[MK5] Swap 1,6 EFI na ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
ja z takim drobnym problemikiem

Autko jakie mam do essi z 91 w cabriolecie z silnikiem 1,6 EFI na pełnym wtrysku, bodajże 105 kucy... Sprzęgło zajechane, silnik gaśnie po zagrzaniu, potem nie odpala, dużo pali... same problemy Tak więc pomyślałem sobie, by podmienić silnik wraz ze skrzynią na coś lepszego

Pytanie moje jest następujące: jaki silnik?
Zależy mi przede wszystkim:
- na tym by nowy silniczek nie był za słaby
- by cena silnika nie była za duża
- by nie palił jak smok
- by był w miarę dostępny [bym nie musiał ściągać go z drugiego końca Polski] -> preferuję Wrocław i okolice:]

Warunki do wymiany mam, tylko zastanawia mnie to czy sam swap nie będzie zbyt problematyczny... wiem, ze różnie bywa

Co mi doradzicie?
W razie jakichkolwiek pytań piszcie, a postaram się jak najszybciej odpowiedzieć...
  
 
Najłatwiej Ci będzie wymienić na to samo co masz A ja osobiście polecam Ci turbo diesla

Żarcik 1,6 EFI to dobra jednostka (tak słyszałem )

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996
  
 
Najlepiej ładuj od razu N7A, czyli RS2000. Tak pewnie poradzi Ci większość....
1,6Efi to dobre silniki, choć dość leciwe i nie grzeszą kulturą pracy...
CVH w dobrym stanie można znależć za rozsądne pieniądze, ale trzeba trochę podrażyć temat. Ja kupiłem CVH z 90r z niewielkim przebiegiem za śmieszne pieniądze, ale nie był na chodzie (elektryka). Zaryzykowałem (komp był uszkodzony) i mam takie cóś (wg kwitów przebieg 115tkm...):






[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-05-06 18:51:37 ]
  
 
Kolega szuka silnika nie palącego zbyt dużo, więc N7A tylko w gazie musiałby zakładać. Ewentualnie 1.8 105/115KM ?
  
 
N7A nie pali jak smok przeca...
  
 
Witam osobiście polecam wybór 1,6 efi bądź 1.8 efi ze względu na to ze nie będziesz miał po pierwsze zadnych problemów z przekładką a także uzbrojeniem bo ta półeczka ma to samo , również zależy od kosztów bo przy wyborze innej jednostki będziesz musiał więcej wydać , również skrzynia biegów nie orientuje się dokładnie czy będzie ci poasować bo jeżeli cabrio możliwe ze posiadasz skrzynie mtx 75 jesli twój model cabrio to xr3i . Dlatego polecam nie bawić się w większe koszta , sam goły silnik możesz dorwać w przedziale od 800- 1000 zł (1,6 - 1,8 EFI) . sprzęgło wymiana bedzie cie kosztować z 700-800 zł .
  
 
Polecam szczerze 1,6 16 v w miarę to jedzie ,oszczędny jest tez jak go nie gonisz i myślę że Cię w zupełności 90 kucy zaspokoi jeśli nie wydziwiasz autem
  
 
Polecam 1.8 16V RDA, sam taki zeswapowałem, z silniczkiem zero problemów. Silnik również nie żre dużo paliwa.
  
 
woo... nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji dziękówa

O silniczku RS2000 myślałem, ale jednak to troszeczkę za dużo na moją studencką kieszeń xD A jeżeli chodzi o zagazowanie go to broń Cię Boże!! Toż to grzech

@bartkolor
model mojego furaka to nie xr3i, a przynajmniej tak mi się wydaje Jak domniemam, moje szczęście, bo ze skrzynią musiałbym się zabawiać
Warsztat na ogrodzie jest, fachowiec pod ręką też, dojścia do wrocławskich hurtowni również, tak więc troszeczkę taniej mnie wyjdzie robocizna

@surec
rozumiem, że się chwalisz silniczkiem Nie masz ochoty może go oddać potrzebującemu? Po fotkach widzę, że akurat taki mam

Trochę sobie poszperałem po pewnym dość popularnym portalu aukcyjnym, którego nazwy nie wiem czy mogę przytoczyć i stwierdzam iż najlepiej będzie mi podmienić silniczek na taki jaki mam, bądź też DOHC, ale z tego co się zorientowałem to właśnie RDA... chciałbym pozostać przy pojemności 1,6.

