Problem z niska temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam Escorta MK7 1,6 16V Zetec z LPG.

Mam taki problem, ze wskaznik temperatury ledwo co wchodzi na normal. Po zastawieniu polowy chlodnicy, w korkach dochodzi do polowy, a na trasie jest na samym dole normal. A wiatrak nie jest wlaczony.

Jesli chodzi o ogrzewanie, to dziala chyba dobrze. Zaczyna wiac cieplym powietrzem tak po okolo 5 minutach.

Gaz II generacji, ktory zalacza sie po osiagnieciu odpowiedniej temp. silnika, przelacza sie mniej wiecej w tym samym momencie co sekwencja w drugim aucie.

Myslalem ze to moze byc termostat, ktory jest caly czas otwarty i przez to sie nie dogrzewa silnik. Jednak wsadzilem termostat do wody i gotowalem. Byl zamkniety i otworzyl sie jak woda zrobila sie goraca (chwile przed tym jak zaczela sie gotowac), wiec zakladam ze termostat jest dobry.

Co jeszcze moze byc przyczyna? I jak to sprawdzic samemu?

Szukalem na forum i znalazlem posty o masowaniu czujnika temperatury, ale tam sa chyba dwa - jeden podpiety do deski, a drugi zalacza wiatrak?

Znalazlem tez cos o czyszczeniu ukladu jakims plynem specjalnym, ale nie wiem czy to cos da?

A moze wszystko jest ok, tylko ja jestem jakis przewrazliwiony ??? A temperatura jest niska bo jest zima.
  
 
jak gotowac to troszke pozno jest wiele temostatow i rozne temp otwarcia
  
 
Witam
Skoro ogrzewanie działa ci bez problemów to znaczy że uszkodzony jest czujnik temperatury ten połączony ze wskaźnikiem. Zdaje sie że w książce WKŁ jest podana rezystancja tego czujnika w określonej temperaturze więc wystarczy tylko pomierzyc i porównać a jak bedzie zła to wymienić czujnik.
Pozdrawiam
  
 
czyli jest mozliwosc ze ten czujnik dziala, ale zle ???

bo tak ogolnie to dziala i pokazuje ze rosnie temperatura, tylko czy dobrze
  
 
Jest taka możliwość i nauka zna bardzo wiele takich przypadków. U mnie też zaczęło się od zaniżania wskazań, potem raz działał, raz nie. Albo wskazówka hulała niemal po całej skali.
Na twoim miejscu bym się nie zastanawiał, tylko od razu wymienił czujnik. Bo zgodnie z prawem Marphiego, jak go weźmiesz do sprawdzenia, to będzie działał poprawnie.
  
 
cos w tym moze byc

a jak to jest z tymi czujnikami, sa 2, jeden zalacza wentylator a drugi jest do deski podpiety?

rozwazam jeszcze opcje zastawienia calej chlodnicy i sprawdzenia co sie bedzie dzialo
  
 
Cytat:
2009-01-20 19:03:16, david_z pisze:
cos w tym moze byc a jak to jest z tymi czujnikami, sa 2, jeden zalacza wentylator a drugi jest do deski podpiety? rozwazam jeszcze opcje zastawienia calej chlodnicy i sprawdzenia co sie bedzie dzialo



Chyba są 3.
Jeden na deskę, jeden na kompa i jeden załącza wentylator.
Tobie szwankuje ten na deskę. Koszt jakoś 25zł.
  
 
Odpal auto i dotykaj przewód wychodzący z termostatu na chłodnicę, jak będzie się nagrzewał równolegle z silnikiem to jednak termostat, jeśli "puści" ciepło dopiero po rozgrzaniu silnika do normalnej temp. to będziesz miał pewność że to jednak nie termostat. Ponadto jest tam jeszcze coś takiego jak zawór bocznikowy w obudowie termostatu, też mógł ulec uszkodzeniu/unieruchomieniu.
  
 
eh.. a poszukac?
Problem w problemie, czyli 2 wątki w jednym, to samo rozwiązanie

KILK