Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2003-07-29 07:51:27 Gaźnik był sterowany komputerem...miał m.in. silnik krokowy do przepustnicy... Nie ma co gdybać .... Jak jest możliwośc kupienia za rozsądne pieniądze takiego poldka to naprawde warto.. A gdy sprzęgło chodzi ciężko to wymienia sie linkę ....
Jedyną przeróbką jaką ja bym dokonał to wymienił bym most na taki o przeł. 3,7 od Caro diesla, gdyż i tak jest on jeszcze wolniejszy od tego jaki jest stosowany w scorpio czy sierze z tym silnikiem a mianowicie u nich przekł. gł. ma 3,6.... I przez to wszystkie parametry odnośnie eksploatacji ma lepsze ford np. Scorpio a jest od Poldka znacznie większy i cięższy... I oczywiście nieco uatrakcyjnił model bo z takim silnikiem powinien wyglądać jak należy... |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-07-29 12:42:42 Tylko trzeba pamietac jeszcze o tym, ze opory powietrza sa raczej mniejsze w przypadku Scorpio/ Sierra.
Pozdrowka Adamus |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2003-07-29 13:03:59
Bezapelacyjna prawda o starym Polonezie |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-07-29 14:54:07 Olaf:
Przy okazji mam pare pytan: 1. gdzie byly montowane silniki 2.0 Fiata i Forda, na tasmie montazowej, czy gdzies indziej wkladano je do kompletnych nadwozi? 2. jak sie okazuje montowano dwa rodzaje silnikow DOHC: 132 C2.000 i 132 D1.000. Orientujesz sie kiedy (w ktorym roku) nastapila ta zmiana w FSO? 3. Pisales kiedys, ze od 1986 roku z silnikiem Fiata zaczeto kojarzyc tylko polska skrzynie zamiast wloskiej. Czy to prawda? Silnik 132 D1.000 ma moment obrotowy ok. 170 Nm, czy to nie "zabijalo" polskiej skrzyni? Ostatnio ogladalem Poloneza z oryginalnie wlozonym silnikiem 132 D1.000 z 1987 r. - wg numeru nadwozia mial skrzynie polska. Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrowka Adamus |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2003-08-04 18:38:57 No cóż, Oli, zmuszasz mnie do zagłębienia się w moim "archiwum". Muszę znaleźć stary numer A-TM z artykułem o Polonezie 2.0 SLE. Jak znajdę, to dam znać... |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-08-05 14:24:43
Małe sprostowanie, bo trochę mija się to z faktami. Fiatowskie skrzynie były stosowane do chwili kiedy była produkowana argenta, czyli właśnie do 86 roku. Wcale nie chodziło o żadną nieopłacalność przeróbek lewarów (bo w sumie są one tylko krótsze od seryjnych) ale zwykły brak skrzyń, które przestały być wraz z zakończeniem produkcji argenty produkowane. Agrenta nie „zaczęła się pojawiać w okolicach 86 r.” ale w ten rok był ostatnim kiedy kończono jej klepanie. Następca argenty – fiat croma miał już przedni napęd z poprzecznie umieszczoną silnikiem więc i inną zupełnie skrzynię biegów. Więc FSO była potem zmuszona stosować skrzynie seryjne, bo innych nie było. Taki właśnie model ma np. Lajka. Ten ów to egzemplarz policyjny, ale będący jednak chyba już przeróbką ze zwykłego 1.5 SLE, o czym świadczą numery nadwozia. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-08-05 14:38:06 Z ta skrzynia to wlasnie tak mi sie wydaje.
Natomiast pytanie od kiedy FSO montowala silnik 132 D1.000 zamiast 132 C2.000 ? Od 1981 roku, tak jak Fiat zmienil ten silnik w Argencie? Pozdrowka Adamus |
aannddrree kraków | 2003-12-28 12:09:09 Czy duzo jest przerobek przy zmianie silnika polonezwskiego na silnik od forda 2.0 ? Czy ktos sie zajmuje tym w krakowie ? |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-12-28 13:59:08
jest tego troche tu jest krótki opis kolegi
|
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2003-12-29 11:11:00 Tez mam zamiar włożyć silnik od sierry (2.0 DOHC 16V) do Kwadrata i czy może ktoś wie gdzie można zdobyć taki silnik wraz ze skrzynią |