Komputer diesel vs bezyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zwracam się z takim, o to banalnym pytaniem do kolegów.

Czy w przypadku eksploatacji 1,8 TD mk7 95, reset komputera ma jakiekolwiek znaczenie użytkowe?
-----------
W silnikach benzynowych istniał "rytuał" adaptacji - po resecie.
W okresie zanim, ona (adaptacja) nastąpiła, silnik pracował w swoim (osławionym) trybie awaryjnym, ze wszystkimi tego konsekwencjami...
-----------
Rozwinięciem mojego pytania - ze wstępu jest, więc kwestia zasadnicza:
- Czy w przypadku diesla istnieje również coś takiego jak "tryb awaryjny" pracy EDC?

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-27 18:33:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-27 18:34:15 ]
  
 
Nie ma.
Cała pompa sterowana mechanicznie. Jeżeli może mieć jakiś efekt to tylko placebo.
  
 
Z całą pewnością jest przynajmniej jeden element wykonawczy, sterowany przez EDC, mianowicie regulator k. wyprzedzenia wtrysku
(działający w funkcji temp silnika)
Wiem, z opisu w WKŁ, że zmienną nastawą jest również ciśnienie wtrysku (też w funkcji temp silnika)
W związku z tym, twierdzenie, iż istnieje tylko "mechaniczna regulacja" mija się (moim zdaniem) z prawdą (dla silnika wymienionego w temacie postu - przynajmniej)

Natomiast to, że nie występuje tryb awaryjny - wydaje się być prawdą, niczego takiego nie zauważam po odłączeniu i ponownym podpięciu aku. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś tu z bardziej doświadczonych (niż ja) kolegów, poinformował mnie dlaczego regulator k. wyprzedz. wtrysku - sterowany jest 2-ma sygnałami (dwa przewody)
Czy dobrze kombinuję, że 1den to przestawienie wtrysku a 2gi zmiana ciśnienia wtrysku? (wszystko w funkcji temp silnika)
  
 
Bo jeden kabel to masa a drugi to sygnał, takie tam podstawy "elektryki"...., korektory na pompie sterowane przez to "coś" są dwa plus elektrozawór podciśnienia.
W którym dieslu można sterować ciśnienie wtrysku??? Gdzie to w tej książce pisze???
I nie ma tam czego resetować .
  
 
Cytat:
2008-10-28 10:18:15, Kris75 pisze:
Bo jeden kabel to masa a drugi to sygnał, takie tam podstawy "elektryki"...., korektory na pompie sterowane przez to "coś" są dwa plus elektrozawór podciśnienia. W którym dieslu można sterować ciśnienie wtrysku??? Gdzie to w tej książce pisze??? I nie ma tam czego resetować .



Cóż, Twój (niezwykle) obcesowy styl wypowiedzi mający na celu wykazanie, że jestem ... gamoniem, nierozumiejącym oczywistej - oczywistości "potrzeby stosowania 2 kabelków" (co de facto nie zawsze w technice jest takie oczywiste - niestety)
- A więc styl ten, zmusza mnie do riposty - merytorycznej dotyczącej kwestii zmiany ciśnienia i początku wtrysku w funkcji temperatury silników diesla z rozdzielaczowym systemem wtryskowym, sterownym EDC.
Proszę o zapoznanie się z tekstem
www.sciaga.pl/prace/getattach.html?aid=9982
a dokładnie z tym, co napisano na stronie 12 tego dokumentu.
Miłej lektury

Ps
Rzeczywiście w WKŁ nic o tym się nie mówi - w tej kwestii przyznaje koledze rację. (Bo WKŁ przydaje się najczęściej przy wymianie żarówek i pasków. Próżno by tam szukać merytorycznej odpowiedzi na moje pytania) Dla tej też przyczyny szukam na tym forum doświadczonych (nie zaś przemądrzałych) użytkowników
  
