Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2008-10-19 18:01:50 moje zdanie takie, jesli jest cos uniwersalne to jest hu****. Na zimie powinny byc zimowe. I nie musi byc sniegu itp. ponizej sredniej dobowej 7 sopni powinno sie miec juz zimowki zalozone. |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2008-10-19 18:49:30 moim zdaniem warto
po pierwsze: po mieście zimówka aż tak bardzo się nie sprawdza (pamiętajmy że zimówka na przykład przy plusowej temperaturze na mokrej nawierzchni zachowuje się gorzej niż letnia w tych samych warunkach! zimówka sprawdza się przede wszystkim na śniegu! sam zaliczyłem kiedyś dzwona na nowych zimowych Fuldach bo mi samochód nie wychamował a deszczyk siąpił w grudniu) po drugie: opony całoroczne są naprawdę coraz lepsze po trzecie: mój kolega miał całoroczne micheliny w audi 80... naprawdę byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jak samochód zachowywał się na mocno zaśnieżonej jezdni... po czwarte: w najnowszym teście Auto Świata bardzo tanie (jak nienajtańsze?) całoroczne opony Barum (170pln za sztukę) wypadły naprawdę dobrze w testach na równi z oponami po 250pln za sztukę... i ja sam osobiście jak tylko kupię nowy samochód, wyposażę się w całoroczne [ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2008-10-19 18:57:23 ] |
Karol13 Member Klubu Espero Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2008-10-19 19:03:21 Espero od ponad roku mamy wyposażane w Nawigatory i niezależnie od pagody w mieście i na trasach spisują się pięknie. Wcześniej z przodu był passio i była beznadzieja, a tył wtedy był oryginalne koreańskie.
Nawigatory teraz kupie też to malucha bo się sprawdzają ja tam polecam lesze a całoroczne niż gorsze sezonowe |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-10-19 22:06:14
Ja z kolei nie polecam Navigatorów do espero. Korzystając z super pozytywnych doświadczeń na Navigatorach w lżejszych samochodach ( do 920km m.w.) kupiłem takie do espero. I totalna porażka. Były bardzo śliskie,na suchym piszczały przy ruszaniu i hamowaniu. Nie wiem,ale moim zdanie espero jest za ciężkie na te opony. Co ciekawe-po założeniu Dunlopów wszystkie te objawy ustąpiły. |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-10-20 00:22:16
a nie na odwrót ?!?! przecież to tyłkiem zawsze rzuca ? |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-10-20 01:41:34
naoglądałeś sie za dużo reklam forim oponiarskich Espero jest najbardziej podsterownym autem jakim jeździłem, tu nawet po wysmarowaniu tylnych opon towotem, przy gwałtownym skręcie, przód pojedzie prosto. Oczywiście, lepiej jest mieć super 4 gumy, ale espero to niskobudżetowy samochód, a komplet dobrych opon to często jego równowartość Tak wiec, jeżdząc spokojnie wystarczy dobry przód i średni tył Łatwiej ruszysz, szybciej wyhamujesz, a jeśli nie bawisz sie w manewry ominiecia łosia, to nie musisz sie martwić o zarzucenie tyłu..... o ile coś takiego w espero, bez użycia ręcznego i doładowania bagażnika 500kg balastem, jest możliwe |
misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2008-10-20 08:16:01 O tych oponkach myślałem. Fakt jest taki prawdopodobnie na wiosnę będe chciał auta się pozbyć. Więc nie chce inwestować w coś na czym później stracę niepotrzebnie kasę. Gdyby nie to że mam "gulę " na tylniej oponie przejeździłbym zimę na tym co mam. Jakie opinie na temat w/w opon może ktoś z was je zna z własnych doświadczeń. A co do Navigatorów - to one zdaje się są całoroczne. A ogólnie na Dębice nie narzekałem z tym że w Skodzie Fav. - tam miałem zimówki Frigo - nowe i byłem na nich w Wysokich Tatrach i uwierzcie mi z 4 osobami na "pokładzie" podjazd pod dość stromą górkę nie robił problemu ( droga cała w śniegu ), a niektórzy z łańcuchami mieli problem. Natomiast co do Passio mam z przodu w Esperaku. -Śliskie i dość głośne przy prędkościach powyżej 120 km/h.
