Wspomaganie do Nivki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy juz ktoś poruszał tu ten temat?? Cały czas myślę nad wstawieniem wspomagania kierownicy do mojej Nivki. Gdzieś czytałem o tym że wstawino wspomaganie od Merca 190 ale żadnych zdjęć ani wskazówek nie było. Od poloneza raczej nie podejdzie gdyż kolumna jest montowana od strony koła!! Czy ma ktoś jakieś pomysły, doświadczenia lub widział coś takiego na własne oczy co by się zmieściło w Nivce
  
 
Witam,
Tutaj Sprzedaja caly zestaw wspomagania do Nivy
AN 039
Kit I droguida
Hydraulics power
steering kit
Jest nawet zdjecie co wchodzi w sklad zestawu , mozesz tez sobie dokupic klimatyzacje...
Ceny..... europejskie
Jest tez ciekawy opis Nivy z 300 konnym silnikiem...
  
 
Dzięki bardzo, ale niestety ta oferta jest zbyt droga. Myślałem raczej o przystosowaniu do Nivy jakiegoś innego wspomagania Będę musiał nad tym popracować ale czas będę miał dopiero latem
  
 
Przepraszam jeżeli dubluję temat ale poprzedniego nie mogę odnaleźć Gdzieś tu na forum czytałem że ktoś z szanownych kolegów żniwiarzy chwalił się że ma wspomaganie kierownicy od poldomierza Szczerze mnie ten temat zainteresował i prosiłbym o napisanie czegoś więcej o przeróbce, jakie trudności można napotkać, co trzeba wymienić lub zamienić na inne i jeżeli ma to żeby zamieścił zdjęcia Myślę że resztę kolegów ten temat też zainteresuje
  
 
połączyłem te dwa tematy...zresztą oba przez Ciebie zaczęte

Od poldka do nivy przekładni nie założysz ...w poldku przekładnia jest od strony koła a w nivie od silnika .

Tak jak pisałes na początku zakładano od merola ale nie jest to takie proste i wymaga kilku przeróbek ....

  
 
Widzialem ostatnio w warsztacie Nivke w wersji Beskid z fabrycznie zalozonym wspomaganiem. . Przy zakladaniu wspomagania trzeba pamietac, ze przekladania kierownicza i drazki niekoniecznie musza to wytrzymac i lubia sie ukrecac przy porzadnym wklejeniu lub w piachu....
A taniej wyjdzie kupic sobie zestaw hantli i pocwiczyc miesnie .
  
 
Cytat:
A taniej wyjdzie kupic sobie zestaw hantli i pocwiczyc miesnie .


Z Tego Naszego Borga, to sie taki okrutnik zrobil .... . hihihi.

Cytat:
Przy zakladaniu wspomagania trzeba pamietac, ze przekladania kierownicza i drazki niekoniecznie musza to wytrzymac i lubia sie ukrecac przy porzadnym wklejeniu lub w piachu....


Ale Boreg ma racje. Zreszta AndrejS wspominal, ze sam widzial w tamtym roku na swoim MUTT-cie, Nive ze wspomaganiem i poukrecanymi drazkami kierowniczymi. Warto sie zastanowic nad sensem montazu wspomagania i do czego ono ma sluzyc.

I pozdrawiam,
Przemek
 
 
Witam... co do przekładni kierowniczej od Poldka, wersja angielska to mogłoby być to czego szukamy do Niwek i klasyków..., Pytanie, czy te Poldki ze wspomaganiem , miały wersje angielskie?..
  
 
Cytat:
2003-07-15 00:55:30, sheriffnt pisze:
Witam... co do przekładni kierowniczej od Poldka, wersja angielska to mogłoby być to czego szukamy do Niwek i klasyków..., Pytanie, czy te Poldki ze wspomaganiem , miały wersje angielskie?..

podki to nie ale 132/argenty to i owszem !
sam taką trzymam gdy trafi się nivka do kupna
jest lustrzanym odbiciem tej ,,normalnej"
  
 
Czyli mam rozumieć automatic że posiadasz takie cudeńko jak wspomaganie , które jest możliwe do zaadoptowania do nivki A nie chcesz się go pozbyć??
  
 
Cytat:
2005-02-26 15:08:07, Nico pisze:
Czyli mam rozumieć automatic że posiadasz takie cudeńko jak wspomaganie , które jest możliwe do zaadoptowania do nivki A nie chcesz się go pozbyć??

raczej nie -bo sam myślę o nivce i adaptacji w niej zespołu 2.0ie dohc z fiata - 122hp wraz z osprzętem !
  
