Silnik forda 2.0 w Polonezie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gaźnik był sterowany komputerem...miał m.in. silnik krokowy do przepustnicy... Nie ma co gdybać .... Jak jest możliwośc kupienia za rozsądne pieniądze takiego poldka to naprawde warto.. A gdy sprzęgło chodzi ciężko to wymienia sie linkę ....
Jedyną przeróbką jaką ja bym dokonał to wymienił bym most na taki o przeł. 3,7 od Caro diesla, gdyż i tak jest on jeszcze wolniejszy od tego jaki jest stosowany w scorpio czy sierze z tym silnikiem a mianowicie u nich przekł. gł. ma 3,6.... I przez to wszystkie parametry odnośnie eksploatacji ma lepsze ford np. Scorpio a jest od Poldka znacznie większy i cięższy... I oczywiście nieco uatrakcyjnił model bo z takim silnikiem powinien wyglądać jak należy...
  
 
Tylko trzeba pamietac jeszcze o tym, ze opory powietrza sa raczej mniejsze w przypadku Scorpio/ Sierra.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Cytat:
2003-07-29 12:42:42, adamus pisze:
Tylko trzeba pamietac jeszcze o tym, ze opory powietrza sa raczej mniejsze w przypadku Scorpio/ Sierra.

Pozdrowka
Adamus



Bezapelacyjna prawda o starym Polonezie
  
 
Silnik byl spoko zapewnial przyzwoite osiagi , byl ekonomiczniejszy od Fiata i robil wieksze przebiegi tyl silnika NET-2,0 . Kiedys gadalem z bylym OBRSowcem i powiedzial mi ze niektore DOHC to wyjezdzaly z montowni dymiac tak byly docierane Ford mial mankament w postaci pekajacych wałków rozrzadu , pozatem bardzo farwo zapychal sie gaznik i zalecali wymieniac filt powietrza co 3-5000km a i pierwsze modele zostaly objechana na 4 biegowej skrzyni i na prostej na 4 biegu osiagal 170km/h a DOHC 175km/h , Fiat tez mial lepsze przyspieszenie o ponad sekunde lepiej ( 11s a Ford 12,3s. dla porownania 1,4 16V ma 12s ) . Podobno fatwiej bylo w nim ( Ford ) wynienic sprzeglo , w porownaniu do kombninatoryki w przypadku DOHC .
  
 
Olaf:
Przy okazji mam pare pytan:
1. gdzie byly montowane silniki 2.0 Fiata i Forda, na tasmie montazowej, czy gdzies indziej wkladano je do kompletnych nadwozi?
2. jak sie okazuje montowano dwa rodzaje silnikow DOHC: 132 C2.000 i 132 D1.000. Orientujesz sie kiedy (w ktorym roku) nastapila ta zmiana w FSO?
3. Pisales kiedys, ze od 1986 roku z silnikiem Fiata zaczeto kojarzyc tylko polska skrzynie zamiast wloskiej. Czy to prawda? Silnik 132 D1.000 ma moment obrotowy ok. 170 Nm, czy to nie "zabijalo" polskiej skrzyni?
Ostatnio ogladalem Poloneza z oryginalnie wlozonym silnikiem 132 D1.000 z 1987 r. - wg numeru nadwozia mial skrzynie polska.

Dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrowka
Adamus
  
 
Z tego co pamietam to od 1986 zaczeto stosowac skrzynie od poloneza ale to bylo chyba tylko w przypadku silnikow 132C2000 . Silnik 132D1000 ( ja taki mialem rok 84) montowano od 84 czy 85 ( niechce sklamac ) Ale chyba z tego co pamietam to ....C2000 i ....D1000 byly monowane jednoczesnie Co do skrzyni to wiem tez ze byla chyba opcja jak ktos wazniejszy to dostawal Fiata a np wojt czy inny na "prowinncji " polonezowska. Oba silniki Fiat Ford montowano w Falenicy i przy zakladach OBR obok FSO ( podobno gdzies w okolicach toru testowego ) Wiem ze jak czegos im pbrakowalo to szli do fabryki. Z czego Ford byl od bodajze 1991( czy 2 ) montowany w FSO - OBR powoli padal . Wiem ze 2000 testowali na trasie na Lublin Do ciekawostek , nie wiem czy wiesz ale silniki Fiatowskie OBR kupowal w cenie zlomu ! Czyli po cenie KG za metal - na wage Przychodzily do nas pociagami kompletne razem ze skrzyniami ale chyuba wlasnie w okolicach 1986 gdzy zaczela pojawiac sie Argenta i powolnym zanikaniem 132 zaczeto stosowac polska skrzynie bo nie oplacalna byla przerobka lewarkow. Tak cos mi sie obilo o uszy jak rozmawialem z tym gosciem , chwalil sie ze do odejscia w 87 czy 88 osobiscie "wsadzil"okolo 200 silnikow. Jak bym cos sobie jeszcze przypomniel to dam znac .
  
 
No cóż, Oli, zmuszasz mnie do zagłębienia się w moim "archiwum". Muszę znaleźć stary numer A-TM z artykułem o Polonezie 2.0 SLE. Jak znajdę, to dam znać...
  
 
Cytat:
(...)ze skrzyniami ale chyuba wlasnie w okolicach 1986 gdzy zaczela pojawiac sie Argenta i powolnym zanikaniem 132 zaczeto stosowac polska skrzynie bo nie oplacalna byla przerobka lewarkow.


