Jak wyciągnąć większą moc z silnika 2.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam Omege 2.4 c24ne Kombi która ma w standardzie 125koników,
a przydało by sie tak ze 150, jak tego dokonać???
Pozdrawiam,
mr
 
 
witam,
zacznij od wymiany fitra powietrza na sportową wkładkę (nie daj się zwieść stożkowi!! zresztą do Omegi stożek kosztuje ok 550zł bo potrzebna jest jeszcze specjalna łączka pomiędzi filtrem a przepływomierzem a wkładka 250zł), dobrym rozwiązaniem jest wstawienie sportowego wałka rozrządu... takie cuda oferuje niemiecki Manztel, ale podejrzewam, że pan inż.L.Świątek z Bygdoszczy również... w końcu ma Omege A!!! do tego odpowiedni chip... to powinno ożywić twoją Omesię niestety nie są to tanie rzeczy można do tego jeszcze troszke podpolerować głowice dorzucić NOS lub turbo Pamiętaj jedno... nie moc jest ważna a max. moment obrotowy... im szybciej osiągalny tym lepiej... aha nie daj się również naciągnąć na strumienice dolotu (wydechu tym bardziej) nawet jak ją założysz na dolot to tylko wydasz kase, wszystko komplikuje przepływomierz zresztą strumienice powinny być dobierane indywidualnie do każdego samochodu, gdyż każdy się czymś różni(mam tu na myśli strumienice uniwersalne) Jeśli masz jakieś pytano to wal śmiało... chętnie odpowiem... Pozdr.
  
 
nie wiesz może gdzie można kupić strumiennice przez internet?
na początek założe chyba strumiennice zamiast kata, będzie wtedy głośniejszy
aha, pan inż.L.Świątek ma jakąś stronke coby sie z nim skontaktować i wypytać o ceny?
 
 
Stary nie władaj strumienicy!!! zresztą rób co chcesz to twoja sprawa... powiem ci tylko, że auto głośniejsze nie będzie a straci dużo na elastyczności... będziesz mógł startować w klasie Polonez Caro jeśli chcesz się pozbyć kata to lepiej przerób cały wydech na wersję sportową... moim zdaniem strumienica jest gówno warta... A o panie inż. poszukaj w wyszukiwarkach... na pewno coś znajdziesz... a jak chcesz się pobawić tłumikami to: załóż końcowy przelot (najlepiej z ładną końcówką) będzie przyjemnie pomrukiwał i dobrze wyglądał - koszt ok 400zł, krok nr2 to tłumik środowy... ja chciałem go wywalić, ale wtedy zmieniał bym końcowy co 25tyś km... więc pokusiłem się o środkowy przelot firmy Asmet - cena 100zl i jest wporządku... spaliny lepiej uciekają ze wydechu i autko się lepiej czuje Pozdr.
  
 
Jeśli chodzi o strone świąta to: http://www.swiatek.com.pl/

Możesz też zdecydować się na GT u Jacka Chojnackiego www.chojnacki.tuning.pl

Założenie wałków daje za zwyczaj większe przyrosty mocy ale kosztem jest zdecydowane pogorszenie elestyczności.

GT przede wszystkim podnosi moment obrotowy. Na pewno nie osiągniesz 150 KM.

Też jestem zwolennikiem wkładek, zwłaszcza K&N ale to tylko +2% mocy.

Układ wydechowy sportowy to bardzo dobry pomysł ale podobnie jak w większości przypadków dedykowane układy są najlepsze - uniwersalne coś dają ale to nie to samo. Też nie wierzę w strumenice.

Jeśli kiedyś dostaniesz spadek polecam NOS, turbinę

Nie wiem też jaki masz układ zasilania w benzynę ale biorąc pod uwagę niewielką moc jak na 2,4 to chyba nic rewelacyjnego, może dałoby się zamontować wtrysk wielopunktowy od innej omegi?
Witek
Witek

 
 
C24NE jest już na wtrysku... kiedyś myślałem o przerobieniu silnika C20NE na 16V, ale to troche za droga impreza jak dla mnie... sam chętnie wrzuciłbym do siebie coś z przedziału C30SEJ, C30XEI, C36GET, C40SE... ale musiałbym mieć dobrze wypchany portfel... a takowego nie posiadam... Pozdr.