 
Cytat:
2005-03-02 13:37:49, automatic pisze:
raczej nie -bo sam myślę o nivce i adaptacji w niej zespołu 2.0ie dohc z fiata - 122hp wraz z osprzętem !




He he Ktoś już przerabiał taki patent i podobno się sprawdziło.
Więc nie ma co myśleć tylko kopiować
  
 
Cytat:
2005-03-02 17:03:08, Sniper pisze:
He he Ktoś już przerabiał taki patent i podobno się sprawdziło. Więc nie ma co myśleć tylko kopiować

wiem wiem
tylko chcę zdobyć pacjentkę na przeszczep
a może i skrzynię automat??? wcisnę
  
 
Cytat:
2005-03-04 16:47:27, automatic pisze:
... a może i skrzynię automat??? wcisnę



Yyyyyy...


C.D.N
  
 
Tylko po co automat Cała przyjemność włąśńie jest z tego przełączania biegów
  
 
Automat w nivce Taki przeszczep to by sie raczej nie przyjął. Nivka takie ciała obce to odrzuca wiec bylo by tak: operacja sie udała ale pacjent zmarl
  
 
Cytat:
2005-03-05 20:28:05, Nico pisze:
Tylko po co automat Cała przyjemność włąśńie jest z tego przełączania biegów

widziałem w akcji Range Rovera/15latka/ i jego jazdę w terenie z automatem - robiło wrażenie płynne bez kopania dolu ruszanie pod górę-jak ktoś chce mieszać biegami i palić sprzęglo
to co innego -przetwornik momentu obrotowego w automacie -to jest to, gdy gościa wyciągałem swym poldomatem z rowu to
gdy stanął na asfalcie wyszedł i stwierdził : Q..a ale on silny bo ciągnąc go wyorałem rów /ja na afalcie miałem niezłą przyczepność./
nivka mi nie służyła by jako sprinter tylko jako rekreacyjna terenówka i zimowy łazik.
bo oryginalny zespoł skrzynia i motor to soooorrrrryyyyy-cienizna ale płatowiec to i owszem (poza tynym poprzecznym drązkiem- gnie/łamie się łatwo w terenie )
  
 
Rzeczywiście to jest jedynie rzecz gustu! Jeździłem automatem i to przez kilka lat więc mogę powiedzieć że mam jakieś doświadczenie z tym związane Natomiast żeby mówić bądź pisać że coś jest cienkie a coś nie to najpierw należy poeksploatować i wtedy wyciągać odpowiednie wnioski!!!
  
 
Cytat:
2005-03-06 21:00:54, Nico pisze:
Rzeczywiście to jest jedynie rzecz gustu! Jeździłem automatem i to przez kilka lat więc mogę powiedzieć że mam jakieś doświadczenie z tym związane Natomiast żeby mówić bądź pisać że coś jest cienkie a coś nie to najpierw należy poeksploatować i wtedy wyciągać odpowiednie wnioski!!!

niestety jeździłem - stąd wnoski -brak mom. obrotowego - średnia elastycznośc /no tak uaz 3.0 no problem /
zdławiony do 1500rpm ZDYCHA
bez obrazy ale silnik jest małolitrażowy jak na tą masę ,jak i np.polonez 1,6 gsi to też za mało do do masy (taka sama konstrukcja skrzyni - stary Fiat 60'-te lata ).
to oczywiście działa i jest o niebo lepsze niż ohv z 1300/1500fiata - sorrry nie chcę nikogo obrazić ale w terenie i nie tylko zlosciło mnie jak suzuka 1.3 obcykiwała niwkę i darłem się w
kabinie MOOOOCYYYYYYYY gniotąc gaz obcasem buta /może błoto mi wlazło /
a jakby do niwki jakieś turbo ???
nie gniewajcie się za mój częściowy krytycyzm -ja też sie obruszam jak zje...ą poloneza ( ale nie za silnik )
sory Nico
  
 
Dobra - tak jak pisałem poniżej CDN i właśnie następuje
Jeszcze się nie spotkałem z takim pomysłem i przyznaje że jesteś pierwszy, który ma takie myśli o eventualnym wsadzeniu do nivy automata.
Interesuje mnie tylko jaką skrzynie zamontujesz , bo coś mi się zdaje ,że gabarytowo to będzie masakra aby ją umieścić w nivie ???
Czy wykorzystasz skrzynię rozdzielczą - może się okazać ,że nie sięgniesz do dźwigni , gdyż ta wyląduje przed tylnym mostem
Także kwestia paliwożerności może się znacząco uwydatnić

[ wiadomość edytowana przez: Sniper dnia 2005-03-07 21:39:48 ]