 
Masz rację, stosowanie dwóch przewodów do tego aby płynął prąd wcale nie jest takie oczywiste, gratuluję...
Pamiętaj że to ty nazwałeś się gamoniem, aby później nie było pretensji....... Nie miałem tego na myśli wcześniej chociaż przyznam ci się szczerze że teraz się nad tym zastanawiam, szczególnie jak przeczytałem ten artykuł ze ściągi.
A ściąga jak każde dziecko wie, nie zawsze publikuje rzeczy mądre i nieomylne, to na marginesie, bo w tym przypadku "autor" poprzepisywał ze wspomnianej na końcu literatury. Gdyby to zrobił bardziej obszernie i staranniej pewnie nie miałbyś problemu ze zrozumieniem. Poza tym: pierwsze primo - o jakiej pompie on tam pisze. Drugie primo - gdzie tam jest napisane że można sterować CIŚNIENIEM WTRYSKU???
  
 
Cytat:
2008-10-28 13:34:59, Kris75 pisze:
Masz rację, stosowanie dwóch przewodów do tego aby płynął prąd wcale nie jest takie oczywiste, gratuluję... Pamiętaj że to ty nazwałeś się gamoniem, aby później nie było pretensji.......

"Nie miałem tego na myśli wcześniej chociaż przyznam ci się szczerze że teraz się nad tym zastanawiam, szczególnie jak przeczytałem ten artykuł ze ściągi. "

A ściąga jak każde dziecko wie, nie zawsze publikuje rzeczy mądre i nieomylne, to na marginesie, bo w tym przypadku "autor" poprzepisywał ze wspomnianej na końcu literatury. Gdyby to zrobił bardziej obszernie i staranniej pewnie nie miałbyś problemu ze zrozumieniem. Poza tym: pierwsze primo - o jakiej pompie on tam pisze. Drugie primo - gdzie tam jest napisane że można sterować CIŚNIENIEM WTRYSKU???



-----------
Może nam powiesz wobec tego, co to takiego jest "instalacja jednoprzewodowa" i czym, w istocie jest pojęcie MASY ? - do czego ona służy i co (sic!) zastępuje?
Ale, skoro przytoczony artykuł budzi w tobie takie tylko skojarzenia, i dla tej przyczyny insynuujesz (od 1szego postu) to co insynuujesz to trudno.
Domyślam się, że masz, tu na tym forum opinię guru, przykro mi że tak się kompromitujesz wyrażając takie sądy.

Nie będę więcej odpowiadał na twoje niestosowne zaczepki. Nawet jeżeli masz (?) wiedzę techniczną, nie upoważnia cię to do wypowiedzi w takim tonie. Przeczytaj je jeszcze raz - na spokojnie - Ty porostu masz zwyczaj imputowania ludziom najoględniej mówiąc - braku rozgarnięcia...

Możesz się nie silić na dalsze "kaskadowe" wypowiedzi, ponieważ nie będę dalej reagował na twoje wpisy bez względu na ich mniej lub bardziej gburowatą treść.


Ps
O rozdzielaczowej pompie tam jest mowa i jeżeli nawet dla mnie było jednoznacznym ciśnienie paliwa, z ciśnieniem wtrysku - to nie powinieneś był tak się do mnie odnosić. W tej kwestii, rzeczywiście masz rację - jest tam mowa o ciśnieniu paliwa
  
 
Cytat:
2008-10-27 15:20:42, wylye pisze:
Zwracam się z takim, o to banalnym pytaniem do kolegów. Czy w przypadku eksploatacji 1,8 TD mk7 95, reset komputera ma jakiekolwiek znaczenie użytkowe? ----------- W silnikach benzynowych istniał "rytuał" adaptacji - po resecie. W okresie zanim, ona (adaptacja) nastąpiła, silnik pracował w swoim (osławionym) trybie awaryjnym, ze wszystkimi tego konsekwencjami... ----------- Rozwinięciem mojego pytania - ze wstępu jest, więc kwestia zasadnicza: - Czy w przypadku diesla istnieje również coś takiego jak "tryb awaryjny" pracy EDC? [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-27 18:33:34 ] [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-27 18:34:15 ]