Małe sprostowanie, bo trochę mija się to z faktami. Fiatowskie skrzynie były stosowane do chwili kiedy była produkowana argenta, czyli właśnie do 86 roku. Wcale nie chodziło o żadną nieopłacalność przeróbek lewarów (bo w sumie są one tylko krótsze od seryjnych) ale zwykły brak skrzyń, które przestały być wraz z zakończeniem produkcji argenty produkowane. Agrenta nie „zaczęła się pojawiać w okolicach 86 r.” ale w ten rok był ostatnim kiedy kończono jej klepanie. Następca argenty – fiat croma miał już przedni napęd z poprzecznie umieszczoną silnikiem więc i inną zupełnie skrzynię biegów.
Więc FSO była potem zmuszona stosować skrzynie seryjne, bo innych nie było. Taki właśnie model ma np. Lajka. Ten ów to egzemplarz policyjny, ale będący jednak chyba już przeróbką ze zwykłego 1.5 SLE, o czym świadczą numery nadwozia.
  
 
Z ta skrzynia to wlasnie tak mi sie wydaje.
Natomiast pytanie od kiedy FSO montowala silnik 132 D1.000 zamiast 132 C2.000 ? Od 1981 roku, tak jak Fiat zmienil ten silnik w Argencie?

Pozdrowka
Adamus
  
 
Czy duzo jest przerobek przy zmianie silnika polonezwskiego na silnik od forda 2.0 ? Czy ktos sie zajmuje tym w krakowie ?
  
 
Cytat:
2003-12-28 12:09:09, aannddrree pisze:
Czy duzo jest przerobek przy zmianie silnika polonezwskiego na silnik od forda 2.0 ? Czy ktos sie zajmuje tym w krakowie ?



jest tego troche


tu jest krótki opis kolegi

Cytat:

Silnik jaki założyłem do swojego poloneza to 8 zaworowy, dwu wałkowy motor na wielopunktowym wtrysku.Przełożony razem ze skrzynią i z całą instalacją elektryczną oraz komputerem.
Po pierwsze z blach wykonane zostały nowe mocowania poduszek silnika(orginalne mocowania ze sierry są dużo szersze, a polonezowskie liche- nawet z dwulitrówki od fiata 132).Poduszki założone ze sierry.Przespawana została kołyska pod silnik tak aby pasowała do nowych mocowań.Wycięta została prawa podłużnica (na długości ok 20cm) tak aby alternator się zmieścił(również orginalny ze sierry).Minimalnie została przesunięta ściana grodziowa ponieważ dotykał ją kolektor ssący( ale tylko w miejscu gdzie się stykał).Nie wiem jak pan ale ja mam założone wspomaganie kierownicy z pompą też orginalną ze sierry.Jednak w sierze jest ono mocowane bardzo nisko( zaraz nad miską olejową).Polonez jest na tej wysokości bardzo wąski(podłużnice).Wykonaliśmy więc nowy uchwyt i przymocowaliśmy pompe wyżej( teraz jest na wysokości pompy hamulcowej).Konieczne było również wykonanie nowej miski olejowej z aluminium( ok 200zł)-ponieważ w miejscu gdzie sierra ma smok i miska jest tam dosyć nisko polonez ma stabilizator.Trudne do opisania ale jak sie popatrzy to widać o co chodzi.
Tunel został nieznacznie poszerzony pod skrzynię ze sierry i wykonane nowe mocowanie poduszki skrzyni biegów.

Jak chodzi o wał to mam założony ze sierry i dorobiony uchwyt pod podporę, natomiast tuż przed tylnym mostem jest obcięty i dospawane końcówka z krzyżakiem i mocowaniem już polonezowskie.Tak skonstruowane współpracuje to z zupełnie seryjnym dyfrem.Jednak uważam że co do tego dyfra to uważam że mam fart ponieważ nie spotkałem osoby która nie miałaby z tym problemów.Raczej słyszałem że chłopaki jeżdżą na dyfrach chyba też od 132 ale nie jestem pewien.
Lewarek natomiast gdyby założyć tak jak w sierze to byłby owszem pionowo ale za bardzo z tyłu.Dlatego skrócone zostało cięgno które wybiera biegi a mechanizm mocowania lewarka odwrócony o 180 stopni-nie umiem tego dokładnie opisać.Teraz lewarek jest pionowo w miejscu na drobiazgi

  
 
Tez mam zamiar włożyć silnik od sierry (2.0 DOHC 16V) do Kwadrata i czy może ktoś wie gdzie można zdobyć taki silnik wraz ze skrzynią
  
 
Cytat:
2003-12-29 11:11:00, Piekarski_Piotr pisze:
Tez mam zamiar włożyć silnik od sierry (2.0 DOHC 16V) do Kwadrata i czy może ktoś wie gdzie można zdobyć taki silnik wraz ze skrzynią


Słuchaj jeżeli jeszcze nie masz tego silnika to posłuchaj mojej dobrej rady i postaraj się zaopatrzyć w jednostkę 2.0 DOHC, lecz pochodzącą od Fiata. Taki silnik zamontujesz bez problemu do 125p, a z Fordem to będzie naprawdę od zarąbania problemów.

Pozdrawiam