Tak więc na polu bitwy pozostają:
- 1,6 16V EFI
- 1,6 16V EFI DOHC -> wywnioskowałem, że to jest właśnie RDA
Oczywiście mogłem tutaj pieprznąć coś głupiego w cyferkach i literkach, za co od razu skarćcie mnie

Jednakże, zastanawia mnie który będzie lepszy? Chodzi mi oczywiście o ilość kucy? Spalanie? No i w przypadku innego silnika niż mam obecnie czy nie będzie dużo więcej do roboty przy samym swap'ie?

Coś mi poradzicie?
  
 
Raczej jest tylko:
1.6 8v CVH 105KM
1.6 16v ZETEC 90KM ?

Poprawcie mnie jeśli o czymś zapomniałem...
  
 
Cytat:
2011-05-06 21:16:09, BogdanROX pisze:
Raczej jest tylko: 1.6 8v CVH 105KM 1.6 16v ZETEC 90KM ? Poprawcie mnie jeśli o czymś zapomniałem...

no i na tym zetecu na dolocie pisze efi i to nie jest rda
  
 
Kolega ma zapewne 1,6 8V CVH. Jak będziesz zmieniał na DOHC to wydaje mi się, że musisz zmienić wiązkę elektryczną, chociaż akurat może w przypadku Twoim (też masz przecież EFI) może się uda to pominąć. Zetec zarówno 1,6 jak i 1,8 siądzie na tej samej skrzyni czyli zostaje sam silnik z kolektorami i poduszką oraz ta wiązka ewentualnie. Mimo wszystko polecam 16V.
  
 
Również polecam 16V.
Mój zetec ma 300 może 400 tys i najpoważniejsza wymiana jaka go czeka to wyeliminowanie stukania popychaczy (hydrauliczne).
Po za tym leje i jedziesz, zmieniasz płyny i dalej jedziesz.
Moje 1.6 już trochę niestety leje olejem z uszczelek, na to by trzeba było zwrócić uwagę przy kupnie używanego silniczka.

Taki off, czemu to CVH 8V ma 105km a zetec 16V 90km?
Uwarunkowane jest to jakimiś rozwiązaniami technicznymi?
  
 
Cytat:
2011-05-06 23:22:29, Kakiel pisze:
Taki off, czemu to CVH 8V ma 105km a zetec 16V 90km? Uwarunkowane jest to jakimiś rozwiązaniami technicznymi?



Jak na mój gust został zdławiony dla osiągnięcia odpowiedniego pułapu emisji spalin , chociaż mogę się mylić bo nie jestem do końca pewien .

Co do swapa to chyba jednak na twoim miejscu zastanowił bym się nad jakimś 1.8 16v (masz do wyboru 3 jednostki z tą pojemnością 105/115/130KM). Spalanie bardzo zbliżone do 1.6 a frajda na pewno lepsza . 1.6 16v się trochę nalatałem i nie mogę powiedzieć złego słowa na ten motor , bo naprawdę tak jak koledzy piszą całkowicie bezkolizyjna jednostka jak się o nią dba , ale 90kunia to ciut mało
  
 
RS pali mi mniej niż 1.6 16v którego miałem wcześniej.
  
 
Cytat:
2011-05-07 07:40:06, Kleszczak pisze:
RS pali mi mniej niż 1.6 16v którego miałem wcześniej.


no ale pytanie, ile palił 1,6?