Czy opłaca sie założyć gaz? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nx to w ruchu ulicznym beznadzieja. Po co to komu?
  
 
Mam zamiar potrzymac Essiego 3-4 lata więc myślę że sekwencja będzie dobrym rozwiązaniem. No to czas zacząc zbierac kaskę. Może ktoś poleci sprawdzoną markę instalacji? Dzięki wszystkim za wypowiedzi
  
 
Cytat:
2008-09-16 22:19:09, jarzyn1982 pisze:
Mam zamiar potrzymac Essiego 3-4 lata więc myślę że sekwencja będzie dobrym rozwiązaniem. No to czas zacząc zbierac kaskę. Może ktoś poleci sprawdzoną markę instalacji? Dzięki wszystkim za wypowiedzi


Ponawiam wypowiedż kolegi....
Takich tematów jest na forum bardzo dużo...
Jeżeli nie umiesz obsługiwać wyszukiwarki to wyślij priva...

Wyszukiwarka twoim najlepszym przyjacielem w te zimne pochmurne dni...
  
 
Wiem jak sie obsługuję wyszukiwarkę.

Jeśli niepotrzebnie założyłem nowy temat to przenieście do innego.
Ale zapytać sie chyba można prawda? Kto pyta nie błądzi. Jestem juz prawie zdecydowany na założenie sekwencji tylko troszkę niepokoi mnie info że od nowego roku gaz ma iść w górę. Jak myślicie czy to sie sprawdzi? Miejmy nadzieję że nie
  
 
Cytat:
2008-09-16 22:19:09, jarzyn1982 pisze:
Mam zamiar potrzymac Essiego 3-4 lata więc myślę że sekwencja będzie dobrym rozwiązaniem. No to czas zacząc zbierac kaskę. Może ktoś poleci sprawdzoną markę instalacji? Dzięki wszystkim za wypowiedzi


Polecam BRC Sequent 24 - osobiście mam taka od 1,5 roku i nic sie z nia nie dzieje
  
 
Cytat:
2008-09-17 13:39:40, gardenia1 pisze:
Polecam BRC Sequent 24 - osobiście mam taka od 1,5 roku i nic sie z nia nie dzieje



A orientujesz sie w jakiej cenie teraz chodzi ten BRC?
  
 
Cytat:
2008-09-17 11:05:11, jarzyn1982 pisze:
Wiem jak sie obsługuję wyszukiwarkę. Jeśli niepotrzebnie założyłem nowy temat to przenieście do innego. Ale zapytać sie chyba można prawda? Kto pyta nie błądzi. Jestem juz prawie zdecydowany na założenie sekwencji tylko troszkę niepokoi mnie info że od nowego roku gaz ma iść w górę. Jak myślicie czy to sie sprawdzi? Miejmy nadzieję że nie



Takie info słyszę od kilku lat.
  
 
Cytat:
2008-09-17 11:05:11, jarzyn1982 pisze:
Wiem jak sie obsługuję wyszukiwarkę. Jeśli niepotrzebnie założyłem nowy temat to przenieście do innego. Ale zapytać sie chyba można prawda? Kto pyta nie błądzi. Jestem juz prawie zdecydowany na założenie sekwencji tylko troszkę niepokoi mnie info że od nowego roku gaz ma iść w górę. Jak myślicie czy to sie sprawdzi? Miejmy nadzieję że nie

ta.... a benzyna będzie na tym samym poziomie
  
 
witam. ja w kwietniu założyłem BRC Sequent 24, IV generacji sekwencja, zapłaciłem 2700zl od tego czasu zrobiłem już 16 tys km i mogę spokojnie powiedzieć ze juz mi sie zwrócił gaz, spalanie na tej instalacji dokładnie takie samo jak na benzynie, spadek mocy nie zauważalny, temperaturę przełączenia mam ustawioną na 20 stopni w zupełności wystarcza. Bardzo porządna instalacja, zero problemów
  
 
Trzy lata temu jechałem w Tatry ,koło Zakopanego w Orlenie gaz kosztował 2.20 PLN .To tyle w temacie podwyżek. Miałem instalkę w seicento w wectrze a teraz w essim. Jeśli robisz ponad 1000 km/mies. to zakładaj .
  
 
albo sequent albo nic
  
 
gaz to ZŁO ! wyeliminować !

FUCK THE FUEL ECONOMY


[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-19 22:16:46 ]
  
 
Cytat:
2008-09-19 21:37:38, jozwa_maryn pisze:
gaz to ZŁO ! wyeliminować ! FUCK THE FUEL ECONOMY [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-19 22:16:46 ]



Pewnie w życiu nie miałeś albo jakiś shit i teraz takie rzeczy tu wypisujesz. No przecież jak nie chcesz to nie zakładaj ale innych nie przekabacaj na swoją stronę.
Kiedyś jeden koleś mi powiedział że gaz jest do zapalniczek a jeździł dizelkiem to mu powiedziałem że ropa jest do traktorów i tak się dogadaliśmy.