Edit: No i jasne o tej oponie wszystko: To nie jest typowa opona całoroczna tylko letnia z możliwością użytkowania całorocznego. [ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2008-10-20 08:31:41 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-10-20 09:18:09 e tam - espero potrafi zarzucić tyłem, jak każde auto, np. przy gwałtownej zmianie pasa typ 'test łosia', albo przy odjęciu gazu przy jeździe po łuku. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-10-20 12:51:46
oczywiscie ze tak ale przy kiepskich oponach(np seryjnych albo takich jak miałem czeskich) i całkowicie seryjnym zawieszeniu. po zmianie ww elementów na bardziej odpowiednie do preferowanego stylu jazdy i naszych dróg jest tak jak pisze Tomek-Mydlowski--ciezko spodkac bardziej podsterowne auto na kazdym szybszym łuku zaciesniamy zakret |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2008-10-20 13:23:11
miałem tak w zeszłą zimę... na autostradzie na łuku zmieniłem za szybko pas ruchu... tak mi rzuciło tyłem po kilka razy w lewo, w prawo, w lewo.... że miałem śmierć w oczach... na szczęście dał się wyprostować... ale leciałem bokami ładny kawałek... ale bagażnik był na maxa załadowany... |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-10-20 15:32:23
Wystarczy zacieśnić ostre wyrzucenie przodu na dobrych oponach (wszystkie koła) i tył leci jak w becie... Ale daje się to banalnie wyprostować, bo auto jest długie Tylko to trzeba dobrze pojechać |
AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2008-10-20 20:47:14
Mam te oponki od 03-07-2007 roku, nie mam żadnych uwag do ich zachowania się w każdej pogodzie. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-10-20 22:18:02 Zolti....jaaaaasne
Zobacz ile jaką mase ma "tył" espero , bagażnik esperaka to kartonowe pudełko. Owszem po doładowaniu i jakimś idotycznym manewrze są mikroskopijne szanse, że tył ucieknie, ale......bez przesady, jak to mawiają z gówna czekolady nie zrobisz, a przednio napędówką nigdy nie pojedziesz jak tylną Warto też pamiętać o pewnych subtelnych różnicach w wyciąganiu auta z takiej opresji. W przednim napędzie kontra i gaz w podłoge, w tylnym natomiast kontra i delikatne super płynne cofnięcie nogi z gazu. W pierwszym roku jazdy bumierem, przez esperowe nawyki (uciekający przód), strzeliłem absolutnie nie kontrolowanego drifta przy 180km/h. Za mną jechał koleś w subaru, który na najbliższych światłach trąbił, podskakiwał z radości i bił brawo, za celowy, jak mu się wydawało, drifcik po cełej szerokości drogi.......ja natomiast, robiąc poważną mine, mocno zaciskałem zwieracze i o mały włos nie siedziałem na własnym klocku |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-10-20 23:28:51
ooo ciepełko |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-10-20 23:41:04
Ojejku... to powinno się przy dzisiejszej temperaturze zmieniać opony 3x dziennie. Rano zimowe - bo +4 stopnie jest, w południe letnie - bo + 15 stopni jest no i wieczorem ponownie zimowe, bo temperatura do 5 stopni spada. Nie czytaj tych porad z pierdołowatych gazet a'la "naj". |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-10-21 01:25:28 Kwestia prędkości i lekkie boki się pojawiają
Wszystkie tdi'ki jeszcze bardziej lecą przodem, i Espero nie jest w żadnym wypadku w tym względzie wyjątkowe |