Czujnik ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
padło mi ABS podejrzenie padło w pierwszej kolejności na czujniki - dwa tylne sprawdziłem są ok(miernikiem). Gdzie znajdują się kostki do przednich czujników ABS w Carinie?? Ktoś coś wie na ten temat
  
 
Jedna przy komputerze
A dwie pozostałe pod błotnikami.
Pozdro.
  
 
Wielkie dzięki. Ja tylko dodam że kostki tylnych czujników ABS znajdują się w skrajnych boczkach tylnego siedzenia.trzeba tylko odkręcić śrubkę chyba 12 Narka
  
 
Można to zdiagnozować przez złącze diagnostyczne nie potrzeba szukać kostek.
  
 
a w jaki sposób? może podzielił byś się z klubowiczami!
  
 
Cytat:
2008-08-27 19:32:15, Ori83 pisze:
Witam, padło mi ABS podejrzenie padło w pierwszej kolejności na czujniki - dwa tylne sprawdziłem są ok(miernikiem). Gdzie znajdują się kostki do przednich czujników ABS w Carinie?? Ktoś coś wie na ten temat


Najpierw nalezy odczytac kody bledow TC z E1 plus zaplon jak nie miga kontrolka ABS to wyjac zworke z przedniej czesci diagnozlacza.
Kostki sa pod nadkolami trzeba odkrecic po 1 srubie wsadzic lape wytarmosic kostke rozpiac ja i na wlaczonym zaplonie z instalacji ma byc 0.5V a rezystancja czujnika okolo 1.2 kohm.
Najlepiej mierzyc oba bo w kodach bledow czasami jest przeklamanie lewego z prawym.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jeśli ktoś zna wykaz kodów z opisem do ABSu to prosiłbym o wstawienie - może jeszcze powalcze ze swoim.....
  
 
Cytat:
2008-09-06 06:40:28, marcin06ge pisze:
Jeśli ktoś zna wykaz kodów z opisem do ABSu to prosiłbym o wstawienie - może jeszcze powalcze ze swoim.....



Do Cariny E - bo chyba o to chodzi ??
tak jest w pierwszej wiadomości, wiec stąd mój wniosek
  
 
Akurat u mnie chodzi o corolle 94r. ale mysle ze jeśli chodzi o ABS to będzie to samo
  
 
Z tego co sprawdzałem w sobote u siebie to chyba pokazuje mi błąd-22 tylko co to teraz jest?
  
 
Znalazłem gdzieś na forum że 22 to ELEKTROZAWÓR KOŁA LEWY PRZÓD LUB JEGO OBWÓD - to teraz co na to zaradzić gdzie go szukać gdzieś przy kole czy przy pompie.Czy takie cos sie zawiesza czy cos takiego czy awaria raczej bedzie od strony elektrycznej:brak styku , przerwa na cewce lub kablu? Jeżeli ktos może coś poradzić to bardzo prosze i wielkie dzieki
  
 
Cytat:
2008-09-08 22:34:14, marcin06ge pisze:
Znalazłem gdzieś na forum że 22 to ELEKTROZAWÓR KOŁA LEWY PRZÓD LUB JEGO OBWÓD - to teraz co na to zaradzić gdzie go szukać gdzieś przy kole czy przy pompie.Czy takie cos sie zawiesza czy cos takiego czy awaria raczej bedzie od strony elektrycznej:brak styku , przerwa na cewce lub kablu? Jeżeli ktos może coś poradzić to bardzo prosze i wielkie dzieki


Wspomniane elektrozawory sa w zespole pompy tzw modulatorze

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wczoraj chciałem dostać sie do tego elektrozaworu ale wyszła lipa, puszka przyłączeniowa jest od strony błotnika i bez odkręcenia pompy chyba ani rusz. Nie bardzo wiem jak sie za to zabrac - widze jakies dwie sruby w podłużnicy ale mysle ze i tak bedą trzymały rurki odchodzące od pompy mam obawy żeby się nic nie odkruszyło ani nie przełamało. Wiec moją uwagę skupiłem na złączkach i tam starałem się coś wyszukać: jedna 8 końcówek zero jakiejkolwiek oporności , druga 5-cio przewodowa trzy grube(czerwony, niebieski, biało-zielony) i dwa cieniutkie pomiędzy dwoma grubymi znalazłem oporność ok 7 Ohm na reszcie pusto. Jeżeli ktoś ma jakieś wsazówki to z góry dziekuje
  
