Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-06 15:41:47
Szukam opisu z jakiego to jest modelu, bo mam taką głowicę. Dzięki za odpowiedz, powiedz mi jeszcze, prowadnice zaworów ssacych obcinasz, czy zostawiasz? Masz jakieś zdjęcie, jak wyglądają u Ciebie kanały po obróbce? |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-06 16:02:09
W 2.o mam głowice o oznaczeniu 4371507, mam jeszcze jedna taką samą i chcę ja zrobić do tego 1.6. Do większych zaworów przylgnie trzeba wymieniać, czy można obrobić stare? |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-06 16:27:12 Pytam o prowadnice, bo ładnych parę lat wstecz kupiłem parę gratów od starszego Pana ( były kierowca wyścigowy ), była tam miedzy innymi głowica obrobiona, kanały wlot i wylot 35mm, zawory ssace 42,4mm, wydech 36mm, blok o oznaczeniu AR ( abarth ).
Twierdził wtedy że większość przeróbek robił według zaleceń Crofta, dużo wcześniej niż wydał książkę. "> "> "> "> "> |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2015-09-06 20:05:53 jak już ktoś sobie zadał tyle trudu, żeby pousuwać nadlewy i nierówności z komory spalania to polecam Ci zatem wyrównać ich objętość (pojemność - jak kto woli) i zrobić na lusterko.
Przy spolerowanej komorze stukowe pojawia się znacznie później. Kanały wydechowe też możesz zlustrować. PS: Czapa ma dość duże komory spalania i z tego co widać to planowania, jej nikt nie żałował. [ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-09-06 20:07:40 ] |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-06 20:28:22 Ponoć dolot nie powinien być lustrzany...
A z wydechem też jest trochę dziwne, zrobiłem na lustrzanych kanałach kilkaset kilometrów i po zdjęciu głowicy był taki sam nagar jak przed polerowaniem na lustro, ma to sens?? Chodzi mi tylko i wyłącznie o "lustro" |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2015-09-06 20:59:36 Nie wiem czy ma sens - ja uwierzyłem tym co twierdzili, że ma. |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-07 19:40:55 Dzięki z wyczerpującą odpowiedz odnośnie głowicy.
Pytanie jeszcze co do smoka pompy oleju, zakładać tylko z siatką, czy z metalową osłoną siatki z wyciętą dziurą? Czy niema to żadnego znaczenia. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-09-08 08:06:40 może się nie znam, ale...
wycinanie, w dohc, się nie sprawdza, ale podcinanie tak.
te 220 to troszkę za bałdzo, musi być widoczny zarys linii obróbki...
Po wypolerowaniu wydechowych kanałów, trzeba je potraktować kwasem. Poza tym może był silnik nie dogrzany ??? |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-08 09:31:14 Silnik był dogrzany, i to zdrowo, zaliczył 2 rajdy.
O co chodzi z tym kwasem?? Pierwsze słyszę. |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-08 11:27:39 Dobra a co z zamachem do 1600, mam zrobione tak jak na zdjęciach i waży 5,5kg.
Ile można zebrać, żeby było bezpiecznie i gdzie? "> "> "> "> |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-09-09 07:24:38 jest stara szkoła, która zaleca, po obróbce kanałów w głowicy wysmarowanie ich kwasem- nawet z aku.
Ja tak robię od wielu lat i nagaru na wydechach za dużo nie ma.
Ja bym nic nie zbierał ,, tylko zostawił tak jaka jest. Ale może koledzy mają inne zdanie. |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2015-09-09 11:07:46 docisk nie siada na koło zamachowe w jednej płaszczyźnie z tarczą sprzęgła a wygląda że tam jest płasko |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-09 15:50:00
Zgadza się płasko jest muszę to dać poprawić, powinno tam bym ok 0,5mm różnicy? |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-09-14 19:45:37 Dół silnika już poskładany, głowica obrobiona, teraz musi jechać na obróbkę gniazd i zaworów.
Zaworki znalazłem nowe 42,4mm, stare zapasy zaczynają się przydawać. Szukając ostatnio części trafiłem na taką miskę do DOHC "> "> "> "> "> "> |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-10-30 17:32:19 Dziś dojechała do mnie głowica, nowe zawory, nowe prowadnice, ponoć po frezarce numerycznej nie trzeba docierać zaworów, sprawdzimy...
Trzeba jeszcze poprawić trochę komory i kanały. "> "> |