Geometria kół - regulacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,
może ktos wie ile kosztuje ustawienie geometrii przedniego zawieszenia w samarce (w okolicach Warszawy lub Płocka-Sierpca).
Po stłuczce teściu odebrał samochód z niewyregulowaną geometrią i władzia ściąga w lewą stronę. W sumie nie jest to upierdliwe, ale szkoda mi opon bo założyłem nowe. Czy możliwa jest regulacja położenia osi koła przedniego przód - tył, bo wydaje mi się że to jest przyczyną ściągania (jedno koło cofnięte w stosunku do drugiego).

I jeszcze jedno pytanie: co moze być przyczyną wibracji na kierownicy (szczególnie odczuwalne prz v ok. 110km/h)???
Wykluczam wyważenie kół (zrobione), krzywe tarcze hamulcowe i luzy w zawieszeniu.
  
 
jak mi kierownica telepalo to byla wina tulej plastikowej w maglu
  
 
Dwa lata temu woziłem się z podobną kwestią... okazało się, że winne były wadliwe opony ....
  
 
cennik ustawienia jest w przedziale od 100 w zwyż chyba że wyczujesz moment że nie ma nikogo i ustawisz za przysłowiową krowe czyli ok 35 zl.Oczywiście dobre gadane przyda sie przy zbijaniu ceny.Jeżeli masz krzywe tarcze przy hamowaniu będzie napewno to czuć,tylko niez pełnej szybkości a delikatnie naciskając pedał hamulca jak są krzywe bedzie pedał pływał delikatnie.
  
 
opony tez wykluczam na starych i na nówkach podobnie sie zachowuje

radeq
  
 
Witam !
Odswiezam watek, bo nie chce zakladac nowego, a mam takie bardzo pilne i wazne pytanie - czy po wymianie przegubow napedowych w Samarze trzeba ustawiac geometrie ?
I co wchodzi w sklad takiej regulacji - zbieznosc i co jeszcze ?
I czy ta cena ok. 100 to za sama zbieznosc czy za cala geometrie ?
Wybaczcie jesli glupie pytanie, ale wczesniej nie mialem z tym do czynienia.
Prosze o mozliwie najszybsza pomoc i pozdrawiam !
  
 
Ceny różne i to bardzo.
W Wawie 40-60 pln za samą zbieżność, 80< za pełną regulacje. Ale w wiekszości zakładów w których pytałem chyba nie bardzo znali sie na łądach bo jak mówiłem o regulacji kąta wzdłużnego na podkładkach to po minach widziałem że nie bardzo kumali o co mi chodzi. Natomast u Januszewskiego nie sprawdzałem. Jeżeli chodzi o inne rejony to np. W Sierpcu gość zbieżność zrobił mi za 20pln ale kąta wzdłużnego nie chciał ruszać bo nie miał ani podkładej ani przyżadu do ustawienia wsp[ornika względem wachacza.

Tak więc Władzia nadal ciągnie na czołówkę.

  
 
Dzieki radeq za info na temat cen tylko jeszcze prosze o odpowiedz na to najwazniejsze pytanie, a mianowicie czy po wymianie przegubow napedowych w Samarze trzeba ustawiac geometrie ?
  
 
... u nas pelna geomatri kosztuje 40-50 PLN i to w warsztacie ktory zajmuje sie tylko "prostowaniem" auti i robi to dobrze....
  
 
Wydaje mi sie, ze nie trza, ale tylko tak mi sie wydaje niech ktos sie wypowie dokladniej. Ja tylko wiem, ze kolega wymienial przeguby (tylko to nie byla samarka) i nic potem nie ustawial.
  
 
witam grono szanownych klubowiczów

gdzie w warszawie lub najbliższej okolicy mogę zronic pełną geometrię przedniego zawieszenia w klasycznej, tylnionapedowej ładzie?
  
 
po wymianie przegubu nie trzeba robic regulacji. chyba ze ci cos spieprzyli jak wymieniali ....ja tak mialem....przekrecili drazek kierowniczy niechcecy ....
  
 
Dzieki za porady - bylem, dowiedzialem sie, zrobilem. Zaplacilem 55 zl, bo dostalem znizke jako klient innego zakladu, w ktorym mi polecono ten warsztat, normalnie kosztuje 60 zl.
Pytalem tez o te przeguby i powiedzial mechanik, ze dla pewnosci dobrze jest to zrobic - to taka informacja na przyszlosc gdyby ktos kiedys mial podobne watpliwosci
Pozdrawiam !
  
 
No i mnie teraz czeka zbierzność i geometria.

Zbierznosć rzecz jasna, ale co składa się na geometrię? Na co dokładnie zwrócić uwage kolesiowi który będzie się za to zabierał
  
 
Nie trzeba na nic zwracac uwagi - zrobia kompleksowo wszystkie pomiary, dostaniesz wydruk, wyjasnia co i jak i bedziesz wiedzial co jest grane
  
 
Cytat:
2005-04-12 00:56:00, misiekns pisze:
Nie trzeba na nic zwracac uwagi - zrobia kompleksowo wszystkie pomiary, dostaniesz wydruk, wyjasnia co i jak i bedziesz wiedzial co jest grane



Czasami znajdzie się jakis buc, któremu się nie bedzie chciało i postanowi mnie okantować, więc chciałbym wiedzieć co w skład pełnej geometrii wchodzi.
  
 
co do tej geomerii to mam podobny problem tylko ze wydaje mi sie ze to wina oponek poniewaz jak mialem zimowki wszystko gralo i bylo ok a teraz zalozylem letnie lekko wytarte to zaczelo mnie ciagle znosic na lewa strone, malo tego przy wjechaniu kolem w jakakolwiek dziore lewym kolem to kierownica tak jakby plywala... niewiem co jest grane byc moze na zimowkach nie czulem tego bo opona zimowa jest bardzo miękka.
Co o tym myslicie?
  
 
Leszek pełna geometria to- kąt wyprzedzenia sforznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła, zbierzność. Thin możesz mieć kordon w oponie uszkodzony lub różnej wysokości bierznik.
  
 
Cytat:
2005-04-12 23:52:10, mechanior pisze:
Leszek pełna geometria to- kąt wyprzedzenia sforznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła, zbierzność.



DZIĘKI!
  
 
a gdzie we wrocławiu najlepiej ustawic cala geometrie i ile to bedzie kosztowac? bo moja ładna rzuca na lewo i prawo slyszalem ze za same pomiary sie placi cos kolo 30zł a za ustawianie kolo 100 ?