Mam sekwencję ESGI od stycznia, 15kkm jest praktycznie bezproblemowa, byłem tylko raz na kontroli bo czułem gaz. Okazało się ,że była zbyt niska temperatura gazu - zbyt szybko się przełączał na gaz i się dobrze nie spalał więc trochę go było czuć.
Te obliczenia kosztów są trochę niedokładne bo trzeba dodac koszt benzyny potrzebnej na rozruch (latem 30PLN na dwa miechy, zima 30PLN na miesiąc) no i oczywiście nie wierz w to, że będzie ci palił tyle samo gazu co benzyny - TO MIT !!! Zawsze spali więcej 10-15% jak pali ci 7-8 benzyny to gazu będzie koło 10L. Poza tym nawet przy instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej jest zauważalny spadek mocy no ale przecież zakładamy gaz dla celów oszczędnościowych a nie żeby poprawiać osiągi. Jak ktoś chce poprawiać osiągi to trzeba trochę inny gaz podłączyć do samochodu np. można nadtlenek azotu itp.
Co do ceny gazu to pewne jest że będzie rosła ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że benzyna będzie rosnąć jeszcze szybciej, więc taki stosunek ceny benzyny do gazu 2:1 będzie będzie trwał.
W sumie z gazem kręcę się już 6 lat i polecam montaż LPG, rozważałem jeszcze CNG ale zbyt kłopotliwe są butle do tego gazu więc odstąpiłem od tego pomysłu. Przy 16-18kkm koszt montażu sekwencji wróci ci się po 1,5 roku jazdy (22-24kkm).
Pozdrawiam.
  
 
R_O_Y po czesci prawde piszesz ale, jesli zalezy nam na dynamice i liczy sie dla nas kazdy kon czy Nm to o gazie mozna zapomniec, ja jezdze na benzynie i jestem za slowami ze jesli ktos skonstruowal silnik benzynowy to jest to silnik benzynowy a nie do gazu, i taka prawda, osiagi slabna, przyjemnosc z jady maleje tym bardziej jesli zle trafisz i pozniej a to strzela a to rozrywa kolektory, przeplywomierz.
Co do N2O to nie jest to zadne rozwiazanie ani tanie ani dobre jedynie do wyscigow na cwiartke.
  
 
Co do spadku mocy na sekwencji to macie i nie macie racji .
Dobrze wystrojona sekwencja (czyli nie na jak najmniejsze spalanie, a tak najczęściej się zakłady gaz stroją) chodzi tak, że w ogóle nie wiesz, że jedziesz na LPG. Może 2KM masz mniej, ale za to 5NM więcej.
Przy sekwencji zestrojonej typowo na ekonomię spala koło 1l więcej niż benzyny. Przy zestrojonej tak, żeby autko naprawdę fajnie śmigało spala może 2l więcej LPG.
Mój wujek ma Octavię 1.6 na sekwencji i w ogóle nie czuć spadku mocy na gazie (wiem co piszę, bo tym autem trochę zrobiłem km).
Ja jeśli chodzi o ekonomię to jestem za TDi. Natomiast jeżeli chcesz poszaleć, to można kupić mocne auto i założyć mu dobrą sekwencję, żeby aż tak kieszeń nie bolała.
  
 
w przypadku zetecka, montujesz sequenta i montujesz na rozrządzie regulowane koła pasowe (koło 400zł) nastepnie jako że gaz ma więcej oktanów mozna tak zestroić auto że na lpg osiągniemy lepszy momęt i więcej koników niż osiągaliśmy na bęzynie.
  
 
W mojej miejscowości oferują instalację sekwencyjną STAG za 2100 zł. Czy to dobra cena?
  
 
Cytat:
2008-09-20 17:58:27, Grand_XR3i pisze:
w przypadku zetecka, montujesz sequenta i montujesz na rozrządzie regulowane koła pasowe (koło 400zł) nastepnie jako że gaz ma więcej oktanów mozna tak zestroić auto że na lpg osiągniemy lepszy momęt i więcej koników niż osiągaliśmy na bęzynie.



w życiu wiekszej glupoty nie słyszałem. co ma liczba oktanowa do mocy silnika? czy Ty wiesz kolego do czego słuza regulowane koła rozrządu? bo na pewno nie do podnoszenia mocy

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-20 18:17:21 ]
  
 
Cytat:
2008-09-20 17:58:27, Grand_XR3i pisze:
w przypadku zetecka, montujesz sequenta i montujesz na rozrządzie regulowane koła pasowe (koło 400zł) nastepnie jako że gaz ma więcej oktanów mozna tak zestroić auto że na lpg osiągniemy lepszy momęt i więcej koników niż osiągaliśmy na bęzynie.



Nie wiem czy dobrze cie zrozumialem, ale zetec ma regulowane kol rozrzadu, tam nie ma klina jest tylko mocowane i dociagane na srube.
ale moglem zle Cie zrozumiec w3iec popraw.
  
 
miejsce gazu jest w kuchni do smażenia frytek tak jak oleju