Male wyjasnienie, nie EDC tylko Modul EEC, zapomnij o trybach awaryjnych, bo to jest wymyslona bardziej teza, ogolnie nie ma czegos takiego jak tryb awaryjny, dlatego ze komputer podczas dzialania silnika zbiera informacje z czujnikow i ma je zapisane w pamieci, a zapisane po to ze gdy padnie jakis czujnik komp z pamieci zapisanych danych opiera sie o nie i sterowanie odbywa sie wlasnie za pomoca zapisanych danych, a nie pobieranych z czujnika.
To samo tyczy sie Samoadaptacji, oczywiscie pojecie to zwiazane jest z komputerem, ale nie wplywa ono na zmiane charakterystyki pracy silnika lecz na ponowne zapisanie w pamieci parametrow z poszczegolnych czujnikow, gdy np. odlaczymy zasilanie i wykasujemy dane z bledami (jesli takowe są), wtedy komp po ponownym podlaczeniu pobiera i zapisuje sobie nowe dane z poszczegolnych czujnikow.
To jest wklasnie samoadaptacja EEC, a nie jak niektorzy piszą ze jest to lekarstwo na wszystko.
Ogolnie z lepszym czy gorszym dzialaniem silnika samoadaptacja nie ma nic wspolnego.
Moze troche namotalem ale mysle ze zrozumiesz

Proste, w niektorych autach, nie da sie wykasowac blędow odlaczeniem aku tylko przez jakis interfejs, dlatego jesli tam odlaczysz zasilanie to komp nie traci informacji pobranych z czujnikow.

W Escorcie jest inaczej i moze prosciej, jesli mu odlaczysz zasilanie i straci wszystkie zapisane informacje to skądś musi wziąc nowe dane, i wlasnie pobieranie tych nowych danych to samoadaptacja.

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-10-28 21:11:10 ]
  
 
To Magic 123
Cytat:
W Escorcie jest inaczej i moze prosciej, jesli mu odlaczysz zasilanie i straci wszystkie zapisane informacje to skądś musi wziąc nowe dane, i wlasnie pobieranie tych nowych danych to samoadaptacja. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-10-28 21:11:10 ]



Chcę się tylko upewnić - o ile w moim "schyłkowym" zetecu - należało tę, że adaptację przeprowadzać - to o tyle w 1.8 TD nie jest ona zasadna - ponieważ nastąpi "samodaptacja" bez wiedzy wręcz użytkownika.? czy tak ?

Dochodzę tego z uporem... maniakalnym, bo tam (w zetecu) trzeba było całą ta procedurę jednak wykonać pod nadzorem kierowcy.
  
 
Ale nadal sie mylisz gdyz, kierowca nie jest do niczego potrzebny tak samo tez ze nie przeprowadza sie samoadaptacji, gdyz komp sam sie ustawia niezależnie czy samochod chodzi na wolnych obr czy od razu jedziemy, to bez znaczenia, my nie mamy na to wplywu.

W TD jesli jest nawet cos takiego to rowniez nas to nie interesuje, i nie trzeba sie niczym przejmowac.
  
 
he regulacja cisnienia wtrysku i td w escorcie?? Co Piles??
To jest regulacja cisnienia paliwa wykorzystywana do sterowania ustawiaczem wyprzedzenia wtrysku.
Pozdrawiam!!!
  
 
Do Magik123 - dzięki to by chyba załatwiło wszystkie moje wątpliwości
do dulin7 - jestem abstynentem, jednak Tobie polecam picie herbaty Paracelsusa i (wspólnie z niejaką Krissą) wzięcie kilku lekcji dobrych manier. Możecie, też razem założyć jakiś wiejski "KNOW-HOW CLUB"
(tylko ostrożnie, bo dość śmiesznie to wychodzi - przekładając na polską fonetykę)
  
 
Myśle że temat został rozpracowany od strony merytorycznej.
Na wszystkie pytania natury technicznej padły już odpowiedzi.
W kwesti polityki kultury, dobrego wychowania oraz uskuteczniania ripost proponuje jednak przenieść się na Priv, lub chat bo widze że troszkę to wam zajmie a ten dział ma troszkę inne zadanie i tego się trzymajmy.
  
 
Tak, to by było na tyle - chyba, w kwestii merytorycznej - dziękuję kolegom za pomoc w rozwiązaniu moich wątpliwości.
Ze swojej strony, również uważam, że temat jest wyczerpany.