 
Cytat:
2008-09-19 14:20:16, marcin06ge pisze:
Wczoraj chciałem dostać sie do tego elektrozaworu ale wyszła lipa, puszka przyłączeniowa jest od strony błotnika i bez odkręcenia pompy chyba ani rusz. Nie bardzo wiem jak sie za to zabrac - widze jakies dwie sruby w podłużnicy ale mysle ze i tak bedą trzymały rurki odchodzące od pompy mam obawy żeby się nic nie odkruszyło ani nie przełamało. Wiec moją uwagę skupiłem na złączkach i tam starałem się coś wyszukać: jedna 8 końcówek zero jakiejkolwiek oporności , druga 5-cio przewodowa trzy grube(czerwony, niebieski, biało-zielony) i dwa cieniutkie pomiędzy dwoma grubymi znalazłem oporność ok 7 Ohm na reszcie pusto. Jeżeli ktoś ma jakieś wsazówki to z góry dziekuje


Wklej zdjecie tego modulatora


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Mam te zdjęcia tylko nie bardzo wiem jak je tu wstawic. Ale najważniejsze przy robieniu zdjęć powykręcałem te złączki z kablami troche bo mi zasłaniały , zrobiłem zdjęcia i zmontowałem, wieczorem odpalam atu niespodzianka kontrolka gaśnie i słychać ten charkterystyczny dzwięk pompy - dotej pory wszystko jest OK. Jeżeli znowu sie zapali kontrolka to musze skupic sie na tych wiązkach a tego modulatora chyba nie bede ruszal, tymbardziej ze auto było bite i moze gdzies te kable sie uszkodziły.
  
 
Cytat:
2008-09-20 13:58:05, marcin06ge pisze:
Mam te zdjęcia tylko nie bardzo wiem jak je tu wstawic. Ale najważniejsze przy robieniu zdjęć powykręcałem te złączki z kablami troche bo mi zasłaniały , zrobiłem zdjęcia i zmontowałem, wieczorem odpalam atu niespodzianka kontrolka gaśnie i słychać ten charkterystyczny dzwięk pompy - dotej pory wszystko jest OK. Jeżeli znowu sie zapali kontrolka to musze skupic sie na tych wiązkach a tego modulatora chyba nie bede ruszal, tymbardziej ze auto było bite i moze gdzies te kable sie uszkodziły.


Do tego zmierzam jezeli modulator nie jest pekniety to nie bylo przypadku aby zdechl ,no chyba ze masz wode zamiast plynu.
Najpewniej wiazki i wtyczki od modulatora na komputer.Po zdjeciach chcialem sprawdzic ktoredy idzie wiazka i czy przypadkiem nie masz modulatora razem z komputerem ,bo nie pamietam,a zdjecia przeslij mi na maila

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
marcin06ge może wpadniesz do mnie i w taki cudowny sposób uzdrowisz mój ABS
  
 
U mnie na to potrzeba czasu i natchnienia, ze swoim walczyłem ponad rok:przeleciałem wszystkie czujniki teraz doszedłem do pompy cud że sie sam naprawił po wywijaniu tymi złączkami pompie
  
 
Cytat:
2008-09-21 12:47:44, marcin06ge pisze:
U mnie na to potrzeba czasu i natchnienia, ze swoim walczyłem ponad rok:przeleciałem wszystkie czujniki teraz doszedłem do pompy cud że sie sam naprawił po wywijaniu tymi złączkami pompie


Obejrzalem zdjecia...
To co widac to modulator czyli element wykonawczy z pompa i elektrozaworami ,komputer sterujacy jest jednak w kabinie za schowkiem z tego co pamietam lub pod nogami kierowcy ,ale to niewazne.
Jezeli wyszedl ci kod elektrozaworka jakiegos kola to problem jest w wiazce pomiedzy kompem a modulatorem najczesciej uszkodzona jest wiazka pod nadkolem zwlaszcza po klepie.
Mozesz tez zasikac kontakt sprayem kostki polaczeniowe modulatora ale raczej go nie demontuj bo jest nikla szansa ze sam modulator jest uszkodzony.Ta kostka z wieksza iloscia kabli to obwody elektrozaworow typu R i typu H kazde kolo ma dwa zawory.
Kostka z mniejsza iloscia i zgrubymi kablami to zasilanie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer