jak jest w praktyce? |
jozwa_maryn Będzin | 2008-07-09 08:58:26
mierzylismy na 4 ale wcisnalem sprzeglo juz przy 5800 - nie chcialem go zylowac dalej bo odciecie jest chyba dopiero w okolicach 6500 a patrzac na ten wykres to cholera wie co jest z tym silnikiem filtr powietrza nowy nie jest, ale jeszcze na pewno nie kwalifikuje sie do wymiany przeplywka jest na 100% ok bo jak w tym motorze padnie to sie naprawde cuda dzieją (nie da sie jechac praktycznie) sonda raczej ok. zastanawiaja mnie 2 rzeczy - zapach spalonej gumy po/w trakcie pomiaru - to normalne? i bardzo niskie spalanie silnika - w mieszanym cyklu przy normalnej jezdzie 8,5/100 - jak na pojemnosc 3,5 chyba troche malo ... dzis bede podmienial caly kolektor ssący z wtryskami i regulatorem cisnienia paliwa - zobaczymy jak bedzie. [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-07-09 09:00:11 ] |
PawBur Sympatyk FEFK mondeo mk3 Gdańsk | 2008-07-11 13:44:02 i co, wyjaśniło się coś? |
jozwa_maryn Będzin | 2008-07-14 09:26:11 Witam
a wiec po dlugich poszukiwaniach i rozgrzebaniu polowy silnika sprawa sie wyjasnila. Otóż gdy juz sprawdzilismy wszystko co sie chyba tylko dalo postanowilem podmienic sterownik silnika (to bylo juz jedyne co mi przychodzilo do glowy). tak wiec pozyczylem od kolegi sterownik co prawda od 3.0 i podpialem. No i rewelacja inne auto po prostu Dzis jade dopiero po inny do mojego silnika czyli 3.5 no i w ciagu kilku dni wybiore sie znow na hamownie i zobaczymy co to bedzie. pozdrawiam |